quote:Nu ben je gewoon aan het trollen. Of je bent echt dom. Ik hoop het eersteOp donderdag 28 oktober 2010 12:59 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
of dat je meer geluk hebt dan de rest
ik begrijp dat je kans op geluk hoger is dan bijvoorbeeld blackjack. omdat je niet tegen het huis maar tegen elkaar speelt. blackjack heeft op de lange termijn bijvoorbeeld een 30% winstkans (te laag dus) en poker 50% omdat iedereen evenveel kans heeft te winnen
quote:die noob heeft dan qua percentage meer kans om te winnenOp donderdag 28 oktober 2010 12:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh God, ben je nou echt zo dom?
50% kans om te winnen met 20% van de mensen tegenover 50% kans om te winnen met 80% van de mensen.
Moet ik het voor je uittekenen?
Moet ik er dan ook nog een keer bijzetten dat die noob 1 tournament speelt en die prof er al gauw 100 speelt per jaar?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 12:59 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
of dat je meer geluk hebt dan de rest
ik begrijp dat je kans op geluk hoger is dan bijvoorbeeld blackjack. omdat je niet tegen het huis maar tegen elkaar speelt. blackjack heeft op de lange termijn bijvoorbeeld een 30% winstkans (te laag dus) en poker 50% omdat iedereen evenveel kans heeft te winnen
quote:misschien een beetje. maar je maakt mij niet wijs dat als je een heel toernooi slechte handen krijgt dat je dan door je skills nog kan winnen. je hebt dan gewoon pech gehad en je hebt verlorenOp donderdag 28 oktober 2010 13:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollen. Of je bent echt dom. Ik hoop het eerste
quote:Right, duidelijk, je bent aan het trollenOp donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
die noob heeft dan qua percentage meer kans om te winnen
quote:Nog steeds niet genoeg gebaggerd?Op donderdag 28 oktober 2010 12:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dus je zegt hier dat de helft door profs zijn gewonnen en de andere helft door noobs? een kans van 50/50 om te winnen als prof lijkt me niet echt een goed uitgangspunt. dan kun je beter gaan beleggen, verdien je nog eens wat
quote:Na 3 miljoen handen heeft iedereen dezelfde handen gekregen. Even vaak. Geluk is dan echt geen factor meer.Op donderdag 28 oktober 2010 13:04 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
misschien een beetje. maar je maakt mij niet wijs dat als je een heel toernooi slechte handen krijgt dat je dan door je skills nog kan winnen. je hebt dan gewoon pech gehad en je hebt verloren
quote:Precies. Eigenlijk is het ook goed dat zulke mensen blijven bestaan, die zullen namelijk ook blijven storten op PS, etc. omdat 'ze nu wel een keertje geluk zullen hebben'....Op donderdag 28 oktober 2010 13:19 schreef m0ridin het volgende:
Yup, duidelijk... henkie is dik aan het trollen of heeft een plaat voor zn kop. Ik neig sterk naar trollen maar in beide gevallen is de discussie aangaan zinloos.
quote:Is ook, hoewel ik de hele discussie over poker an sich ook leuk vind...Op donderdag 28 oktober 2010 13:21 schreef Re het volgende:
ja wordt weer eens tijd om te proberen on topic te gaan
quote:je doet alsog ik wereldvreemd ben. de meeste mensen vinden (en terecht) poker gewoon gokkenOp donderdag 28 oktober 2010 14:28 schreef fokvragen het volgende:
@henkzijlstra..
Dat ik me hier in meng... maar goed.
Je denkt echt dat je de waarheid spreekt met poker maar je zit er echt naast. Met poker maken ze ook gebruik van informatie uit het verleden, net als bij beleggen. Er worden dus statistieken bij gehouden hoe spelers bepaalde handen hebben gespeeld. Daaruit kan je je range aan handen die hij zou kunnen hebben aanpassen.
Een vriend van mij doet nu een 2e studie op de uni en betaald dat van het pokeren. Hij woont daarbij in de binnenstad en heeft een dik boven modaal inkomen. Natuurlijk heeft hij wel eens verlies maar op lange termijn heeft hij er al een halve ton mee opgebouwd. Shortterm = luck, longterm = skill. Hij analyseert zijn acties op dusdanige manier dat hij er op lange termijn winstgevend mee is. Soms zit hij er naast, maar als hij maar 60% het bij het juiste eind heeft.
Maar als jij wil blijven geloven dat het puur gokken is dan laat ik je graag in die waan. Succes, je mist een hoop.
quote:1 iemand wint 1000, 99 mensen verliezen een tientje.Op donderdag 28 oktober 2010 14:48 schreef henkzijlstra het volgende:
trouwens ik zie hier een paar mensen die beweren een paar duizend per maand binnen te trekken met poker. ik hoor echter nooit mensen die een paar duizend per maand verliezen met poker? :S
geld moet toch ergens vandaan komen lijkt mij
quote:Je lijkt steeds aan het idee voorbij te gaan dat je spelers nooit op 1 hand wil zetten maar een range aan handen, 10% beste handen van het dek bijvoorbeeld. Dit kan je doen aan de hand van het verleden. Natuurlijk heeft hij dan af en toe wel die Fullhouse of straight maar het gaat erom hoe jouw hand het doet tegenover die range...en dan komt weer de lange termijn kijken....De uitkomst van de hand is helemaal niet van belang. het gaat erom dat je op lange termijn meer goede beslissingen maakt dan je tegenstander.Op donderdag 28 oktober 2010 14:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
je doet alsog ik wereldvreemd ben. de meeste mensen vinden (en terecht) poker gewoon gokken
je kunt statistieken bijhouden hoe iemand een hand speelt. punt is dat je natuurlijk zijn hand niet weet waardoor die statistieken geen ruk toevoegen
vergelijk het met penalty schieten. je hebt wat skills nodig om en voetbal op doel te schieten. het is echter puur geluk of de keeper goed duikt. hij kan films terugkijken en analyses, feit is dat hij nog niet zeker weet wat je doet. daarom zie je vaak dat wedstrijden die op penalties zijn beslist eigen niet eerlijk verdeeld zijn (slechtere ploeg wint uiteindelijk).
natuurlijk zijn er successtories. als ik echter morgen de jackpot win bij de lotto heb ik ook een successtorie. zou dan een beetje stom zijn om te zeggen: was geen geluk maar ik wiest welk nummer deze week/maand statistisch zou moeten vallen
poker is natuurlijk wel leuk om te doen. en je hebt wel eens mensen zoals hierboven aan een tafel nodig die denken even miljonair te worden als ze maar lang genoeg spelen. besef je weer dat je zelf nog niet zo dom bent
quote:Ach, voor anderen kom jij hier anders aardig dom of in ieder geval kortzichtig over hoor...Op donderdag 28 oktober 2010 14:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
je doet alsog ik wereldvreemd ben. de meeste mensen vinden (en terecht) poker gewoon gokken
je kunt statistieken bijhouden hoe iemand een hand speelt. punt is dat je natuurlijk zijn hand niet weet waardoor die statistieken geen ruk toevoegen
vergelijk het met penalty schieten. je hebt wat skills nodig om en voetbal op doel te schieten. het is echter puur geluk of de keeper goed duikt. hij kan films terugkijken en analyses, feit is dat hij nog niet zeker weet wat je doet. daarom zie je vaak dat wedstrijden die op penalties zijn beslist eigen niet eerlijk verdeeld zijn (slechtere ploeg wint uiteindelijk).
natuurlijk zijn er successtories. als ik echter morgen de jackpot win bij de lotto heb ik ook een successtorie. zou dan een beetje stom zijn om te zeggen: was geen geluk maar ik wiest welk nummer deze week/maand statistisch zou moeten vallen
poker is natuurlijk wel leuk om te doen. en je hebt wel eens mensen zoals hierboven aan een tafel nodig die denken even miljonair te worden als ze maar lang genoeg spelen. besef je weer dat je zelf nog niet zo dom bent
quote:Nou ik heb al gezegd dat ik over een periode van zo'n 5 jaar 150 euro heb verloren, daar komt dus het geld vandaan en ik ben daar voor mezelf heel eerlijk in.Op donderdag 28 oktober 2010 14:48 schreef henkzijlstra het volgende:
trouwens ik zie hier een paar mensen die beweren een paar duizend per maand binnen te trekken met poker. ik hoor echter nooit mensen die een paar duizend per maand verliezen met poker? :S
geld moet toch ergens vandaan komen lijkt mij
quote:je kansen vergroten...dat zeg je goed. dus het is toch een spel met kansen ofwel kansenspelOp donderdag 28 oktober 2010 15:07 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ach, voor anderen kom jij hier anders aardig dom of in ieder geval kortzichtig over hoor...
Ooit aan gedacht dat je de kennis van hoe iemand een hand speelt ook andersom kan toepassen? Als hij die en die akties doet heeft hij vaker zo'n hand?
En een goed ingeschoten penalty heb je nooit inderdaad. Maar als keeper kun je je wel voorbereiden welke hoek een speler als favoriet heeft (had van Breukelen niet zo'n mooi boekje?). Als iemand zo en zo'n aanloop neemt is de kans groter dat hij zo schiet, etc.
En nee, je weet niks zeker maar kunt je kansen wel vergroten.
Maar als jij 100 keer met een dobbelsteen mag gooien en een tientje krijgt als er 1, 2, 3, 4 of 5 gegooid wordt en een tientje moet betalen als er 6 gegooid wordt doe je dat zeker ook niet. Want het is simpelweg gokken en het kan zomaar zijn dat je vaker 6 gooit.
Waarom is het ook zo verleidelijk om op trolls te reageren
quote:Mee eens.Op donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
je kansen vergroten...dat zeg je goed. dus het is toch een spel met kansen ofwel kansenspel
verder keur ik poker niet af maar irriteer ik me aan mensen die blijven beweren dat poker met geluk niks te maken heeft
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_de_grote_aantallen .Op donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
je kansen vergroten...dat zeg je goed. dus het is toch een spel met kansen ofwel kansenspel
verder keur ik poker niet af maar irriteer ik me aan mensen die blijven beweren dat poker met geluk niks te maken heeft
quote:Jij leest echt alleen maar wat je uitkomt en wil lezen... Ik zeg toch dat het een spel is met kanselementen? Je kansen vergroten ja, zodanig dat je een positieve winstverwachting hebt op de lange termijn.Op donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
quote:Natuurlijk is er een kansfactor, maar die is er ook in bv. voetbal of volleybal. Sommigen winnen, sommigen verliezen, en uiteraard zit daar altijd een zekere kansfactor in. Maar doen alsof het puur gokken is, is ook niet terecht (toch niet bij dit spelletjeOp donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
quote:QFT!Op donderdag 28 oktober 2010 16:52 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een kansfactor, maar die is er ook in bv. voetbal of volleybal. Sommigen winnen, sommigen verliezen, en uiteraard zit daar altijd een zekere kansfactor in. Maar doen alsof het puur gokken is, is ook niet terecht (toch niet bij dit spelletje)
quote:Ik heb inderdaad een heel negatief beeld gekregen daar heb ik in ieder geval de leeftijd maar ook de ervaring wel naar. Leuk om een absurd CV te hebben maar dit is natuurlijk niet zonder reden. Ik geloof niet in die lange termijnvariatie. Misschien ben ik te negatief maar zou jouw mening graag willen weten over pak em beet tien jaar. FOK! blijft wel bestaan, denk ik. Zet maar in je agenda. Bijpraten met Stali. 28 oktober 2020, 20:00 uur.Op donderdag 28 oktober 2010 12:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jij hebt wel een heel negatief beeld van de gemiddelde hooggeschoolde baan
Het is natuurlijk niet altijd een avontuur, maar ik denk dat de meeste banen een stuk spannender zijn dan dag in dag uit pokeren. En vooral meer lange termijn variatie opleveren.
Vrijwel al mijn medestudenten hebben minimaal een aardige baan, die het gemiddelde kantoorleven vaak kan ontstijgen. Nu is mijn studie wellicht niet indicatief (sterrenkunde) maar toch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |