quote:Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:34 schreef heloef het volgende:
[..]
Sorry maar ik heb geen plaatjes gepost van een embryo als je het topic even terug leest zie je dat vanzelf.
quote:Dat siert je.En dit is nog altijd een forum en daar worden discussies gevoerd ik kan begrijpen dat mijn uitspraken over de embryo hard kunnen aankomen. Maar mocht ik iemand hier mee gekwetst hebben dan bied ik mijn excuses daar voor aan.
quote:Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?Ik wou alleen duidelijk maken aan TS (dat ik vind) dat een embryo meer is dan cellen maar een toekomstige zoon of dochter.
quote:Bron?Op zondag 24 oktober 2010 09:06 schreef popolon het volgende:
Moeilijk.
Wat ik wel weet is dat als jullie het laten 'weghalen' het je je hele leven zal achtervolgen op wat voor manier dan ook.
quote:Waarschijnlijjk moet ze even smakelijk lachen om het 'feit' dat aangedragen wordt door Dr.dunno (hoe toepasselijk inderdaad) dat een vrucht pas levensvatbaar is met 36 weken. Hij zou zich eens wat meer moeten verdiepen in zaken voor hij ee nmening spuit met echt incorrecte informatie. In Nederland is de grens om actief te proberen een kindje te laten overleven meen ik 26 weken, maar in de VS en Engeland zijn kinderen geboren vanaf een week of 23 in leven gebleven.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.
quote:Misschien heb ik wat te emotioneel gereageerd dat zie ik nu ook in daar heeft TS natuurlijk niks aan dus ik zal mijn emoties wat minder laten spreken. Rationeel gezien denk ik dat ze het kind een goed leven kunnen qua materiële zaken. Emotioneel gezien zou het inderdaad tricky kunnen zijn TS heeft zelf gezegd een zware jeugd te hebben gehad en zou daar door misschien niet genoeg liefde en aandacht geven aan het kind. Desondanks moet dat niet meteen betekenen dat de vriendin van TS een abortus moet ondergaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 04:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.
[..]
Dat siert je..
[..]
Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?
quote:Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
Deze vraag hier stellen komt kennelijk op hetzelfde neer als de VBOK vragen om objectief advies.
quote:LOL ik ben twee maanden te vroeg geboren (dus met 32 weken) en dat was in de jaren tachtig en ik ben er ook nog steeds. Je kletst uit je nek, 26 weken is de grens en ook dat is geen harde grens.....Op dinsdag 26 oktober 2010 01:02 schreef dr.dunno het volgende:
en laat je niet gek maken door al die pro-life hippies die met plaatjes aan komen zetten en medische nonsense schrijven over celmigratie; een vrucht is pas levensvatbaar vanaf +/- 36 weken, ervoor heeft het 0,0 kans, punt (en dan hebben we het over die 60% die niet spontaan is geaborteerd in het eerste trimester); durf een beslissing te nemen, die mag best in je eigen voordeel uitvallen.
quote:Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:31 schreef heloef het volgende:
[..]
Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.
quote:Nou in sommige gevallen niet zoals bij die gekke tienermoeders die op hun 16de hadden besloten dat ze allemaal een baby wouden. En bij andere mensen wordt het overhaast besloten vanwege druk uit de familie, biologische klok, en op de kop stekende moeder gevoelens.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.
quote:Nou, dat is mooi om te horen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen voor mijn posts in dit topic.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel.
quote:Fantastisch om te horen dat je deze keuze hebt kunnen maken. En met de financien komt het helemaal goed zwansen neemt het eerste pak luiers voor zijn rekening en als het moet ik het tweede.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:
zwansen! Daar houd ik je aan!...![]()
Ik of wij worden emotioneel niet zozeer onder druk gezet door sommige van jullie.
Wel vind ik dat sommige dingen of onderwerpen of reacties op een bepaalde manier anders gezegd kan worden of dat het er soms niets toe doet wat met mijn geopende topic te maken heeft.
Het is of was een zware keuze en door de vele reactie en de ongepaste discussies tussen sommige van jullie heeft het wel zeker mee geholpen (indirect) aan de uiteindelijke keuze van ons.
Ik heb trouwens geen hulp nodig van een psychiater en ook nooit nodig gehad.
Wel heb ik gesprekken gehad met een psycholoog en dat is hoog genoeg geweest en een psychiater komt weer een stapje hoger en die stap heb ik niet nodig gehad en nu ook niet.
Ik ben wellicht wat bekrompen geweest in het weggeven van informatie over mijn jeugd maar dat vond ik ook niet nodig.
Wat betreft het liefde kunnen geven aan een kind is geen probleem en dat staat niet in de weg de keuze daaraan af te laten hangen of mede af te laten hangen.
Wij hebben er heel goed over nagedacht en echt werkelijk alles vergeleken en voorgebeeld hoe het zou zijn! En of wij in staat zijn om uberhaupt een kind op te gaan voeden.
Wij gaan het houden voor diegene die dat nog niet helemaal duidelijk was geworden.
Mijn vriendin is ook helemaal omgeslagen en wil het nu ook absoluut niet weg laten halen. Of dit nu de hormonen zijn of een nuchtere keuze van haar zelf maar houden wil ze!
Ook ik volg mijn gevoel!
Ondertussen zijn we bij mijn moeder geweest om eigenlijk te vragen hoe zij er over dacht (ongeacht haar evt.emotionele invloed) maar dit werd al snel veranderd naar haar te vertellen dat wij het gaan houden.
Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel.
quote:O ja en dat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |