abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:23:56 #151
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87951608
Geen droger in huis, gelukkig. Wel een tv, maar die staat aan, of uit (geen stand-by dus). En we hebben een nieuwbouwhuis, dus rookmelders.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 20:24:38 #152
5428 crew  miss_sly
pi_87951652
Ik vind het ook ondingen, vooral omdat ze hier zo ontzettend hoog hangen. Ons plafond is ruim 3,5 meter hoog en sschaap en ik zijn maar klein. Ga maar na hoe gemakkelijk wij ze kunnen uitzetten als ze voor niks afgaan, of de batterij kunnen verwisselen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:25:36 #153
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_87951701
Ik heb er nu idd eentje voor het trapgat/overloop. Ik ga er nog eentje in de gang hangen en eentje in de trap naar zolder voor Twan. Onze droger staat in de berging bij de wasmachine aan de buitenkant van het huis, dat lijkt me niet nodig...
Make love, not war ☮
pi_87951771
oeoe, MIss, dat lijkt mee heel lastig ja. Op zo'n moment prijs ik me gelukkig met mijn lengte en het stomme bouwbesluit waardoor ons plafond maar 2.40 m is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 20:28:07 #155
5428 crew  miss_sly
pi_87951857
Er is hier ook al tijden een lamp stuk, maar het inzetten van een nieuwe is nogal een klus :')

Maar het is wel mooi O+
pi_87952440
mijn zusje heeft ook zo'n hoog plafond en dat in een nieuwbouwhuis. Die vallen wel onder het nieuwe bouwbesluit. Ach, je moet ook iets hebben om van te dromen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87952450
Ik houd van hoge plafonds O+ Ben opgegroeid in een oud Jugendstil herenhuis met idioot hoge plafonds O+

En het ruikt hier geweldig! TARA komt over 10 minuten thuis en ik heb om 14:00 al een stoofpot met riblappen, tomaten en heel veel linzen (en nog vanalles) opgezet en die staat nu warm op ons te wachten!
pi_87952713
Wij hebben ook van die hoge plafonds. Meer dan 3m hoog O+
onze rookmelder hangt in het hok bij de droger.

M's opa is vannacht gevallen en vanmorgen pas gevonden. Hij ligt weer in het zh met weer een longontsteking.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87952839
Ach Vicky -O-
Door wie is hij gevonden dan?
pi_87953023
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
Ach Vicky -O-
Door wie is hij gevonden dan?
Door de hulp. M's oma was bij mijn schoonouders om opa wat rust te geven en beter te laten worden (hij was al wat griepig). Zowel schoonouders als wij wonen op zo'n 3 kwartier rijden bij o&o vandaan. Ze wonen nog zelfsta dig maar eigenlijk kan dat niet meer maar als ze nar een verzorgingshuis zouden gaan worden ze uitelkaar gehaald (oma zwaar dement) en dan zijn ze ws binnen 2md allebei dood.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87953414
He getsie Vicky wat naar :{. :*
Fake it till you make it...
pi_87953555
Wat rot , Vicky. Wat eindigen de meeste levens toch ellendig, he? Blegh.
pi_87953802
Ik heb vandaag voor het eerst in m'n leven laarzen gevonden die goed om die iele kuitjes van mij aansluiten. Gewoon bij Scapino nb! En het kortingsrad was kapot, dus hadden ze loodjes in een doosje gedaan met de verschillende kortingspercentages. En daar mocht ik gewoon in kijken. Graaien naar de 50% ging me iets te ver, maar ik zag gelukkig wel de 25% voor het oprapen liggen. *O*

Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:09:35 #164
5428 crew  miss_sly
pi_87954056
He Vicky wat rot lijkt me dat. Zo verdrietig als je dan weet dat hij zo lang heeft liggen wachten.

Mooie laarzen :Y maar ik denk dat ze lootjes hadden en geen loodjes...wordt best zwaar :P
pi_87954243
Oeh, betrapt op een spelfout! :o :@
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:16:42 #166
5428 crew  miss_sly
pi_87954444
Ik vond hem wel grappig :D ik probeerde al te dneken wat ze met lood deden met deze laarzen met een smalle schacht zodat ze pasten...ik zag even geen verband :P
pi_87954979
Test test... vanaf mijn htc...
pi_87955007
Ah, hij doet het.
pi_87955243
Kletst u gerust verder...
pi_87955283
Of niet. Kan ook.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:37:35 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87955522
Mooi Ssserpente! :Y

Vicky, wat naar zeg, van Opa... Is zo'n alarm om hun/zijn nek niets? Dan kunnen ze daar op een knopje drukken als er iets is.

Oh, en over rookmelders. Toen ik op mezelf ging liepen we in de Ikea, mijn zus vroeg of ik rookmelders moest, neuh... zei ik, niet nodig.
2 dagen later fikte bij mijn ouders de woonkamer uit. :o Ik sliep bij mijn vriend en mijn moeder werd (op zolder) godzijdank wakker van wat zij dacht haar nieuwe kussen dat zo stonk. :') Mijn vader was weg voor zaken.
Zij liep naar beneden voor een slokje water, vond het wat mistig op de eerste verdieping, deed snel haar badjas aan (ze slaapt meestal zonder kleding aan) is naar beneden gelopen, zag dat het flink foute boel was en is meteen naar buiten gegaan. De deur van de trap naar boven komt uit naast de buitendeur.

Toen zij de deur dicht deed is er een vuurbal via het plafond de hele kamer door gegaan. De stopcontacten, alles was gesmolten.
De brandweer heeft getwijfeld met naar binnen gaan omdat idd de mahonihouten kast op het punt stond spontaan te ontbranden, maar ze gingen toch, om mijn konijn te redden. Helaas was het voor hem te laat.

Mijn moeders redding? De plastic gordijnhaken van Ikea. Daardoor zijn de gordijnen op de grond gevallen voor ze in de fik konden vliegen.

Oorzaak? Vonkje of brandende peuk. De asbak stond nog keurig op de kale vering van de bank. :X :X

Er hangt dus bij ons een rookmelder in de bijkeuken, waar de wasmachine en droger staat. :Y
En er hangt er een op de overloop, naast de koolmonoxidemelder.

We moeten ze alleen wel nodig weer een keertje testen.
pi_87955943
Het alarm hebben ze sinds vandaag BE.
En wat eng van de brand! Wij hebben jaaaaren geleden zo'n geluk gehad. Ik had een kaars gehad voor mijn verjardag. Ik had de kaars op een servetje op de kast gezet ende kaars aangestoken. Ik ben naar bed gegan en ben helemaal die kaars vergeten. Mijn vader had m ook niet zien branden. De volgende ochtend hoorde ik mijn vader: G, kom eens kijken, er is wat met de kast. Blijkt het servetje in de fik gegaan te zijn. Daarnaast lag mijn sleutelbos met een plastic balletje. Gelukkig!! was alleen het bovenblas in de fik gevlogen. De muur en het plafond waren pikzwart, de woonkamer, woonkamer en katten waren zwart van het roet. Mijn ouders hebben de kerstboom zo in de container kunnen gooien. Ze zijn een week bezig geweest met schoonmaken.

Heb je een losse co-melder?? Een gecombineerde co en rookmelder werken namelijk niet. Een rookmelder moet hoog hangen, een co-melder laag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:49:56 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87956170
De rookmelder hangt aan het plafond, de co-melder hangt halverwege de muur. ;) :Y

Fijn dat de zo'n alarm hebben. :Y
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:51:01 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87956222
vicky wat naar voor je opa... beterschap gewenst voor hem!

aiks BE, wat een eng verhaal van die brand bij je ouders... :o en zielig voor het konijn. :{ maar heel fijn dat je moeder 't op tijd in de gaten had zeg! wij hebben ook op elke verdieping wel een rookmelder in huis, maar beneden is ie er soms wel een tijdje uit nadat hij is afgegaan vanwege aangebrande ovenschotel o.i.d. :@ ik ken iemand die die dingen verkoopt en die vertelde wel eens dat veel branden ontstaan (en niet op tijd ontdekt worden) doordat mensen vergeten te controleren of ze 't nog doen of inderdaad de batterijen er een keer uithalen en dan niet terug plaatsen...)

onze gijs (de kat) gaat nu elke dag even naar buiten. telkens iets verder op ontdekkingstocht. vanmorgen was ik 'm een hele tijd kwijt. normaal komt ie echt meteen als ik 'm roep, dus ik begon 'm op een gegeven moment toch wat te knijpen dat ie niet meer terug zou komen. (heb ik daar net een tienkiloverpakking duur voer voor gekocht, dacht ik nog :+ ). heb met angst en beven een tijd naar de sloot staan turen of hij daar niet voorbij kwam drijven, hij was er laatst immers ook ingevallen. maar goed, op een gegeven moment zag ik meneer ineens weer verschijnen, bovenop de schutting. en nee, mee naar binnen vond hij niet nodig :{w , onze man van de wereld. hij zou wel es even laten zien dat ie nu alles durfde en hop, daar sprong hij vanaf de schutting zo in de dakgoot. van daar klom hij het schuine dak op, dat wel wat glibberig was door de regen. hoger, en hoger.... totdat.. ja hoor ineens begint ie weg te glijden, steeds sneller, en hij bleef nog maar nét in de dakgoot hangen. mijn bloed was wel zo'n beetje gestold. hij durfde zelf nu ook niet meer echt verder of terug. z'n mauwtjes waren echt hartverscheurend. dus ik naar boven, en daar heb ik 'm met veel moeite en aanmoedigingen naar 't slaapkamerraam van cato kunnen lokken en hem zo naar binnengetakeld. pfff! hoeveel levens heeft een kat ook alweer?

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 25-10-2010 21:58:55 ]
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:55:14 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87956416
Oef Trui! Ik zat helemaal mee te leven met je verhaal! :o Arm beest!

Aggos ja, mijn konijn, ze hebben hem zelfs nog geprobeerd te reanimeren met zuurstof vertelde de buurvrouw met tranen in haar ogen.
Ik heb er alleen altijd van gebaald dat hij al begraven was voor ik thuis kwam, ik geloof de verhalen dat hij rustig gestorven is door de giftige rook niet zo. :@ :X
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 22:14:36 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_87957453
:o trui wat spannend! Zijn de ballen er al af/uit?

Ik heb onze XXL kat vandaag bij de dierenarts achtergelaten voor een algehele gebitsrenovatie -O- hij stonk zo uit zn bekje... :X oftewel, ramen open in mn auto toen we er heen reden, 3x kokhalzend van de geur
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87957599
Hoe oud is die kat mous? Mijn beesten zijn 6 ofzo, maar die stinken echt niet. De hond wel trouwens, maar ik vind alle honden stinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:17:09 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87957615
Ieuw Moussy! :X Brrr...

:o Ik kijk net op de site van het asiel en ik zie dat Janus gewoon al 'gereserveerd' is! :o
Wat snel! Ik hoop zo voor hem dat het lieve mensen zijn en dat hij een goed plekje vindt waar hij lekker buiten kan sloeren zonder ruzie met de buurtkatten! O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:17:19 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87957624
Gijs is nu pas 4 maanden, dus dat is nog wat vroeg voor castratie. dat kan vanaf een maand of 6, is mij verteld. het indalen der ballen is wel enigszins aan 't plaatsvinden, maar nog steeds niet helemaal volledig volgens de dierenarts.
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:17:40 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87957647
oh wat een goed Janus-nieuws, BE!
in de haak.
pi_87957658
Goed nieuws voor janus!!!
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 22:25:47 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_87958076
Janus!! *O*

Als de ballen, ballen worden gaan ze vaak zwerven en dwalen. Hier gingen de ballen er al af zodra je ze enigzins vast kon pakken, vroeg dus :X

XXL poes is 7 en XXL poes heeft waarschijnlijk een héél zwaar leven achter de rug. De dierenarts keek in zn bek; Huh?! Lijkt wel alsof zn kaak gebroken is geweest?! Kaak is vergroeit, wat zou betekenen dat er niets aan gedaan is. Bij wie wat waar, hoe of wat, ik wil het allemaal niet weten, ik hou me er maar aan vast dat ie nu beter zit :) Z'n bek is iig zwáár ontstoken ook, incl afgebroken en verrotte kiezen. Vorige eigenaren gaan meebetalen, dat scheelt iig wel iets in het financiële plaatje.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:26:56 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87958141
ach gos, wat erg toch. :{ is ie al een beetje gewend bij jullie?
in de haak.
pi_87958243
Oh wat vreselijk zielig!
At ie wel gewoon goed? Dat moet toch pijn doen?
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 22:35:05 #185
7074 moussy
kuttekop
pi_87958550
Ik was al bezig met dwangvoeden sinds vrijdagavond, hij at gewoon héél weinig tot niets uit zichzelf.

Ben wel al de hele dag emotioneel incontinent, kon niet eens meer tegen de DA zeggen hoe die heet :') Hij heeft ons wel allemaal volledig geaccepteerd als Blikopeners *O* maar dat was al snel, tis ook wel een suf-sullig ras, dat scheelt misschien ook wel.
pi_87958686
Ach dat arme beest! En eten is voor een kat minstens zo belangrijk als drinken. Hopen dat ie met een flinke renovatie en een kuurtje gewoon weer gaat eten. Zet je m op droogvoer? Of ben jij van het verse vlees?
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 22:39:12 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87958743
hij was toch ook mishandeld? dat zou dan een gebroken kaak kunnen verklaren.
arm beest ;(
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 22:51:11 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_87959295
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:39 schreef lady-wrb het volgende:
hij was toch ook mishandeld? dat zou dan een gebroken kaak kunnen verklaren.
arm beest ;(
de vorige eigenaren ontkennen dat nu weer, nu is ie misschien wel bij de eigenaar dáár voor mishandeld, dáár voor zit dan alleen nog de fokker.. ik wíl het allemaal niet meer weten. Het is goed zo, hij woont hier, tis een lulhannes van een beest (in de goede zin) en vréselijk lief O+

Ik ben van het droogvoer, wel premium (vlees)brok, vers is me te veel gedoe, ik ben het type oopsie-vergeten-vlees-te-ontdooien.
pi_87959486
Droogvoer of vers is inderdaad het beste voor het gebit. Blikvoer is misschien wel lekker maar tandplak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:58:14 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87959639
wat bedoel je precies met premium vlees brok? (ik ben er niet zo in thuis). ik heb nu wel ook voor vrij duur droogvoer gekozen voor gijs, (al is dat in 10kgverpakking alweer relatief betaalbaarder) maar hij krijgt er af en toe nog wel zo'n zakje zachte brokjes naast. maar 't schijnt beter te zijn voor de tanden om dat helemaal niet te geven, geloof ik.
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:59:11 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87959689
ah, ticootje zegt 't al. :)

ik probeer gijs ondertussen nog steeds het sabbelen af te leren, maar 't is een vrij hardnekkige gewoonte. -O-
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:59:38 #192
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_87959708
Succes moussy! Onze Jodokus heeft ook bijna geen tand meer in zijn bek (siamezen schijnen erg vatbaar voor zwakke gebitjes te zijn) en die heeft ook een moment gehad dat ie niet meer wilde eten. Toen heeft de DA de helft getrokken :'). en nu vreet ie zich weer een slag in de rondte *O*.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_87959889
Premium voer haal je in de dierenzaak en niet in de supermarkt. Eukanuba, Royal canin, science plan van hills, iams, dat soort voer.
Mijn katten krijgen c/d voer van hills, dat is dan weer dieetvoer vanwege die rooie van ons.
Hond heeft net een ander merk jarco dacht ik, maar ben er niet tevreden over.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 23:03:16 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_87959910
Voor de katten haal ik geen grote balen meer, omdat er toch voedingsstoffen verloren gaan en ik te lui ben om het zelf in portie's te verpakken, wat ik wel voor de hond doe :') Hond krijgt persbrokken, puur geperst vlees, Cavom

Zelfs de premiumbrokken van de aldi en de lidl (die foliezakjes) zijn érg goed en betaalbaar voor een premiumbrok :)
pi_87960070
Ik kan voor de katten niet overstappen naar goedkoper voer. Royal canin is net zo duur. 80 euro voor 10 kilo. Maar daar doen we wel lang mee, en nog langer sinds we doorhebben dat de hond de brokken steeds opvrat.
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:07:24 #196
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87960119
Die verhalen over brand -O- Woon ik dan in m`n houten keet :X Gelukkig ben ik allergisch voor apparaten die op stand-by staan :P
Heb eens brand in m`n slaapkamer gehad, elektrisch deken van zusje was in brand gevlogen, terwijl hij uit stond. Terwijl zusje in datzelfde bed lag te slapen!
Groot gat in de matras en de hele slaapkamer zat onder de vettige gele aanslag :X
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 23:08:35 #197
7074 moussy
kuttekop
pi_87960179
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan voor de katten niet overstappen naar goedkoper voer. Royal canin is net zo duur. 80 euro voor 10 kilo. Maar daar doen we wel lang mee, en nog langer sinds we doorhebben dat de hond de brokken steeds opvrat.
:D

hier krijgen ze van alles, als het maar premium is, 'onze dierenwinkel' heeft nu een premiumkattenbrok onder een eigen label uitgebracht en daar doen ze het érg goed op. 22,95 voor 10 kilo. Ze hebben ook hills, technicall enz enz gehad.
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:09:02 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87960204
ja, dat royal canin is geloof ik waar wij nu ook 10kg van op voorraad hebben (te lui om de naar de voorraadkast te lopen). hoe bewaren jullie dat, tico?
in de haak.
pi_87960224
Daarom mag ik niet zo'n deken van m. Lijkt me heerlijk in de winter.
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:09:29 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87960235
is dat 'premium' niet slechts een reclame-leus? of moet 't dan ergens aan voldoen?
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')