abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:48:30 #76
259246 Cristal
Magical touch...
pi_94527234
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:21 schreef Chooselife het volgende:
Een publicatie van wat zeldzame foto's. Wereldwijd nergens te vinden.

De propaganda op de geheime 5e verdieping van het Yanggakdo hotel. http://en.wikipedia.org/wiki/Yanggakdo_Hotel#The_Fifth_Floor

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Super toffe post!
Alleen zou ik wel willen weten wat er stond :9
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_94533401
Zijn dat eigen gemaakte foto's of komen ze van een of andere website?
pi_94634900
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:32 schreef k_man het volgende:
Zijn dat eigen gemaakte foto's of komen ze van een of andere website?
Eigen gemaakte foto's.
pi_94635660
Tof. Nog "official looking men" daar gezien? :P

Mij viel in datzelfde hotel op dat we als groep geen kamers naast elkaar hadden. De kamerindeling was zodanig dat elke kamer minstens één buur had waar 'niemand' zat. Vonden we verdacht...

Zoiets: vrij - bezet - vrij - bezet - bezet - vrij

We zijn in de lift ook nog op een willekeurige verdieping uitgestapt (niet in gebruik, zompig tapijt van waterlekkage, stank, geen stroom), maar het ontbreken van 5 was ons helaas niet opgevallen.
pi_94690604
Zonder flinke consumptie drank in de draaibar bovenin had ik het vast ook niet gedurfd.
pi_94727330
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:47 schreef k_man het volgende:
Tof. Nog "official looking men" daar gezien? :P

Mij viel in datzelfde hotel op dat we als groep geen kamers naast elkaar hadden. De kamerindeling was zodanig dat elke kamer minstens één buur had waar 'niemand' zat. Vonden we verdacht...

Zoiets: vrij - bezet - vrij - bezet - bezet - vrij

We zijn in de lift ook nog op een willekeurige verdieping uitgestapt (niet in gebruik, zompig tapijt van waterlekkage, stank, geen stroom), maar het ontbreken van 5 was ons helaas niet opgevallen.
Wij hadden in dat hotel juist wel kamers naast elkaar, en om het nog erger te maken nadat we een keer een nacht in een ander hotel geweest waren en weer terug kwamen kreeg ik nog een andere kamer ook :) Ik denk dat de lege kamers meer iets is zodat je geen last hebt van je buren. ze zullen wel kamers over hebben meestal.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_94728757
Als het zou gaan om het niet hebben van buren, dan hadden ze om en om een kamer vrij en bezet moeten doen. Dat was - zoals je in m'n schemaatje kon zien - dus niet het geval. :)
pi_94813251
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Als iemand van het Rode Kruis je dat heeft verteld, prima. Echter heb je volgens je verhaal de observatie gemaakt tijdens een rit in de nachttrein. Daar zet ik mijn vraagtekens bij, want dat lijkt me gewoonweg onmogelijk
Ik ben zelf in Myanmar geweest, en je denkt als toerist alles gezien te hebben in zo'n dictatuur. Maar juist op veel plekken waar de dictatuur zijn macht laat gelden kom je niet (zoals in scholen bijvoorbeeld). Hierdoor krijg je als toerist een verwrongen beeld van het land.

Maar bedankt voor het verhaal, heb het met veel plezier gelezen. Een bijzondere reiservaring.
pi_94813599
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:49 schreef ia het volgende:

[..]

Leuk verhaal.
Zijn laptops toegestaan? Dan kun je foto's maken, verwijderen, en vervolgens met datarecoverysoftware terughalen..

Ik zit ook te overwegen om een bezoekje te brengen, ben op reis in Azie.. Hoe lang ben je gegaan? Werd je tijdens de toeristische trip ook verplicht respect te tonen etc door bloemen te leggen?
Neem gewoon een tweede geheugenkaart mee.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:47:22 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_94814186
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik ben zelf in Myanmar geweest, en je denkt als toerist alles gezien te hebben in zo'n dictatuur. Maar juist op veel plekken waar de dictatuur zijn macht laat gelden kom je niet (zoals in scholen bijvoorbeeld). Hierdoor krijg je als toerist een verwrongen beeld van het land.

Maar bedankt voor het verhaal, heb het met veel plezier gelezen. Een bijzondere reiservaring.
Dat lijkt me dus ook. Je krijgt alleen de plekken te zien die de dictatuur wilt laten zien aan je.
pi_94814681
Oh, in Noord Korea is volkomen duidelijk dat je alleen hetgeen te zien krijgt dat men geschikt vindt om te laten zien. Je kunt bij de gidsen best suggesties doen voor aanpassingen in het programma, maar als 'men' het niet opportuun vindt dat jij daar komt... vergeet het dan maar.

De toerist die Noord Korea bezocht heeft en denkt alles gezien te hebben, is wel bijzonder naïef.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2011 16:59:52 ]
pi_94815041
Voorbeelden;
Ik vroeg of we het stadion konden bezoeken. De reactie van de gidsen was: daar is deze week niks te zien, dus daar gaan we niet heen. Dus ik legde uit dat ik graag het gebouw wilde zien, dat ik dat ook heel interessant zou vinden als er geen parade of zoiets te zien is. Vooral vanwege de architectuur. De reactie van de gidsen: dat is niet interessant en we gaan daar niet heen. }:|

Ietsje meer succes had ik bij dat pyramidehotel. Ook uitgelegd dat ik dat zo'n mooi, imposant bouwwerk vond en gevraagd of we daar niet even langs konden rijden. Kon niet. Snap ik best, want het pand is een totaal drama, volledig mislukt project. Tot we op een gegeven moment onverwachts ergens stopten en moesten uitstappen. We vroegen ons af waarom in hemelsnaam. De gidsen: ja, jij wilde toch de pyramide zien? nou, maak maar een foto vanaf hier. Stonden we kilometers van dat gebouw af. :D Echter wel op een plek waar vandaan het redelijk te zien was. Met telelens is dat nog een heel aardige foto geworden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2011 17:10:22 ]
pi_94816017
quote:
7s.gif[b] Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1549658/2/50#94814681]
De toerist die Noord Korea bezocht heeft en denkt alles gezien te hebben, is wel bijzonder naïef.
Ik denk niet dat die bestaan.
pi_94895103
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:48 schreef Cristal het volgende:

[..]

Super toffe post!
Alleen zou ik wel willen weten wat er stond :9
Mijn vriend zegt dat het lastig te vertalen is, maar het ongeveer hier op neer komt:

1e foto - We volgen de visie van onze grote leider en worden een sterk en machtig land
2e foto - Laten we ons goed voorbereiden zodat we onze vijanden/aanvallers/die klootzakken kunnen aanvallen/verslaan
pi_94965059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:21 schreef Chooselife het volgende:
Een publicatie van wat zeldzame foto's. Wereldwijd nergens te vinden.

De propaganda op de geheime 5e verdieping van het Yanggakdo hotel. http://en.wikipedia.org/wiki/Yanggakdo_Hotel#The_Fifth_Floor

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw, enorm gaaf verhaal en dan die 5e verdieping, dat is dus gewoon een soort spionageverdieping ofzo volgens die wiki?

Ik wil daar toch echt eens heen!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_102105805
Spectaculair filmpje!

De beruchte vijfde verdieping waar ik eerder foto's van liet zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')