whaha

hey!

dat voor 6 uur aangekleed gold alleen voor de eerste week alleen hè, ik ben wel slobberdebonk maar zó ernstig is het nou ook weer niet met me

overigens was t meer een garpje en is het me tot nu toe iedere dag ruim voor half 10 's morgens gelukt

Nee serieus, ik denk dat het helpt om je te erop in te stellen dat het inderdaad druk zal zijn met twee kindjes, de eerste tijd is gewoon hectisch, het is hier op het moment gewoon best een beetje hollen 's morgens vroeg. B. gaat al vroeg richting zijn werk en das meestal precies op het moment dat Amélie wakker wordt. Ik probeer dus gedouched en aangekleed te zijn voordat B. de deur uitgaat omdat ik pertinent níet om 3 uur 's middags nog steeds met mn ongekamde haar in mn sweatpants wil zitten. Zodra Amélie wakker wordt moet zij natuurlijk gedouched en aangekleed worden en er moet een boterhammetje gesmeerd en gegeten worden. Als Elin dan precies op dat moment begint te huilen
(ze huilt meer dan Amélie destijds deed, maar die huilde echt nauwelijks...) dan is het een beetje schipperen, 1 van de 2 moet dan eventjes wachten. Maar aan de andere kant draait het ook gewoon allemaal door, het is gewoon even wennen.
Maar de lastige dingen zijn én allemaal van tijdelijke aard (krampjes? gebroken nachten?), én dingen waar we gewoon handigheid in moeten krijgen, zoals met 2 kindjes naar buiten gaan of 's morgens vroeg 2 kindjes (en jezelf

) opgestart enzo krijgen. Ik wil wel zes kinderen, das inmiddels vast wel algemeen bekend

maar dit zijn de dingen waar ik net zo goed "moeite" mee heb, het is niet zo dat omdat wij graag een tweede wilden dat dit mij/ons per definitie heel makkelijk afgaat of hoe zeg je dat. Je moet er doorheen en je ontkomt er niet aan.
Het weegt echter wel meer dan ruimschoots op tegen het weer tegen je aan hebben van zo'n klein lijfje, die oogjes die je zo vol vertrouwen aankijken bij een voeding, grote zus die haar kleine zus even een kusje komt geven tijdens het spelen, zulke dingen dat is waar ik enorm naar uitkeek en dat is ook wat nog leuker en fijner is dan we gehoopt hadden. En ik kan nu al niet wachten tot ik straks met 2 meiden naar de speeltuin kan of naar de kinderboerderij, naar het bos, het strand, noem maar op!
Het went zó snel weer, zo'n mini erbij, we zaten zo snel alweer in een soort routine die heel natuurlijk voelt. Ik vond het best eng die eerste dag alleen maar het loopt gewoon, het gaat gewoon door, en het gaat goed. Elin is veeleisender dan haar zus was om het zo maar te zeggen, maar ook dat is geen punt.
Nouja goed wat ik wil zeggen weet ik eigenlijk niet

ik kan mn gedachten minder goed onder woorden dan Claudia

maar ik heb nog geen seconde gedacht 'waar ben ik aan begonnen' of iets in die geest.
ja okay, tijdens de bevalling
maar dat telt niet hahaEnniewees, wat wilde je eigenlijk weten?