quote:Staat er ook.Op maandag 25 oktober 2010 17:41 schreef Gummibeer79 het volgende:
Oh, ik las kabelpint, oftewel bier per meter,,,,,,,,,,,
quote:PlakplintjesOp maandag 25 oktober 2010 18:15 schreef JohnB52 het volgende:
Tussen laminaat en muur hou je altijd stukje over, daar kan je m wel leggen denk ik?
Gewoon met plakplintjes.
quote:Dank je voor de tips!Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef RanTheMan het volgende:
ik heb onlangs hier een nieuwe vloer gelegd met van die groene onderplaten. deze platen zijn net iets dikker dan een coax of utp. nu heb ik een hekel aan kabelgootjes dus heb ik eerst overal de ondervloer gelegd en daarna met een stanleymes overal strepen uitgesneden en kabels ingelegd, vervolgens met tape op zn plaats gehouden zodat ze niet omhoog springen tijdens het leggen.
zo heb ik nu overal waar ik maar wilde tv aansluiting, utp en speaker aansluitingen.. in mn vorige huis trok ik alles door de kruipruimte, maar in een appartement lukt dat niet
Tip, denk ff na waar je wat wil hebben, zorg dat kabels elkaar niet kunnen kruizen en snij de gleuven schuin zodat ze nooit gelijk kunnen komen met de lijnen van de vloer, want dat leek me niet de bedoeling
o ja bezuinig niet op je kabels, vervangen gaat zo moeilijk
quote:Ben je dan niet de vochtwerende en/of isolerende eigenschap van de ondervloer kwijt als je er sleuven in snijd? Ik heb altijd begrepen dat die juist zo goed mogelijk aan moet sluiten...Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef RanTheMan het volgende:
ik heb onlangs hier een nieuwe vloer gelegd met van die groene onderplaten. deze platen zijn net iets dikker dan een coax of utp. nu heb ik een hekel aan kabelgootjes dus heb ik eerst overal de ondervloer gelegd en daarna met een stanleymes overal strepen uitgesneden en kabels ingelegd, vervolgens met tape op zn plaats gehouden zodat ze niet omhoog springen tijdens het leggen.
zo heb ik nu overal waar ik maar wilde tv aansluiting, utp en speaker aansluitingen.. in mn vorige huis trok ik alles door de kruipruimte, maar in een appartement lukt dat niet
Tip, denk ff na waar je wat wil hebben, zorg dat kabels elkaar niet kunnen kruizen en snij de gleuven schuin zodat ze nooit gelijk kunnen komen met de lijnen van de vloer, want dat leek me niet de bedoeling
o ja bezuinig niet op je kabels, vervangen gaat zo moeilijk
quote:Ik woon nu in een appartement, dus vocht werend is geen issue en isolerend maar goed, , mwoah, laat ik duidelijker zijn, ze zitten wel super straktussen de platen in, als een kabel 7mm dik is dan snij je een gleuf van 7mm natuurlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 12:05 schreef NeverAfter het volgende:
[..]
Ben je dan niet de vochtwerende en/of isolerende eigenschap van de ondervloer kwijt als je er sleuven in snijd? I...... Deze zijn plat net als de IDE kabel in je PC bijvoorbeeld, die kun je tussen de ondervloer en het laminaat leggen.
quote:Die flatkabels zijn echt maar zo dun als een velletje papier, dus daar zou je niks van moeten voelen, maar het is natuurlijk wel een duurdere oplossing... Ik heb ze zelf verkocht toen ik nog in een electronica winkel werkte en ze zijn ook zeer handig als je vloer al ligt...je kunt ze zo tegen de plint aanplakken en meeschilderen. Wellicht een leuke tip voor mensen die de vloer al hebben liggen en niet met kabelgootjes willen werken.Op woensdag 27 oktober 2010 12:44 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik woon nu in een appartement, dus vocht werend is geen issue en isolerend maar goed, , mwoah, laat ik duidelijker zijn, ze zitten wel super straktussen de platen in, als een kabel 7mm dik is dan snij je een gleuf van 7mm natuurlijk.
Ik denk maar zo, als je een vloer legt dan probeer je je ondervloer zo strak mogelijk te leggen, maar er zal altijd eer paar milimeter ruimte zijn, dus is zie t bezwaar niet zo
Zelfs een platte kabel er zo onder liggen voel je of ga je zien, omdat elke milimeter hoogteverschil er 1 is en dus de vloer minder vlak maakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |