abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87944473
Hallo,

Topic gaat over kabelPLINTEN

Ik kom er even niet uit. In m'n woning is het de bedoeling dat er grijze laminaat komt. Alleen nu is het een MUST dat ik kabelplinten of plinten met voldoende ruimte neem. Door die ruimte wil ik speakerkabels en een netwerkkabel verbergen en misschien andere kabels. Ook heb ik overstapplinten nodig die bij de deur komen, weet niet hoe dat heet. Zodat de kabel achter de plint netjes onder de deur kan en dan weer achter een plint.

Kleur moet wel grijs zijn en makkelijk vast te maken en los te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door portabel op 25-10-2010 17:46:07 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:41:50 #2
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_87944516
Oh, ik las kabelpint, oftewel bier per meter,,,,,,,,,,,
Ik ben een eckte rapnegert
pi_87944567
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:41 schreef Gummibeer79 het volgende:
Oh, ik las kabelpint, oftewel bier per meter,,,,,,,,,,,
Staat er ook.
pi_87945482
Heb je ook nog een vraag, ts?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87945631
Tussen laminaat en muur hou je altijd stukje over, daar kan je m wel leggen denk ik?

Gewoon met plakplintjes.
pi_87946206
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:11 schreef 08gnoT. het volgende:
Heb je ook nog een vraag, ts?
ja een oplossing voor m'n verhaal. Hoe doen jullie dit?
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:37:25 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_87946413
Hoge plinten nemen..
Je hebt plinten die op de vloer liggen en plinten die tegen de muur bevestigd worden, met die laatste heb je ruimte achter de plint om kabels achter te proppen.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 18:48:30 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87947537
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:15 schreef JohnB52 het volgende:
Tussen laminaat en muur hou je altijd stukje over, daar kan je m wel leggen denk ik?

Gewoon met plakplintjes.
Plakplintjes :') :N
Laat wat plinten zagen bij een houthandel of goede bouwhandel. Eiken voor echt mooi, MDF voor goedkoop.
Zelf te schilderen in de gewenste kleur.
Je kabel kan je kwijt in de groef die je uit laat zagen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_87948344
ik heb onlangs hier een nieuwe vloer gelegd met van die groene onderplaten. deze platen zijn net iets dikker dan een coax of utp. nu heb ik een hekel aan kabelgootjes dus heb ik eerst overal de ondervloer gelegd en daarna met een stanleymes overal strepen uitgesneden en kabels ingelegd, vervolgens met tape op zn plaats gehouden zodat ze niet omhoog springen tijdens het leggen.

zo heb ik nu overal waar ik maar wilde tv aansluiting, utp en speaker aansluitingen.. in mn vorige huis trok ik alles door de kruipruimte, maar in een appartement lukt dat niet :)

Tip, denk ff na waar je wat wil hebben, zorg dat kabels elkaar niet kunnen kruizen en snij de gleuven schuin zodat ze nooit gelijk kunnen komen met de lijnen van de vloer, want dat leek me niet de bedoeling :)

o ja bezuinig niet op je kabels, vervangen gaat zo moeilijk :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_87973820
Bij de betere bouwmarkt haal je kant-en-klare Cando plinten waar je kabels achter kan wegwerken. Even aflakken en gaan met die banaan!
pi_87988416
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef RanTheMan het volgende:
ik heb onlangs hier een nieuwe vloer gelegd met van die groene onderplaten. deze platen zijn net iets dikker dan een coax of utp. nu heb ik een hekel aan kabelgootjes dus heb ik eerst overal de ondervloer gelegd en daarna met een stanleymes overal strepen uitgesneden en kabels ingelegd, vervolgens met tape op zn plaats gehouden zodat ze niet omhoog springen tijdens het leggen.

zo heb ik nu overal waar ik maar wilde tv aansluiting, utp en speaker aansluitingen.. in mn vorige huis trok ik alles door de kruipruimte, maar in een appartement lukt dat niet :)

Tip, denk ff na waar je wat wil hebben, zorg dat kabels elkaar niet kunnen kruizen en snij de gleuven schuin zodat ze nooit gelijk kunnen komen met de lijnen van de vloer, want dat leek me niet de bedoeling :)

Dank je voor de tips!

Ik heb het al gevonden ! Was net bij een bouwmarkt en heb het gelijk op internet gezocht. Er passen zeker wel 4 netwerkkabels of een paar speakerkabels.
pi_88015420
klopt dat kan ook, maar bij deurposten kan dat dus amper, daarnaast heb je extreem lange kabels nodig, wat weer invloed kan hebben op de kwaliteit, ik vind mijn oplossing beter :) Van kamer naar Kamer kan dus niet netjes met deze oplossing
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88017390
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef RanTheMan het volgende:

Ben je dan niet de vochtwerende en/of isolerende eigenschap van de ondervloer kwijt als je er sleuven in snijd? Ik heb altijd begrepen dat die juist zo goed mogelijk aan moet sluiten...
Ik heb zelf de kabels achter de plinten gestopt (in mijn geval plinten van Jewe, maar cando is ongeveer hetzelfde) en dit werkt prima. En achter de plint kun je er nog altijd gemakkelijker bij dan onder de vloer. Je hebt ook nog de zogenaamde flatcables. Deze zijn plat net als de IDE kabel in je PC bijvoorbeeld, die kun je tussen de ondervloer en het laminaat leggen.
pi_88018649
Kan je weer dichttapen met die aluminuium-tape, zo plak je ook die ondervloeren aan elkaar
pi_88018689
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:05 schreef NeverAfter het volgende:

[..]

Ben je dan niet de vochtwerende en/of isolerende eigenschap van de ondervloer kwijt als je er sleuven in snijd? I...... Deze zijn plat net als de IDE kabel in je PC bijvoorbeeld, die kun je tussen de ondervloer en het laminaat leggen.
Ik woon nu in een appartement, dus vocht werend is geen issue en isolerend maar goed, , mwoah, laat ik duidelijker zijn, ze zitten wel super straktussen de platen in, als een kabel 7mm dik is dan snij je een gleuf van 7mm natuurlijk.

Ik denk maar zo, als je een vloer legt dan probeer je je ondervloer zo strak mogelijk te leggen, maar er zal altijd eer paar milimeter ruimte zijn, dus is zie t bezwaar niet zo

Zelfs een platte kabel er zo onder liggen voel je of ga je zien, omdat elke milimeter hoogteverschil er 1 is en dus de vloer minder vlak maakt
pi_88021662
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:44 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik woon nu in een appartement, dus vocht werend is geen issue en isolerend maar goed, , mwoah, laat ik duidelijker zijn, ze zitten wel super straktussen de platen in, als een kabel 7mm dik is dan snij je een gleuf van 7mm natuurlijk.

Ik denk maar zo, als je een vloer legt dan probeer je je ondervloer zo strak mogelijk te leggen, maar er zal altijd eer paar milimeter ruimte zijn, dus is zie t bezwaar niet zo

Zelfs een platte kabel er zo onder liggen voel je of ga je zien, omdat elke milimeter hoogteverschil er 1 is en dus de vloer minder vlak maakt
Die flatkabels zijn echt maar zo dun als een velletje papier, dus daar zou je niks van moeten voelen, maar het is natuurlijk wel een duurdere oplossing... Ik heb ze zelf verkocht toen ik nog in een electronica winkel werkte en ze zijn ook zeer handig als je vloer al ligt...je kunt ze zo tegen de plint aanplakken en meeschilderen. Wellicht een leuke tip voor mensen die de vloer al hebben liggen en niet met kabelgootjes willen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')