abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 04:40:59 #226
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87966889
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 03:34 schreef heloef het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb geen plaatjes gepost van een embryo als je het topic even terug leest zie je dat vanzelf.
Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.

quote:
En dit is nog altijd een forum en daar worden discussies gevoerd ik kan begrijpen dat mijn uitspraken over de embryo hard kunnen aankomen. Maar mocht ik iemand hier mee gekwetst hebben dan bied ik mijn excuses daar voor aan.
Dat siert je. :).

quote:
Ik wou alleen duidelijk maken aan TS (dat ik vind) dat een embryo meer is dan cellen maar een toekomstige zoon of dochter.
Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:28:31 #227
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87968337
Ik heb er voor gekozen bepaalde onderwerpen uit mijn jeugd niet te verwerken, want ze zitten mij persoonlijk niet dwars. Dat ik daardoor geen volwaardig lid van de maatschappij ben, zoals ze dat zo mooi weten uit te drukken :') , boeit me niet. Maar ik ben een goede moeder vind ik, en dat is hetgeen wat ik wél belangrijk vind.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87968399
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:06 schreef popolon het volgende:
Moeilijk.

Wat ik wel weet is dat als jullie het laten 'weghalen' het je je hele leven zal achtervolgen op wat voor manier dan ook.

Bron?

Natuurlijk, je vergeet het nooit. Maar 'achtervolgen' klinkt alsof het nooit wordt verwerkt of een verkeerde keuze is geweest, en dat ben ik niet met je eens.
pi_87968542
Heel constructief, deze discussie... hebben TS en vriendin echt wat aan. Misschien kunnen jullie hier een apart topic voor openen?

TS, laat deze beslissing even rusten en inburgeren met z'n tweeen. Zorg dat je er eerst ook echt van kan genieten dat er een kleine komt, voordat je het nieuws naar buiten brengt. En bereid je er op voor dat ook de omgeving misschien net zo schrikt als jullie bij het nieuws en ze de fase die jullie door zijn gegaan mogelijk ook nog doorgaan (heb het met name over ouders) en dus misschien niet zo positief zullen reageren. Daarvoor moet je stevig in je schoenen staan.
Ik wens jullie heel veel kracht, wijsheid en vooral plezier. En alvast een voorzichtig gefeliciteerd! *O*
  Moderator dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:51:41 #230
5428 crew  miss_sly
pi_87968767
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 03:17 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.
Waarschijnlijjk moet ze even smakelijk lachen om het 'feit' dat aangedragen wordt door Dr.dunno (hoe toepasselijk inderdaad) dat een vrucht pas levensvatbaar is met 36 weken. Hij zou zich eens wat meer moeten verdiepen in zaken voor hij ee nmening spuit met echt incorrecte informatie. In Nederland is de grens om actief te proberen een kindje te laten overleven meen ik 26 weken, maar in de VS en Engeland zijn kinderen geboren vanaf een week of 23 in leven gebleven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87972715
in r'dam (sophia kinderziekenhuis) worden kindjes met 24 weken zwangerschap geboren. mijn tweeling is geboren met 30 weken. fuck "niet levensvatbaar", ik weet beter.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:23:10 #232
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87975288
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 04:40 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.
[..]

Dat siert je. :).
[..]

Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?
Misschien heb ik wat te emotioneel gereageerd dat zie ik nu ook in daar heeft TS natuurlijk niks aan dus ik zal mijn emoties wat minder laten spreken. Rationeel gezien denk ik dat ze het kind een goed leven kunnen qua materiële zaken. Emotioneel gezien zou het inderdaad tricky kunnen zijn TS heeft zelf gezegd een zware jeugd te hebben gehad en zou daar door misschien niet genoeg liefde en aandacht geven aan het kind. Desondanks moet dat niet meteen betekenen dat de vriendin van TS een abortus moet ondergaan.

Dus het advies wat ik TS wil mee geven is dat je er vooral over moet praten natuurlijk met je vriendin maar ook met iemand anders denk aan een psychiater (ook om je probleem uit het verleden op te lossen) of de huisarts. En luister vooral niet naar types zoals ik die je (onbewust) emotioneel een beetje onder druk probeerden te zetten.

Ik wens jou en je vriendin veel sterkte en succes met waarschijnlijk de belangrijkste beslissing van je leven. :)
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:09:14 #233
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87997462
Ik zie TS niet meer.
C'est la vie
pi_87998097
Deze vraag hier stellen komt kennelijk op hetzelfde neer als de VBOK vragen om objectief advies.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:31:18 #235
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87998648
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
Deze vraag hier stellen komt kennelijk op hetzelfde neer als de VBOK vragen om objectief advies.
Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.
C'est la vie
pi_88001523
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 01:02 schreef dr.dunno het volgende:
en laat je niet gek maken door al die pro-life hippies die met plaatjes aan komen zetten en medische nonsense schrijven over celmigratie; een vrucht is pas levensvatbaar vanaf +/- 36 weken, ervoor heeft het 0,0 kans, punt (en dan hebben we het over die 60% die niet spontaan is geaborteerd in het eerste trimester); durf een beslissing te nemen, die mag best in je eigen voordeel uitvallen.
LOL ik ben twee maanden te vroeg geboren (dus met 32 weken) en dat was in de jaren tachtig en ik ben er ook nog steeds. Je kletst uit je nek, 26 weken is de grens en ook dat is geen harde grens.....
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:19:01 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88001784
Als je het kind houdt, betaal ik het eerste pak luiers voor je! :+
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:25:22 #238
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88002173
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:31 schreef heloef het volgende:

[..]

Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.
Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.
3!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:32:33 #239
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88002600
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.
Nou in sommige gevallen niet zoals bij die gekke tienermoeders die op hun 16de hadden besloten dat ze allemaal een baby wouden. En bij andere mensen wordt het overhaast besloten vanwege druk uit de familie, biologische klok, en op de kop stekende moeder gevoelens.
C'est la vie
pi_88006573
zwansen! Daar houd ik je aan!... ^O^

Ik of wij worden emotioneel niet zozeer onder druk gezet door sommige van jullie.
Wel vind ik dat sommige dingen of onderwerpen of reacties op een bepaalde manier anders gezegd kan worden of dat het er soms niets toe doet wat met mijn geopende topic te maken heeft.

Het is of was een zware keuze en door de vele reactie en de ongepaste discussies tussen sommige van jullie heeft het wel zeker mee geholpen (indirect) aan de uiteindelijke keuze van ons.

Ik heb trouwens geen hulp nodig van een psychiater en ook nooit nodig gehad.
Wel heb ik gesprekken gehad met een psycholoog en dat is hoog genoeg geweest en een psychiater komt weer een stapje hoger en die stap heb ik niet nodig gehad en nu ook niet.

Ik ben wellicht wat bekrompen geweest in het weggeven van informatie over mijn jeugd maar dat vond ik ook niet nodig.
Wat betreft het liefde kunnen geven aan een kind is geen probleem en dat staat niet in de weg de keuze daaraan af te laten hangen of mede af te laten hangen.

Wij hebben er heel goed over nagedacht en echt werkelijk alles vergeleken en voorgebeeld hoe het zou zijn! En of wij in staat zijn om uberhaupt een kind op te gaan voeden.

Wij gaan het houden, dit voor diegene die dat nog niet helemaal duidelijk was geworden.
Mijn vriendin is ook helemaal omgeslagen en wil het nu ook absoluut niet weg laten halen. Of dit nu de hormonen zijn of een nuchtere keuze van haar zelf maar houden wil ze!
Ook ik volg mijn gevoel!

Ondertussen zijn we bij mijn moeder geweest om eigenlijk te vragen hoe zij er over dacht (ongeacht haar evt.emotionele invloed) maar dit werd al snel veranderd naar haar te vertellen dat wij het gaan houden.

Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door helpless28 op 27-10-2010 00:01:13 ]
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:55:22 #241
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88006652
:* :*
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:55:30 #242
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88006658
Gefeliciteerd! :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88006742
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel. ;)
Nou, dat is mooi om te horen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen voor mijn posts in dit topic. :) Maar jullie gaan nog wel praten met een deskundig iemand?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:57:39 #244
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88006755
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:
zwansen! Daar houd ik je aan!... ^O^

Ik of wij worden emotioneel niet zozeer onder druk gezet door sommige van jullie.
Wel vind ik dat sommige dingen of onderwerpen of reacties op een bepaalde manier anders gezegd kan worden of dat het er soms niets toe doet wat met mijn geopende topic te maken heeft.

Het is of was een zware keuze en door de vele reactie en de ongepaste discussies tussen sommige van jullie heeft het wel zeker mee geholpen (indirect) aan de uiteindelijke keuze van ons.

Ik heb trouwens geen hulp nodig van een psychiater en ook nooit nodig gehad.
Wel heb ik gesprekken gehad met een psycholoog en dat is hoog genoeg geweest en een psychiater komt weer een stapje hoger en die stap heb ik niet nodig gehad en nu ook niet.

Ik ben wellicht wat bekrompen geweest in het weggeven van informatie over mijn jeugd maar dat vond ik ook niet nodig.
Wat betreft het liefde kunnen geven aan een kind is geen probleem en dat staat niet in de weg de keuze daaraan af te laten hangen of mede af te laten hangen.

Wij hebben er heel goed over nagedacht en echt werkelijk alles vergeleken en voorgebeeld hoe het zou zijn! En of wij in staat zijn om uberhaupt een kind op te gaan voeden.

Wij gaan het houden voor diegene die dat nog niet helemaal duidelijk was geworden.
Mijn vriendin is ook helemaal omgeslagen en wil het nu ook absoluut niet weg laten halen. Of dit nu de hormonen zijn of een nuchtere keuze van haar zelf maar houden wil ze!
Ook ik volg mijn gevoel!

Ondertussen zijn we bij mijn moeder geweest om eigenlijk te vragen hoe zij er over dacht (ongeacht haar evt.emotionele invloed) maar dit werd al snel veranderd naar haar te vertellen dat wij het gaan houden.

Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel. ;)
Fantastisch om te horen dat je deze keuze hebt kunnen maken. En met de financien komt het helemaal goed zwansen neemt het eerste pak luiers voor zijn rekening en als het moet ik het tweede. ;)

Al enige idee hoe je hem/haar gaat noemen?
C'est la vie
pi_88006784
Gefeliciteerd!!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:59:25 #246
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88006824
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:58 schreef Dipkip het volgende:
Gefeliciteerd!!
O ja en dat ook :P
C'est la vie
pi_88007351
Bedankt voor jullie felicitaties.

Wij hebben donderdag een afspraak met een maatschappelijk werker die ervaring heeft op dit gebied vanuit het ziekenhuis. Maar de keuze is al gemaakt en daar is niks maar aan te veranderen.
Wat ik al zei, als wij een keuze maken gaan wij er 100% voor!

Wel kan zij misschien wat tips en tools meegeven.

Vrijdag gaan wij weer naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Ik hoop dat wij dan wat meer zien dan de eerste keer.

Voor een naam is het nog wel wat vroeg...Wij hopen dat de embryo de risicovolle tijd voor de 12 weken goed doorkomt. Nu komen de zorgen ook om de hoek kijken...ppffff .Als 'het' maar gezond door groeit!

Heloef, wat die luiers betreft, niks moet! Wel mooi meegenomen natuurlijk! ^O^
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:12:14 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88007450
zou het een hei of een zei worden? :P

gefeliciteerd he!
in de haak.
pi_88007553
Trui,
Ik weet dat het zij is en zeggen verleden tijd zei....
Of is dat niet jou insteek hei,zei....zo wel bedankt... inmiddels aangepast.

Als het maar gezond is en deze tijd doorkomt.. Een voorkeur is er bij mij wel.
pi_88007627
gefeliciteerd!

En als je ergens onzeker over bent (zwangerschap, of als het kindje er straks is): hier zijn genoeg topics waar je de info kan vinden of men anders wel antwoord wil geven op je vraag :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')