abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:25:11 #1
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_87978181
Dag iedereen,

Vanwege school heb ik een goede laptop nodig, op het moment heb ik een toshiba die vol staat met Junk van het downloaden e.d. en is niet sneller dan stront door een trechter. Office 2007 vind hij niet leuk dus het is gewoon geen optie meer om er iets mee te doen behalve downloaden.

In september ben ik begonnen aan een studie en heb nu dus een laptopje nodig (mediatheek altijd vol, altijd gekloot met die computers) Ik wil hem enkele jaren gaan gebruiken.. en vroeg mij af wat nou echt goed is voor het volgende gebruik:

- Schoolwerk
- Internet
- Downloaden
- Lichte games

Heb zelf al deels zitten kijken en natuurlijk vind ik een Apple mooi (heb ook al het een en ander van Apple) maar ze zijn erg duur! Dus wat zijn goede opties?

Acer
Apple
Sony
Dell

Mijn budget is nog onbekend, maar een laptop van 2500 euro vind ik toch echt te gortig. Kan iemand even wat informatie geven wat nou het slimst is? En waarom?

Hoor het snel!
pi_87978205
In before applefanboys

Dell schijnt tegenwoordig wel goed te zijn, maar ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Acer
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:26:40 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87978255
Lenovo *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_87978738
Asus is ook niet verkeerd.
Trouwens, ik heb om dezelfde reden voor school een laptop gekocht, alleen dan eentje voor ook normale games. Dit werd een 17" van Toshiba omdat ik hem ook als PC thuis gebruikte. Prima ding, maar na een tijdje werd ik het zat om die mee te sjouwen en heb ik een netbook gekocht voor School/werk. I-D-E-A-A-L. Dat ding past in elke tas, is prima snel. Als je de laptop maar een paar jaar gaat gebruiken, zou ik het zeker overwegen ( evt. een wat duurdere met snellere videokaart zodat je betere games kan spelen, maar voor die paar jaar houden de nieuwere van nu het denk ik ook wel uit).
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:37:46 #5
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_87978863
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:26 schreef Netsplitter het volgende:
Lenovo *O*
want?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:39:22 #6
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_87978947
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:35 schreef kirsten. het volgende:
Asus is ook niet verkeerd.
Trouwens, ik heb om dezelfde reden voor school een laptop gekocht, alleen dan eentje voor ook normale games. Dit werd een 17" van Toshiba omdat ik hem ook als PC thuis gebruikte. Prima ding, maar na een tijdje werd ik het zat om die mee te sjouwen en heb ik een netbook gekocht voor School/werk. I-D-E-A-A-L. Dat ding past in elke tas, is prima snel. Als je de laptop maar een paar jaar gaat gebruiken, zou ik het zeker overwegen ( evt. een wat duurdere met snellere videokaart zodat je betere games kan spelen, maar voor die paar jaar houden de nieuwere van nu het denk ik ook wel uit).
Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijn
2GB RAM?
160 GB HD?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:42:21 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87979098
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:37 schreef Ruuddd het volgende:

[..]

want?
Stevig, duurzaam, zeer prettig om mee te werken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:43:44 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87979156
Heb zelf een MSI, werkt prima. één keer stuk geweest, zijn ze op komen halen en toen netjes binnen een week hersteld en weer thuis gekregen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87979400
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:39 schreef Ruuddd het volgende:

[..]

Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijn
2GB RAM?
160 GB HD?
Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).
Ik heb zelf 2GB ram, en hij kan in principe alles draaien, soms gaat photoshop een klein beetje traag. Dus als je er een paar jaar mee wil doen en je een 3 of 4 GB ram kan vinden kan je er een tijd mee vooruit (maar ze zijn natuurlijk wel wat duurder, gaan richting kosten van gewone laptops)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:58:26 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_87979805
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:25 schreef 08gnoT. het volgende:
In before applefanboys

Dell schijnt tegenwoordig wel goed te zijn, maar ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Acer
Acer... Veel waar voor je geld, maar niet bepaald "build to last"
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_87980791
Ik heb voor het eerste jaar van mijn opleiding een HP Pavilion 15" gekocht. (2007)

Tot op heden functioneert deze nog perfect, en ook makkelijk mee te nemen. Zeker een aanrader. Gebruik 'm best veel, ook als ik ergens anders naartoe ga of thuis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:31:43 #12
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87984345
Ik zou niet gaan voor een Acer of HP, aangezien die laptops erg snel kapot gaan (na 1 jaar zijn er vaak al mankementen).

