quote:Wat goed is en wat niet is moeilijk te zeggen, de een heeft meer geleden dan de ander, de ander heeft weer meer onderhoud gehad dan de een..Op zondag 24 oktober 2010 15:59 schreef Schild het volgende:
Van die spindels had ik al iets op internet gelezen. Ging over een 2ehands bruggetje waarbij de draagmoeren wat uitgelubbert waren. Nadat er een auto op gezet werd, en omhoog ging, schoot de spindel zo door de moer heen.![]()
![]()
Auto was natuurlijk nog nooit zo snel naar onder geweest...
Wat zijn goede merken voor een brug? En welke merken/types moet je vanaf blijven?
quote:Kan je dan geen put graven zoals een splitlevel woning,put van 1.20 diep hoef je niet zo hoog meer .Op zondag 24 oktober 2010 17:28 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn vorige garage had ik een Nussbaum 2-kolommer staan.
Pima kwaliteit
Nu helaas een te laag plafond
quote:Ja, en je auto leer je erin- en eruit springenOp zondag 24 oktober 2010 17:34 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Kan je dan geen put graven zoals een splitlevel woning,put van 1.20 diep hoef je niet zo hoog meer .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Te veel gedoe, en te weinig tijd.Op zondag 24 oktober 2010 17:34 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Kan je dan geen put graven zoals een splitlevel woning,put van 1.20 diep hoef je niet zo hoog meer .
quote:interessant...Op zondag 24 oktober 2010 17:06 schreef Jimmie het volgende:
Dit zag ik een tijdje geleden op Jay Leno's garage: http://www.jaylenosgarage(...)lift-system/1192362/
Ideaal als je niet veel ruimte hebt
quote:Je zal er maar net onder aan het werk zijn...Op dinsdag 26 oktober 2010 23:38 schreef 2cv het volgende:
Neem een brug met een beveiliging die NIET op frictie werkt.
Bij de sleutelclub waar ik lid van ben hebben ze een 2e hands brug (vierkolommer met van die rijplaten) gekocht. Leuk ! Brug geïnstalleerd, auto er op, brug omhoog en sleutelen maar. Maar plotseling dondert de brug half naar beneden en staat de auto scheef. Met kriks, stenen, balken, kunst en vliegwerk hebben ze die brug met auto en al omlaag gelaten en de auto is schadevrij de brug af gereden.
Wat bleek ? De kabel die de rijplaten e.d. omhoog trekt was geknapt. Normaal gesproken zou dan de beveiliging in werking moeten treden maar dat gebeurde hier niet. De beveiliging werkt namelijk doordat iets door middel van een veer tegen de kolommen van de brug aan geduwd wordt. Alleen de spanning van de kabels houdt dat tegen. Omdat de kabel knapte viel die spanning wel weg, maar omdat de brug oud was en daarom vettig gleed de brug door de beveiliging heen.
Inmiddels zijn de kabels overigens vervangen door nieuwen en moeten er officieel speciale bokken onder de brug als je onder een auto werkt.
quote:Vandaar dusOp dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Je zal er maar net onder aan het werk zijn...
quote:Nee.
quote:Hydroliek vergt juist minder onderhoud!Op woensdag 27 oktober 2010 23:19 schreef Thomashorst het volgende:
Heb thuis helaas geen brug maar wel ervaring met meerdere soorten bruggen.
Ik denk dat een hydraulische schaarbrug voor thuis het meest gemakkelijk is, je plaatst ze snel en ze zijn nieuw al goed te betalen. Nadeel is wel dat die platen soms goed in de weg zitten.
Als het allemaal niet zo veel uit gaat zou ik voor een twee kolommer gaan. Hydraulisch is tegenwoordig het meest voorkomend maar die hebben nogal wat onderhoud nodig en zakken soms zo tergend langzaam. Als ik zou kunnen kiezen zou ik een oude zippo willen kopen. Deze hebben in ons bedrijf een kleine 24 jaar dienst gedaan voor wij verhuisde. Deze bruggen maakte gebruik van ijzeren tandwielwormen die voor de verplaatsing zorgde. Oerdegelijk en snel!
Er zijn uiteraard nog meer merken die dit soort bruggen (nieuw) verkopen maar daar zijn die rondsels vaak van plastic en ik heb gehoord dat die nog weleens willen breken. (met een scheve auto en een tandwielworm door de muur als gevolg)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |