quote:Als iemand van het Rode Kruis je dat heeft verteld, prima. Echter heb je volgens je verhaal de observatie gemaakt tijdens een rit in de nachttrein. Daar zet ik mijn vraagtekens bij, want dat lijkt me gewoonweg onmogelijkOp dinsdag 26 oktober 2010 16:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel eens af; willen mensen dat soms alleen geloven, ondanks dat de geluiden anders zijn? Die vent van het rode kruis in dat filmpje is toch niet achterlijk?
quote:Dan moet je beter lezen. Ten eerste reed de nachttrein overdag door Noord Korea en bereikte 's avonds bij licht nog China. Gezien die trein hooguit 50 km p/u reed, kon je genoeg observaties doen. Vooral omdat rond het spoor en stations veel leven is (geldt voor Azië in het algemeen).Op dinsdag 26 oktober 2010 16:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Als iemand van het Rode Kruis je dat heeft verteld, prima. Echter heb je volgens je verhaal de observatie gemaakt tijdens een rit in de nachttrein. Daar zet ik mijn vraagtekens bij, want dat lijkt me gewoonweg onmogelijk
quote:In mijn boekje rijdt de nachttrein niet overdag, maar dat zal wel aan mij liggen.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen. Ten eerste reed de nachttrein overdag door Noord Korea en bereikte 's avonds bij licht nog China. Gezien die trein hooguit 50 km p/u reed, kon je genoeg observaties doen. Vooral omdat rond het spoor en stations veel leven is (geldt voor Azië in het algemeen).
quote:Hier het bewijs.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:09 schreef Blik het volgende:
[..]
In mijn boekje rijdt de nachttrein niet overdag, maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Nee hoor, de treinreis duurt ongeveer 8 uren tot de grens.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:15 schreef k_man het volgende:
De treinreis Pyongyang duurt - afhankelijk van de grensperikelen en overige vertragingen - zo'n 24 uur, dus er zit altijd wel een nacht in.
quote:Vertel eens.Overigens neigt het verslag inderdaad wel enigszins naar naïviteit op sommige punten.
quote:Allemaal prima, ik geloof je best en heb al de bewijsvoering niet nodig. Maar dan moet je niet zeggen dat je dat gezien hebt tijdens een rit in de nachttrein. Zeg dan gewoon tijdens de treinrit...Op dinsdag 26 oktober 2010 17:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hier het bewijs.
[ afbeelding ]
Bij vertrek, 10:00u in de ochtend.
[ afbeelding ]
Willekeurige foto van onderweg.
[ afbeelding ]
Precies op de grens, tussen de Chinese stad Dandong (links) en Noord Korea (rechts). Je kunt zien dat de schemer invalt.
quote:Dat ding heet nachttrein, ik snap de onduidelijkheid.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Allemaal prima, ik geloof je best en heb al de bewijsvoering niet nodig. Maar dan moet je niet zeggen dat je dat gezien hebt tijdens een rit in de nachttrein. Zeg dan gewoon tijdens de treinrit...
quote:Ik had het nergens over tot aan de grens. De totale reis duurt zo'n 24 uur. Of 28, in mijn geval, door vertragingen.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee hoor, de treinreis duurt ongeveer 8 uren tot de grens.
[..]
Vertel eens.
quote:Ik kan niet oordelen over speculatieve zaken, of zaken die ik zelf niet geconstateerd heb. Bovendien spreek je in dat land ook buitenlandse Noord-Korea experts, maar die zijn veel genuanceerder over Noord-Korea dan de documentaire waar jij over spreekt. Gezegd moet worden, is dat ik vermoed -omdat er zeer sterke aanwijzingen over bestaan, beste bewijs was Google-Maps, toen dat in den beginne Noord Korea onthulde- dat er Noord Koreaanse Goelagkampen bestaan, geheel op Stalinistische leest. Werkkampen met een zeer lage overlevingskans.Op donderdag 28 oktober 2010 22:05 schreef kenowa het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd in Noord-Korea en was blij je verslag te lezen. Eerlijk gezegd moet ik het met een paar mensen hier eens zijn. Naar mijn idee doet de regering er alles aan om het land goed voor de dag te laten komen en zo bijvoorbeeld ook de route zorgvuldig te plannen en vol te zetten met alle pracht en praal. Ik neem aan dat de meeste mensen de inside documentaires van National Geographic kennen? Zo niet dan is er een interessante docu over Noord-Korea genaamd; undercover inside North Korea ( volgens mij heet hij zo) deze kun je vast wel ergens streaming bekijken.
Desalniettemin, mooie trip en een leuk verslag, top dat je hem effe online zet!
quote:Jij bedoelt de documentaire "Crossing the line".Op donderdag 28 oktober 2010 22:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Echt interessant om te lezen.
Er was onlangs bij de VPRO een docu over een Amerikaan die tijdens de Koreaanse oorlog van 1950 overgelopen en geëmigreerd is naar Noord-Korea. Kan het alleen nergens meer terugvinden op internet. Volgens die docu was het best wel een tof land, maar inderdaad is er een periode geweest met grote honger (deels ook door de blokkade van de VS).
quote:Stel ze gerust!Op donderdag 28 oktober 2010 22:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik heb interesse en waarschijnlijk heel veel vragen!ik ga dit morgen eens helemaal doorlezen!
Same here. Thnxquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:13 schreef detulp050 het volgende:
Dank voor het delen van je reisverslag! Kwam je reis op het spoor door een oude post van je in een ander topic, en vond het erg onderhoudend
9 dagen in Noord-Korea is via koning aap het langst misschien dat je als je individueel gaat nog wat langer kan blijven dat weet ik niet. veel langer zal wel niet mogelijk zijn want de gidsen blijven 24 uur per dag bij je en die willen ook wel eens naar huis.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:23 schreef DutchieBre het volgende:
Ja, erg interessant om te lezen ! Hoelang ben je in totaal geweest en hoelang mag je überhaupt blijven ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |