abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:09:25 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886345
Geachte dames en heren, natuurlijk hallo domme pvv'ers en of Turkije niet kenners,

Ik ben een Turk, ik erger me eraan dat veel mensen die niet naar Turkije zijn gegaan of niet kennen (of niet willen kennen) zich gaan baseren op ottomaanse tijd en media....

ik wil hier even hier duidelijk maken:
Turkije is de schakel tussen West-Europa en het Nabije en Midden-Oosten. Turkije is een land met een overweldigende mix van culturele invloeden.
Turkije is net japan, het is westers land aan het worden maar de oude traditie, kleding en muziek blijft meereizen...

de Turkije-niet-kenners die denken dat dames in Turkije niet geschaars mogen kleden?

wat is dit? het zijn ook nog eens mooie dames

Tuba buyukustun (foto model en actresse)

Bengu (popsangster)

muziek video's waarbij schaargeklede dames in Turkije:

Gemaakt in de 90'ste

Bengu

geloof je niet in die ghetto ass shaking in de turkse muziekvideo's?
geen probleem hier heb ik wat.....

Geloof je niet in rock muziek wereld in Turkije?
geen probleem hier heb ik wat

geloof je niet in turkse emo-band
hier heb ik wat....

Geloof je niet dat er homo's mogen muziek maken?
hier heb ik wat voor je maar het is schandelijk en schadelijk...maar dik humor over bananen...

wat ik jullie wil wijsmaken is, ga niet dingen zeggen waarvan je niet weet...we noemen dat vooroordelen...zo is die ene dombo wilders ook....

ten tweede, ik ben een turkse moslims...het kan me geen barst schelen wat die turken in Turkije allemaal doen...ze laten immers de moslims vaak met rust en wij hun...de turkse moslims denken zo "laat die mensen maar doen wat ze doen, laat Allah maar oordelen over hun lot en dat doen wij niet" de turken die niet moslims zijn die denken "zolang de islam niet ons samenleving belemmert is er niks aan de hand"

Meerderheid van de turkse bevolking is zelf ook tegen toetreding van EU...dus jullie Nee en wij Nee...
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_87886380
Nuja ik ben danwel geen Turk maar kom er ieder jaar en beheers de taal en Turkije is eigenlijk een semi-Arabische staat hoor als je die paar beschaafde mensen in Izmir en Istanboel even vergeet.

Ook heb ik een hekel aan het verheerlijken van Turkije waar Turken zich schuldig aan blijven maken.
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:15:13 #3
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886401
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja ik ben danwel geen Turk maar kom er ieder jaar en beheers de taal en Turkije is eigenlijk een semi-Arabische staat hoor als je die paar beschaafde mensen in Izmir en Istanboel even vergeet.

Ook heb ik een hekel aan het verheerlijken van Turkije waar Turken zich schuldig aan blijven maken.
verheerlijken? het is jammer dat jij geen trots in je vaderland hebt...

semi-arabische staat? alleen de geloof is gewoon overgenomen van de arabieren...de arabieren en turken zijn ander volk....
pi_87886414
Wie is nou dom? In arabische landen zijn er ook zat moderne aspecten te vinden.

Verder zit je gehele openingspost vol met aannames en generalisaties. In dat opzicht verschil je weinig met een "domme pvv'er".

Maar goed...veel succes met dit topic :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:17:36 #5
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886434
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:16 schreef Flashwin het volgende:
Wie is nou dom? In arabische landen zijn er ook zat moderne aspecten te vinden.

Verder zit je gehele openingspost vol met aannames en generalisaties. In dat opzicht verschil je weinig met een "domme pvv'er".

Maar goed...veel succes met dit topic :')
dus jij bent 1 van die domme pvv'er
pi_87886456
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

dus jij bent 1 van die domme pvv'er
Niet echt, ben een pvda stemmende allochtoon.
pi_87886492
Dus iedereen die niet in je straatje praat, is meteen een domme pvv' er? :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_87886493
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:15 schreef Yondaime het volgende:

[..]
semi-arabische staat? alleen de geloof is gewoon overgenomen van de arabieren...de arabieren en turken zijn ander volk....
Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
pi_87886501
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
:D ^O^
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:27:49 #10
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886549
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:

[..]

