abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87898076
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, omdat het misschien een slechte optie is? :') Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind. :')
Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:20:04 #127
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87898082
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, omdat het misschien een slechte optie is? :') Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:23:17 #128
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87898177
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:19 schreef Mercer het volgende:

[..]

[..]

Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.
Hij heeft zulke dingen wel genoemd ja maar ik denk niet dat dat voor hun nou zo doorslaggevend is. Ik denk dat ie zich zorgen maakt om zijn eigen psychische toestand en als hij wel een geschikte vader is.
C'est la vie
pi_87898385
Er is hierin geen goede of foute keuze.

Jullie denken er goed over na allebei, zorg dat je op één lijn blijft of komt.

Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.

Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:32:25 #130
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87898464
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:

Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.

Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
Liefde en voldoende zorg plus alles wat jij zegt is al voldoende om een kind op te voeden.
C'est la vie
pi_87898941
Uit jouw verhaal blijkt dat jij en je vriendin er erg mee worstelen.
In dat geval vind ik het advies van de huisarts heel verstandig. Het kind laten komen.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_87899861
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:

[..]

Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind. :')
Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:28:08 #133
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87901121
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:

wat zij zegt!

Ik kende mijn vriend 5 maanden, we woonden beide thuis, ik had geen werk meer en hij al zijn geld in zijn eigen zaak gestoken.En toen werd ik zwanger.
Hebben veel dingen gekregen/ geleend, van de kringloop gehaald maar we hadden het wel.
Nu zijn we 10 jaar verder, getrouwd en hebben 3 kinderen samen.
Het kan ook gewoon goed gaan.
En als je elkaar al wel 10 jaar kent en dan aan kinderen begint heb je ook geen garantie..ook dan kan het fout gaan tussen partners.
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:15:44 #134
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87903097
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
Tsja zijn vriendin doet het ook dus... :P
C'est la vie
pi_87903706
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
zal ik je dan maar uit een droom halen?

mij werd verteld recht in mijn gezicht met verjaardagsvisite erbij dat ze mij nooit gewild had.
bam daar sta je dan. toen werd ik 11. nou heel leuk. dus er zijn wel degelijk ouders die het niet willen.
mijn zusje is het lieverdje. maar ach ik ken de nukken van mijn moeder en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. nu kan ik er goed mee overweg omdat ik haar ook een standje geef ook al betekend dat dat we dan weer 3dagen niet met elkaar praten.
mama van 3 kids!
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:32:39 #136
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_87903800
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen.
<knip>
Ik wel. En ik herken me er zelfs wel eens in. Dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen houd, dat betekent dat ik me regelmatig afvraag of het wel de juiste keuze is geweest toen.
Prrrrr
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:37:13 #137
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_87903974
quote:

[..]

Volgens mij wil hij zijn gedachten op een rijtje hebben en doet hij dat door ze te delen met anderen, argumenten voor en tegen te horen, met zijn vriendin te praten en op basis daarvan proberen een goede keuze te maken en dat hoeft niet te zijn wat jíj het beste vindt.
Prrrrr
pi_87906354
Ik vind het zo klinische benadering allemaal. Een tuin die niet af is? Een kinderkamer die niet helemaal naar wens is? Een andere auto waar nu misschien geen geld voor is? Ik kan me heel slecht voorstellen dat dit werkelijk dingen zijn die meewegen in het besluit om het kindje te houden. Voor mij zouden dat secundaire dingetjes zijn die heel laag op mijn lijstje zouden staan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:49:22 #139
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87906379
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het zo klinische benadering allemaal. Een tuin die niet af is? Een kinderkamer die niet helemaal naar wens is? Een andere auto waar nu misschien geen geld voor is? Ik kan me heel slecht voorstellen dat dit werkelijk dingen zijn die meewegen in het besluit om het kindje te houden. Voor mij zouden dat secundaire dingetjes zijn die heel laag op mijn lijstje zouden staan.
Hun grootste zorg is dat ze het kind helemaal niet willen.
C'est la vie
pi_87907477
quote:

[..]

Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!

Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen. Ik vraag nog niet eens dat je het hoeft te begrijpen, al zou dat wel prettig zijn alvorens je een reactie plaatst!

Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!

Jammer dat jij het zo ziet!

Ik ben wel blij dat de meerderheid van de reactie die over het algemeen gegeven worden door mensen die of ervaring hebben hiermee of dit in hun nabijheid hebben meegemaakt of zich proberen te verplasten in onze situiatie! Bedankt!

Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!

het is niet zozeer een materialistische kwestie!

Het willen is onze grootste zorg! Maar nu het eenmaal zover is en het groeit ondertussen verder word het wel streeds lastiger!
Mijn gevoel zegt dat wij ervoor moeten gaan, maar ik wil zeker weten dat wij het ook aan kunnen! Ik begrijp dat die 100% zekereheid er nooit zal komen.

Ik hoop dat wij er mentaal gezien zover kunnen komen om er toch nog op voor te bereiden om hem of haar alles te kunnen geven wat het nodig heeft! Dat het niet willen kan gaan veranderen in het accepteren en er uiteindelijk alle liefde te geven wat het nodig heeft!

[ Bericht 12% gewijzigd door helpless28 op 24-10-2010 19:49:15 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:36:58 #141
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87907560
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:

[..]

Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!

Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen. Ik vraag nog niet eens dat je het hoeft te begrijpen, al zou dat wel prettig zijn alvorens je een reactie plaatst!

Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!

Jammer dat jij het zo ziet!

Ik ben wel blij dat de meerderheid van de reactie die over het algemeen gegeven worden door mensen die of ervaring hebben hiermee of dit in hun nabijheid hebben meegemaakt of zich proberen te verplasten in onze situiatie! Bedankt!

Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!
Kijk de ideale situatie om een kind te krijgen bestaat gewoon niet er is altijd wel wat onzeker je baan of wat dan ook. Als iedereen zou wachten tot het "ideale moment" sterft de mensheid wel heel snel uit.
C'est la vie
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:39:55 #142
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87907665
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:20 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.
Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:45:48 #143
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87907882
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:39 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...
Tsja ik heb TS er nog niet over gehoord dus ik wil niet te snel conclusies trekken. Zou wel graag willen horen van TS hoe hij (en zijn vriendin) tegenover een adoptie staan. Maar alsnog TS de ideale situatie bestaat niet en jullie hebben gewoon goede omstandigheden om een kind op de aarde te zetten.
C'est la vie
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:45:57 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87907890
Ons dak is lek, ons huis tocht, ik heb geen werk, geen rijbewijs, mijn vriend verdient beneden modaal, 90% van mijn bezittingen zijn tweedehands, en toch hebben we vijf kinderen en zijn we heel gelukkig.

Hou je van haar? Houden jullie van elkaar? Dan is het nestje warm genoeg voor een kindje.
pi_87908315
Fijn te horen TAN dat jullie zoveel liefde geven aan jullie kinderen terwijl jullie siuatie niet optimaal is!
gezien dat jullie 5 kinderen hebben betekend dat jullie gek met kinderen zijn en het ook echt (hebben) gewild
respect!

Wat betreft een adoptie is niet direct onze keuze!
Als wij er voor kiezen om door te gaan dan maken wij het ook af. Wij willen nu een keuze maken en er dan voor gaan!

Als mijn vriendin er vervolgens 9 maanden mee gelopen heeft met alle zorg van dien inclusief de bevalling dan denk ik dat wij niet meer het kind kunnen afstaan! Het is dan toch misschien te eigen geworden!
Ik kan niet vooruit kijken maar dat is wat ik denk.

Als het kind er eenmaal is dan zullen wij de verantwoordelijkheid ook dragen om er voor te zorgen!
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:02:11 #146
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87908483
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:58 schreef helpless28 het volgende:
Fijn te horen TAN dat jullie zoveel liefde geven aan jullie kinderen terwijl jullie siuatie niet optimaal is!
gezien dat jullie 5 kinderen hebben betekend dat jullie gek met kinderen zijn en het ook echt (hebben) gewild
respect!

Wat betreft een adoptie is niet direct onze keuze!
Als wij er voor kiezen om door te gaan dan maken wij het ook af. Wij willen nu een keuze maken en er dan voor gaan!

Als mijn vriendin er vervolgens 9 maanden mee gelopen heeft met alle zorg van dien inclusief de bevalling dan denk ik dat wij niet meer het kind kunnen afstaan! Het is dan toch misschien te eigen geworden!
Ik kan niet vooruit kijken maar dat is wat ik denk.
Dat is het nu al ;)
C'est la vie
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:07:19 #147
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87908706
TS, ik kan me de schok van een onverwachte zwangerschap heel goed voorstellen, maar ik proef wel in je woorden dat nu de eerste schok eraf is, jullie toch geneigd zijn te kiezen om dit kindje te laten komen.

Ik zou zeggen: lees de topics hier eens door, als je dat al niet gedaan hebt. De zwangerschapstopics, de kleine baby'tjes topics. Probeer eens aan de mogelijkheden-kant te kijken, in plaats van de onmogelijkheden-kant. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87908717
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:02 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat is het nu al ;)
Maar het is nog geen kind!
Het is inderdaad wel zo dat hoe meer dagen er verstrijken dat wij het steeds meer eigen gaan voelen!

Toen ik deze topic opende was het een dag nadat wij wisten dat zei zwanger was en toen voelde het niet eigen! En wij schrokken enorm,het overviel ons.
Maar nu word het wel steeds lastiger om het eventueel weg te laten halen!
Ik kan er bijna niet meer aan denken!

[ Bericht 15% gewijzigd door helpless28 op 24-10-2010 20:20:00 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:08:42 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87908773
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:

[..]

het komt op mij over dat je gewoon het beste wil voor je zelf.

Er zijn verder nog zo veel omstandigheden die het leven van je kind kunnen beinvloeden en waar je zelf geen invloed op hebt.
Ik ben zelf opgegroeit in een arbeidersgezin waarbij mijn vader al heel jong arbeidsongeschikt was (o.a.pacemaker op zijn 38ste) dus een krap inkomen.
Hij overleed op 46 jarige leefttijd aan het syndroom van Marfan toen ik 10 was en daar zat mijn moeder met 5 kinderen onder de 18 (jongste 2 waren 10) en met een heel karig weduwepensioen.
Was er geld? nee dat was er werkelijk niet....heb ik (of mijn andere broer of zussen) er onder geleden? nee.
Maar er was wel een hoop liefde en zolang je dat aan je kinderen wilt bieden en je dit belangrijker vind dan een opgeknapte tuin dan zal het allemaal we los lopen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:09:33 #150
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87908807
Je had dit beter niet in OUD kunnen posten TS, de meesten hier zijn (fanatiek) ouder of hebben een (hele dringende) kinderwens. Uit de meeste reacties spreekt ook dat abortus als een doodzonde wordt beschouwd, en er zijn nogal wat dames hier er niet vies van om je half emotioneel te chanteren. De andere kant van de medaille, namelijk de problemen die ontstaan als blijkt dat jullie eigenlijk niet aan een kind toe zijn - het is ten slotte een levensgroot offer dat je moet brengen, zowel financieel (in de loop van de tijd) als persoonlijk - wordt voor het gemak even overgeslagen. Er zijn genoeg kinderen geboren in instabiele situaties waarin het allemaal niet lukt, met weinig anders dan een hoop ellende voor zowel kind als ouders tot gevolg. Het is wel zo eerlijk om dat ook even aan te kaarten, lijkt me.

Ik vind het erg verstandig van jullie dat jullie goed willen nadenken over wat te doen. Je posts wekken wel een beetje de indruk dat je het moeilijk vindt om lijn te krijgen in je gedachten, ik denk dat jullie er goed aan zouden doen om professionele hulp te zoeken (misschien gewoon de huisarts) om een paar goede gesprekken te hebben o.l.v. een onafhankelijke derde. Dat kan erg helpen voor jullie zelf helder te krijgen wat jullie willen. Succes hoor! :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')