abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87938237
Hoi,

Ik overweeg om een stichting op te richten voor een studentenhuis. Reden dat ik deze stichting wil op richten is omdat dit de enige mogelijkheid om een gezamenlijke rekening te kunnen openen.

Mijn vraag aan jullie is wat voor kosten en administratieve handelingen hierbij komen kijken.

Ik had al opgezocht dat de inschrijfkosten ongeveer 30 euro bedragen. Blijft het hierbij?
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:25:16 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_87938331
Voor het oprichten van een stichting zal je naar de notaris moeten. De kosten daarvan zijn vanaf 300 euro ongeveer.

Inschrijving KvK kost 26 euro.
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:26:07 #3
27699 Ravage
thinking about you
pi_87938365
Stichting moet via een notaris opgericht worden. Daar ben je zo een paar honderd euro voor kwijt.
i'm not living, i'm just killing time
pi_87938629
Why the hell zou je hier een stichting voor gaan oprichten ?

Ik neem aan dat er dan iemand is die de financien gaat beheren.
Je koopt van de pot een geldkistje en gebruikt die als 'bank'
Je houdt lekker de inkomsten en uitgaven bij in een excel bestandje.

Scheelt je een hoop ellende als je eruit gaat enzo ?
En het kost niet zoveel geld.

Dit was althans de manier waarop wij het hadden gedaan.
pi_87938708
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:32 schreef aabmup het volgende:
Why the hell zou je hier een stichting voor gaan oprichten ?

Ik neem aan dat er dan iemand is die de financien gaat beheren.
Je koopt van de pot een geldkistje en gebruikt die als 'bank'
Je houdt lekker de inkomsten en uitgaven bij in een excel bestandje.

Scheelt je een hoop ellende als je eruit gaat enzo ?
En het kost niet zoveel geld.

Dit was althans de manier waarop wij het hadden gedaan.
Het zal gaan om de huur te betalen, lijkt me niet zo handig in een potje.
pi_87938820
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:23 schreef Henkybert88 het volgende:
Hoi,

Ik overweeg om een stichting op te richten voor een studentenhuis. Reden dat ik deze stichting wil op richten is omdat dit de enige mogelijkheid om een gezamenlijke rekening te kunnen openen.

Mijn vraag aan jullie is wat voor kosten en administratieve handelingen hierbij komen kijken.

Ik had al opgezocht dat de inschrijfkosten ongeveer 30 euro bedragen. Blijft het hierbij?
Hou er rekening mee dat er aan een zakelijke rekening meer kosten zitten dan een particuliere.
pi_87938891
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het zal gaan om de huur te betalen, lijkt me niet zo handig in een potje.
Dan neem je een nieuwe rekening bij een willekeurige bank. Elke maand een vast bedrag van iedereen en presto, je kunt de huur betalen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:39:46 #8
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_87938898
Als je een stichting opricht zul je ook ieder jaar een jaarverslag aan de KvK moeten kunnen overleggen.

Lekker extra werk. Is er niet een huisgenoot die je kunt aanwijzen om zelf een 2e rekening te openen? Hij/Zij regelt dan alles.
Real men don`t play with fire, they play in it!
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:40:20 #9
112251 314
gimme pie!
pi_87938927
wat is er mis met een normale rekening op naam van degene die er het langst zal wonen, of gedeelde rekening? gooi alles in een Excel bestandje en vraag afschriften per post zodat je huisgenoten kunnen zien wat er mee gebeurt, klaar
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:49:53 #10
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_87939398
Ts wat wil je gaan doen met de gezamenlijke rekening?

Wij hebben bij ING een lopende rekening afgesloten waarmee wij niet kunnen rood staan. Iedere huisgenoot maakt automatisch 10 euro over op de 25e van de maand ( :')) en met dat geld kopen we gemeenschappelijke dingen zoals schoonmaakmiddelen en wc-papier. Werkt prima

De rekening staat op naam van 2 personen omdat er bij 1 persoon altijd het 'ik word genaaid, en waarom niet op jouw naam' gevoel bestaat.
pi_87939425
En waarom niet verder in dit topic?

Openen gezamenlijke rekening
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_87940431
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:49 schreef Doutzen het volgende:
Ts wat wil je gaan doen met de gezamenlijke rekening?

Wij hebben bij ING een lopende rekening afgesloten waarmee wij niet kunnen rood staan. Iedere huisgenoot maakt automatisch 10 euro over op de 25e van de maand ( :')) en met dat geld kopen we gemeenschappelijke dingen zoals schoonmaakmiddelen en wc-papier. Werkt prima

De rekening staat op naam van 2 personen omdat er bij 1 persoon altijd het 'ik word genaaid, en waarom niet op jouw naam' gevoel bestaat.
Ja precies hetzelfde, vaste lasten betalen enz. Je slaat de spijker op de kop! Wat is de exacte naam van die rekening?
pi_87942194
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:10 schreef Henkybert88 het volgende:

[..]

Ja precies hetzelfde, vaste lasten betalen enz. Je slaat de spijker op de kop! Wat is de exacte naam van die rekening?
een gewone gezamenlijke rekening... gewoon bij de ing en alle andere banken te verkrijgen dmv een telefoontje als je daar al een rekening hebt. Geloof wel dat je dat maximaal met 2 mensen kan doen, maar zoals hierboven al gezegd is, is dat wel op te lossen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 25-10-2010 16:57:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')