het is triest dat je te snel conclusie trekt without research....tuurlijk waren ottomanen moslims maar de gedrag verschilt enorm....
pi_87886585
IHVK, praat met deze jongen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:37:55 #12
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886695
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:29 schreef Flashwin het volgende:
-O-
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:40:22 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87886718
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ik ook ^O^
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87886743
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:29 schreef Flashwin het volgende:
Leer hem dan ook meteen het verschil tussen "de" en "het" ^O^
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:44:34 #15
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87886769
Je OP was nog een beetje van waarde geweest als je je niet naar het niveau van sommige PVVers had verlaagt door iedereen die PVV stemt te generaliseren. Zo val je niet serieus te nemen natuurlijk.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87886775
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik ook ^O^
Ik stem geen PvdA maar ben wel een allochtoon :')
pi_87886787
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ik stem geen PvdA maar ben wel een allochtoon :')
Ben er maar trots op :') :+
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:52:04 #18
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886827
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-verneders
pi_87886834
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:46 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ben er maar trots op :') :+
Ies koeltoer :')
pi_87886843
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:52 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-verneders
Waarom ben je dan hier?
*** Nul Dertien ***
pi_87886848
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ies koeltoer :')
;)
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:56:39 #22
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_87886874
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:53 schreef theKiD het volgende:

[..]

Waarom ben je dan hier?
ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
pi_87886896
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
Een kudde geiten lan? om the hoeden in Anatolie?
pi_87887012
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:

[..]

En jij gelooft dat het in turkije anders zal zijn met zulke partijen? Dat het geen kapitalisten en leugenaars zijn?
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 04:56:15 #25
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_87887328
Mja Yondaine; Ik wilde erg positief op jouw bericht reageren (ook al was het wel jammer dat jij je verlaagde tot dezelfde retoriek als de PVV om bekent staat).

Maar dat je in de discussie mensen met wat kritiek direct als domme PVV' ers weg zet... :N

En eerlijk is eerlijk... het klopt wel dat Turken qua nationalistische trots net Amerikanen zijn. Niet erg hoor, maar in Nederland zijn we dat niet zo gewend. Ja trots kunnen we wel zijn op Nederland, maar eigenlijk laten we dat alleen echt zien als het Nederlands elftal speelt. ;)

En op jouw vraag of Turkije modern of Arabisch is (volgens ons)... Het is beiden! Het is een mooi land, met spectaculaire kusten in het noorden en veel lazy strandkusten in het zuiden... en een heleboel landschapstypes hier tussen in.

Ja, ik hou van Turkije, mijn vriendin en ik hebben plannen daar op termijn naar toe te emigreren.... Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom maar overal met je mee eens bent... en al zeker niet dat ik een PVV'er zou zijn (dom of intelligent).

En ja.. mensen die niet naar Turkije toe willen omdat ze bang zijn voor Turken.... hahaha, ik kende ook zo'n persoon. Hij was geen racist (qua overtuiging), maar hij was gewoon erg bang voor alles wat hij niet kende. Hij werkte bij mijn vader op de zaak, en op een gegeven moment gaf mijn vader alle werknemers een bedrijfstripje naar Turkije cadeau (van een week). Dat persoon ging ook mee... enorm zenuwachtig voor al die Turken die hem 'weet niet wat' aan konden doen. Maar op zijn 3e dag in Turkije was hij 100% van gedachten verandert... Na Nederlanders kwamen de Turken op een gedeelde 2e plaats te staan met Duitsers in zijn lijst met favoriete mensen hahaha!

Dus ik denk dat ik best via hem kan spreken als ik Turkije aan prijs. Mijn ervaring: Turken? Keiharde onderhandelaars, maar goudeerlijk als je per ongeluk teveel betaalt. Turken zijn net als de Joden en de 'vroegere Nederlanders' echte zakelijke onderhandelaars... Het lijkt daar wel een nationale sport om prijzen op de drijven of op af te dingen.... maar dan wel eentje met fair play. Als de prijs overeengekomen is, zullen de Turken (in Turkije) je niet bedonderen wanneer het hun duidelijk is dat je problemen hebt met de waarde van het Turkse geld. Tenminste mijn ervaring na vele vakanties in Turkije, is dat je ze doorgaans wel kunt vertrouwen na het onderhandelen! :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')