abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87902328
goedemiddag

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen maar probeer het gewoon

Mijn huidige partner woont al 1 jaar samen bij mij ( mijn koophuis)
Hij heeft zijn huis al 2 jaar te koop staan waarvan hij nu alleen voor opdraaid.
Zijn ex woont in een huurhuis, alle kosten komen nu dus op hem terecht en ik word er eerlijk gezegd een
beetje moe van. Ik draai voor alle kosten hier thuis op want hij kan weinig tot niks inbrengen, Huis is al een keer omlaag gegooid en lager wil ex niet gaan want ze wil geen verlies draaien maar wel de winst als het verkocht word, ik vind dat niet fair aangezien ze al twee jaar niks voor dat huis betaald!
Mijn partner heeft geprobeerd om haar mee te laten betalen vanaf nu, dus niet op terug werkende krachten omdat hij vind dat het hun keuze toen was, dat snap ik wel. Maar ze zegt gewoon glashard nee kan het niet betalen!
Ik weet dat hij in zijn recht staat om het op te eisen maar dat doet ie niet, zelf gaan we volgend jaar trouwen en ik zie het er van komen dat ik daar voor spaar want hij kan dat niet, daarbij als we trouwen word het huis dan ook van mij? En moet ik daar ook voor opdraaien dan?
Weet het even allemaal niet meer hoor haha als er vragen zijn dan hoor ik die wel, zal gewoon antwoord geven.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:09:00 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87902793
Ja ik denk ook dat zijn ex partner gelijk heeft.
Vanaf het moment dat 2 mensen uit elkaar gaan en 1 van die 2 een ander huis krijgt dan hoeft die persoon niet meer mee te betalen aan het ooit gezamenlijk huis. Die persoon heeft er namelijk geen vruchtgebruik meer van en die heeft eigen woonkosten om te voldoen.
Dat jouw partner ervoor heeft gekozen om bij jou te gaan wonen heeft daar niets mee te maken.
pi_87902873
dus ze mag wel met de winst strijken oftewel wel de lusten en niet de lasten? Hij heeft hier nu ook zijn kosten, en ik ben niet van plan om voor hun kosten op te draaien heb ook kinderen waar ik voor moet zorgen, en hun hebben dat niet! Ze is mede verantwoordelijk voor dat huis wat nu meer dan 2 jaar te koop staat en meer dan een jaar leeg nu.. Zou beide voor moeten betalen lijkt mij.. Beide verantwoordelijk
pi_87902935
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:56 schreef puppy1 het volgende:
goedemiddag

Maar ze zegt gewoon glashard nee kan het niet betalen!
Ze hoeft ook niet mee te betalen, ze heeft immers reeds een huurhuis. Je partner had dan in dat huis moeten blijven wonen.

quote:
daarbij als we trouwen word het huis dan ook van mij? En moet ik daar ook voor opdraaien dan?

Als je in gemeenschap van goederen gaat trouwen wel ( let op: jouw huis is dan ook van hem!).
pi_87902982
quote:
goedemiddag

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen maar probeer het gewoon

Mijn huidige partner woont al 1 jaar samen bij mij ( mijn koophuis)
Hij heeft zijn huis al 2 jaar te koop staan waarvan hij nu alleen voor opdraaid.
Zijn ex woont in een huurhuis, alle kosten komen nu dus op hem terecht en ik word er eerlijk gezegd een
beetje moe van. Ik draai voor alle kosten hier thuis op want hij kan weinig tot niks inbrengen, Huis is al een keer omlaag gegooid en lager wil ex niet gaan want ze wil geen verlies draaien maar wel de winst als het verkocht word, ik vind dat niet fair aangezien ze al twee jaar niks voor dat huis betaald!
Mijn partner heeft geprobeerd om haar mee te laten betalen vanaf nu, dus niet op terug werkende krachten omdat hij vind dat het hun keuze toen was, dat snap ik wel. Maar ze zegt gewoon glashard nee kan het niet betalen!
Ik weet dat hij in zijn recht staat om het op te eisen maar dat doet ie niet, zelf gaan we volgend jaar trouwen en ik zie het er van komen dat ik daar voor spaar want hij kan dat niet, daarbij als we trouwen word het huis dan ook van mij? En moet ik daar ook voor opdraaien dan?
Weet het even allemaal niet meer hoor haha als er vragen zijn dan hoor ik die wel, zal gewoon antwoord geven.
Lang geleden dat ik zoveel d en t fouten heb gezien in 1 tekst ;(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_87903058
kinderachtige reactie zeg!!
pi_87903098
Als jij trouwt in gemeenschap van goederen, en het huis van je partner staat op zijn of op beider naam, dan wordt jij daar dus ook aansprakelijk voor.

BIj het verbreken van zijn vorige relatie heeft jouw partner afspraken gemaakt met zijn Ex, en zij houdt hem daaraan. Dat veranderd niet door jullie huwelijk.

Je angst is dan ook terecht: zij zal niet gaan betalen en zich beroepen op de eerder gemaakte afspraken, en jij wordt mede aansprakelijk voor het huis van hem, wat zich in jullie huwelijksgoederengemeenschap bevindt.

Het is misschien mogelijk om haar uit te kopen, dat zou ik zeker even onderzoeken als ik jou was.

Het is in ieder geval verstandig om de afspraken die gemaakt zijn met zijn ex even goed op papier te zetten. Nu is de situatie dat zij geen verplichtingen heeft, maar blijkbaar wel rechten. Dat wil je even goed afbakenen voordat je ervoor verantwoordelijk wordt: wat mag zij wel en niet beslissen (over de vraagprijs bij voorbeeld, of over eventuele tijdelijke verhuur), waar heeft zij recht op bij verkoop (deling in verlies/winst), wie heeft recht op de HRA, dat soort dingen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:16:04 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87903110
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:10 schreef puppy1 het volgende:
dus ze mag wel met de winst strijken oftewel wel de lusten en niet de lasten? Hij heeft hier nu ook zijn kosten, en ik ben niet van plan om voor hun kosten op te draaien heb ook kinderen waar ik voor moet zorgen, en hun hebben dat niet! Ze is mede verantwoordelijk voor dat huis wat nu meer dan 2 jaar te koop staat en meer dan een jaar leeg nu.. Zou beide voor moeten betalen lijkt mij.. Beide verantwoordelijk
Jouw partner hoeft helemaal niet bij jou te wonen, die had gewoon lekker in zijn eigen huis kunnen blijven wonen.

Dit is niet mijn gedachtengang btw, dat is die van de rechtbank.
Het is jou vrijwillige keuze om op te draaien voor extra kosten die je nu maakt.
Sorry zo werkt dat of jij het nu eerlijk vind of niet
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:16:40 #9
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87903139
Voorlopig ( in ieder geval zolang het huis nog niet verkocht is) nog maar even niet trouwen lijkt mij.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:18:31 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87903226
Het was allemaal simpeler geweest als zij nog in het koophuis had gezeten en hij weg was gegaan...
pi_87903250
Als jij trouwt in gemeenschap van goederen, en het huis van je partner staat op zijn of op beider naam, dan wordt jij daar dus ook aansprakelijk voor.
Dat is dus iets wat ik niet wil is hun probleem en niet die van mij vind ik!

BIj het verbreken van zijn vorige relatie heeft jouw partner afspraken gemaakt met zijn Ex, en zij houdt hem daaraan. Dat veranderd niet door jullie huwelijk.
Staat niks van op papier
Je angst is dan ook terecht: zij zal niet gaan betalen en zich beroepen op de eerder gemaakte afspraken, en jij wordt mede aansprakelijk voor het huis van hem, wat zich in jullie huwelijksgoederengemeenschap bevindt.

Het is misschien mogelijk om haar uit te kopen, dat zou ik zeker even onderzoeken als ik jou was.
Dat is niet mogelijk kosten te hoog

Het is in ieder geval verstandig om de afspraken die gemaakt zijn met zijn ex even goed op papier te zetten. Nu is de situatie dat zij geen verplichtingen heeft, maar blijkbaar wel rechten. Dat wil je even goed afbakenen voordat je ervoor verantwoordelijk wordt: wat mag zij wel en niet beslissen (over de vraagprijs bij voorbeeld, of over eventuele tijdelijke verhuur), waar heeft zij recht op bij verkoop (deling in verlies/winst), wie heeft recht op de HRA, dat soort dingen.
pi_87903348
Op wie zijn naam staat dat huis? Alleen van je vriend of op beide namen?
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:20:54 #13
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87903349
quote:
Bij een scheiding krijgt de vrouw meestal het voordeel van de twijfel.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:21:16 #14
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87903361
quote:
den ik ben niet van plan om voor hun kosten op te draaien heb ook kinderen waar ik voor moet zorgen, en hun hebben dat niet!
in voor en in tegenspoed O+ :+
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:22:25 #15
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87903413
Of buiten gemeenschap van goederen trouwen?
Dan blijft zijn huis zijn sores en het jouw blijft van jouw.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87903436
lukt me niet om te reageren op personen hier

Op wie zijn naam staat dat huis? Alleen van je vriend of op beide namen?
op beide namen staat het
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:24:09 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87903475
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef puppy1 het volgende:
Dat is dus iets wat ik niet wil is hun probleem en niet die van mij vind ik!

Staat niks van op papier

Dat is niet mogelijk kosten te hoog

1. Verhuur het huis dan maar dat mag 2 jaar lang met belasting voordeel geloof ik vanwege de crisis.
Moet je waarschijnlijk wel met de hyptheekverstrekker overleggen
2. Trouw op huwelijkse voorwaarden, kost je 1000 euro maar dan heb je ook wat. Kun je precies aan laten geven voor wat jij aansprakelijk wenst te zijn.
pi_87903503
quote:

Ze zijn nooit getrouwd geweest en ook geen samenlevingscontract!
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:26:17 #19
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87903565
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:24 schreef puppy1 het volgende:
quote:

Ze zijn nooit getrouwd geweest en ook geen samenlevingscontract!
lijkt me sterk, dan krijg je namelijk geen hypotheek voor je huis.
Riemen
fiets kopen
pi_87903616
Hoezo krijg je geen hypotheek als je niet getrouwd bent? Of een samenlevingscontract heb?

Ik was alleenstaand en heb toch ook echt alleen een huis gekocht hoor dus dat lijkt me sterk!
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:31:04 #21
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87903740
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:27 schreef puppy1 het volgende:
Hoezo krijg je geen hypotheek als je niet getrouwd bent? Of een samenlevingscontract heb?

Ik was alleenstaand en heb toch ook echt alleen een huis gekocht hoor dus dat lijkt me sterk!
Klopt, jij hebt in je eentje de hypotheek gekregen / het huis gekocht.

Als ze samen het huis hebben gekocht / hypotheek hebben genomen moeten ze een samenlevingscontract hebben gehad naar mijn weten.
Riemen
fiets kopen
pi_87903891
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:24 schreef puppy1 het volgende:
quote:
dus ze mag wel met de winst strijken oftewel wel de lusten en niet de lasten?
Ze heeft mondelinge afspraken gemaakt met je partner: hij heeft met zijn suffe hoofd deze overeenkomst bereikt. Natuurlijk heeft hij dat niet handig gedaan, maar toch: dit is de afspraak waar hij het nu mee moet doen.

quote:
Hij heeft hier nu ook zijn kosten, en ik ben niet van plan om voor hun kosten op te draaien heb ook kinderen waar ik voor moet zorgen, en hun hebben dat niet! Ze is mede verantwoordelijk voor dat huis wat nu meer dan 2 jaar te koop staat en meer dan een jaar leeg nu.. Zou beide voor moeten betalen lijkt mij.. Beide verantwoordelijk
Helaas: bij het uit elkaar gaan hebben ze besproken hoe zij die kosten zouden verdelen. Dat werd een prachtige 0-100% regeling. Beetje dom, voortaan niet meer doen: maar nu heb je het er mee te doen. Zijn ex is niet verantwoordelijk voor zijn beslissing om met jou samen te gaan wonen. Zij is ook niet verantwoordelijk voor jullie beslissing om voor jouw huis te kiezen. Wil je kosten besparen: dan trek je toch in zijn huis in? Kun je jouw huis verkopen.... scheelt ook kosten.

quote:
Kwats....
pi_87904009
Helaas: bij het uit elkaar gaan hebben ze besproken hoe zij die kosten zouden verdelen. Dat werd een prachtige 0-100% regeling. Beetje dom, voortaan niet meer doen: maar nu heb je het er mee te doen. Zijn ex is niet verantwoordelijk voor zijn beslissing om met jou samen te gaan wonen. Zij is ook niet verantwoordelijk voor jullie beslissing om voor jouw huis te kiezen. Wil je kosten besparen: dan trek je toch in zijn huis in? Kun je jouw huis verkopen.... scheelt ook kosten.

De situatie die toen was is nu ook heel anders he, het blijft hun huis en hun verantwoording, heb natuurlijk ook rond gebeld en als hij wil kan hij gewoon haar mee laten betalen aangezien ze beide verantwoordelijk zijn voor hun huis..
Is trouwens een appartement met 1 kamer exta ik heb twee kinderen en nu een eensgezinswoning met een tuin dus daar heen verhuizen is geen optie!!
pi_87904246
Die vermeende verantwoordelijkheid ga je niet kunnen bewijzen... er is een mondelinge overeenkomst, die best goed te bewijzen is, omdat beide partijen het er over eens zijn dat die afspraak er is, en er ook al 2 jaar gevolg aan gegeven is.

Alleen de nieuwe partner van een van beide partijen is het er nu niet mee eens. De geldende afspraak kun je niet eenzijdig wijzigen. Technisch gezien ben je niet eens partij in deze overeenkomst.

Eventueel zou je partner zijn ex voor de rechter kunnen dagen om te proberen om de afspraak juridisch bindend te laten wijzigen.... daar zijn erg hoge kosten aan verbonden, en gaat lang duren (meer dan 12 maanden is geen uitzondering). Je kunt je afvragen of dat de moeite waard is.....
pi_87904499
Alleen de nieuwe partner van een van beide partijen is het er nu niet mee eens. De geldende afspraak kun je niet eenzijdig wijzigen. Technisch gezien ben je niet eens partij in deze overeenkomst.

Klopt helemaal ik ben technisch gezien geen partij in deze overeenkomst, maar daarbij zijn beide een nieuwe relatie aangegaan en zoals ik het zei mogen wij er niet van genieten en hun daar wel want ook zei heeft een nieuwe relatie samenwonend en een baan!! En mijn partner vind ook dat ze nu mee zou moeten betalen.. Want duurt nu echt te lang. Wat als het huis nog 5 jaar te koop staat dan? Moet hij dan dat maar betalen en ze er wel met de winst vandoor kan gaan.. zie geen winst trouwens maar als ze al niet lager wil gaan dan heeft mijn partner dus een probleem.. En ik dus ook!! Snap je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')