quote:Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijnOp dinsdag 26 oktober 2010 14:35 schreef kirsten. het volgende:
Asus is ook niet verkeerd.
Trouwens, ik heb om dezelfde reden voor school een laptop gekocht, alleen dan eentje voor ook normale games. Dit werd een 17" van Toshiba omdat ik hem ook als PC thuis gebruikte. Prima ding, maar na een tijdje werd ik het zat om die mee te sjouwen en heb ik een netbook gekocht voor School/werk. I-D-E-A-A-L. Dat ding past in elke tas, is prima snel. Als je de laptop maar een paar jaar gaat gebruiken, zou ik het zeker overwegen ( evt. een wat duurdere met snellere videokaart zodat je betere games kan spelen, maar voor die paar jaar houden de nieuwere van nu het denk ik ook wel uit).
quote:Stevig, duurzaam, zeer prettig om mee te werken.
quote:Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).Op dinsdag 26 oktober 2010 14:39 schreef Ruuddd het volgende:
[..]
Netbook is zo'n kleintje toch? Lijkt me niets, beetje te klein allemaal. En wat voor spec's zouden goed zijn
2GB RAM?
160 GB HD?
quote:Acer... Veel waar voor je geld, maar niet bepaald "build to last"Op dinsdag 26 oktober 2010 14:25 schreef 08gnoT. het volgende:
In before applefanboys
Dell schijnt tegenwoordig wel goed te zijn, maar ik heb zelf enkel positieve ervaringen met Acer
quote:Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:31 schreef Tacobell het volgende:
Ik zou niet gaan voor een Acer of HP, aangezien die laptops erg snel kapot gaan (na 1 jaar zijn er vaak al mankementen).
Ik zou persoonlijk gaan voor een Asus laptop omdat die niet snel stuk gaan en ze zijn niet te duur.
quote:12-14" noem ik niet echt netbook meer. Het kan wel, maar meestal zijn het gewoon laptops. Een netbook is in mijn ogen echt voornamelijk om een beetje te surfen en voor meer heb je niet echt genoeg rekenkracht. Zo hoorde ik laatst van iemand dat hij een "netbook" met een i5 erin had gekocht...Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef kirsten. het volgende:
Ja klopt. Maar je hebt ze ook een slagje groter, dus zegmaar 12-14". Ik heb zelf geloof ik 13" maar weet het niet zeker ( vriendlief meegenomen met het kopen en die lette wel op de technische dingen).
Ik heb zelf 2GB ram, en hij kan in principe alles draaien, soms gaat photoshop een klein beetje traag. Dus als je er een paar jaar mee wil doen en je een 3 of 4 GB ram kan vinden kan je er een tijd mee vooruit (maar ze zijn natuurlijk wel wat duurder, gaan richting kosten van gewone laptops)
quote:Je hebt er niet bij vermeldt hoelang jij en je ma die laptops al in bezit hebben en HP laptop's zijn net als Acer laptop's gemaakt van goedkoop plastic.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou niet voor een Apple gaan, want ze zijn helemaal vervaardigd uit één groot brok aluminium en het besturingssysteem heeft allemaal van die gekleurde icoontjes dat het net een idiotproof Fisherprice speelgoedcomputer is. Om nog maar te zwijgen dat je er ook Windows op kan draaien, want tja wie doet dat nou..
quote:HP laptop #1: Na een week viel er een schroefje uit de behuizing. HP kon er een nieuwe in draaien (het kreng is via m'n portemonnee ontsnapt voordat ik een schroevendraaier gevonden had), maar daarvoor moest de laptop wel opgestuurd worden...Op dinsdag 26 oktober 2010 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zowel ik als mijn moeder hebben beide een HP die geen mankementen vertoont. Dus je argument snijdt geen hout.
quote:Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:57 schreef Tacobell het volgende:
Als je de laptop verder niet gaat gebruiken voor grafische vormgeving dan is het ook geen slechte keuze om voor een 13" Macbook Pro te gaan.
Met studentenkorting kost je dat ¤1080,52.
Macbooks leveren uitstekende bouwkwaliteit.
quote:Er is natuurlijk Office 2008 voor de Mac en binnenkort ook Office 2011.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:04 schreef Azreal het volgende:
[..]
Echter ontbreekt dan wel een windows licentie (@80 euro voor studenten, in elk geval waar ik studeer) en dat kan behoorlijke problemen opleveren. Als TS niet meer dan office 2007 nodig heeft is het een prima optie. Alleen kun je je afvragen of je zoveel extra wilt betalen voor het merk Apple.
quote:...Op dinsdag 26 oktober 2010 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is er nog een Office 2008 voor Mac beschikbaar en over een maand Office 2011.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |