Laat zien dat je haar waardeert. Niet gewaardeerd worden is een relatiekiller, been there, done that. Het laatste wat je nu moet doen is niets van je laten horen, je vriendin heeft blijkbaar het gevoel dat je niet zoveel om haar of de relatie geeft en dat bevestig je zo alleen maar.
Ik zou dus zeggen: ga (vandaag, niet morgen!) spontaan bij haar langs met een bloemetje/lief kaartje/klein cadeautje. Iets kleins, wat niet al te duur is, het gaat om het gebaar! Je moet ermee laten zien dat je wel veel van haar houdt, niet dat je haar probeert om te kopen, want daar trapt ze niet in.
Bied je excuses aan voor het feit dat het de laatste tijd niet lekker tussen jullie loopt. Zeg dat jij hier ook mee zit, maar dat je het vooral erg vindt dat zij daardoor al maanden zo ongelukkig is (laat dus zien dat je meer aan haar denkt dan aan jezelf!)
Zeg dat ze heel veel voor je betekent en noem een paar details waarom juist zij zo bijzonder voor je is.
Als ik het verhaal zo lees, ben je de laatste tijd niet bepaald de ideale vriend geweest. Je kunt je ernstige onzekerheden en verlatingsangst wel scharen onder: ja, zo ben ik nou eenmaal, maar feit is dat dit een relatie flink in de weg kan zitten en absoluut niet aantrekkelijk is. Zeg dus dat je hieraan (en misschien nog aan andere dingen) wilt werken (en doe dit dus ook! Doe geen loze beloftes) Laat zien dat je hebt nagedacht waarom de relatie stroef liep en bied je excuses aan voor bepaalde dingen als dat nodig is en je dat nog niet hebt gedaan (als je dat wel hebt gedaan voor die dingen, hoeft dat niet nog een keer, je hoeft niet duizendmaal sorry te zeggen!) ZEG DAT JE ERVOOR WILT VECHTEN!!!
Ik weet dat je haar dingen ook verwijt, maar dit is NIET het moment om daarover te beginnen. Haal nu maar even bakzeil en houd het bij de fouten die jezelf gemaakt hebt. Ze weet zelf als het goed is wel dat zij zich ook niet altijd even leuk gedragen heeft, dus wie weet komen de excuses van haart kant vanzelf. En anders kun je er altijd nog over praten als jullie relatie weer in beter vaarwater komt. (Ik hoop voor je dat dat gebeurt)
Probeer als het kan een beetje genegenheid te tonen (1 knuffel is genoeg, zoenen hoeft niet) en zeg dat je van haar houdt.
En heel belangrijk: luister naar wat ze te zeggen heeft en ga niet in discussie!
Belangrijk is dat je absoluut niet desperate of needy overkomt. Dat is in dit geval wel lastig, dus het is een beetje een kwestie van de gulden middenweg te vinden.
Zorg ten eerste dat je kalm bent. Ga niet huilen, smeken of jammeren. Word niet boos op haar. Dit soort dingen geven je vriendin het idee dat je dit nog steeds vooral voor jezelf doet en ze moet juist het idee krijgen dat het je om haar gaat.
Wees oprecht met wat je zegt en vindt. Doe geen beloftes die je toch niet na kunt komen. Bied geen excuses aan voor dingen waar je het niet mee eens bent. Zeg gerust dat je van haar houdt, maar doe dat niet honderd keer. 1 of 2 keer is voldoende.
Je mag dus ook best laten weten dat ze bijzonder voor je is en waarom dat zo is, maar ga hierbij geen hele waslijsten opnoemen. Je moet niet als een slijmbal overkomen. Kies een paar kleine dingetjes die je juist aan haar zo leuk vindt en waarmee ze anders is dan enig ander meisje dat je kent. De dingetjes waarom je juist op haar viel en niet op iemand anders. En noem die dingetjes 1 keer, je hoeft het niet te herhalen.
Luister naar wat ze te zeggen heeft en ga niet in discussie. Bied je excuses aan als je vindt dat ze gelijk heeft en laat merken dat je haar begrepen hebt.
Het kan zijn dat ze heel goed reageert op je verhaal en dan kun je je bezoekje dus gerust wat langer maken. Ga dan een leuke film kijken ofzo, tenzij ze graag verder wil praten, dan hoor je het vanzelf.
Als ze nog een beetje afstandelijk reageert en het nog steeds niet weet, ga dan weg als je gezegd hebt wat je wilde zeggen. Wees dan niet boos of verdrietig, maar knuffel haar gedag en zeg dat je, wat er ook gebeurt, haar en haar keuze respecteert. Ga daarna gewoon met opgeheven hoofd weg.
Ik hoop voor je dat dit werkt. Het klinkt alsof ik een expert ben op dit gebied, maar dat is niet waar, dus ik durf je geen garanties te geven. Ik geef alleen maar aan wat ik gewild had dat mijn ex (die het zomaar uitmaakte omdat z'n gevoel 'opeens' weg was) gedaan had. Wij hadden ook dikke keet en het liep al tijden stroef, mede omdat ik het idee had dat hij mij niet waardeerde en dat hij alleen maar aan zichzelf dacht. Klein verschil is dat ik daar dus inderdaad gelijk in had en dat jij nog kunt bewijzen dat je vriendin geen gelijk heeft.
Succes!
[ Bericht 0% gewijzigd door pink_lady_s op 26-10-2010 13:27:40 ]