quote:Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijnOp dinsdag 26 oktober 2010 14:35 schreef kirsten. het volgende:
Asus is ook niet verkeerd.
Trouwens, ik heb om dezelfde reden voor school een laptop gekocht, alleen dan eentje voor ook normale games. Dit werd een 17" van Toshiba omdat ik hem ook als PC thuis gebruikte. Prima ding, maar na een tijdje werd ik het zat om die mee te sjouwen en heb ik een netbook gekocht voor School/werk. I-D-E-A-A-L. Dat ding past in elke tas, is prima snel. Als je de laptop maar een paar jaar gaat gebruiken, zou ik het zeker overwegen ( evt. een wat duurdere met snellere videokaart zodat je betere games kan spelen, maar voor die paar jaar houden de nieuwere van nu het denk ik ook wel uit).
quote:Stevig, duurzaam, zeer prettig om mee te werken.
quote:Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).Op dinsdag 26 oktober 2010 14:39 schreef Ruuddd het volgende:
[..]
Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijn
2GB RAM?
160 GB HD?
quote:Acer... Veel waar voor je geld, maar niet bepaald "build to last"Op dinsdag 26 oktober 2010 14:25 schreef 08gnoT. het volgende:
In before applefanboys
Dell schijnt tegenwoordig wel goed te zijn, maar ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Acer
quote:Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:31 schreef Tacobell het volgende:
Ik zou niet gaan voor een Acer of HP, aangezien die laptops erg snel kapot gaan (na 1 jaar zijn er vaak al mankementen).
Ik zou persoonlijk gaan voor een Asus laptop omdat die niet snel stuk gaan en ze zijn niet te duur.
quote:12-14" noem ik niet echt netbook meer. Het kan wel, maar meestal zijn het gewoon laptops. Een netbook is in mijn ogen echt voornamelijk om een beetje te surfen en voor meer heb je niet echt genoeg rekenkracht. Zo hoorde ik laatst van iemand dat hij een "netbook" met een i5 erin had gekocht...Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef kirsten. het volgende:
Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).
Ik heb zelf 2GB ram, en hij kan in principe alles draaien, soms gaat photoshop een klein beetje traag. Dus als je er een paar jaar mee wil doen en je een 3 of 4 GB ram kan vinden kan je er een tijd mee vooruit (maar ze zijn natuurlijk wel wat duurder, gaan richting kosten van gewone laptops)
quote:Je hebt er niet bij vermeldt hoelang jij en je ma die laptops al in bezit hebben en HP laptop's zijn net als Acer laptop's gemaakt van goedkoop plastic.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou niet voor een Apple gaan, want ze zijn helemaal vervaardigd uit één groot brok aluminium en het besturingssysteem heeft allemaal van die gekleurde icoontjes dat het net een idiotproof Fisherprice speelgoedcomputer is. Om nog maar te zwijgen dat je er ook Windows op kan draaien, want tja wie doet dat nou..
quote:HP laptop #1: Na een week viel er een schroefje uit de behuizing. HP kon er een nieuwe in draaien (het kreng is via m'n portemonnee ontsnapt voordat ik een schroevendraaier gevonden had), maar daarvoor moest de laptop wel opgestuurd worden...Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
quote:Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:57 schreef Tacobell het volgende:
Als je de laptop verder niet gaat gebruiken voor grafische vormgeving dan is het ook geen slechte keuze om voor een 13" Macbook Pro te gaan.
Met studentenkorting kost je dat ¤1080,52.
Macbooks leveren uitstekende bouwkwaliteit.
quote:Er is natuurlijk Office 2008 voor de Mac en binnenkort ook Office 2011.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:04 schreef Azreal het volgende:
[..]
Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.
quote:...Op dinsdag 26 oktober 2010 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is er nog een Office 2008 voor Mac beschikbaar en over een maand Office 2011.
quote:1 jaar en 3,5 jaar.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:40 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Je hebt er niet bij vermeldt hoelang jij en je ma die laptops al in bezit hebben en HP laptop's zijn net als Acer laptop's gemaakt van goedkoop plastic.
quote:Jammer, ik had hem 2 maanden geleden voor 900 euro gehaald.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:57 schreef Tacobell het volgende:
Als je de laptop verder niet gaat gebruiken voor grafische vormgeving dan is het ook geen slechte keuze om voor een 13" Macbook Pro te gaan.
Met studentenkorting kost je dat ¤1080,52.
Macbooks leveren uitstekende bouwkwaliteit.
quote:Personal Computers: Apple Dominates Amid Industry-Wide Improvement
Satisfaction with personal computers surges 4.0% to match the all-time industry high of 78 on the ACSI’s 0 to100-point scale. Apple gains 2% to 86, its highest score ever. This marks the seventh straight year that Apple leads all other PC makers, and the 9-point gap between Apple and its nearest competitor is the largest in ACSI.
Bron
quote:Voor 600-700 euro zit je in het Acer/PackardBell "het-is-het-net-niet" segment, ook in Windows land begint het fatsoenlijke assortiment bij 900 euro. Apple heeft gewoon geen budgetlijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:28 schreef svefn het volgende:
Voor 600 - 700 euro heb je al een heel redelijke Windows laptop, als je voor een Apple gaat dan komt daar dus minimaal zo'n 400 euro bij.
quote:Specs zijn juist de randzaken, alleen voor een selecte groep tweakers en nerds is het belangrijk op hoeveel GHz die chips draaien. De overgrote meerderheid wil gewoon een makkelijk te bedienen computer, maar wordt aangepraat dat specs echt uitmakenOp dinsdag 26 oktober 2010 18:08 schreef Adames het volgende:
am
[..]
Jammer, ik had hem 2 maanden geleden voor 900 euro gehaald.
Verder snap ik die lenovo liefde nooit. Nog meer dan de apples richten ze zich niet op specs, maar op randzaken. De goedkope modellen van ze zijn echt niet beter dan enig ander merk. Vind ze eigenlijk qua bouwkwaliteit tegenvallen. Vooral het scherm en het toetsenbord is wat bagger.
quote:Oh maar zeker. Echter lenovo (de duurdere lijnen) gaan te veel op bouwkwaliteit. Nu is dat meestal wel leuk, maar als je voor ruim boven de 1000 euro een middelmatige laptop krijgt die daarbij bijzonder stevig is dan moet je je wel afvragen of je de doelgroep bent. Lenovo's zijn leuke dingen als je echt veel op reis bent en je laptop tegen een stootje moet kunnen. Prima, goede doelgroep.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:18 schreef Henno het volgende:
[Specs zijn juist de randzaken, alleen voor een selecte groep tweakers en nerds is het belangrijk op hoeveel GHz die chips draaien. De overgrote meerderheid wil gewoon een makkelijk te bedienen computer, maar wordt aangepraat dat specs echt uitmakenZe zijn niet bij de Apple tafel weg te slaan in een willekeurige Mediamarkt zodra ze die glazen schermpjes en aluminium behuizingen in het vizier krijgen, en 1 keer die zoom pinch gesture hebben gemaakt op zo'n touchpad.
quote:Heb je ook nog een van recentere jaren?Op dinsdag 26 oktober 2010 20:32 schreef ZodiaX het volgende:
Wellicht dat deze chart helpt.
[ afbeelding ]
quote:En niet te vergeten OS X!Op dinsdag 26 oktober 2010 20:54 schreef Adames het volgende:
Maar voor thuisgebruikers is er een verschil tussen stevig en echt robuust. En moet je je afvragen of je die meerprijs wilt betalen. Dan zou ik eerder gaan voor een apple, die ook stevig zat is en daarbij weer geld steekt in een mooi licht en dun design, goed scherm en geweldig touchpad.
quote:Deze is van 2009.. Eind 2009.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:54 schreef Adames het volgende:
Heb je ook nog een van recentere jaren?
quote:http://buyersguide.macrumors.com/#MacBookOp dinsdag 26 oktober 2010 21:17 schreef Ruuddd het volgende:
Klopt het trouwens dat er binnenkort nieuwe modellen apple laptops uitkomen?
quote:Kennelijk hebben wij goede dan..Op dinsdag 26 oktober 2010 20:58 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Deze is van 2009.. Eind 2009.
http://tweakers.net/nieuw(...)asus-en-toshiba.html
quote:mm, ik dacht dat die bron al wat ouder was. waar je namelijk ook rekening mee moet houden is de keuze van fabrikanten. Nvidia heeft 2-3 jaar geleden een heel erg populaire maar slechte (uitvallend) laptopchip uitgebracht. Als een fabrikant dan net toevallig veel met nvidia werkte, dan zie je dat in de cijfers.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:58 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Deze is van 2009.. Eind 2009.
http://tweakers.net/nieuw(...)asus-en-toshiba.html
quote:Dan zoek je niet goed genoeg of heb je te hoge eisen.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:18 schreef Henno het volgende:
[..]
Voor 600-700 euro zit je in het Acer/PackardBell "het-is-het-net-niet" segment, ook in Windows land begint het fatsoenlijke assortiment bij 900 euro. Apple heeft gewoon geen budgetlijn.
quote:Weet iemand of je dingen als RAM en HDD bij een Apple binnen de garantie zelf mag vervangen? Ik weet dat het bij Sony niet mag en dat kan best vervelend zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:06 schreef Ruuddd het volgende:
Ja apple is mooi, maar 1000 euro voor zo'n laptop is wel een echte investering dusja..
quote:Bij een nieuwe generatie macbooks gaat de oude generatie idd voor erg leuke prijzen weg, dus is net na de release van een nieuwe generatie een goed moment om er een van de oude generatie te kopen.Op woensdag 27 oktober 2010 14:26 schreef Ruuddd het volgende:
Wat is er mis met OS van Apple dan i.v.m. school? Ik wil hem inderdaad mee gaan nemen naar school omdat het altijd druk is bij de PC's en het gewoon handig is in college.
Die sites zijn erg bruikbaar dankje!
Maar even aanvulling: er staat ook dat het nu niet echt slim is om een macbook te kopen omdat dit komt omdat er binnenkort nieuwe versies komen? Dan gaan de huidige zeker erg omlaag wat betreft prijs?
quote:Je kunt echter wel zoals ik al eerder aangaf ook Windows 7 aanschaffen en installeren op een Mac OS.Op woensdag 27 oktober 2010 14:33 schreef Azreal het volgende:
[..]
Bij een nieuwe generatie macbooks gaat de oude generatie idd voor erg leuke prijzen weg, dus is net na de release van een nieuwe generatie een goed moment om er een van de oude generatie te kopen.
De meeste onderwijsinstellingen gebruiken een versie van Windows. Als je voor je opleiding dus een bepaald programma anders dan Microsoft Office moet gaan gebruiken, zit de kans er dik in dat het in OSX gewoon niet werkt/beschikbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |