Mooi Ssserpente!

Vicky, wat naar zeg, van Opa... Is zo'n alarm om hun/zijn nek niets? Dan kunnen ze daar op een knopje drukken als er iets is.
Oh, en over rookmelders. Toen ik op mezelf ging liepen we in de Ikea, mijn zus vroeg of ik rookmelders moest, neuh... zei ik, niet nodig.
2 dagen later fikte bij mijn ouders de woonkamer uit.

Ik sliep bij mijn vriend en mijn moeder werd (op zolder) godzijdank wakker van wat zij dacht haar nieuwe kussen dat zo stonk.

Mijn vader was weg voor zaken.
Zij liep naar beneden voor een slokje water, vond het wat mistig op de eerste verdieping, deed snel haar badjas aan (ze slaapt meestal zonder kleding aan) is naar beneden gelopen, zag dat het flink foute boel was en is meteen naar buiten gegaan. De deur van de trap naar boven komt uit naast de buitendeur.
Toen zij de deur dicht deed is er een vuurbal via het plafond de hele kamer door gegaan. De stopcontacten, alles was gesmolten.
De brandweer heeft getwijfeld met naar binnen gaan omdat idd de mahonihouten kast op het punt stond spontaan te ontbranden, maar ze gingen toch, om mijn konijn te redden. Helaas was het voor hem te laat.
Mijn moeders redding? De plastic gordijnhaken van Ikea. Daardoor zijn de gordijnen op de grond gevallen voor ze in de fik konden vliegen.
Oorzaak? Vonkje of brandende peuk. De asbak stond nog keurig op de kale vering van de bank.

Er hangt dus bij ons een rookmelder in de bijkeuken, waar de wasmachine en droger staat.

En er hangt er een op de overloop, naast de koolmonoxidemelder.
We moeten ze alleen wel nodig weer een keertje testen.