Ik zou persoonlijk gaan voor een Asus laptop omdat die niet snel stuk gaan en ze zijn niet te duur.
pi_87984516
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:31 schreef Tacobell het volgende:
Ik zou niet gaan voor een Acer of HP, aangezien die laptops erg snel kapot gaan (na 1 jaar zijn er vaak al mankementen).

Ik zou persoonlijk gaan voor een Asus laptop omdat die niet snel stuk gaan en ze zijn niet te duur.
Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_87984766
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef kirsten. het volgende:
Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).
Ik heb zelf 2GB ram, en hij kan in principe alles draaien, soms gaat photoshop een klein beetje traag. Dus als je er een paar jaar mee wil doen en je een 3 of 4 GB ram kan vinden kan je er een tijd mee vooruit (maar ze zijn natuurlijk wel wat duurder, gaan richting kosten van gewone laptops)
12-14" noem ik niet echt netbook meer. Het kan wel, maar meestal zijn het gewoon laptops. Een netbook is in mijn ogen echt voornamelijk om een beetje te surfen en voor meer heb je niet echt genoeg rekenkracht. Zo hoorde ik laatst van iemand dat hij een "netbook" met een i5 erin had gekocht...

Zelf heb ik een HP tx2100ed (12" laptop) en die zou ik nooit iemand aanraden. Heb 'm toen gekocht omdat het een hoog gadget gehalte had en ik met Photoshop wilde gaan werken. Alleen werkt de tablet niet naar behoren dus is ie daarvoor niet geschikt. Tevens is het beeldscherm zwaar ruk (vooral als je 'm wilt calibreren). Verder sowieso niet voor HP gaan, slecht doordachte systemen, ze duwen je een gare versie van windows door de strot en leveren erg slechte service als er iets mis is (denk aan 3 weken reparatietijd om 1 schroefje in je laptop te draaien).

Ik weet dat Acer een hele mooie tablet netbook heeft die een jaar geleden flink zwaarder was dan de gemiddelde netbook. Erg mooi ding en erg snel. Zelf heb ik een Belkin omdat die eigenlijk een gig ram, een 16 gig SSD en een 250 gig HDD had in de tijd dat daar normaal gesproken 512 mb ram en een 160 gig HDD ofzo voor kreeg. Ideaal om films op te kijken en een beetje random op te surfen.

In elk geval: hoe intensief ga je het ding gebruiken? M'n laptop gebruik ik dagelijks (en staat dus 8-10 uur per dag aan). Als je zo een netbook gaat gebruiken voldoet het waarschijnlijk niet (te traag en binnen een jaar volledig versleten). Een fatsoenlijke laptop houdt zoiets wel een jaar of 3 vol. Persoonlijk zou ik op het moment voor Sony gaan omdat die een redelijk goeie bouwkwaliteit lijken te hebben, maar daar betaal je dan ook voor. Ook moet je met eventuele upgrades naar een erkende reparateur en betaal je dus dik voor dingen die de meeste mensen prima zelf kunnen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:40:30 #15
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87984775
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
Je hebt er niet bij vermeldt hoelang jij en je ma die laptops al in bezit hebben en HP laptop's zijn net als Acer laptop's gemaakt van goedkoop plastic.
  Redactie Games dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:43:55 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_87984973
Ik zou niet voor een Apple gaan, want ze zijn helemaal vervaardigd uit één groot brok aluminium en het besturingssysteem heeft allemaal van die gekleurde icoontjes dat het net een idiotproof Fisherprice speelgoedcomputer is. Om nog maar te zwijgen dat je er ook Windows op kan draaien, want tja wie doet dat nou..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:45:01 #17
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87985044
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou niet voor een Apple gaan, want ze zijn helemaal vervaardigd uit één groot brok aluminium en het besturingssysteem heeft allemaal van die gekleurde icoontjes dat het net een idiotproof Fisherprice speelgoedcomputer is. Om nog maar te zwijgen dat je er ook Windows op kan draaien, want tja wie doet dat nou..
:')!
pi_87985202
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
HP laptop #1: Na een week viel er een schroefje uit de behuizing. HP kon er een nieuwe in draaien (het kreng is via m'n portemonnee ontsnapt voordat ik een schroevendraaier gevonden had), maar daarvoor moest de laptop wel opgestuurd worden...

Na een maand ging het 2e schroefje en een paar maanden later het 3e. Belabberde bouwkwaliteit dus.

Verder zit er bij veel 15" modellen een nogal stevige magneet in de linker onderhoek van het scherm en weet de helpdesk vervolgens niet te vertellen of dat normaal is...

Oh en na een jaar ging het kreng gewoon niet meer aan.

HP laptop #2: Tablet-PC waarvan de tablet met een dusdanige vertraging werkt dat deze praktisch niet te gebruiken is. De helpdesk medewerker zegt dat het best kan dat een touchscreen wat minder snel reageert dan een externe wacom tablet. Ik krijg 'm vervolgens niet aan z'n verstand gebracht dat er in de laptop zowel een touchscreen als een wacom tablet zijn ingebouwd en dat het touchscreen fantastisch functioneert, beter zelfs dan het ingebouwde tablet.

HP laptop #3: Na 2 jaar besluit de netwerkkaart er de geest aan te geven. Verder zit er een 64 bits processor in en 4 gig ram, in combinatie met een 32 bits Windows Vista, waardoor maar 3 gig ram te gebruiken is. En uiteraard zijn er geen drivers beschikbaar voor Windows XP 64-bit of Windows 7 64-bit.

Even samengevat: HP gebruikt slechte materialen, heeft een slechte bouwkwaliteit en verkoopt bewust systemen die je niet ten volle kunt gebruiken. Ik heb ze genoeg kansen gegeven denk ik zo, maar nu koop ik dus echt nooit meer een HP.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:57:37 #19
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87985704
Als je de laptop verder niet gaat gebruiken voor grafische vormgeving dan is het ook geen slechte keuze om voor een 13" Macbook Pro te gaan.

Met studentenkorting kost je dat ¤1080,52.

Macbooks leveren uitstekende bouwkwaliteit.
pi_87986032
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:57 schreef Tacobell het volgende:
Als je de laptop verder niet gaat gebruiken voor grafische vormgeving dan is het ook geen slechte keuze om voor een 13" Macbook Pro te gaan.

Met studentenkorting kost je dat ¤1080,52.

Macbooks leveren uitstekende bouwkwaliteit.
Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:08:05 #21
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87986189
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:04 schreef Azreal het volgende:

[..]

Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.
Er is natuurlijk Office 2008 voor de Mac en binnenkort ook Office 2011.

Als TS 80 euro voor een licentie te duur vind is er altijd nog de optie om het op een wat minder legale wijze te verkrijgen.
  Redactie Games dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:08:30 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_87986210
¤35,- Windows 7 licentie voor studenten via de Surfspot instelling van mij dus het hoeft niet zo duur te zijn.
Verder is er nog een Office 2008 voor Mac beschikbaar en over een maand sinds vandaag Office 2011.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_87986319
Misschien is dit wel een interessante link voor jou om tot een goede keuze te komen:
http://tweakers.net/revie(...)de-oktober-2010.html
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:11:37 #24
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_87986369
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is er nog een Office 2008 voor Mac beschikbaar en over een maand Office 2011.
... :')
pi_87986738
Als Apple fanaat zeg it natuurlijk Apple!

Ik haal zelf altijd bij Maccity. Die willen nog wel eens wat korting weg geven.
Vandaag een nieuwsbrief ontvangen van een MC516 (Macbook white) Nu met 320 HDD en gratis iWork totaal 999. Daar heb je normaal een 516 voor met 250 HDD zonder iWork. OP=OP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')