abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87886902
Ja, hoi. :7

Nee maar serieus, er is gewoon een groep mensen (ook mannen) die het interessant vindt om op elke emotie of nare karaktertrek een labeltje te plakken en erin te blijven hangen, in plaats van eroverheen te stappen. Blijkbaar trek jij die aan.
Misschien is het idee dat er helemaal niks mis is met je leven gewoon te angstaanjagend. Dat schept ook nogal wat verwachtingen. De cultuur van nu zegt min of meer dat je je altijd goed zou moeten kunnen voelen, en dat je alles van je leven kunt maken wat je wilt. Misschien gaan mensen dan dingen verzinnen om te verklaren waarom ze toch niet tevreden zijn of om zich achter te verschuilen als ze niet weten wat ze met hun leven willen. Misschien zijn mensen gewoon niet gemaakt voor een wereld waarin je nergens meer voor hoeft te vechten.

Niks ten nadele van mensen met échte psychische problemen trouwens, die hebben waarschijnlijk ook alleen maar last van die aandachttrekkers met "zelfgecreëerde" dingen.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:13:54 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_87888668
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Als een man tegen een vrouw die hij pas heeft leren kennen gaat vertellen dat hij onzeker is over zijn uiterlijk en wat persoonlijke verhalen over hoe hij ruzie heeft gehad met zijn beste vriend en weet ik wat dan kan je er bijna zeker van zijn dat meisje lachend naar huis gaat en haar vriendinnen daarover gaat vertellen. Jongen kan er dan zeker van zijn dat zij hem niet gaat respecteren, laat staan een relatie aangaan. Tenminste dat beeld heb ik zo'n beetje, ik weet niet tegenwoordig niet meer hoe waar dat is doordat ik de laatste tijd wat andere ervaring heb gemaakt.
Als ik er zo over nadenk dan herken ik me wel in je verhaal inderdaad. Je moet je als man vooral niet al te kwetsbaar opstellen in het begin..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:53:29 #103
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87889350
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geloof me dat ik er alles voor zou geven wat mogelijk is om niet depressief te zijn, om gewoon weer de vrolijke, gezellige en ondernemende meid te zijn die ik altijd was.
Maar soms maken mensen te veel mee, gebeurd er te veel in een korte tijd wat je niet allemaal kan verwerken.
Toen mijn man vorig jaar ernstig ziek werd heb ik me sterk gehouden, heb ik de kinderen opgevangen, heb ik mijn man gesteund, mijn schoonouders opgevangen , reed ik twee keer per dag naar het ziekenhuis, heb ik mijn man met liefde verzorgd toen hij na een maand uit het ziekenhuis kwam en iedereen riep dat ik zo sterk was, dat ik zo mijn best deed en dat ze het knap vonden dat ik me staande hield.
en dat deed ik ook.

Tot dat mijn schoonvader kanker kreeg, mijn oom stierf aan hartproblemen, mijn neef stierf aan kanker, mijn vader een burn-out kreeg, mijn beste vriendin miskraam achter miskraam kreeg, ik heb ze allemaal gesteund en opgevangen.

En nu ben ik degene die het niet meer aankan, nu ben ik degene die nergens meer plezier in heeft, die met moeite 's ochtends haar bed uit komt, die zich steeds verder afsluit van de buitenwereld om maar geen pijn te voelen.
Nu komt er ook weer boven wat er met mij als kind is gebeurd, wat mij is aangedaan.

Dat doe ik niet omdat ik aandacht wil, ik wil juist geen aandacht, ik wil met rust gelaten worden.

En dankzei mensen zoals jij zou ik me daar nog voor moeten schamen ook, ik hoop zelf dat heel snel die vrolijke, gezellige en ondernemende meid weer terugkomt, aangezien dit gewoon enorm kut is.
ik herken dit. Ik ben op moment ook 'de schouder om op te huilen' nu mijn moeder met bijna alle zekerheid nog voor m'n 30e sterven gaat en er om me heen allemaal mensen dood neer lijken te vallen.

Ik vind TS erg kritisch. Je hoeft van mij niet alle problemen van mensen serieus te nemen, en sommige mensen maken er een sport van zich alles aan te trekken en overal een probleem van te maken. Iedereen maakt wel shit mee in zijn/haar leven, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. De één wat productiever dan de ander.

Overigens, de reden dat mensen vaker en sneller een psycholoog bezoeken heeft vooral te maken met het feit dat preventieve behandelingen effectief blijken, en mensen er meer open voor staan doordat er niet meer zo'n taboe op zit. Maar het heeft er (samen met het internet) naar mijn mening ook een beetje toe geleid dat mensen zich sneller een sticker opplakken om bepaald gedrag goed te praten, in plaats van écht te veranderen.

Ik heb afgelopen maand voor het eerst toegegeven aan mijn huisarts dat ik in het verleden misbruikt ben. Ik had er nog nooit mijn mond over opengedaan richting een professional, omdat je snel het idee krijgt dat je de zoveelste bent die met een zielig verhaal aan komt zetten. Het achter gesloten deuren houden lijkt te helpen en niemand vermoed iets, dat heeft bij mij wel geleid tot fysieke problemen als chronische vermoeidheid en hoofdpijn. Had ik het maar eerder verteld.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87889708
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 23:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geloof me dat ik er alles voor zou geven wat mogelijk is om niet depressief te zijn, om gewoon weer de vrolijke, gezellige en ondernemende meid te zijn die ik altijd was.
Maar soms maken mensen te veel mee, gebeurd er te veel in een korte tijd wat je niet allemaal kan verwerken.
Toen mijn man vorig jaar ernstig ziek werd heb ik me sterk gehouden, heb ik de kinderen opgevangen, heb ik mijn man gesteund, mijn schoonouders opgevangen , reed ik twee keer per dag naar het ziekenhuis, heb ik mijn man met liefde verzorgd toen hij na een maand uit het ziekenhuis kwam en iedereen riep dat ik zo sterk was, dat ik zo mijn best deed en dat ze het knap vonden dat ik me staande hield.
en dat deed ik ook.

Tot dat mijn schoonvader kanker kreeg, mijn oom stierf aan hartproblemen, mijn neef stierf aan kanker, mijn vader een burn-out kreeg, mijn beste vriendin miskraam achter miskraam kreeg, ik heb ze allemaal gesteund en opgevangen.

En nu ben ik degene die het niet meer aankan, nu ben ik degene die nergens meer plezier in heeft, die met moeite 's ochtends haar bed uit komt, die zich steeds verder afsluit van de buitenwereld om maar geen pijn te voelen.
Nu komt er ook weer boven wat er met mij als kind is gebeurd, wat mij is aangedaan.

Dat doe ik niet omdat ik aandacht wil, ik wil juist geen aandacht, ik wil met rust gelaten worden.

En dankzei mensen zoals jij zou ik me daar nog voor moeten schamen ook, ik hoop zelf dat heel snel die vrolijke, gezellige en ondernemende meid weer terugkomt, aangezien dit gewoon enorm kut is.
In dit geval hoef jij je toch ook niet zo aangesproken te voelen door zijn opmerking? Ik gok dat Friek_ zijn opmerking heus niet ging over élke persoon die naar een psycholoog gaat. Maar meer over al die mensen die zichzelf na elke mini tegenslag van alles inbeelden en naar een psycholoog rennen.

Denk zelf overigens dat je het ook wat aantrekt hoor, TS. In mijn omgeving valt het namelijk reuze mee met de vrouwen met psychische problemen, zelfgecreëerd of niet. :+
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:14:17 #105
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_87889749
Ik heb alleen af en toe een beetje last van mijn ADHD, verder heb ik geen trauma's, depressies, stoornissen of andere psychische zaken die mij belemmeren om normale relaties aan te gaan met andere mensen.

Daarentegen ken ik maar weinig mannen die niet ergens een steekje los hebben zitten. Het vervelende daaraan is dat mannen die verdorven aap pas uit de mouw laten kruipen als je al aan ze gehecht begint te raken :+ Vrouwen gooien hun eventuele problemen tenminste in het prille begin op tafel. Als je er dan mee in zee gaat, dan weet je in ieder geval waar je aan begint.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:51:07 #106
50430 Yuki
Student Midwife
pi_87890675
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Naar de psycholoog gaan is natuurlijk wel bij uitstek het statussymbool van de 20ste en 21ste eeuw. "Check mij even complex zijn!"
:')

triest figuur
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:14:54 #107
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_87893319
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:51 schreef Yuki het volgende:

[..]

triest figuur
Als je er voor jezelf even niet uitkomt, is het alleen maar fijn om met een professioneel iemand te praten. Dat heeft helemaal niks met complex te maken. Maar sommige mensen begrijpen het niet echt. Het onderwerp is helaas nog taboe waardoor je dit soort reacties krijgt..

[ Bericht 1% gewijzigd door Danielle83 op 24-10-2010 13:33:23 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:27:00 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87893815
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:11 schreef Bob. het volgende:

[..]

In dit geval hoef jij je toch ook niet zo aangesproken te voelen door zijn opmerking? Ik gok dat Friek_ zijn opmerking heus niet ging over élke persoon die naar een psycholoog gaat. Maar meer over al die mensen die zichzelf na elke mini tegenslag van alles inbeelden en naar een psycholoog rennen.

