quote:De wachtkamer van het psychiatrisch centrum; zien en gezien worden!Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar de psycholoog gaan is natuurlijk wel bij uitstek het statussymbool van de 20ste en 21ste eeuw. "Check mij even complex zijn!"
quote:Je kunt je dan afvragen in hoeverre er wel sprake is van een psychisch probleem, zoals in de OP.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar de psycholoog gaan is natuurlijk wel bij uitstek het statussymbool van de 20e en 21ste eeuw. "Check mij even complex zijn!"
quote:Inderdaad, het is ook een soort luxe kwestie. Als je maar amper kan overleven dan doe je gewoon wat je moet doen. Teveel tijd om na te denken over het leven op zich geeft ook al 'psychische problemen' volgens mijOp zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar de psycholoog gaan is natuurlijk wel bij uitstek het statussymbool van de 20ste en 21ste eeuw. "Check mij even complex zijn!"
quote:Volgens mij is het nog een enorm taboe om te zeggen dat je bij de psycholoog loopt.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
quote:Ik heb er 10jr geleden gelopen voor een onderzoek omdat ik toen onzeker was. Toen ben ik officieel gezond verklaard, ze konden niks vinden en dacht ik zoiest van volgens mij sporen jullie niet!Op zaterdag 23 oktober 2010 20:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog een enorm taboe om te zeggen dat je bij de psycholoog loopt.
Toch een soort falen of zo. Vriendinnen van mij vonden het iig heel moeilijk om te vertellen en ze lopen er ook bepaald niet te koop mee. Ze zijn wel echt gebaat bij die gesprekken met een psycholoog trouwens.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb geen borderline, ik heb gewoon PMS.
quote:Ik dacht dat zulke diagnoses alleen bij volwassenen werden gedaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Wel het stempel schizofreen/borderliner gekregen vroegah. Ikzelf ben echter van mening dat ik gewoon een kutpuber was. Ik haat labeltjes en problemen. Ik heb geen borderline, ik heb gewoon PMS. Ik ben niet schizofreen, ik heb gewoon een ochtendhumeur.
Kortom; present.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:43 schreef picardmike het volgende:![]()
[..]
Ik heb er 10jr geleden gelopen voor een onderzoek omdat ik toen onzeker was. Toen ben ik officieel gezond verklaard, ze konden niks vinden en dacht ik zoiest van volgens mij sporen jullie niet!
Toen hebben ze mij nog onder de mri gelegd en wou ik nog voor autisme in aanmerking komen maar het mocht allemaal niet baten. Toen heb ik mij er maar neergelegd dat ik overal gemiddeld in ben. De stempel hypogonde kreeg ik niet eens.
quote:Blijkbaar niet, ik was 17 en al 10 jaar aan het ontsporen. Later had dat gewoon een heel duidelijke oorzaak waar nooit naar is gekeken. Het was makkelijker te labelen en me vol te duwen met pillen denk ik. Het is trouwens wel 9 jaar geleden, misschien dat dat scheelt.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat zulke diagnoses alleen bij volwassenen werden gedaan.
quote:Het ironische is nog nu doe ik zelf aan psychologie.
quote:Dan hoop ik dat je échte problemen tijdig kunt herkennen en je niet laat lijden door bepaalde vooroordelen.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:53 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het ironische is nog nu doe ik zelf aan psychologie.
quote:Was to be expectedOp zaterdag 23 oktober 2010 20:53 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het ironische is nog nu doe ik zelf aan psychologie.
quote:In werk niet in de psychologie ik werk er alleen maar mee.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:55 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je échte problemen tijdig kunt herkennen en je niet laat lijden door bepaalde vooroordelen.
quote:Ah, mijn excuus. Dacht dat je het studeerde (om psycholoog te worden, hoewel je er zoveel andere functies mee kunt vervullen, maar goed: verkeerde interpretatie/tunnelvisie)Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef picardmike het volgende:
[..]
In werk niet in de psychologie ik werk er alleen maar mee.
quote:En anderen denken heel zwart-wit.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef Fanta-stick het volgende:
Iedereen heeft wel eens problemen.
Sommigen krijgen zelfmedelijden,geven het op en laten zich maar van alles aanleunen(vooral vrouwen) .
Anderen kijken helder naar het probleem en gaan gewoon door met hun leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |