abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88114744
Tsja het is maar waar het onderwijs de focus oplegt he. Ik heb zoveel trainingen mbt de apgar score gehad dat ik het letterlijk kan dromen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:55:21 #152
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_88115100
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 18:44 schreef Seam het volgende:
Tsja het is maar waar het onderwijs de focus oplegt he. Ik heb zoveel trainingen mbt de apgar score gehad dat ik het letterlijk kan dromen.
Bij ons was de nadruk gelegd (in het halve weekje perinatologie) op de voorspellende waarde van de score en in geen enkel ander tentamen hoefde je ook maar iets te weten van die precieze score, beetje schraal als je nu opeens de hele tabel moet invullen, Ik heb em wel grotendeels goed trouwens, alleen temperatuur gegokt ipv circulatie. 0=heel koud, 1 =koud en 2=prettige temperatuur :') .
Fietstas.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:03:09 #153
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_88115351
_O-
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_88116166
:D
pi_88117507
Geen multiple gok?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:02:04 #156
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_88117579
Nee, dit keer meer open dan multiple choice, misschien luisteren ze dan toch naar De_Kardinaal :9
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_88118161
Ik had vanochtend maar een stuk of 20 multiple gok, van de 105 vragen in totaal :')
pi_88126282
Een pareltje uit de NEJM (ja, echt!):

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm0707656
A foreign body

A 35-year-old man presented to the emergency department with profuse rectal bleeding, abdominal pain, and an altered mental status. On physical examination, he was found to be intoxicated, with a blood pressure of 70/40 mm Hg, a pulse of 110 beats per minute, and an oxygen saturation of 90%. Abdominal examination revealed a mass and the presence of peritoneal signs. There was no evidence of trauma. A foreign body was found on rectal examination but was not visible. Once the patient was hemodynamically stable, plain-film radiography of the abdomen was performed, and an intact bottle was seen in the rectosigmoid colon. Laparotomy revealed a glass bottle of beer lodged in the sigmoid colon, with multiple associated lacerations in the rectosigmoid colon. The bottle was extracted, and Hartmann's colostomy was performed. The patient was treated with broad-spectrum antibiotics and analgesics and underwent colorectal reanastomosis, after which the recovery was uneventful.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:28:18 #159
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88126504
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:23 schreef intoxicated het volgende:

A foreign body
[ afbeelding ]
A 35-year-old man presented to the emergency department with profuse rectal bleeding, abdominal pain, and an altered mental status. On physical examination, he was found to be intoxicated, with a blood pressure of 70/40 mm Hg, a pulse of 110 beats per minute, and an oxygen saturation of 90%. Abdominal examination revealed a mass and the presence of peritoneal signs. There was no evidence of trauma. A foreign body was found on rectal examination but was not visible. Once the patient was hemodynamically stable, plain-film radiography of the abdomen was performed, and an intact bottle was seen in the rectosigmoid colon. Laparotomy revealed a glass bottle of beer lodged in the sigmoid colon, with multiple associated lacerations in the rectosigmoid colon. The bottle was extracted, and Hartmann's colostomy was performed. The patient was treated with broad-spectrum antibiotics and analgesics and underwent colorectal reanastomosis, after which the recovery was uneventful.
Is alles naderhand nog goed gekomen met die fles? :')
pi_88126835
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:23 schreef intoxicated het volgende:

A foreign body
[ afbeelding ]
_O-

Dronken Mexicanen :')

In dit plaatje is het trouwens het John Thomas sign slecht te beoordelen, maar ik zou zeggen negatief. :P
pi_88127918
1guy1cup ;)
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:03:58 #162
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88128172
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:58 schreef Seam het volgende:
1guy1cup met teveel alcohol up!
pi_88133877
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

_O-

Dronken Mexicanen :')

In dit plaatje is het trouwens het John Thomas sign slecht te beoordelen, maar ik zou zeggen negatief. :P
Ik heb inmiddels echt een soort afwijking voor orthopedie, ik zag eerst die rare rechterheupkop voordat ik het bierflesje zag :')
pi_88134600
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:36 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels echt een soort afwijking voor orthopedie, ik zag eerst die rare rechterheupkop voordat ik het bierflesje zag :')
Die overigens volledig normaal is? :?
pi_88136780
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:36 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet :?
pi_88140494
Het is denk ik gewoon een beetje scheef ingeschoten of dat been ligt er raar bij, maar het is net of er geen femurhals is.
pi_88143791
Nu je het zegt, de femurhals lijkt wel in het rectum te liggen.
pi_88144944
Starla: zie je eigenlijk veel mensen met een neuroborreliose (of de overtuiging dat ze een neuroborreliose hebben)?

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 30-10-2010 17:15:05 ]
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:09:20 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88145035
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:05 schreef dotKoen het volgende:
Starla: zie je eigenlijk veel mensen met een neuroborelliose (of de overtuiging dat ze een neuroborelliose hebben)?
8)7
neuroborreliose bedoel je? :P
pi_88145064
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

8)7
neuroborreliose bedoel je? :P
Uiteraard.
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:12:37 #171
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88145117
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:05 schreef dotKoen het volgende:
Starla: zie je eigenlijk veel mensen met een neuroborerliose (of de overtuiging dat ze een neuroborreliose hebben)?

[ Bericht 1% gewijzigd door dotKoen op 30-10-2010 17:10:40 ]

En het zelf na de edit nog fout schrijven! :D
pi_88145214
Er komen regelmatig mensen op de afdeling voor een 2 weekse ceftriaxon kuur.
80% van hen heeft hersenzenuwuitval.
15% heeft een radiculitis.
5% heeft iets anders zoals sensibiliteitsstoornissen.
pi_88145997
De contactadvertenties in de arts & auto bevat weer een pareltje w/

"Ik (m.35 jr, 2 m lang, 90 kg, bril, wo, helemaal geen date-ervaring en best wel verlegen)zoekt een leuke lieverd (wo/arts) vrouwelijk, slank, breed geïnteresseerd die houdt van lekker kletsen, slenteren in het bos, picknick in de natuur, saunaatje pakken, goed gesprek, naar de film, soms ook ff lekker alleen willen zijn, samen vrijen en zeker niet te snel oud willen worden"

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_88146395
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:43 schreef iofn het volgende:

"Ik (m.35 jr, 2 m lang, 90 kg, bril, wo, helemaal geen date-ervaring en best wel verlegen)zoekt een leuke lieverd (wo/arts) vrouwelijk, slank, breed geïnteresseerd die houdt van lekker kletsen, slenteren in het bos, picknick in de natuur, saunaatje pakken, goed gesprek, naar de film, soms ook ff lekker alleen willen zijn, samen vrijen en zeker niet te snel oud willen worden"

_O- _O- _O- _O- _O-
:')

Net die A&A uit de brievenbus gevist, die kerel heeft dus zijn naam (in de vorm van e-mailadres) er ook onder staan ...

Op dezelfde pagina staat een advertentie voor 'diverse antieke en brocante instrumenten en decoratieve gebruiksvoorwerpen (uit mijn apotheekhoudende huisartspraktijk)'. Die kerel richt zijn praktijk in als een soort bruin café?
pi_88147104
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:43 schreef iofn het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
Niemand meer die een luxe vakantiehuisje op een exclusieve locatie te koop/huur heeft staan? :') :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')