Ja, maar zoveel mensen bestaan niet, denk ik. De samenleving wordt moeilijker en complexer, dus je hebt meer mensen met problemen. Tegelijkertijd is de samenleving ook meer open, dus mensen zijn meer open over hun problemen.

Maar ik heb niet het idee dat vrouwen (of mannen) in het algemeen onnodig klagen. Omdat sommige mensen (zoals TS) niet kan begrijpen waarom iemand klaagd, betekend het niet dat die persoon echt problemen heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:29:21 #109
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_87893924
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:51 schreef Yuki het volgende:

[..]

triest figuur
Ik ben het wel een beetje met hem eens. Natuurlijk geldt het lang niet voor iedereen die professionele hulp zoekt bij psychische problemen, maar ik hoor ook steeds vaker in mijn omgeving dat mensen te pas en te onpas naar de psycholoog gaan. Die ze dan vervolgens vertelt dat ze het er eens met mensen in hun omgeving over moeten hebben, waarna ik het pas te horen krijg.

Ik vraag me dan af waarom mensen niet eerst met hun vrienden praten over de dingen die ze dwarszitten. Wellicht omdat een probleem tegenwoordig pas echt serieus en belangrijk is als je geld moet betalen om er over te praten.

Disclaimer: ik heb hier dus over problemen als: 'Mijn vriend gedraagt zich vreemd de laatste tijd en hij wil er niet met mij over praten, dus nu ben ik ineens mega-onzeker.' Niet over serieuze jeugdtrauma's en psychische stoornissen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:37:45 #110
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_87894260
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:29 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Ik ben het wel een beetje met hem eens. Natuurlijk geldt het lang niet voor iedereen die professionele hulp zoekt bij psychische problemen, maar ik hoor ook steeds vaker in mijn omgeving dat mensen te pas en te onpas naar de psycholoog gaan. Die ze dan vervolgens vertelt dat ze het er eens met mensen in hun omgeving over moeten hebben, waarna ik het pas te horen krijg.

Ik vraag me dan af waarom mensen niet eerst met hun vrienden praten over de dingen die ze dwarszitten. Wellicht omdat een probleem tegenwoordig pas echt serieus en belangrijk is als je geld moet betalen om er over te praten.

Disclaimer: ik heb hier dus over problemen als: 'Mijn vriend gedraagt zich vreemd de laatste tijd en hij wil er niet met mij over praten, dus nu ben ik ineens mega-onzeker.' Niet over serieuze jeugdtrauma's en psychische stoornissen.
Als je het zo bekijkt, kan ik je punt wel een beetje begrijpen. Zelf heb ik het echt over psychische stoornissen en waardoor je er zelf even niet uitkomt. Dan is het alleen maar fijn als je er met iemand over kan praten. Het klinkt misschien raar, maar soms is het ook fijner om met iemand te praten die niet close bij je staat. Dat is voor iedereen anders natuurlijk..
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:39:57 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87894341
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:29 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Misschien zijn de problemen veel dieper dan je denkt? Misschien is dat meisje of die vrouw altijd mega-onzeker en het stoort haar in haar dagelijks omgang?

Wat is trouwens verkeerd met meteen naar een deskundige gaan voor hulp? Dat snap ik vooral niet, eigenlijk. Waarom mag iemand niet hulp zoeken bij een psycholoog als hij of zij niet lekker in zijn vel zit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87894616
Toch wel ironisch dat alle vrouwen die mijn openende stelling tegenspreken zelf allemaal allerlei psychische problemen hebben.

Dat moet toch iets zeggen, dames en heren.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:51:49 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87894722
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Toch wel ironisch dat alle vrouwen die mijn openende stelling tegenspreken zelf allemaal allerlei psychische problemen hebben.

ik denk dat het om het derde woordje gaat in je titel, wie ben jij om dat te bepalen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:36 #114
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_87894887
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:51 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat het om het derde woordje gaat in je titel, wie ben jij om dat te bepalen?
Idd. Ik vind het wel heel zwart/wit gedacht gelijk.
Je kan het pas begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:58:47 #115
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87894961
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:

Ze weerleggen je stelling dat psychische problemen zelf gecreëerd zouden zijn, proberen je duidelijk te maken dat ze niet overal invloed op hebben. En het enige wat jij opmerkt is dat ze psychische problemen zouden hebben. Gefeliciteerd, je hebt een bord voor je kop. Een psycholoog zou kunnen zeggen: DENIAL! ;)
Cat_Tank is strong
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:00:56 #116
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87895054
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:56 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Idd. Ik vind het wel heel zwart/wit gedacht gelijk.
Je kan het pas begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt.
Oneens. De meeste mensen hebben empathisch vermogen, en begrijpen het als je psychisch in een dal zit. Psychopaten hebben dit vermogen niet. /Insinuatie
Cat_Tank is strong
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:10:55 #117
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87895467
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:

Je moet ook niet verwachten dat mensen in R&P geen psychische problemen hebben of hadden.
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:17:17 #118
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_87895706
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:00 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Oneens. De meeste mensen hebben empathisch vermogen, en begrijpen het als je psychisch in een dal zit. Psychopaten hebben dit vermogen niet. /Insinuatie
Dat is jouw mening. Mijn ervaring is dat mensen in de omgeving er niks van begrepen. Behalve mensen die iets soort gelijks hadden meegemaakt. Daardoor is het voor mij juist fijn om met een psycholoog te praten. Hij heeft dan misschien niet de inleving, maar kan je wel tips geven en naar je luisteren.
pi_87896384
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:00 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Begrijpen, begrijpen....

Het hebben van empathisch vermogen, betekent niet dat je je in allerlei beleefwerelden kunt verplaatsen. Zeker niet volledig en voor psychische aandoeningen geldt dat al helemaal niet.

Jij praat heel oppervlakkig over 'psychisch in een dal zitten', maar het is waanzin en naïef om te denken dat alle mensen met empathisch vermogen zich prima kunnen indenken hoe bijvoorbeeld een emotioneel verwaarloosd meisje met borderline zich voelt gedurende de dagen.

Iedereen beleeft het ook weer anders.. wat houd je dan nog aan begrip over? Het vaag indenken van bepaalde emoties die men zich toevallig kan bedenken? Het begrip dat ze niet altijd op school is?

Eigenlijk blijkt uit de bijna oneindige stroom vooroordelen en misvattingen al dat het niet zo eenvoudig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lo-Fi op 24-10-2010 15:00:10 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87896787
quote:
3s.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:51 schreef Re het volgende:

[..]

De harde, oordelende FOK!-user genaamd Friek_ die te pas en te onpas psychologie van de koude grond gebruikt om allerlei tere zieltjes onnodig te kwetsen. :+

Al vind ik dat relativerende wat je stelt nu wel wat simpel. Als iemand zich aanstelt mag je dat heus wel zeggen i.p.v. alsmaar te relativeren en het proberen te bekijken vanuit de belevingswereld van de ander. Iedereen oordeelt, maar men schort zijn oordeel op uit politiek correcte overweging. Ik heb daar geen zin in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2010 14:49:46 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:44:26 #121
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87896857
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De harde, oordelende FOK!-user genaamd Friek_ die te pas en te onpas psychologie van de koude grond gebruikt om allerlei tere zieltjes onnodig te kwetsen. :+

Al vind ik dat relativerende wat je stelt nu wel wat simpel. Als iemand zich aanstelt mag je dat heus wel zeggen i.p.v. als maar te relativeren en het proberen te bekijken vanuit de belevingswereld van de ander. Iedereen oordeelt, maar schort zijn oordeel op uit politiek correcte overweging. Ik heb daar geen zin in.
Tja, zoiezo als iemand psychische problemen heeft moet je er niet mee neuken. Verder hoef je jezelf niet aan te storen.
pi_87896869
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je moet ook niet verwachten dat mensen in R&P geen psychische problemen hebben of hadden.
Als dat zo is ziet het er treurig uit. Je zou willen dat R&P wel meer was dat dat hoekje op FOK! vol met krassers van de eerste orde.
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:45:08 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87896885
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Al vind ik dat relativerende wat je stelt nu wel wat simpel. Als iemand zich aanstelt mag je dat heus wel zeggen i.p.v. als maar te relativeren en het proberen te bekijken vanuit de belevingswereld van de ander. Iedereen oordeelt, maar schort zijn oordeel op uit politiek correcte overweging. Ik heb daar geen zin in.
prima, maar als je dan wat tegengas krijgt geeft dat niet je eigen gelijk aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87897095
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

prima, maar als je dan wat tegengas krijgt geeft dat niet je eigen gelijk aan
Weet ik, ik hoopte enkel op nog wat opgefokte reacties van vrouwelijke zijde. :7
pi_87897312
Iedereen heeft issues maar mannen gaan er gewoon anders mee om. Misschien is TS wel een type waar vrouwen zich makkelijk bij open stellen waardoor het bij hem overkomt dat ie allemaal vrouwen treft met psychische problemen. Ik zelf heb ook mijn problemen maar ik praat er niet zo snel over met mannen, gewoon omdat ik er al vanuit ga dat ze het niet begrijpen, niet weten hoe ze ermee om moeten gaan of het schrikt ze af. Of dat nou goed of slecht is ben ik nog niet uit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')