abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87934027
Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk een huis gehuurd samen met drie andere jongens, nu willen wij een gezamenlijke rekening openen waarmee wij de vaste lasten kunnen betalen. Nu hebben wij navraag gedaan bij de bank, maar dit kan schijnbaar alleen als je partners van elkaar bent.

Mijn vraag is of iemand anders andere mogelijkheden voor ons ziet? Ik heb vernomen dat het een optie is om een stichting op te richten, weet iemand anders hier meer van af?

Bvd.
pi_87934054
Dan word je toch gezellig homo met z'n allen?
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
pi_87934121
Onzin-antwoord van de bank :P natuurlijk kun je een en/en/en rekening openen! Het enige wat "moet" is dat een eventuele echtgeno(o)t(e) van een van de rekenghouders "voor akkoord" tekent. De daadwerkelijke reden dat een bank dit niet zo graag wil is dat er gemakkelijk misbruik van zo'n rekening kan worden gemaakt, ze verdienen niks aan de dienstverlening en het kan best bewerkelijk zijn als er om de paar maanden een andere huisgenoot erbij komt of eraf gaat.

En een stichting is veulse ingewikkeld hiervoor.
pi_87934194
Je kunt ook één van jullie een tweede rekening laten openen en die gebruiken als gezamenlijke rekening.
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_87934370
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:28 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Dan word je toch gezellig homo met z'n allen?
Dat dus. Ga met z'n drieën naar de bank en houd elkaars handjes vast, want blijkbaar mag het dan ineens wel van de bank?
pi_87934393
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:30 schreef iamredleader het volgende:
Onzin-antwoord van de bank :P natuurlijk kun je een en/en/en rekening openen! Het enige wat "moet" is dat een eventuele echtgeno(o)t(e) van een van de rekenghouders "voor akkoord" tekent. De daadwerkelijke reden dat een bank dit niet zo graag wil is dat er gemakkelijk misbruik van zo'n rekening kan worden gemaakt, ze verdienen niks aan de dienstverlening en het kan best bewerkelijk zijn als er om de paar maanden een andere huisgenoot erbij komt of eraf gaat.

En een stichting is veulse ingewikkeld hiervoor.
Er zal inderdaad verloop zijn wat betreft de rekeninghouders, het is namelijk een soort nieuw geboren studentenhuis. Dit vormt dus geen probleem? Niemand van ons heeft een echtgenote.. dus is dit uberhaupt een optie?
pi_87934426
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:32 schreef Pablo88 het volgende:
Je kunt ook één van jullie een tweede rekening laten openen en die gebruiken als gezamenlijke rekening.
Dit is inderdaad een optie, maar vind ik persoonlijk niet handig omdat er verloop zal zijn wat betreft de bewoners van het huis. Andere opties?
pi_87934499
rekening op naam van een stichting
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:43:09 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87934537
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:40 schreef Henkybert88 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een optie, maar vind ik persoonlijk niet handig omdat er verloop zal zijn wat betreft de bewoners van het huis. Andere opties?
Je kunt met iedereen samen een rekening openen, wat is dat nou.
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:47:39 #10
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_87934687
Maar iedereen is ook persoonlijk aansprakelijk als 1 huisgenoot er met de pinpas vandoor gaat. Dat is niet handig als je met wisselende samenstelling zo'n rekeing hebt.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:49:24 #11
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_87934751
Zorg in geen geval dat de rekening voor de vaste lasten enkel op jouw naam staat, breder getrokken, zorg dat je niet als persoon debiteur bent van de leverancier van de vaste lasten. Als je huisgenoten besluiten niet meer te betalen ben jij de lul en hoofdelijk aansprakelijk.

Beter notarieel laten vastleggen of inderdaad in de vorm van een stichting. Dan ben je namelijk niet als persoon de lul in bovengenoemd geval.

En ja, dit is een praktijkvoorbeeld...
Ik ben een eckte rapnegert
pi_87934831
Tsja, de optie die Pablo88 aandraagt werkt erg goed; dan heeft 1 iemand de verantwoordelijkheid over de rekening. Geen gezeik!
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:53:22 #13
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_87934888
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:49 schreef Gummibeer79 het volgende:
Zorg in geen geval dat de rekening voor de vaste lasten enkel op jouw naam staat,
Volgens mij staan en/of rekeningen altijd volledig op naam van iedere houder: iedereen is voor 100% aansprakelijk voor tekorten enzo. je kan niet voor 33% aansprakelijk staan op een en/of rekening met 3 personen.

Ook een bestuurslid van een stichting kan voor tekorten aansprakelijk gesteld worden trouwens, daar heb je weer 'bestuurdersverzekeringen' voor...
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_87935082
Praktijkervaring alhier:
Open gewoon een zakelijke rekening bij de postbank (of hoe dat ook heet tegenwoordig..) En noem jezelf een vereniging (desnoods 'in oprichting')..
Voor die vereniging verzin je dan een leuke naam, en het is allemaal in orde. Zonder dat je papieren hoeft te overleggen. Je kan dan extra pinpassen aanvragen zelfs.
pi_87935485
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:59 schreef bushwackerish het volgende:
Praktijkervaring alhier:
Open gewoon een zakelijke rekening bij de postbank (of hoe dat ook heet tegenwoordig..) En noem jezelf een vereniging (desnoods 'in oprichting')..
Voor die vereniging verzin je dan een leuke naam, en het is allemaal in orde. Zonder dat je papieren hoeft te overleggen. Je kan dan extra pinpassen aanvragen zelfs.
En dat kan zonder dat iemand al bij de postbank zit?
pi_87935567
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:11 schreef Henkybert88 het volgende:

[..]

En dat kan zonder dat iemand al bij de postbank zit?
Zonder problemen, je opent immers een nieuwe rekening.
pi_87937194
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:14 schreef bushwackerish het volgende:

[..]

Zonder problemen, je opent immers een nieuwe rekening.
Je zegt dus eigenlijk dat je een stichting/vereniging in oprichten bent, terwijl dat niet zo is toch? Valt dit verder wel in het beleid van ING, ofterwijl, moet je je zorgen maken dat je rekening opeens wordt geannuleerd zodra zij hier achter komen?

Bij de aanvraag moet ik namelijk wel een KVK nummer opgeven, hoe heb jij dit geregeld dan?
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:01:25 #18
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_87937368
Je hebt toch echt een KvK nummer nodig om bij ING een zakelijke rekening te openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')