quote:Grappig, waar was je toen TS zo in de hoek werd gezet en de optie tot abortus zo ongeveer tot misdaad werd verklaard? Dat vond ik nogal vervelend namelijk. Maar dat telt natuurlijk niet in OUD, het gaat erom dat we met z'n allen gezellig blijven doen.Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet me toch even mengen, want ik vind jou en keesjeislief nogal vervelend.
Hij kijkt niet verkeerd naar het kind, hij kijkt anders naar de zwangerschap. En dat is zijn goed recht, net zoals het jouw goed recht is om het als kind te zien.
Feit is dat het nog niet levensvatbaar is, en dat een abortus fysiek gezien redelijk simpel kan zijn. Feit is ook dat zwanger zijn vaak iets meer dan alleen rationele overwegingen met zich mee brengt. En feit is ook dat het al wel een jongen of meisje is, maar dat dat nog niet te zien is.
KOrtom jij en keesjeislief staan lijnrecht tegenover elkaar. Prima, dat mag. En ja, dat is een discussieforum waar je je mening mag geven. Je kunt je alleen afvragen of het heel erg nodig is om een topic als dit te laten verzanden in een pro- en anti-abortus topic met alle goede en minder goede argumenten die je kunt bedenken.
quote:Dit was wel zo ongeveer de reply die ik van je had verwacht.Op maandag 25 oktober 2010 13:45 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Grappig, waar was je toen TS zo in de hoek werd gezet en de optie tot abortus zo ongeveer tot misdaad werd verklaard? Dat vond ik nogal vervelend namelijk. Maar dat telt natuurlijk niet in OUD, het gaat erom dat we met z'n allen gezellig blijven doen.. Behalve als je een afwijkende mening hebt, dan 'kun je je afvragen of de discussie nodig is' en 'vervelend'.
.
quote:Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien. Maar dit klopt echt niet met de feiten. Kijk bijvoorbeeld maar eens in dat topic over dat kindje met Downsyndroom wat in een post hierboven werd genoemd. Daar had TS een afspraak met vriendin dat ze zouden laten aborteren als een test zou uitwijzen dat het kindje dat syndroom zou hebben. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Vriendin van TS was niet meer zo zeker of ze die afspraak wel wilde houden, TS wel. Dat is een reden in dezelfde categorie als nooit kinderen willen. Maar ook daar werd TS voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt (en dan hou ik het netjes) vanwege dat voornemen tot abortus. En ik begrijp best wel dat als je zelf een kind hebt, of een kinderwens, dat abortus een gevoelig onderwerp is. Maar ik vind dat zowel in dat als in dit topic de tegenstanders van abortus nogal doorslaan en geen redelijke discussie voeren. Een beetje tegengeluid kan dan geen kwaad lijkt me.Op maandag 25 oktober 2010 13:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een argument als ik wilde nooit kinderen valt al heel wat minder op af te dingen dan dat TS over het opknappen van zijn tuin begint als één van de redenen om een abortus te overwegen.
quote:goh, had ik je dit advies niet vanochtend al gegeven?Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien.
quote:Ok, geen enkele verplichting tot discussie hoorOp maandag 25 oktober 2010 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was wel zo ongeveer de reply die ik van je had verwacht.
Ik vind adt je schromelijk overdrijft, dus ik wil daar niet eens op ingaan. Een 'discussie' met jou wordt vrees ik nogal snel een welles-nietes spelletje, waarbij je gaat roepen dat er gelogen wordt enzo. Ik wil best discussieren en ik wil iedereens mening accepteren, maar ik vind het dan wel prettig als dat op een prettige en genuanceerde manier wordt gebracht. Dat mis ik bij jou, dus wil ik emt jou niet in discussie. Maar nogmaals: je hebt alle recht op je mening, wat mij betreft
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:39 schreef wetirowsu het volgende:
Te egocentrisch koppel voor kinderen.
Er zullen altijd bezwaren tegen kinderen zijn in deze relatie.
Aborteren maar.
Doe dit kind jullie onvolwassenheid niet aan...
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 19:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Stuur eens een link
Maar TS er is geen enkele reden om het kind weg te halen. En nonargumenten als "We willen nog zoveel doen" slaan nergens op dan had je maar voorzichtiger moeten zijn (ik weet het klinkt hard maar het is wel zo). Geld moet geen probleem zoals andere mensen al vertelden je hebt nog genoeg tijd om de financiën op orde te krijgen jullie hebben allebei een baan en als je wat zuiniger gaat leven en elke week een bedrag op zij zet is het financiële probleem al snel verholpen. Het zou gewoon fout zijn om het kind weg te halen want jullie zijn allebei volwassenen en geen tieners van 17. Jullie hebben allebei een baan hebben gewoon goed inkomen dus om voor een kind te zorgen. Mijn moeder heeft mij in haar eentje opgevoed en ik ben nog nooit wat te kort gekomen. En dat is dus iemand met maar een inkomen dus voor jullie is het eigenlijk vergeleken met vele andere ouders een eitje.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 14:17 schreef Tahiti het volgende:
abortus = moord
Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
quote:Niemand verplicht je mijn posts te lezen toch zeker, of wel?Op maandag 25 oktober 2010 14:30 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
goh, had ik je dit advies niet vanochtend al gegeven?
quote:Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.Op maandag 25 oktober 2010 14:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ok, geen enkele verplichting tot discussie hoor. Ik zou je dan alleen nog het volgende willen vragen: als je vindt dat ik onprettig en ongenuanceerd discussieer (waar je ook zeker wel gelijk in hebt wat dit topic betreft), lees dan nog eens de volgende reacties die de aanleiding zijn voor mijn opstelling:
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:TS is volgens mij geen troll.Op maandag 25 oktober 2010 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.
Wat betreft het topic da tje aanhaalt: als je dat topic echt gevolgd hebt, wee tje dat de meerderheid van de mensen niet TEGEN de abortus was of het feit dat hij zich aan de afspraak wilde houden, als wel tegen de manier waarop de TS (een troll overigens die het had opgezet om lekker te rellen in OUD) wilde proberen zijn vriendin toch tot een abortus te bewegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef heloef het volgende:
[..]
TS is volgens mij geen troll.De TS van het topic waar men hier aan refereert over kind met syndroom van Down was een troll. Is hij late rook nog eve in de SC komen vertellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Oh zoOp maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De TS van het topic waar men hier aan refereert over kind met syndroom van Down was een troll. Is hij late rook nog eve in de SC komen vertellen.
quote:Ga je toch discussieren?
quote:Als dat zo is geef ik dat grif toe. Natuurlijk zijn dit de posts met alleen de steken boven water naar TS. Er zijn er ook nog heel wat posts die het wat subtieler aanpakken. Maar mijn vraag was eigenlijk of je nog steeds vindt dat ik degene ben die onprettig en ongenuanceerd discussieer na het lezen van die reacties?Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.
quote:Sorry, maar dat is niet waar. Ik heb het topic er nog een keer bijgezocht en even wat posts eruit gehaald die puur over het abortus plegen gingen:Wat betreft het topic da tje aanhaalt: als je dat topic echt gevolgd hebt, wee tje dat de meerderheid van de mensen niet TEGEN de abortus was of het feit dat hij zich aan de afspraak wilde houden, als wel tegen de manier waarop de TS (een troll overigens die het had opgezet om lekker te rellen in OUD) wilde proberen zijn vriendin toch tot een abortus te bewegen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:02 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je kind een vrucht noemen.
Tevens klink je echt ongelofelijk egoïstsch en vraag ik mij af of je vrouw niet gewoon in eerste instantie "ja" heeft gezegd omdat ze geen zin had in jouw gezeur.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef DuchessX het volgende:
[..]
![]()
[..]
Wat een egoïstische kut-reactie
En waarom zou je geen echt plezier van een kindje met Down-syndroom hebben?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:26 schreef AskBrad het volgende:Hebben ze jou ooit getest op een beperking?
quote:over het vrucht met down topic kan ik kort zijn:Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien. Maar dit klopt echt niet met de feiten. Kijk bijvoorbeeld maar eens in dat topic over dat kindje met Downsyndroom wat in een post hierboven werd genoemd. Daar had TS een afspraak met vriendin dat ze zouden laten aborteren als een test zou uitwijzen dat het kindje dat syndroom zou hebben. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Vriendin van TS was niet meer zo zeker of ze die afspraak wel wilde houden, TS wel. Dat is een reden in dezelfde categorie als nooit kinderen willen. Maar ook daar werd TS voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt (en dan hou ik het netjes) vanwege dat voornemen tot abortus. En ik begrijp best wel dat als je zelf een kind hebt, of een kinderwens, dat abortus een gevoelig onderwerp is. Maar ik vind dat zowel in dat als in dit topic de tegenstanders van abortus nogal doorslaan en geen redelijke discussie voeren. Een beetje tegengeluid kan dan geen kwaad lijkt me.
quote:Dat wisten de mensen die postten natuurlijk niet, dus dat maakt geen verschil.Op maandag 25 oktober 2010 15:25 schreef simmu het volgende:
[..]
over het vrucht met down topic kan ik kort zijn:
• ts was een troll
quote:Onzin, TS legde alleen zijn situatie voor en repte met geen woord over kinderen met Down in het algemeen, waarop het spervuur al losbarstte. Zie zelf maar: Vrucht met down syndroom.• de meningen werden dusdanig gebracht dat het erg kwetsend overkwam voor mensen die wel een downkindje hebben of hadden
quote:Nogmaals. TS werd al afgeknald na zijn OP waarin hij dat zeker niet gedaan heeft. Misschien verderop wel, dat weet ik niet (meer).• ts werd uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was? nou: denk je dat ik het waardeer als mij verweten wordt een fucking aanslag op 'onze mooie' maatschappij te zijn omdat ik het lef had om een kind met down te baren?
quote:Wie, ik? Welke frustraties en waarover heb ik die precies?start dan een eigen topic elders en val ts niet lastig in zijn topic met jouw frustaties!
quote:Als je de rest leest, weet je dat het wel iets genuanceerder ligt. Iedereen die voor een onverwachte zwangerschap staat, schrikt en bedenkt meteen waarom het niet zou kunnen. Als de eerste schrik weg is, gaat men er wat beter over nadenken. Waarom denk je dat er 5 dagen bedenktijd is bij abortus? Dat is echt niet zonder reden zo gedaan...Op maandag 25 oktober 2010 15:57 schreef DeBassist het volgende:
ik heb alleen de OP gelezen, maar aan je verhaal te zien zie je het niet bepaald zitten.
Dat alleen al lijkt me een hele goede reden om het te laten weghalen
quote:mag ik even smakelijk lachen?Op dinsdag 26 oktober 2010 01:02 schreef dr.dunno het volgende:
TS, als er inderdaad bij jullie allebei iets in de psychiatrie speelt, doe jezelf, het eventueel later te vormen kind en de maatschappij een lol en laat 't gewoon weghalen.
quote:JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.Op dinsdag 26 oktober 2010 02:41 schreef Basboussa het volgende:
[..]
mag ik even smakelijk lachen?
En je nick dan ook, en die zwierende balletjes.... Je bent geweldig dr.Dunno....
TS, succes met je beslissing! Heel dapper, en heel spannend! Hou ons op de hoogte!
quote:Misschien de nogal harde verwoording.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.
quote:Nogal cynisch dat jij het over 'harde bewoording' hebt, terwijl je even terug in het topic plaatjes van een ongeboren vrucht zat te posten in de hoop TS ervan te overtuigen geen abortus te doen, in combinatie met absurde praatjes over 'geen embryo, maar je zoon/dochter!!'. Besef jij wel hoe 'hard' dat kan aankomen bij vrouwen die wel een abortus hebben (moeten) ondergaan?Op dinsdag 26 oktober 2010 03:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Misschien de nogal harde verwoording.
quote:Sorry maar ik heb geen plaatjes gepost van een embryo als je het topic even terug leest zie je dat vanzelf. En dit is nog altijd een forum en daar worden discussies gevoerd ik kan begrijpen dat mijn uitspraken over de embryo hard kunnen aankomen. Maar mocht ik iemand hier mee gekwetst hebben dan bied ik mijn excuses daar voor aan. Ik wou alleen duidelijk maken aan TS (dat ik vind) dat een embryo meer is dan cellen maar een toekomstige zoon of dochter.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nogal cynisch dat jij het over 'harde bewoording' hebt, terwijl je even terug in het topic plaatjes van een ongeboren vrucht zat te posten in de hoop TS ervan te overtuigen geen abortus te doen, in combinatie met absurde praatjes over 'geen embryo, maar je zoon/dochter!!'. Besef jij wel hoe 'hard' dat kan aankomen bij vrouwen die wel een abortus hebben (moeten) ondergaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |