abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88055168
de gezelligheid De opa's en oma's die kwamen
pepernoten, banketstaaf en chocolademelk snoepen
veel cadeautjes en de spanning als er op het raam werd geklopt en de pakjes voor de deur stonden
en als kind nooit zien dat je vader altijd net weg is als er geklopt wordt
en de keren dat Sinterklaas echt langs kwam spannend maar ook erg leuk
Ik denk er met heel veel plezier aan terug !
pi_88060032
Ik herinner mij ook nog een keer dat mijn oom, met een zwarte handschoen aan, pepernoten ging strooien door de deur die op een kier stond. Blijkbaar was het buiten nog niet donker genoeg en de kier van de deur niet breed genoeg want toen mijn kleine, nog gelovige nichtje van de verrassing bekomen was, was haar eerste reactie: "Wat doet die gekke papa nu?"

Doet het nog steeds goed op feestjes en partijtjes, waaronder Sinterklaas.
pi_88063432
Ik vierde nooit Sinterklaas totdat ik op een sinterklaasavond nietsvermoedend bij mijn vriend naar binnen stapte. Ze hadden besloten om met zijn allen sinterklaas te gaan vieren en mij ervan op de hoogte te brengen door een bak strooigoed naar me te gooien zodra ik binnen zou stappen.

Ik was nog nooit zo blij dat ik een hele chocoladeletter tegen me aan heb gehad. :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:32:18 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88064096
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:14 schreef linpunt het volgende:
Ik vierde nooit Sinterklaas totdat ik op een sinterklaasavond nietsvermoedend bij mijn vriend naar binnen stapte. Ze hadden besloten om met zijn allen sinterklaas te gaan vieren en mij ervan op de hoogte te brengen door een bak strooigoed naar me te gooien zodra ik binnen zou stappen.

Ik was nog nooit zo blij dat ik een hele chocoladeletter tegen me aan heb gehad. :')
Nooit Sinterklaas gevierd? Wat ben jij thuis mishandelt! dan valt die chocoladeletter nog mee!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88064671
Het allerleukst aan Sinterklaas vond/vind ik de intocht van de Sint op tv kijken. Vol spanning wachten tot het begon, wat duurde ''de klok met Sint liedjes'' die op tv verscheen lang!
En daar was hij dan eindelijk, de Sint met pieten op de boot en Aart Staartjes O+ met commentaar.
Daarna stapte hij altijd in mijn belevenis van de tv in de trein om bij ons naar het dorp aan te komen met de trein om daarna op een balkon in de winkelstraat te gaan zwaaien en met Pieten die zakjes pepernoten gooiden.
Ik met rode wangen van de kou op de nek van mijn vader proberen zakjes te vangen.

Deze speciale momenten en het hele gezellige aan Sinterklaas hoop ik aan mijn zoon (hij wordt 1 in december) over te kunnen brengen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88065114
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nooit Sinterklaas gevierd? Wat ben jij thuis mishandelt! dan valt die chocoladeletter nog mee!
Ik wilde het niet vieren omdat we thuis met zijn vieren zijn en sinterklaas was voor mij niet speciaal aangezien de rest van de klas vroeger altijd aankwam met : "Mijn oma gaf mij.. mijn oom.. mijn opa's.."
Maar ik stelde het wel op prijs dat mijn schoonfamilie me erbij wilde betrekken ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 oktober 2010 @ 14:55:56 #57
163650 Greys
pi_88067326
Mijn vader werd vroeger altijd gek van me rond Sinterklaastijd, omdat als hij met mij over straat liep of met me in de trein zat, ik keihard riep 'Kijk!!!!! Zwarte Piet!!!!!' tegen elke persoon met een donkere huidskleur. Gelukkig werd er altijd hartelijk om gelachen en werd het altijd begrepen :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_88068953
Sinterklaas hoort bij nederland, het is een traditie waar we allemaal op mopperen, maar die we diep in ons hart allemaal super gezellig vinden!!
Dus leve de Sint!!
pi_88079170
Het leukste aan Sinterklaas vond ik op de dag van de intocht, met zus, papa en mama de intocht kijken op televisie met een bakje kruidnootjes en met z'n allen iets leuks knutselen zoals een stoomboot. Op Sinterklaasavond vind ik nu de surprises het leukst, het allerleukste moment vind ik het bekend maken van wie - wie had getrokken met de lootjes... :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_88085235
bij mij is het meer een verhaal over de periode toen we surprises deden met de familie tijdens sinterklaas.

Als eerste hoopte je altijd dat mijn vader je had getrokken want hij maakte de mooiste dingen in een avond (de avond voor sinterklaas ging hij dan tot 2 uur 's nachts door in de schuur). maar ik heb het helaas een keer zo bont gemaakt dat ik zelf bezig was in de schuur met een surprise voor mijn vader. maar het lukte mij maar niet om dat voor mekaar te krijgen. totdat mijn vader de schuur binnen kwam en vroeg of hij even kon helpen. en tja. hij heeft toen dat jaar zijn eigen surprise in elkaar gebouwd (want hij kon niet na een keer helpen weg lopen, nee hij bleef er de hele tijd bij :))

Ook een keer gehad dat mijn zus mijn lootje had en als surprise door het hele huis verschillende kadootjes had geplaatst die met touwtjes aan elkaar vast zaten, enige nadeel was dat wij een kat hadden die het nogal leuk vond om met touwtjes te spelen waardoor ik na een tijdje de volgende cadeau's niet meer terug kon vinden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_88088277
Mijn moeder vertelde mij een keer een leuk verhaal. Ik was drie jaar oud en ging op de schoot van de Sint zitten. Ik was er een beetje bang van, maar bleef moedig zitten. Ergo.. ik werd erg nieuwsgierig wat voor een vent dat was. Er stonden uiteraard nog meer kinderen er omheen en ik trok zijn baard naar beneden en liet het daarna los. Aangezien er een elastiek in zat, deed het wel erg veel pijn natuurlijk :) De man die de Sint speelde, had veel uit te leggen. Erg lullig, maar als ventje van drie besef je dat niet.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88134571
sinterklaas, laat het heerlijke avondje maar komen....
gezellig thuis met familie, dat heerlijke onderbuikengevoel van vroeger: zou ik wel een kadootje krijgen en wat dan :s)
En lekker snoepen, pepernoten, marsepein, borstplaat niet te vergeten mmmmm
pi_88135015
:@ Als een klein kind, dat ik er de hele nacht niet van kon slapen...wat voor cadeaus ik kreeg..
ik ging dan zelfs 's nachts kijken of de sinterklaas al geweest was...en ja hoor, áltijd lag er cadeaus op het moment dat ik in bed lag, ik kon hem noooit betrappen.. :')

Verder ja, de gedichten he, dat je de moeite doet voor een ander, het gebaar is leuker dan het cadeau zelf zeg ik dan altijd :) En het gezelligheid samen zijn, de kachel aan, gordijnen open,het is lekker donker buiten, hopelijk met een beetje regen, een echte winterse dag..
ochtends gewoon gezellig ontbijten met elkaar, lekker wandelen in het bos met elkaar,
lunchen, spelletjes spelen, avond eten, en dan was het altijd loten wie er als eerste de cadeautjes mocht uitpakken :') lekker met een beker chocolademelk, naar ouderwetse sinterklaas films kijken,
is en blijft toch wel een traditie :)
pi_88135120
Het word saai, al die stukjes over mijn kinderen :P Ik wil niet mee dingen naar de prijs (al verklaard mijn zoon me voor gek, maar ik heb zelf verder echt weinig met Sinterklaas) maar omdat ik het toch geschreven heb wil ik hem eigenlijk wel delen :@

'Hey, je kunt weer wat winnen op fok!', zegt mijn zoon tegen me. Ik kijk hem even boos aan, ik vermoed dat hij met z'n tengels aan mijn laptop heeft gezeten. Hij kijkt me onschuldig aan. 'Wat? Ik heb op mijn eigen computer gekeken hoor, ik verveelde me'. 'Je moet niet zo boos kijken, die rimpel word steeds dieper', grapt hij. Hij is 12 jaar, een paar weken terug vroeg hij of hij ook op fok! mocht. 'Als je 18 bent', was m'n droge antwoord.

'Sinterklaas, heb je daar geen leuke blogs over? Ga je er eentje schrijven?', vraagt hij me dan. Ik schud mijn hoofd, ik geloof niet dat ik daar zin in heb. Ik heb geen fijne jeugd gehad, ik denk er niet graag aan terug. Die ene keer, ik zal een jaar of 7, 8 geweest zijn, kreeg ik een kleine pop en een roe. Een roe. Er zat wat snoep in, maar toch. Mijn moeder kreeg een t.v., ik snapte er niets van. Verdrietig huilde ik mijn kussen nat, was ik dan echt zo stout geweest?

Later domineerden de ruzie's tussen mijn ouders mijn leven. Sinterklaas was bij ons bedoeld om de kadootjes zo snel mogelijk uit te pakken en snel weer naar boven, voordat ze weer ruzie kregen. Het waren vrijwel altijd functionele kado's, zoals lakens. Op school loog ik dan, ik had lp's gekregen, en nieuwe kleding. In de hoop dat ze nooit zouden vragen wanneer ik dan die nieuwe kleding aan zou doen.

Een mooie herinnering schiet me opeens te binnen, ik was een jaar of 6 denk ik. Op school werd Sinterklaas groots gevierd, ballonnen, snoepjes, lekkere limonade. Ik moest bij de Sint komen maar ik durfde niet. Hij glimlachte vriendelijk en zei, 'dat geeft niets hoor meisje. Hier heb je een kado'. Ik opende het kado gretig, het was een 3d boek van Roodkapje. Ik heb geen idee waar het boek gebleven is, maar ik ben dat nooit vergeten. Waar mijn moeder steeds zei, 'je zult wel op je donder krijgen van Sinterklaas!', wist ik dat hij juist heel lief was.

Mijn jongste zoon haalt me terug uit mijn gedachten. 'Mam, ik wil die lego trein, mag het? Please, please please?'. Ik negeer de vraag; 'zeg, weet jij wat een 'roe' is?'. Hij is behoorlijk pienter, en 9 jaar. Maar hij weet het niet. Vroeger werd de nadruk meer gelegd op het braaf zijn, anders kreeg je de roe. Kinderen van tegenwoordig hebben niets meer te vrezen, zo lijkt het wel. En die van mij al helemaal niet, al sedert hun geboorte sla ik wat door in deze. Elk jaar besluit ik het jaar erop minder geld uit te geven, en elk jaar faal ik. Toch zijn ze nog altijd blij met kleine kado's. Zo heb ik een foto waar jongste het uitschreeuwt van plezier, terwijl hij ontdekt dat hij een chocoletter heeft gekregen. Ze zijn altijd met alles blij geweest.

Oudste corrigeert hem. 'Mama heeft geen werk meer hé.. En papa ook niet hé, die trein is veel te duur'. Het is zo. Ik ben slachtoffer van de kredietcrisis geworden. Mijn ex-man trouwens ook, het zijn rare tijden voor ons allebei. Jongste kijkt niet eens beteuterd. 'Dat was ik even vergeten, laat maar mama... Ik heb liever een boterham met hagelslag'. Ik schiet in de lach. Het is mijn stokpaardje. Ik ben niet rijk, al heb ik een aantal jaren lekker verdiend en een flinke oprotpremie gekregen. Maar ik heb altijd gezegd dat geld niet belangrijk is.. zolang je maar een boterham hebt.

'Mam? Ik heb al 15 euro..'. Hij leunt tegen me aan. 'Ik ga doorsparen voor het station! Die is toch leuker dan de trein. Of misschien kan ik die wel aan Sinterklaas vragen!' Hij knuffelt me plat, ik moet glimlachen. Dat station kost 40 euro, het ligt al weken op zolder.

'Koop je chocolade melk? En slagroom? En spekkies? Oh en mama.. wil je toch weer bonzen dit jaar, en snoepgoed gooien?'. Hij kijkt me hoopvol aan. Hij gelooft al 2 jaar niet meer. Maar het gooien met snoepgoed hoort erbij vind hij. 'En zeg je dan ook even dat je de koffiemelk vergeten bent en even een pakje bij de buren gaat lenen?'. Hij lacht hardop bij de herinnering. Over de grond kruipend snoep eten vind hij geweldig.

'Je hebt wél mooie herinneringen aan Sinterklaas, mama', zegt jongste opeens, terwijl we onze boterham eten. Ik kijk hem aan, en weet direct wat hij bedoeld. Ik slik even moeilijk...

'Happy Sinterklaas!', mailde hij me in 2001. Ik vond het grappig, het kwam elk jaar weer terug. 'Happy Sinterklaas!', riep hij in de telefoon. Ik verklaarde hem voor gek, het was middernacht.

'Happy Sinterklaas!', hij staat voor de deur. Ik kijk hem geschokt aan. Grote grijns op zijn gezicht, muts en handschoenen draagt hij op deze toch niet zo koude dag. Ik vlieg hem om de hals, vriendlief is onverwachts vanuit Paris gekomen om Sinterklaas met ons te vieren. Hij snapte er nooit zo veel van, vond het maar 'lame' dat 'Sjinthurklasjh' geen 'Santa' was. Toch is hij deze traditie wel gaan waarderen, vooral het concept 'chocolate letters' vond hij prachtig. Elk jaar kreeg hij een 'J' van me. 'Presents!', roept jongste, hij trekt aan de tas van vriendlief. Ik kijk vriendlief aan, hij ziet er niet goed uit. 'Het komt goed', garandeert hij me, 'mijn cardioloog zorgt goed voor me'. Ik was niet overtuigd. Het was de laatste keer dat ik 'Happy Sinterklaas!' te horen kreeg. Het jaar erop had ik het moeilijk toen ik geen 'J' meer hoefde te kopen. Op pakjesavond kreeg ik een met hanenpoten geschreven briefje van jongste, 'heppie sinterklaas mamma!!!!!', stond erop.

Hij heeft gelijk, dit zijn mooie herinneringen. Mooi en triest tegelijk.
pi_88135229
O+ wat lief Miracle_drug
pi_88149436
Het moment dat mij verteld werd dat sinterklaas niet bestond! Wat was ik pissig zeg! Dat mijn ouders zomaar konden eggen dat de sint niet bestond! :D Na een nachtje uithuilen probeerden mijn ouders het nog een keer, en deze keer konden ze wel uitpraten (met argumenten enzo, zodat ik met logisch nadenken ook conclusies kon trekken) Daarna nog vaak kunnen lachen over mijn broertje die nog geloofde, nog twee jaar ongeveer, leuke tijd!
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:36:09 #67
3185 Adelante
To let it go now
pi_88167821
Wat een leugens en bedrog allemaal :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88169841
bestaat sinterklaas niet?! :'(
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_88171243
het feit dat mijn schoonvader zie ginds komt de stoomboot helemaal achterstevoren kon zingen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 oktober 2010 @ 13:42:51 #70
163650 Greys
pi_88171587
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 13:33 schreef wimtim het volgende:
het feit dat mijn schoonvader zie ginds komt de stoomboot helemaal achterstevoren kon zingen
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_88199698
wie zijn de gelukkigen :D ?
pi_88201441
Vroeger, toen m'n zus en ik nog klein waren en heilig geloofden in het bestaan van de Sint, kwam vaak een groot deel van de familie langs. M'n zus en ik zaten - zoals gewoonlijk - wiebelend van spanning op de grond te wachten op gebonk op de voordeur. Mam had hapjes gemaakt. De tv zachtjes aan en vooral veel gelach.
Kan me niet herinneren dat ik ooit heb gemerkt dat m'n vader even de kamer uit ging. Zodra we gebonk op de deur hoorden hadden we maar oog voor 1 ding. Hahaha!

Wat ik nog wel goed weet is dat er soms nog een keer werd gebonkt op de deur. Stond er een klein doosje op de mat. Bleek van onze (bejaarde) buren te zijn. Hun kleinkinderen woonden ver weg en ze hadden mij en m'n zus zien opgroeien en zagen ons (hoorden we later) een beetje als hun kleinkinderen en wilden ons verrassen. Kregen we kleine dingen zoals chocoladeletters en klein speelgoed.
En een rond klein opbergdoosje. Rood, met een poes erop. Geloof dat ik hem gekregen heb toen ik niet ouder dan 8 was. Intussen ben ik 31 en zijn onze 'Buurtjes Havinga' overleden, maar dat ronde doosje heb ik nog steeds :)
Liej
pi_88202276
Op de valreep ook nog maar ff meedoen:

In november komt altijd weer de goedheiligman,
hij brengt altijd weer gezelligheid, ja, daar weet hij wel van!

Elk jaar weer in een deuk,
maar wat maakt het Sinterklaasfeest nou zo leuk?

Natuurlijk het zetten van je schoen,
dat zou je als klein kind het liefste het hele jaar door willen doen.

Tekeningen maken op een groot wit vlak
en altijd de Sint met zijn paard op het dak.

De schimmel mocht je natuurlijk niet vergeten,
het paard is hard aan het werk en moet natuurlijk wel wat eten.

Geen klontjes suiker of oud brood,
een wortel voor het beest houdt hem groot.

Tot slot nog een lied, hard maar wel goed,
je wil tenslotte wel dat een Pieterman iets in je schoen doet!

De volgende ochtend klopt vol verwachting je hart,
krijg je nou toch de roe of toch de gard?

Ben je zoet geweest dan zal de Sint je rijkelijk belonen,
je schoen zal de buit wel tonen.

Een handvol stroeigoed en misschien wel een present,
Je hebt goed je best gedaan en bent lekker verwend!

Dit is wat mij betreft de Sinterklaas-magie,
hopelijk win ik hiermee die mooie glossy.
pi_88204473
Nog even voor de duidelijkheid ik heb hier wel gepost maar ik doe niet mee want ik heb dat blaadje toevallig al gekocht.

Post hierboven moet 'm in ieder geval winnen. Een heus Sinterklaasgedicht. :)
pi_88204564
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:01 schreef RensWisse het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid ik heb hier wel gepost maar ik doe niet mee want ik heb dat blaadje toevallig al gekocht.

Post hierboven moet 'm in ieder geval winnen. Een heus Sinterklaasgedicht. :)
Mee eens ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')