quote:Ja, alles moet opnieuw. De hele rechtzaak wordt overgedaan.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:00 schreef Fireblast het volgende:
Maar moet nu ALLES opnieuw, dus ook het voorlezen van de tenlastelegging enzo?
quote:Tenzij een andere rechtbank zegt, nee, bekijk het maar, we gaan niet vervolgen. OM heeft immers al vrijspraak geeist.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, alles moet opnieuw. De hele rechtzaak wordt overgedaan.
quote:Rechtbanken vervolgen niet. Het OM doet dat, en die hebben het "bevel" gekregen te vervolgen.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tenzij een andere rechtbank zegt, nee, bekijk het maar, we gaan niet vervolgen.
quote:Nee, in dit geval wilde het OM niet vervolgen maar de rechtbank besloot anders.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechtbanken vervolgen niet. Het OM doet dat, en die hebben het "bevel" gekregen te vervolgen.
Dus ja: het gaat gewoon opnieuw.
quote:Desalniettemin blijft het het OM dat vervolgt,of ze nu gedwongen worden of niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, in dit geval wilde het OM niet vervolgen maar de rechtbank besloot anders.
quote:Dat is dan ook niet de reden voor de wrakingOp vrijdag 22 oktober 2010 18:41 schreef Xaobotnik het volgende:
Op zich een goede zaak dat de schijn van partijdigheid zo wordt weggenomen. Maar ik vind de reden wel raar. Bij het eerste wrakingsverzoek kon ik het nog begrijpen. Maar wanneer Hans Jansen en de rechter elkaar tegen komen op een etentje, is het niet vreemd dat ze het erover hebben. En als die rechter dan zegt dat de zaak een goede basis heeft, is daar niets vreemds aan. En Hans Jansen is natuurlijk geen achterlijke. Dus dat die zich beïnvloed zou laten hebben of dat de rechter daarmee een poging tot beïnvloeding zou hebben gedaan, vind ik redelijk onzin.
quote:Het Gerechtshof besloot anders.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, in dit geval wilde het OM niet vervolgen maar de rechtbank besloot anders.
quote:Ook even vorige topics over proces Wilders toegevoegd. En bedankt
quote:Onjuist, het is ook mogelijk (met toestemming van het OM en Wilders) dat alles wordt beschouwd als ingelast van de afgelopen weken. En dat ze gewoon verder gaan met de repliek.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, alles moet opnieuw. De hele rechtzaak wordt overgedaan.
quote:Wilders is een clown omdat hij last ondervindt aan een slopende rechtzaak. LogischOp vrijdag 22 oktober 2010 20:28 schreef forzaudinese het volgende:
Wilders vind het heel erg dat het een paar maanden langer gaat duren![]()
Dat er nog serieus mensen kunnen stemmen op die clown!
quote:Jij weet er ook echt helemaal geen fuck vanaf he?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:19 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Onjuist, het is ook mogelijk (met toestemming van het OM en Wilders) dat alles wordt beschouwd als ingelast van de afgelopen weken. En dat ze gewoon verder gaan met de repliek.
Hoewel mosko natuurlijk wel eerst zijn getuige wil horen. Het kan dus ook zijn dat de nieuwe rechtbank een tussenvonnis geeft.
Iemand vroeg mij eerder waarom ik denk dat er uiteindelijk geen vonnis komt, maar dat het OM niet-ontvankelijk wordt verklaard.
Het betoog van Mosko is erg sterk namelijk op dit punt. Er is overduidelijk sprake van een schending van 6.2 EVRM en dit is opzich al voldoende voor een niet-ontvankelijk verklaring. Tel daar de verklaring van jansen bij op en je krijgt nog 2 extra argumenten. Het toont de vooringenomenheid van het hof nog meer aan. En bovendien heeft iemand van de rechtelijke macht, die betrokken was bij de vervolging van wilders, zich ook nog eens schuldig gemaakt aan inmening. Dit zijn dus 2 gronden die beide sterk onderbouwd kunnen worden en los van elkaar al goed zijn voor niet-ontvankelijkheid, laat staat als ze bij elkaar worden gebruikt.
quote:Ik haal het betoog van mosko aan, dus het is waarschijnlijker dat jij er niets van weet. Wat zeg ik, waarschijnlijker, gezien je bijdragen in dit topic denk ik dat we die conclusie wel kunnen trekken.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij weet er ook echt helemaal geen fuck vanaf he?
quote:Ik sluit het niet helemaal uit hoor, de niet-ontvankelijkheid, maar zo'n duidelijk geval vind ik het niet. Ik zie niet zo waarom art. 6 lid 2 EVRM geschonden zou zijn. Het hof heeft zich stelliger uitgedrukt in haar beschikking dan gebruikelijk (en wellicht wenselijk) is, maar een schending van 6 EVRM? Ik snap dat Mosko daarvoor pleit, maar zo helder vind ik dat absoluut niet. Het hof moest natuurlijk in die beschikking wel ingaan op de strafbaarheid van de uitspraken en ze hebben met stellige woorden de vervolging bevolen, maar nergens blijkt daar uit dat de rechtbank ook maar enigszins verplicht zou zijn om Wilders inderdaad schuldig te bevinden. Misschien heb ik dat gemist hoor, maar zijn er deskundigen geweest die meteen na de beschikking van het hof uitgingen van niet-ontvankelijkheid van het OM bij de rechtbank?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:19 schreef Consurechter het volgende:
Iemand vroeg mij eerder waarom ik denk dat er uiteindelijk geen vonnis komt, maar dat het OM niet-ontvankelijk wordt verklaard.
Het betoog van Mosko is erg sterk namelijk op dit punt. Er is overduidelijk sprake van een schending van 6.2 EVRM en dit is opzich al voldoende voor een niet-ontvankelijk verklaring. Tel daar de verklaring van jansen bij op en je krijgt nog 2 extra argumenten. Het toont de vooringenomenheid van het hof nog meer aan. En bovendien heeft iemand van de rechtelijke macht, die betrokken was bij de vervolging van wilders, zich ook nog eens schuldig gemaakt aan inmening. Dit zijn dus 2 gronden die beide sterk onderbouwd kunnen worden en los van elkaar al goed zijn voor niet-ontvankelijkheid, laat staat als ze bij elkaar worden gebruikt.
quote:Het OM heeft inmiddels al meegedeeld dat ze hetzelfde team sturen.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:58 schreef Schanulleke het volgende:
Is het OM nu eigenlijk verplicht om dezelfde OvJ af te vaardigen of kunnen ze de zaak geheel opnieuw opbouwen? In dat laatste geval zou deze onhandigheid van de voorzittende rechters ook vooropgezet kunnen zijn, in de hoop dat het OM haar taak nuserieuzeranders zal opvatten
quote:Daarentegen zou ik als benadeelde me er ernstig op beraden of ik weer dezelfde advocaat zou sturen.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Het OM heeft inmiddels al meegedeeld dat ze hetzelfde team sturen.
quote:Dat is wel zuiver van ze.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Het OM heeft inmiddels al meegedeeld dat ze hetzelfde team sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |