quote:Als ik er zo over nadenk dan herken ik me wel in je verhaal inderdaad. Je moet je als man vooral niet al te kwetsbaar opstellen in het begin..Op zondag 24 oktober 2010 03:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Als een man tegen een vrouw die hij pas heeft leren kennen gaat vertellen dat hij onzeker is over zijn uiterlijk en wat persoonlijke verhalen over hoe hij ruzie heeft gehad met zijn beste vriend en weet ik wat dan kan je er bijna zeker van zijn dat meisje lachend naar huis gaat en haar vriendinnen daarover gaat vertellen. Jongen kan er dan zeker van zijn dat zij hem niet gaat respecteren, laat staan een relatie aangaan. Tenminste dat beeld heb ik zo'n beetje, ik weet niet tegenwoordig niet meer hoe waar dat is doordat ik de laatste tijd wat andere ervaring heb gemaakt.
quote:ik herken dit. Ik ben op moment ook 'de schouder om op te huilen' nu mijn moeder met bijna alle zekerheid nog voor m'n 30e sterven gaat en er om me heen allemaal mensen dood neer lijken te vallen.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geloof me dat ik er alles voor zou geven wat mogelijk is om niet depressief te zijn, om gewoon weer de vrolijke, gezellige en ondernemende meid te zijn die ik altijd was.
Maar soms maken mensen te veel mee, gebeurd er te veel in een korte tijd wat je niet allemaal kan verwerken.
Toen mijn man vorig jaar ernstig ziek werd heb ik me sterk gehouden, heb ik de kinderen opgevangen, heb ik mijn man gesteund, mijn schoonouders opgevangen , reed ik twee keer per dag naar het ziekenhuis, heb ik mijn man met liefde verzorgd toen hij na een maand uit het ziekenhuis kwam en iedereen riep dat ik zo sterk was, dat ik zo mijn best deed en dat ze het knap vonden dat ik me staande hield.
en dat deed ik ook.
Tot dat mijn schoonvader kanker kreeg, mijn oom stierf aan hartproblemen, mijn neef stierf aan kanker, mijn vader een burn-out kreeg, mijn beste vriendin miskraam achter miskraam kreeg, ik heb ze allemaal gesteund en opgevangen.
En nu ben ik degene die het niet meer aankan, nu ben ik degene die nergens meer plezier in heeft, die met moeite 's ochtends haar bed uit komt, die zich steeds verder afsluit van de buitenwereld om maar geen pijn te voelen.
Nu komt er ook weer boven wat er met mij als kind is gebeurd, wat mij is aangedaan.
Dat doe ik niet omdat ik aandacht wil, ik wil juist geen aandacht, ik wil met rust gelaten worden.
En dankzei mensen zoals jij zou ik me daar nog voor moeten schamen ook, ik hoop zelf dat heel snel die vrolijke, gezellige en ondernemende meid weer terugkomt, aangezien dit gewoon enorm kut is.
quote:In dit geval hoef jij je toch ook niet zo aangesproken te voelen door zijn opmerking? Ik gok dat Friek_ zijn opmerking heus niet ging over élke persoon die naar een psycholoog gaat. Maar meer over al die mensen die zichzelf na elke mini tegenslag van alles inbeelden en naar een psycholoog rennen.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geloof me dat ik er alles voor zou geven wat mogelijk is om niet depressief te zijn, om gewoon weer de vrolijke, gezellige en ondernemende meid te zijn die ik altijd was.
Maar soms maken mensen te veel mee, gebeurd er te veel in een korte tijd wat je niet allemaal kan verwerken.
Toen mijn man vorig jaar ernstig ziek werd heb ik me sterk gehouden, heb ik de kinderen opgevangen, heb ik mijn man gesteund, mijn schoonouders opgevangen , reed ik twee keer per dag naar het ziekenhuis, heb ik mijn man met liefde verzorgd toen hij na een maand uit het ziekenhuis kwam en iedereen riep dat ik zo sterk was, dat ik zo mijn best deed en dat ze het knap vonden dat ik me staande hield.
en dat deed ik ook.
Tot dat mijn schoonvader kanker kreeg, mijn oom stierf aan hartproblemen, mijn neef stierf aan kanker, mijn vader een burn-out kreeg, mijn beste vriendin miskraam achter miskraam kreeg, ik heb ze allemaal gesteund en opgevangen.
En nu ben ik degene die het niet meer aankan, nu ben ik degene die nergens meer plezier in heeft, die met moeite 's ochtends haar bed uit komt, die zich steeds verder afsluit van de buitenwereld om maar geen pijn te voelen.
Nu komt er ook weer boven wat er met mij als kind is gebeurd, wat mij is aangedaan.
Dat doe ik niet omdat ik aandacht wil, ik wil juist geen aandacht, ik wil met rust gelaten worden.
En dankzei mensen zoals jij zou ik me daar nog voor moeten schamen ook, ik hoop zelf dat heel snel die vrolijke, gezellige en ondernemende meid weer terugkomt, aangezien dit gewoon enorm kut is.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar de psycholoog gaan is natuurlijk wel bij uitstek het statussymbool van de 20ste en 21ste eeuw. "Check mij even complex zijn!"
quote:Als je er voor jezelf even niet uitkomt, is het alleen maar fijn om met een professioneel iemand te praten. Dat heeft helemaal niks met complex te maken. Maar sommige mensen begrijpen het niet echt. Het onderwerp is helaas nog taboe waardoor je dit soort reacties krijgt..
quote:Ja, maar zoveel mensen bestaan niet, denk ik. De samenleving wordt moeilijker en complexer, dus je hebt meer mensen met problemen. Tegelijkertijd is de samenleving ook meer open, dus mensen zijn meer open over hun problemen.Op zondag 24 oktober 2010 11:11 schreef Bob. het volgende:
[..]
In dit geval hoef jij je toch ook niet zo aangesproken te voelen door zijn opmerking? Ik gok dat Friek_ zijn opmerking heus niet ging over élke persoon die naar een psycholoog gaat. Maar meer over al die mensen die zichzelf na elke mini tegenslag van alles inbeelden en naar een psycholoog rennen.
quote:Ik ben het wel een beetje met hem eens. Natuurlijk geldt het lang niet voor iedereen die professionele hulp zoekt bij psychische problemen, maar ik hoor ook steeds vaker in mijn omgeving dat mensen te pas en te onpas naar de psycholoog gaan. Die ze dan vervolgens vertelt dat ze het er eens met mensen in hun omgeving over moeten hebben, waarna ik het pas te horen krijg.
quote:Als je het zo bekijkt, kan ik je punt wel een beetje begrijpen. Zelf heb ik het echt over psychische stoornissen en waardoor je er zelf even niet uitkomt. Dan is het alleen maar fijn als je er met iemand over kan praten. Het klinkt misschien raar, maar soms is het ook fijner om met iemand te praten die niet close bij je staat. Dat is voor iedereen anders natuurlijk..Op zondag 24 oktober 2010 13:29 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met hem eens. Natuurlijk geldt het lang niet voor iedereen die professionele hulp zoekt bij psychische problemen, maar ik hoor ook steeds vaker in mijn omgeving dat mensen te pas en te onpas naar de psycholoog gaan. Die ze dan vervolgens vertelt dat ze het er eens met mensen in hun omgeving over moeten hebben, waarna ik het pas te horen krijg.
Ik vraag me dan af waarom mensen niet eerst met hun vrienden praten over de dingen die ze dwarszitten. Wellicht omdat een probleem tegenwoordig pas echt serieus en belangrijk is als je geld moet betalen om er over te praten.
Disclaimer: ik heb hier dus over problemen als: 'Mijn vriend gedraagt zich vreemd de laatste tijd en hij wil er niet met mij over praten, dus nu ben ik ineens mega-onzeker.' Niet over serieuze jeugdtrauma's en psychische stoornissen.
quote:Misschien zijn de problemen veel dieper dan je denkt? Misschien is dat meisje of die vrouw altijd mega-onzeker en het stoort haar in haar dagelijks omgang?Op zondag 24 oktober 2010 13:29 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met hem eens. Natuurlijk geldt het lang niet voor iedereen die professionele hulp zoekt bij psychische problemen, maar ik hoor ook steeds vaker in mijn omgeving dat mensen te pas en te onpas naar de psycholoog gaan. Die ze dan vervolgens vertelt dat ze het er eens met mensen in hun omgeving over moeten hebben, waarna ik het pas te horen krijg.
Ik vraag me dan af waarom mensen niet eerst met hun vrienden praten over de dingen die ze dwarszitten. Wellicht omdat een probleem tegenwoordig pas echt serieus en belangrijk is als je geld moet betalen om er over te praten.
Disclaimer: ik heb hier dus over problemen als: 'Mijn vriend gedraagt zich vreemd de laatste tijd en hij wil er niet met mij over praten, dus nu ben ik ineens mega-onzeker.' Niet over serieuze jeugdtrauma's en psychische stoornissen.
quote:ik denk dat het om het derde woordje gaat in je titel, wie ben jij om dat te bepalen?Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Toch wel ironisch dat alle vrouwen die mijn openende stelling tegenspreken zelf allemaal allerlei psychische problemen hebben.
Dat moet toch iets zeggen, dames en heren.
quote:Idd. Ik vind het wel heel zwart/wit gedacht gelijk.Op zondag 24 oktober 2010 13:51 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het om het derde woordje gaat in je titel, wie ben jij om dat te bepalen?
quote:Ze weerleggen je stelling dat psychische problemen zelf gecreëerd zouden zijn, proberen je duidelijk te maken dat ze niet overal invloed op hebben. En het enige wat jij opmerkt is dat ze psychische problemen zouden hebben. Gefeliciteerd, je hebt een bord voor je kop. Een psycholoog zou kunnen zeggen: DENIAL!Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Toch wel ironisch dat alle vrouwen die mijn openende stelling tegenspreken zelf allemaal allerlei psychische problemen hebben.
quote:Oneens. De meeste mensen hebben empathisch vermogen, en begrijpen het als je psychisch in een dal zit. Psychopaten hebben dit vermogen niet. /InsinuatieOp zondag 24 oktober 2010 13:56 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Idd. Ik vind het wel heel zwart/wit gedacht gelijk.
Je kan het pas begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt.
quote:Je moet ook niet verwachten dat mensen in R&P geen psychische problemen hebben of hadden.Op zondag 24 oktober 2010 13:48 schreef Friek_ het volgende:
quote:Dat is jouw mening. Mijn ervaring is dat mensen in de omgeving er niks van begrepen. Behalve mensen die iets soort gelijks hadden meegemaakt. Daardoor is het voor mij juist fijn om met een psycholoog te praten. Hij heeft dan misschien niet de inleving, maar kan je wel tips geven en naar je luisteren.Op zondag 24 oktober 2010 14:00 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Oneens. De meeste mensen hebben empathisch vermogen, en begrijpen het als je psychisch in een dal zit. Psychopaten hebben dit vermogen niet. /Insinuatie
quote:Begrijpen, begrijpen....Op zondag 24 oktober 2010 14:00 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Oneens. De meeste mensen hebben empathisch vermogen, en begrijpen het als je psychisch in een dal zit. Psychopaten hebben dit vermogen niet. /Insinuatie
quote:De harde, oordelende FOK!-user genaamd Friek_ die te pas en te onpas psychologie van de koude grond gebruikt om allerlei tere zieltjes onnodig te kwetsen.Op zondag 24 oktober 2010 13:51 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het om het derde woordje gaat in je titel, wie ben jij om dat te bepalen?
quote:Tja, zoiezo als iemand psychische problemen heeft moet je er niet mee neuken. Verder hoef je jezelf niet aan te storen.Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De harde, oordelende FOK!-user genaamd Friek_ die te pas en te onpas psychologie van de koude grond gebruikt om allerlei tere zieltjes onnodig te kwetsen.![]()
Al vind ik dat relativerende wat je stelt nu wel wat simpel. Als iemand zich aanstelt mag je dat heus wel zeggen i.p.v. als maar te relativeren en het proberen te bekijken vanuit de belevingswereld van de ander. Iedereen oordeelt, maar schort zijn oordeel op uit politiek correcte overweging. Ik heb daar geen zin in.
quote:Als dat zo is ziet het er treurig uit. Je zou willen dat R&P wel meer was dat dat hoekje op FOK! vol met krassers van de eerste orde.Op zondag 24 oktober 2010 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat mensen in R&P geen psychische problemen hebben of hadden.
quote:prima, maar als je dan wat tegengas krijgt geeft dat niet je eigen gelijk aanOp zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De harde, oordelende FOK!-user genaamd Friek_ die te pas en te onpas psychologie van de koude grond gebruikt om allerlei tere zieltjes onnodig te kwetsen.![]()
Al vind ik dat relativerende wat je stelt nu wel wat simpel. Als iemand zich aanstelt mag je dat heus wel zeggen i.p.v. als maar te relativeren en het proberen te bekijken vanuit de belevingswereld van de ander. Iedereen oordeelt, maar schort zijn oordeel op uit politiek correcte overweging. Ik heb daar geen zin in.
quote:Weet ik, ik hoopte enkel op nog wat opgefokte reacties van vrouwelijke zijde.Op zondag 24 oktober 2010 14:45 schreef Re het volgende:
[..]
prima, maar als je dan wat tegengas krijgt geeft dat niet je eigen gelijk aan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |