quote:Het zal gaan om de huur te betalen, lijkt me niet zo handig in een potje.Op maandag 25 oktober 2010 15:32 schreef aabmup het volgende:
Why the hell zou je hier een stichting voor gaan oprichten ?
Ik neem aan dat er dan iemand is die de financien gaat beheren.
Je koopt van de pot een geldkistje en gebruikt die als 'bank'
Je houdt lekker de inkomsten en uitgaven bij in een excel bestandje.
Scheelt je een hoop ellende als je eruit gaat enzo ?
En het kost niet zoveel geld.
Dit was althans de manier waarop wij het hadden gedaan.
quote:Hou er rekening mee dat er aan een zakelijke rekening meer kosten zitten dan een particuliere.Op maandag 25 oktober 2010 15:23 schreef Henkybert88 het volgende:
Hoi,
Ik overweeg om een stichting op te richten voor een studentenhuis. Reden dat ik deze stichting wil op richten is omdat dit de enige mogelijkheid om een gezamenlijke rekening te kunnen openen.
Mijn vraag aan jullie is wat voor kosten en administratieve handelingen hierbij komen kijken.
Ik had al opgezocht dat de inschrijfkosten ongeveer 30 euro bedragen. Blijft het hierbij?
quote:Dan neem je een nieuwe rekening bij een willekeurige bank. Elke maand een vast bedrag van iedereen en presto, je kunt de huur betalen..Op maandag 25 oktober 2010 15:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het zal gaan om de huur te betalen, lijkt me niet zo handig in een potje.
quote:Ja precies hetzelfde, vaste lasten betalen enz. Je slaat de spijker op de kop! Wat is de exacte naam van die rekening?Op maandag 25 oktober 2010 15:49 schreef Doutzen het volgende:
Ts wat wil je gaan doen met de gezamenlijke rekening?
Wij hebben bij ING een lopende rekening afgesloten waarmee wij niet kunnen rood staan. Iedere huisgenoot maakt automatisch 10 euro over op de 25e van de maand () en met dat geld kopen we gemeenschappelijke dingen zoals schoonmaakmiddelen en wc-papier. Werkt prima
De rekening staat op naam van 2 personen omdat er bij 1 persoon altijd het 'ik word genaaid, en waarom niet op jouw naam' gevoel bestaat.
quote:een gewone gezamenlijke rekening... gewoon bij de ing en alle andere banken te verkrijgen dmv een telefoontje als je daar al een rekening hebt. Geloof wel dat je dat maximaal met 2 mensen kan doen, maar zoals hierboven al gezegd is, is dat wel op te lossen.Op maandag 25 oktober 2010 16:10 schreef Henkybert88 het volgende:
[..]
Ja precies hetzelfde, vaste lasten betalen enz. Je slaat de spijker op de kop! Wat is de exacte naam van die rekening?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |