abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87868669
Het vorige deel: Slank #1224 Willem-Alexander over de broccoli

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Mini_rulez op 23-10-2010 16:32:10 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:12:34 #2
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87868720
FIPO!!

en thanks voor de tips! zijn wel goede ideeen inderdaad, dat ik daar zelf niet aan dacht!
Ga morgen een hartige taart maken (met zalm en courgette) voor maandag en woensdag. Heb nog left overs voor morgen, en dan ga ik dinsdag wokken.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_87868722
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:07 schreef LadyBlack het volgende:
Carmina Burana was ook opzwepend om te zingen vooral :D

Ik was bij de slotnoot haast van mn stokje gegaan omdat ik echt álle lucht uit mn longen had gezongen _O_
En dan schiet er een stoot adrenaline door je lijf en barst het applaus los O+ O+ O+
Die ken ik ja! Dat was de eerste keer dat ik iets klassieks mooi vond :P. Dit was de achtergrondmuziek in een lichtshow in een ondergrondse druipsteengrot O+.

En youtube is steeds stuk idd.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Chico, dan vind je het requiem van Verdi misschien ook wel mooi. Vooral het Dies Irae, da's de definitie van opzwepend met groot koor. :P
Die vind ik niet zo eigenlijk :@. Mis een beetje de spanning in de opbouw.

Leuke SOG dit :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_87868744
Goh... als je googlet op "opzwepend" krijg je dit. :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:15:54 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87868819
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh... als je googlet op "opzwepend" krijg je dit. :')
[ afbeelding ]
_O- Wauw!

Puns O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87868869
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Die ken ik ja! Dat was de eerste keer dat ik iets klassieks mooi vond :P. Dit was de achtergrondmuziek in een lichtshow in een ondergrondse druipsteengrot O+.

En youtube is steeds stuk idd.
[..]

Die vind ik niet zo eigenlijk :@. Mis een beetje de spanning in de opbouw.

Leuke SOG dit :P.
Qua opbouw is het Tuba Mirum mooier. :)

Iemand nog een leuk plaatje voor de OP? :+
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:20:57 #7
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87868967

?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:22:44 #8
70532 loveli
N
pi_87869028
:P
crap in = crap out
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:22:47 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87869031
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:20 schreef _Calimero_ het volgende:
[ afbeelding ]
?
*doet mee met meneer*

\o/!

*O*
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:24:00 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87869069
Vangelis is ook coole muziek, Conquest of Paradise :P.

Niet meer actief op Fok!
pi_87869084
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wanneer is dat? Ik O+ Brahms Requiem!
http://nskk.nl/34/Reserveren
19 en 20 november!
Kwak
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:26:09 #12
331 Merel
Be here now.
pi_87869146
Het Requiem van Verdi is zo mooi O+

Maar nu heb ik Cowboys & Indianen van de Dikdakkers in m'n kop zitten :')
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_87869168
Hoi!

Terug van familiebezoek :) even bijlezen!

Lijstje tot nu:

O: biogarde met muesli
T: stukje appeltaart, veel appel. weinig taart :D
L: erwtensoep, worstenbroodje
T: appel, 3 chocotoffs
D: ik denk iets met eieren, we hebben 20 eieren meegekregen :') misschien hartige taart of quiche of tortilla? en groenten dabei
pi_87869334
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

http://nskk.nl/34/Reserveren
19 en 20 november!
Oh, dan ben ik nog niet terug. ;(
pi_87869374
Zo, met blije meneer in de OP. :)

Loveli, jouw plaatje trekt waarschijnlijk nog meer foute lurkers aan. :P
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:34:44 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87869447
Oh oeps, ik had m na de op één na laatste post ook wel even dicht kunnen gooien natuurlijk :')

Ik zat lekker te haken :Y) Vriendje moet een paper reviewen dus we hebben een relaxed dagje.
Maarrrrr vanochtend heb ik al wel stofgezogen, de vensterbanken gesopt én de ramen gelapt! Want mèn, wat was het hier smerig...... :X leuk joh, een kat die verkouden is en op de vensterbank zit te niezen :')

ik schreef niesen :o
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:34:47 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87869452
Blije meneer *O*

Ik ga nu naar het centrum boogyen (lees: met muziek op hoofd 8-) ), en dan daarna treinen! Ajuus slankies, fijn weekend! O+
pi_87869527
veel plezier in York Maria!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_87869542
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Blije meneer *O*

Ik ga nu naar het centrum boogyen (lees: met muziek op hoofd 8-) ), en dan daarna treinen! Ajuus slankies, fijn weekend! O+
Veel plezier :)
pi_87869603
Veel plezier Maria!

Lijst:
O: boterham filet american, halfvolle melk
L: tomatensoep met balletjes
T: mandarijn
D: taco's met gehakt, groenten, kaas en een sausje
T: verse sinaasappelsap
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87869696
Klassiek luister ik zonder veel idee te hebben van hoe en wat. Radio 4 in de auto, Religiosa (orgel) of Concertzender Georgiaans via internet. Alleen Palestrina kan ik echt met naam aanduiden en laat ik soms draaien (door liefste).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:54:24 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87870029
Is er een gregoriaanse radiozender?? :o ik vind dat mooi O+

Die ga ik opzoeken ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:55:30 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87870070
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:54 schreef LadyBlack het volgende:
Is er een gregoriaanse radiozender?? :o ik vind dat mooi O+

Die ga ik opzoeken ^O^
Ik ook! :o.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:59:34 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87870195
Ik heb dit gevonden: http://www.concertzender.(...)=onv_streamoverzicht

Ideaal wel, kun je ook nog andere genres aanzetten :)

Radio 4 heeft trouwens ook allerlei streams te beluisteren ^O^
Een paar van de concerten die wij op vakantie in Maastricht bijgewoond hebben zijn daar ook uitgezonden, o.a. van (nog) een favoriet van mij: Tomás Luis de Victoria O+
pi_87870298
bah wat een vies nat koud K weer
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')