Ik vind het echt gewoon zielig van die personen. Doet het er nou echt wat toe of het illegaal is of niet? Als ze van elkaar houden en er geen moeite is dan moet het toch gvd gewoon kunnen??
Enige nadeel wat ik erin zie, is dat als het uit is en het meisje heeft kwade bedoeling ze hem misschien aanklacht, maar verder zie ik niks verkeerds en verwacht ook niet dat veel meisjes dit zouden doen.
Ik wil eigenlijk graag jullie mening hier over! Of jullie het ook normaal vinden dat dit soort mensen die dingen roepen of dat jullie ook zoiets hebben van moet dat nou weer???
quote:
Op zondag 26 mei 2002 23:10 schreef Kreator het volgende:
Het is godverdomme illegaal! Doe es normaal jongen!
quote:
Op zondag 26 mei 2002 23:13 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een apathie tegen dat soort....Kan die dan echt nix krijgen in z'n eigen leeftijdscategory? waarscchijnlijk niet, want die denken allemaal dat ie niet goed is...
quote:edit: Sorry Kreator, zie nu pas dat ze allemaal van jou zijn, er zijn er meer, maar deze plukte ik toevallig uit allemaal 1 topic!
Op zondag 26 mei 2002 23:21 schreef Kreator het volgende:
Vrijwillig of niet: HET IS VERDOMDE ILLEGAAL!
[Dit bericht is gewijzigd door PizzaGuy op 27-05-2002 21:35]
quote:Ik weet niet waar die persoon op reageerde dus daar kan ik niet veel over zeggen. Komt iig niet netjes over.
Op maandag 27 mei 2002 21:33 schreef PizzaGuy het volgende:
Ja ok dat snap ik ook wel! Maar daar gaat het me ook eigenlijk niet om, ik ben meer benieuwd naar hoe de andere fokkers hier over denken en wat ze ervan vinden dat er zo gereageerd word op zoiets!
Als het je stoort moet je die persoon in de toekomst negeren enige wat je kunt doen. Als je je druk blijft maken om dergelijke reacties blijf je bezig.
quote:Nou het ging me er gewoon om, dat mensen reageren op zo'n topics, als men zoiets open van ik heb een vriendin van 14 ben zelf 19, dat er altijd geroepen wordt van het is Illegaal, dat is waar het me om gaat, wat vinden andere ervan
Op maandag 27 mei 2002 21:35 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik weet niet waar die persoon op reageerde dus daar kan ik niet veel over zeggen. Komt iig niet netjes over.
Als het je stoort moet je die persoon in de toekomst negeren enige wat je kunt doen. Als je je druk blijft maken om dergelijke reacties blijf je bezig.
Misschien dat dat het e.e.a. verklaard
Geef je niet zomaar aan de eerste de beste, en als 't al zo ver moet komen, dan wel overwogen. Denk na of je je in de toekomst nog steeds happy gaat voelen met de keuze die je nu (als in, op jonge leeftijd) maakt.
[Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 27-05-2002 21:39]
quote:Doet het zeker, maar toevallig waren ze alleen van hem, ik heb ook andere fokkers gezien die zoiets posten vandaar!
Op maandag 27 mei 2002 21:37 schreef calvobbes het volgende:
Overigens, de user die je quote heeft vanavond ook dit topic gemaakt Hoe krijg ik in zo weinig mogelijk tijd...Misschien dat dat het e.e.a. verklaard
quote:Ik zou niet weten wat ik hier nog voor een ander antwoord op kan geven dan ik al gedaan heb
Op maandag 27 mei 2002 21:36 schreef PizzaGuy het volgende:Nou het ging me er gewoon om, dat mensen reageren op zo'n topics, als men zoiets open van ik heb een vriendin van 14 ben zelf 19, dat er altijd geroepen wordt van het is Illegaal, dat is waar het me om gaat, wat vinden andere ervan
quote:Je ziet sommige mensen een relatie hebben met een leeftijdverschil van meer dan 15 jaar bijvoorbeeld. Als je 23 en 38 bent is dan best. Maar bij 4 en 19 lijkt het me een beetje bizar
Op maandag 27 mei 2002 21:36 schreef Aneurism het volgende:
Zij is 13 hij is 20... las ik vandaag...
7 jaar leeftijds verschil, niet zo veel... op latere leeftijd...
Kortom, soms kan het soms niet...
quote:I Know! Heb jou antwoord al, nou de rest nog! Misschien dat ze een keer de policy aan kunnen passen als blijkt dat er meer mensen zich aan storen ofzo
Op maandag 27 mei 2002 21:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ik zou niet weten wat ik hier nog voor een ander antwoord op kan geven dan ik al gedaan heb
quote:Zo extreem bedoelde ik het niet
Op maandag 27 mei 2002 21:40 schreef keeper het volgende:[..]
Je ziet sommige mensen een relatie hebben met een leeftijdverschil van meer dan 15 jaar bijvoorbeeld. Als je 23 en 38 bent is dan best. Maar bij 4 en 19 lijkt het me een beetje bizar
quote:Dat is geen 3 jaar, dat is 5!! jaar...
Op maandag 27 mei 2002 21:36 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Nou het ging me er gewoon om, dat mensen reageren op zo'n topics, als men zoiets open van ik heb een vriendin van 14 ben zelf 19, dat er altijd geroepen wordt van het is Illegaal, dat is waar het me om gaat, wat vinden andere ervan
Denk er maar eens over na, is het gezond wat je nu doet.
en dan hoef ik geen andere culturen als argument te horen
quote:Erhmmmm nou, op die leeftijd vind ik het ook best ziek...
Op maandag 27 mei 2002 21:40 schreef keeper het volgende:[..]
Je ziet sommige mensen een relatie hebben met een leeftijdverschil van meer dan 15 jaar bijvoorbeeld. Als je 23 en 38 bent is dan best. Maar bij 4 en 19 lijkt het me een beetje bizar
quote:Zeg nooit nooit! Een vriendin van me ging al vanaf der 13 ofzo met een jonge van 17 en die hebben het wel mooi zowat 3 jaar uitgehouden! Zo gaat er nu ook iemand van 19 met iemand van 15 en als ik ze zie gaat dat perfect samen!
Op maandag 27 mei 2002 21:41 schreef Aneurism het volgende:[..]
Dat is geen 3 jaar, dat is 5!! jaar...
Als enigsinds volwassen vent moet je goed kunnen begrijpen dat het meisje wat je nu leuk vind nog vollop bezig is in de pubertijd en nog niet toe KAN zijn en wettelijk gezien ook niet toe is aan een sexuele relatie. Door deze relatie met jou neem je een jeugd weg als het ware, ook al doet ze het zelf, want wat is nou mooier dan al je vriendinnetjes met hun pony;s de ogen uitsteken met een 20 jarige vriend.
Je bent 19, volgens mij moet je genoeg verstand in je hoofd hebben dat een meisje van 14 NIET volwassen is en wat je volgens mij ook kan begrijpen is dat je nogal ziek in mijn gedachten bezig bent.
Komop hoe snugger ben je nou dat je een jong tienermeisje nodig hebt om een relatie te hebben, mag hard klinken maar of je bent heel lelijk en kan je niemand van eigen leeftijd krijgen of je hebt een perverse fantasie om meisjes op jonge leeftijd te nemen... Beide zeer zieke gedachtes in mijn mening...
Mijn vriendin is 23 ik 20 3 jaar verschil, maar op die leeftijd nauwelijks te merken meer...Denk er maar eens over na, is het gezond wat je nu doet.
en dan hoef ik geen andere culturen als argument te horen
quote:Ik overdreef natuurlijk een beetje voor het effect
Op maandag 27 mei 2002 21:41 schreef PizzaGuy het volgende:
Zo extreem bedoelde ik het nietmaar ik snap je punt!!
quote:Dat slaat dan ook nergens op. Als ik 16 ben en een vriendinnetje heb van 15 en die wil graag met mij naar bed en ik met haar, wie houdt me tegen? En als ik 18 ben, is zij 17, dus dat lijkt me dan ook geen probleem.
Op maandag 27 mei 2002 21:51 schreef Aneurism het volgende:
In amerika (slecht voorbeeld)
Was een jong stel
Zij : 15
Hij : 16
Toen hij 18 werd werd hij opgepakt doordat de ouders hem aan konden geven..
quote:ik ken ook een ander verhaal...
Op maandag 27 mei 2002 21:36 schreef Aneurism het volgende:
Zij is 13 hij is 20... las ik vandaag...
7 jaar leeftijds verschil, niet zo veel... op latere leeftijd...
Kortom, soms kan het soms niet...
Maar goed...even terugkomend op het topic.
Ik vind het ronduit belachelijk dat mensen zo associaal reageren. Waar halen zij het recht vandaan om mensen zo te bejegenen ???? Zodra die mensen zelf in zo'n situatie verkeren........dan wil ik ze nog wel eens spreken. Dus jongens/meiden, denk eerst goed na voordat je ergens op reageert. Het slaat nergens op, om mensen zo te benaderen.
quote:Wat nou als dat meisje al volwassen is op jonge leeftijd en haar eigen keuzes kan maken ? Oordeel later nog eens wil je !!!
Komop hoe snugger ben je nou dat je een jong tienermeisje nodig hebt om een relatie te hebben, mag hard klinken maar of je bent heel lelijk en kan je niemand van eigen leeftijd krijgen of je hebt een perverse fantasie om meisjes op jonge leeftijd te nemen... Beide zeer zieke gedachtes in mijn mening...
Mensen reageren soms wat overdreven, er is dan blijkbaar iets in een post wat ze zo tegen de borst stuit dat ze zo moeten reageren. Het is soms ook moeilijk om de bedoelingen van een topicstarter te zien, omdat een post op Fok! plaatsen toch iets heel anders is dan irl met iemand praten.
ik denk dat ik hiermee wel duidelijk ben
quote:
Op maandag 27 mei 2002 18:04 schreef r0b1n het volgende:
Je hebt 14 en 14 (mooi voorbeeld : lovely lili hier op fok!).. en je hebt 19 en 19. Iedereen is verschillend. De één is eerder volwassen dan de ander, de één heeft eerder sex dan de ander, de één speelt nog met poppen, etc. Ik snap niet echt waarom iedereen zich nou zo druk overmaakt.
Laat ze lekker hun gang gaan, als het niet klikt vanwege het leeftijdsverschil dan loopt hun relatie toch op de klippen. En als het wel klikt is het toch alleen maar leuk voor hun?
Alleen de buitenwereld vind het sociaal onacceptabel vanwege de cijfertjes. En er wordt niet gekeken naar de in houd van de personen.Wat ik overigens erger vind is als ik een meid van 18/19/20 met een man van 40/50 zie.
Het belangrijkste: dit soort reacties krijg je alleen in topics zoals: ik ben 19 en mijn vriendin 14, wat vinden jullie daarvan? Als je niet tegen gezeik kan dan moeten die mensen ook niet zulke domme topics openen! Want op die manier vraag je alleen maar om kritiek. En ondertussen maar hard roepen: het interesseert mij niet wat de buitenwereld zegt! Kom op dan ben je zelf dom bezig. Ik erger mij niet aan die reacties, maar ik erger mij eerder aan die topics en meer mensen delen die mening en die zullen dan ook het snelst roepen: pedo! illegaal! etc.
Def
quote:Dus jij zoekt alleen maar meningen die je liggen en jou ondersteunen? Waarom maak je dan eigenlijk een topic aan?
Op dinsdag 28 mei 2002 09:07 schreef PizzaGuy het volgende:
Kijk die laatste 2 dat zijn voorbeelden van meningen die ik zocht! Goedzo!
quote:Mag dat meisje dat zelf ff bepalen? Ik ben nu zelf een tijdje 15 en als ik me op mn 14e helemaal klaar had gevoeld voor sex of een relatie met een persoon ouder als ik had ik het gedaan..
Op maandag 27 mei 2002 21:41 schreef Aneurism het volgende:Als enigsinds volwassen vent moet je goed kunnen begrijpen dat het meisje wat je nu leuk vind nog vollop bezig is in de pubertijd en nog niet toe KAN zijn en wettelijk gezien ook niet toe is aan een sexuele relatie. Door deze relatie met jou neem je een jeugd weg als het ware, ook al doet ze het zelf, want wat is nou mooier dan al je vriendinnetjes met hun pony;s de ogen uitsteken met een 20 jarige vriend.
Je bent 19, volgens mij moet je genoeg verstand in je hoofd hebben dat een meisje van 14 NIET volwassen is en wat je volgens mij ook kan begrijpen is dat je nogal ziek in mijn gedachten bezig bent.
een vriendin van mij was 13 toen ze het voor t 1st deed, de jongen was 16, zij voelde er zich...erm...(comfortable..ff denken..NL woord is..w8
) zij voelde zich er klaar voor..dus dan moet ze het toch vooral doen?
ik zeg niet dat dit een reden is voor alle 10jarigen om maar gewoon rond te gaan sexen, maar als jij je er klaar voor voelt (en dit is natuurlijk wel vanaf een jaar of 12, 13..want als je 10 bent vind ik dan weer WEL dat je dat nog niet kunt bepalen..) dan vind ik dat je de keuze ook zelf moet maken...bijna iedereen vanaf ong die leeftijd is verantwoordelijk genoeg om zelf die keuze te maken..
just my humble opinion...
quote:Precies, jullie schelen 3 jaar, ik ben 19 (geworden 1 maand geleden) en m'n vriendin van nu 14 wordt over 1 maand 15, het verschil is dus over een maandje 4 jaar.... dat is MAAR 1 jaar MEER dan in jouw relatie.. en ook nauwelijks merkbaar, en de verschillen tussen jullie en ons zijn 5 jaar dus dan scheelt het in ontwikkeling wel iets maar ook niet heel veel. en aan beide voorwaarden voldoe ik niet, ik heb geen jong tienermeisje nodig om een relatie te hebben, ik heb al eerder een vriendin van dezelfde leeftijd gehad (1 jaar verschil in leeftijd) en nu dan 4 jaar verschil... ik heb geen perverse fantasieën want ik vind mezelf vrij normaal... 3 redenen waarom ik mijzelf vrij normaal vind:
Dat is geen 3 jaar, dat is 5!! jaar...
Als enigsinds volwassen vent moet je goed kunnen begrijpen dat het meisje wat je nu leuk vind nog vollop bezig is in de pubertijd en nog niet toe KAN zijn en wettelijk gezien ook niet toe is aan een sexuele relatie. Door deze relatie met jou neem je een jeugd weg als het ware, ook al doet ze het zelf, want wat is nou mooier dan al je vriendinnetjes met hun pony;s de ogen uitsteken met een 20 jarige vriend.
Mijn vriendin is 23 ik 20 3 jaar verschil, maar op die leeftijd nauwelijks te merken meer...
Denk er maar eens over na, is het gezond wat je nu doet.
quote:het begrip nivo kun je op veel verschillende manieren interpreteren... ik ken meiden van 22 die op het nivo zitten van een 13-jarige en meiden van 14 die op het nivo zitten van een 22-jarige.... ik heb zelfs een nogal gelovig nichtje (streng gereformeerd) van net 21 die net een ouwe taart van 40 lijkt... m'n neef (van 18) had een keer verteld dat die in een discotheek met een meisje had gezoend en ze viel zowat flauw en zij kijkt m'n neef dus ook nooit meer aan. Ook viel een keer d'r rok iets omhoog (ze draagt nooit broeken) zodat je net het gedeelte iets boven haar knie zag en ik kwam net aangelopen... nou echt een grote ramp was dat.
Op maandag 27 mei 2002 21:51 schreef Aneurism het volgende:
Wettelijk ben je voor 16 jaar een pedo als je met iemand naar bed gaat.
Zodra jij de leeftijd van 18 jaar haalt kunnen de ouders je aangeven.
In amerika (slecht voorbeeld)
Was een jong stel
Zij : 15
Hij : 16
Toen hij 18 werd werd hij opgepakt doordat de ouders hem aan konden geven..
zoiets hoorde ik...
Voornamelijk in jou geval, Je bent strafbaar als je vrijwillig of niet sex met haar hebt voordat ze 16 is...
Geen gemaar, je bent aan te geven...
En moreel gezien: Ja ik vind je een pedo, omdat een gozer van 19 het meer op zijn niveau moet zoeken, volwassen niveau dus.
En ja dit soort reacties mogen op fok, het is niet voor niets illegaal.
Verder ga ik lekker m'n eigen gangetje en doe waar ik zin in heb.... als ik 20 ben is zij 16 en dan hoor ik er vast niemand meer over;-)
quote:precies mensen willen altijd anderen bekritiseren soms uit jaloezie of haat, soms om andere redenen....
Op dinsdag 28 mei 2002 10:05 schreef NaRRaToR het volgende:
leeftijd is maar een nummer....
ik denk dat ik hiermee wel duidelijk ben
Als het verschil groter is en er is geen sprake van enige vorm van dwang en sprake van verplichtingen tegenover elkaar(bijvoorbeeld bij relatie op het werk) dan kan ik er ook best mee leven....
En tja we kunnen wel over wetgeving kunnen gaan ouwehoren maar ja ik durf te wedden dat het aantal fokkers dat nog nooit software heeft gekopieerd of mp3's zonder auteurrechten heeft gedownload op 2 handen te tellen is.
quote:waarschijnlijk:
Op maandag 27 mei 2002 23:37 schreef Lucky80 het volgende:Maar goed...even terugkomend op het topic.
Ik vind het ronduit belachelijk dat mensen zo associaal reageren. Waar halen zij het recht vandaan om mensen zo te bejegenen ???? Zodra die mensen zelf in zo'n situatie verkeren........dan wil ik ze nog wel eens spreken. Dus jongens/meiden, denk eerst goed na voordat je ergens op reageert. Het slaat nergens op, om mensen zo te benaderen.
Jaloezie, liefde is oorlog en jongens van jouw leeftijd gunnen jouw vriend jouw niet omdat zij hem niet van jouw leeftijdscategorie achten terwijl jullie wel dergelijk heel goed bij elkaar passen, dat blijkt wel omdat jullie al 4 jaar lang samen wonen.... Alleen jij bent waarschijnlijk veel eerder en sneller volwassenen geworden dan je vriend en hij was dus 31 toen je hem leerde kennen en heeft veel ervaring qua relaties achter de rug en weet dus heel goed hoe die jouw moet behandelen...
ik wens jouw het beste en veel geluk, alleen zal het moeilijk zijn voor je vriend om nog opa te worden, omdat het bij je kinderen dan nog minimaal 25 jaar duurt voordat zij ook kinderen hebben, tegenwoordig begint met steeds minder vroeg aan kinderen
TopicTitel: Illegaal of NIET-illegaal
wettellijk gezien: illegaal
drugsgebruik is legaal & je mag iemand die je huis
binnendringt(inbreker/insluiper) niet neerslaan
ook is het verboden software te kopieëren
Alleen sex met minderjarigen is illegaal een relatie hebben mag gewoon hoor ![]()
Pizzaguy, toen ik 20 was kreeg ik iets met een meisje van 16...
Het is toevallig net uit maar we hebben het zo'n 3 jaar volgehouden.
Laat je niet te veel op de kast jagen door kortzichtige mensen!
[Dit bericht is gewijzigd door Yoppy op 28-05-2002 18:05]
En als ik iets vind dan is dit een ander onderdeel van de discussie, vinden is iets anders dan wettelijk gezien.
quote:staat dat echt in de wet..???????
Op dinsdag 28 mei 2002 18:56 schreef Aneurism het volgende:
Mijn persoonlijke mening staat erbij, maar zeker ook een aspect waar rekening mee gehouden moet worden: De wet. Sex voor 16 jaar, je bent illegaal bezig.
dan heb ik toch meermalen de wet overtreden...
quote:Neej dat niet direct, maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die er zo over denken! Kijk het is inderdaad jou mening, maar ik vind het gewoon dom als iemand alleen roept "het is gewoon illegaal!" Maar daar verder geen verklaring bij geeft. Als je nu kijkt naar een aantal reacties legen de personen uit wat ze er illegaal aan vinden!
Op dinsdag 28 mei 2002 15:24 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Dus jij zoekt alleen maar meningen die je liggen en jou ondersteunen? Waarom maak je dan eigenlijk een topic aan?
quote:Klopt topic titel niet helemaal goed gekozen, dat geef ik toe! Maar het was meer zo inpulsief, ik had zoiets van waarom reageer toch iedereen zo van het is gewoon illegaal en daarom wilde ik de mening van meerdere fokkers!
Op dinsdag 28 mei 2002 17:54 schreef krn176 het volgende:
als ik PUUR en alleen op je topic-titel zou moeten reageren en er niet inhoudelijk op in zou gaan danTopicTitel: Illegaal of NIET-illegaal
wettellijk gezien: illegaal
drugsgebruik is legaal & je mag iemand die je huis
binnendringt(inbreker/insluiper) niet neerslaan
ook is het verboden software te kopieëren
krn176 het is ondermeer door de reacties die ze bij jou gaven en ik zelf ook al eens kreeg dat ik dit topic starte omdat ik nou eens wil weten wat andere denken erover!
Zelf ken ik van die gasten die kraken dat ook af, terwijl er een verschil is van 2/3 jaartjes! Één van hun vrienden heeft zel een vriendin van 4 jaar jonger, maar daar durven ze niks kwaads over te zeggen, toppunt van zieligheid, maar dat terzijde!
Alvast bedankt voor alle reacties/meningen!
quote:neuh
Op dinsdag 28 mei 2002 18:59 schreef Frenkie het volgende:[..]
staat dat echt in de wet..???????
![]()
![]()
![]()
quote:hehe ja ik ook
Op dinsdag 28 mei 2002 18:59 schreef Frenkie het volgende:[..]
staat dat echt in de wet..???????
![]()
![]()
![]()
dan heb ik toch meermalen de wet overtreden...
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 28-05-2002 21:03]
quote:bij mij is het niet een kwestie van niet durven zeggen... in het echt ga ik niet aan iedereens neus hangen dat ik met die en die een relatie heb en de leeftijd en details vertellen, meeste houd ik lekker voor mezelf. Was gewoon benieuwd hoe mensen op mijn topic zouden reageren en had geen zin een soortgelijk topic op te zoeken maar gewoon mijn verhaal d'r uit te gooien
Op dinsdag 28 mei 2002 20:25 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Klopt topic titel niet helemaal goed gekozen, dat geef ik toe! Maar het was meer zo inpulsief, ik had zoiets van waarom reageer toch iedereen zo van het is gewoon illegaal en daarom wilde ik de mening van meerdere fokkers!
krn176 het is ondermeer door de reacties die ze bij jou gaven en ik zelf ook al eens kreeg dat ik dit topic starte omdat ik nou eens wil weten wat andere denken erover!
Zelf ken ik van die gasten die kraken dat ook af, terwijl er een verschil is van 2/3 jaartjes! Één van hun vrienden heeft zel een vriendin van 4 jaar jonger, maar daar durven ze niks kwaads over te zeggen, toppunt van zieligheid, maar dat terzijde!
Alvast bedankt voor alle reacties/meningen!
quote:Driekwart jaar verschil? Dat is niks!
Op maandag 27 mei 2002 21:29 schreef PizzaGuy het volgende:
Is het normaal dat er altijd van die mensen zijn die andere moeten afzeiken zodra er een leeftijds verschil is van 3/4 jaar??
...ben al weg
quote:* PizzaGuy moet hier wel om lachen!!
Op dinsdag 28 mei 2002 20:56 schreef sb het volgende:[..]
Driekwart jaar verschil? Dat is niks!
...ben al weg
Neej maar een "/" word ook wel gebruikt voor het woord "of"
quote:shit, word ik nu opgepakt?
Op dinsdag 28 mei 2002 21:15 schreef Yoppy het volgende:
even duidelijk, je mag vanaf je 16e geslachtsgemeenschap hebben.
quote:Als er eentje 16 is, mag het dan wel?? Of anders gezien gemiddeld genomen ff tellen.
quote:Beetje kromme benadering... want dan zou een 25jarig persoon het met een kind van 6 mogen doen... Slaat dus kant nog wal.
Op dinsdag 28 mei 2002 21:28 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Als er eentje 16 is, mag het dan wel?? Of anders gezien gemiddeld genomen ff tellen.
Zei was 15
ikke was 16
15+16=31
31/2=15.5 (we gaan afronden) => wordt dus 16!
Dus dan mag het! Er staat niet dat het per persoon geld!
Gelukkig dan maar!!
Het is een richtlijn. In principe kunnen ze je erop pakken als een volwassen persoon (18jaar of ouder) het met iemand onder de 16 doet. Maar als het met instemming gebeurt dan zullen ze niet snel moeilijk doen. Of het moet zodanig zijn dat de jongere persoon zodanig jong is dat die geen goede afweging kan maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 28-05-2002 22:13]
quote:Klopt, maar ik was eens een keertje in een bijzonder goede bui! Dus ik kon het eens ff niet laten!
Op dinsdag 28 mei 2002 21:33 schreef Brad het volgende:[..]
Beetje kromme benadering... want dan zou een 25jarig persoon het met een kind van 6 mogen doen... Slaat dus kant nog wal.
quote:ik geloof er geen reet van dat dat in de wet staat... want ervanuitgaande dat beide met de daad hebben ingestemd (anders heet het nl. verkrachting), wie doet er dan aangifte..???
de ouders
volgens mij kan dat helemaal niet, ik wil het weten!!!!!!!
kan iemand dat staven met wt artikelen enzo.. er zijn vast wel mensen die het ECHT weten!
al lijkt mij de kans op een meisje jonger dan 16 dat ik zou willen nihil
quote:Dit is absoluut wel waar en de ouders/voogd kan idd aangifte doen.
Op woensdag 29 mei 2002 11:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik geloof er geen reet van dat dat in de wet staat... want ervanuitgaande dat beide met de daad hebben ingestemd (anders heet het nl. verkrachting), wie doet er dan aangifte..???
![]()
![]()
de ouders
![]()
volgens mij kan dat helemaal niet, ik wil het weten!!!!!!!
kan iemand dat staven met wt artikelen enzo.. er zijn vast wel mensen die het ECHT weten!
al lijkt mij de kans op een meisje jonger dan 16 dat ik zou willen nihil
quote:ik dacht dat dat nog niet zo heel lang geleden veranderd was..
Op woensdag 29 mei 2002 12:27 schreef Ripley het volgende:[..]
Dit is absoluut wel waar en de ouders/voogd kan idd aangifte doen.
quote:Ok maar dat is duidelijk jou mening dan! Ik snap je punt ook wel duidelijk hoor, maar stel ze waren wat jonger, hij 17 zei 14, 3 jaartjes verschil, beiden nog niet volwassen! Zou je dan als hij 18 word en zei 15 ook gaan zeggen hij is volwassen hij moet van der afblijven??
Op woensdag 29 mei 2002 12:26 schreef Ripley het volgende:
Het gaat mij niet om illegaal of niet en ook niet om 3 of 4 jaar verschil. Het gaat mij erom dat ik niet begrijp wat een volwassene in een kind ziet. Een meisje van 14 of 15 is nu eenmaal gewoon nog niet volwassen en dat hoeft ook niet. Maar laat een vent van 19 of 20 er dan met zijn poten van afblijven.
Ik denk dat iedereen die grens zelf moet bepalen, als jij vind dat het wel kan moet je het doen, vind jij het kan niet doe je het niet!
quote:Art. 245 . - 1. Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige
Op woensdag 29 mei 2002 12:28 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik dacht dat dat nog niet zo heel lang geleden veranderd was..
quote:Dus als iemand van 30 het normaal vindt om met iemand van 14 te gaan dan moet ie dat lekker doen? Ik vind dat echt flink in de richting van pedofilie gaan, sorry. Natuurlijk is erg een groot grijs gebied met allerlei uitzonderingen, maar ik vind niet dat je zomaar kunt stellen dat iedereen het zelf maar moet weten.
Op woensdag 29 mei 2002 12:28 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Ok maar dat is duidelijk jou mening dan! Ik snap je punt ook wel duidelijk hoor, maar stel ze waren wat jonger, hij 17 zei 14, 3 jaartjes verschil, beiden nog niet volwassen! Zou je dan als hij 18 word en zei 15 ook gaan zeggen hij is volwassen hij moet van der afblijven??
Ik denk dat iedereen die grens zelf moet bepalen, als jij vind dat het wel kan moet je het doen, vind jij het kan niet doe je het niet!
quote:aha dit zocht ik, maar wie kan er nu aangifte doen???
Op woensdag 29 mei 2002 12:36 schreef Ripley het volgende:[..]
Art. 245 . - 1. Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige
handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf
van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:Helder.
Op woensdag 29 mei 2002 12:36 schreef Ripley het volgende:
Art. 245 . - 1. Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige
handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf
quote:Ja, dat vind ik zelf ook een belachelijke regel. Net of de situatie dan compleet anders is
Op woensdag 29 mei 2002 12:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
aha dit zocht ik, maar wie kan er nu aangifte doen???
en als je getrouwd ben mag het dus wel..
quote:Ik was zelf ook al bezig met wat te onderzoeken hierop. Ik heb niet een dergelijk strakke verwoording gevonden.
Op woensdag 29 mei 2002 12:36 schreef Ripley het volgende:[..]
Wat ik heb gevonden....
Volgens het gevonden stuk verstaan we onder seksueel misbruik van kinderen: seksuele contacten van (jong) volwassenen met kinderen (jonger dan zestien jaar), die plaatsvinden tegen de zin van het kind of zonder dat het kind deze contacten kan weigeren. Het kind wordt door de volwassene emotioneel onder druk gezet. De volwassene. dwingt het kind of weet door zijn overwicht te bereiken dat het kind zich niet aan de seksuele toenaderingen kan onttrekken.
Ben ik het verder met je eens dat er een wazig gebied is. Er zal dus altijd per situatie bekeken moeten worden of het kan. Dat kunnen we niet hier vanaf het forum. Maar in alle gevallen vind ik het belangrijk dat de volwassene NOOIT zijn overmacht toont. Hoe volwassen de jongere partij ook kan zijn, deze zal altijd de eerste jaren opkijken tegen de volwassene.
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 29-05-2002 12:43]
quote:Ja, volgens mij ook hoor. Maar 100% zeker weet ik het niet. Daar heb ik trouwens niet zoveel problemen mee, je hebt dan te maken met twee niet-volwassenen die op ongeveer gelijk niveau staan op seksueel gebied en ook in het leven.
Op woensdag 29 mei 2002 12:41 schreef Frollo het volgende:[..]
Helder.
Maar wat als de 'dader' zelf ook nog geen 16 is? Volgens mij mag het dan weer wel. Dus jongen 14 met meisje 13 valt gewoon onder de noemer 'experimenteren' en is niet strafbaar. Tenminste, dat heb ik altijd gedacht.
quote:Het vage gebied begint dus eigenlijk als de ene partij ouder is als 16 en de jongere partij onder de 16. Met nadruk dat het al lastiger wordt als de oudere partij de volwassen leeftijd van 18 jaar bereikt heeft.
Op woensdag 29 mei 2002 12:43 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja, volgens mij ook hoor. Maar 100% zeker weet ik het niet. Daar heb ik trouwens niet zoveel problemen mee, je hebt dan te maken met twee niet-volwassenen die op ongeveer gelijk niveau staan op seksueel gebied en ook in het leven.
quote:Ja, idd. Kijk een 17 jarige met een 12-jarige vind ik ook niet kunnen. Maar een 17-jarige met een 15-jarige wel. Als die 17-jarige dan 18 wordt en de ander moet nog 16 worden, dan vind ik dat een heel ander geval dan iemand vaan een jaartje of 20 die een meisje van 14 aan de haak slaat. Éen paar jaar maken in die periode zoveel verschil tussen volwassen - puber -kind.
Op woensdag 29 mei 2002 12:45 schreef Brad het volgende:[..]
Het vage gebied begint dus eigenlijk als de ene partij ouder is als 16 en de jongere partij onder de 16. Met nadruk dat het al lastiger wordt als de oudere partij de volwassen leeftijd van 18 jaar bereikt heeft.
quote:ben ik het ook wel mee eens, maar er zijn altijd uitzonderingen..
Op woensdag 29 mei 2002 12:51 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja, idd. Kijk een 17 jarige met een 12-jarige vind ik ook niet kunnen. Maar een 17-jarige met een 15-jarige wel. Als die 17-jarige dan 18 wordt en de ander moet nog 16 worden, dan vind ik dat een heel ander geval dan iemand vaan een jaartje of 20 die een meisje van 14 aan de haak slaat. Éen paar jaar maken in die periode zoveel verschil tussen volwassen - puber -kind.
quote:Dit gaat alleen maar over druk, idd een "leraar-leerling" relatie is per definitie verboden..
Op woensdag 29 mei 2002 12:43 schreef Brad het volgende:Wat ik heb gevonden....
Volgens het gevonden stuk verstaan we onder seksueel misbruik van kinderen: seksuele contacten van (jong) volwassenen met kinderen (jonger dan zestien jaar), die plaatsvinden tegen de zin van het kind of zonder dat het kind deze contacten kan weigeren. Het kind wordt door de volwassene emotioneel onder druk gezet. De volwassene. dwingt het kind of weet door zijn overwicht te bereiken dat het kind zich niet aan de seksuele toenaderingen kan onttrekken.
Het hangt er hierbij precies vanaf hoe de relatie is zoals Milagro eerder al aangaf. Het kan onmogelijk een serieuze relatie zijn (niet dat het dat kan worden, want ik ken situaties waarbij het blijvend is die situatie). Het kan dus niet zo zijn dat een 15jarige aan bijv. een samenwoon situatie moet gaan denken. De verliefdheid moet gezien worden als een verliefdheid die je verwacht bij 15/16jarigen. De volwassen persoon moet zich hierbij dus aanpassen en inschikken.
quote:Gaat het bij sexueel contact tussen een kind en een (jong)volwassen persoon niet altijd over de vraag "druk"??
Op woensdag 29 mei 2002 12:56 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dit gaat alleen maar over druk, idd een "leraar-leerling" relatie is per definitie verboden..
Dat is nu net het punt waar het om gaat als je wilt bekijken of het strafbaar is. De situatie "leraar-leerling" komt in deze situatie niet eens ter sprake.
quote:Neej dat zeg ik niet, maar het is ook de keuze van dat meisje, als dat meisje vind dat zei dat maar moet doen en ze wil dat, dan is er toch geen probleem! Echter zou ik zo'n groot verschil ook niet normaal vinden, maar je praat dan ook wel over de dubbele leeftijd! Ik heb zoiets van een jaartje of 3-5 mag er best tussen zitten. In zo'n gevallen dan!
Op woensdag 29 mei 2002 12:38 schreef Ripley het volgende:[..]
Dus als iemand van 30 het normaal vindt om met iemand van 14 te gaan dan moet ie dat lekker doen? Ik vind dat echt flink in de richting van pedofilie gaan, sorry. Natuurlijk is erg een groot grijs gebied met allerlei uitzonderingen, maar ik vind niet dat je zomaar kunt stellen dat iedereen het zelf maar moet weten.
Maar hoe zit het omgedraaid? Jongere jongens met oudere vrouwen? Ik hoor wel vaker dat een jonge van 14/15 zich uitleeft met een meid van 19/20. Dit vinden we vast wel allemaal goed of niet soms?
quote:Nee, dat is precies hetzelfde. Ik ben 25 en ik moet er niet aan denken dat ik met een 15-jarige seks zou moeten hebben. Ik val niet op kinderen.
Op donderdag 30 mei 2002 09:49 schreef PizzaGuy het volgende:[..]
Neej dat zeg ik niet, maar het is ook de keuze van dat meisje, als dat meisje vind dat zei dat maar moet doen en ze wil dat, dan is er toch geen probleem! Echter zou ik zo'n groot verschil ook niet normaal vinden, maar je praat dan ook wel over de dubbele leeftijd! Ik heb zoiets van een jaartje of 3-5 mag er best tussen zitten. In zo'n gevallen dan!
Maar hoe zit het omgedraaid? Jongere jongens met oudere vrouwen? Ik hoor wel vaker dat een jonge van 14/15 zich uitleeft met een meid van 19/20. Dit vinden we vast wel allemaal goed of niet soms?
En een meisje van 14 maakt tot op zekere hoogte haar eigen beslissingen ja, maar vaak laten meisjes van die leeftijd zich onder druk van een vriendje of zelfs van hun omgeving of wat dan ook overhalen tot dingen waar ze helemaal niet klaar voor zijn. Je hebt op die leeftijd vaak minder zelfvertrouwen, bent minder doordact etc. Het is niet voor niks dat je op die leeftijd ook een heleboel andere dingen nog niet zelf mag beslissen.
quote:Duidelijk dat Kreator met een probleem zit. Waarschijnlijk geilt hij vooral op kleine meisjes en is hij gewoon jaloers.
Op maandag 27 mei 2002 21:29 schreef PizzaGuy het volgende:
edit: Sorry Kreator, zie nu pas dat ze allemaal van jou zijn, er zijn er meer, maar deze plukte ik toevallig uit allemaal 1 topic!
Btw ik ben ook illegaal bezig, heb een vriendin van 16 en ben zelf 19. Ik beken het gelijk maar ff.
quote:Nee hoor, 16 mag. Duzze, gefeliciteerd
Op donderdag 30 mei 2002 10:17 schreef Harmonius het volgende:
Btw ik ben ook illegaal bezig, heb een vriendin van 16 en ben zelf 19. Ik beken het gelijk maar ff.
quote:We zijn ons ervan bewust wat kinderen betreft. Op dat vlak lopen we vaak tegen de lamp. Het feit dat wij heel gelukkig zijn samen staat als een paal boven water en wat later komt, dat zien we dan wel weer. We beseffen ook dat we geen jaren meer kunnen wachten. Ikzelf ben nog jong genoeg, dus ik zou nog wel even kunnen wachten, maar je begrijp het probleem. Ons kind zal helaas ook nooit de ouders van mijn vriend leren kennen en dat is al spijtig genoeg. Bedankt voor je reaktie.
Op dinsdag 28 mei 2002 17:50 schreef krn176 het volgende:[..]
waarschijnlijk:
Jaloezie, liefde is oorlog en jongens van jouw leeftijd gunnen jouw vriend jouw niet omdat zij hem niet van jouw leeftijdscategorie achten terwijl jullie wel dergelijk heel goed bij elkaar passen, dat blijkt wel omdat jullie al 4 jaar lang samen wonen.... Alleen jij bent waarschijnlijk veel eerder en sneller volwassenen geworden dan je vriend en hij was dus 31 toen je hem leerde kennen en heeft veel ervaring qua relaties achter de rug en weet dus heel goed hoe die jouw moet behandelen...
ik wens jouw het beste en veel geluk, alleen zal het moeilijk zijn voor je vriend om nog opa te worden, omdat het bij je kinderen dan nog minimaal 25 jaar duurt voordat zij ook kinderen hebben, tegenwoordig begint met steeds minder vroeg aan kinderen
Ik heb (pardon.. hAD
) ook een vriendin die 6 jaar jonger is dan mij, en ik had er eens een grote probleem mee, en dat had ik op een forum geplaatst. 10 pagina's of zo, waarvan meer dan de helft of ik wel helemaal lekker was, of 'het lekker neukt' 'zoek' iemand van je eigen leeftijd' 'pedo
' enz ![]()
Ik hou gewoon echt heel veel van haar, meer dan verliefdheid, en dan denk je op een forum waar je al bijna 2 jaar komt ff je probleem te kunnen bespreken, krijg je dat soort reacties naar je hoofd
Je mag het best afkeuren van me maar dan hoef je ook niet te reageren als je niet kan helpen met het probleem.
kan iemand deze ff opzoeken, ik kan em niet vinden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |