Zo iemand ken ik. en ik vind het echt heel zielig voor haar. Al vanaf het begin dat ik haar kende heeft ze problemen met zichzelf. Ik ken haar al vanaf de basisschool. Sindsdien kan ik me herinneren dat ze altijd werd gepest om haar uiterlijk. Niet bepaald omdat ze er lelijk uitzag maar omdat ze een huidaandoening op haar gezicht had. En dat niet alleen. Ze heeft ook een wat gekke achternaam. Laatst zag ik haar een keer fietsen en ik had haar nog even gesproken. Echt een heel intelligente en leuke meid voor de rest. Jammer dat ze zo is geworden. Ze heeft ook geen baan omdat ze zegt dat ze telkens word ontslagen vanwege haar negatieve invloed op de werkplaats.
En dan vinden mensen het raar dat ze zo is. Terwijl ze er niets aan kan doen. Ze doet zo haar best maar telkens weer mislukt het. Ze word er ook telkens van beschuldigt dat ze het allemaal zelf heeft gedaan en dat ze alles zelf heeft veroorzaakt.
Maar ik weet natuurlijk dat dat niet zo is. En nu is ze helemaal alleen en heeft geen vrienden meer en ze is ook nog eens verslaafd aan een bepaalde drugs.
Hoe kunnen we dit soort mensen helpen vraag ik mij dan af.
Ik vind het zo zielig voor haar.
Ik wil haar ook niet lastig vallen omdat ik bang ben dat we misschien ruzie krijgen als ik haar wil helpen. ik weet het niet meer.