Sorry als het hier verkeerd staat, maar ik dacht dat dit wel onder klagen zou vallen.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 27-05-2002 20:04]
Sterkte heksje
sterkte en succes!!
Hanneke
PS Ik herken je uitspraak: "ik houd meer van dieren dan van mensen"
Heb je niet een goede vriend(in) waar je even uit kunt huilen en die je ook nog wat goede raad kan geven? Dat praat een stuk gemakkelijker dan via zo een beeldscherm...
quote:was serieus bedoeld .. maar ja...
Op maandag 27 mei 2002 20:00 schreef Haanibal het volgende:
-edit- Wat een onnodig flauwe reactie. Post dan gewoon niet! -/edit-[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 27-05-2002 20:04]
quote:Het is heel moeilijk, maar probeer alle ellende even (voor een paar dagen/weken) van je af te zetten. Probeer jezelf 'van boven' te bekijken, vanuit een breder perspectief. Problemen lijken dan veel minder groot. En natuurlijk is het zo dat alles nu zo lastig lijkt, maar over een paar jaar kijk je er echt anders tegenaan, veel positiever (je ziet de dingen dan zoals ze werkelijk waren). Als je dat diploma binnen hebt, staan de deuren naar een vrijer leven al heel wat meer open: studeren / werken / op jezelf wonen. Als je nu zakt, wordt dat een jaartje uitstel.
Op maandag 27 mei 2002 19:57 schreef klein_lief_heksje het volgende:
geen klachten waarover gediscussieerd of gepraat kan worden maar moet het wel even kwijt. Ik baal gewoon zo verschrikkelijk. ten eerste wordt een van mijn huisdieren (konijntje) morgen afgemaakt (ik hou meer van dieren dan van mensen, en hou zielsveel van haar specefiek omdat het mijn eerste huisdiertje was), ze heeft nu al ruim en een jaar een tumor en het is min of meer een wonder dat ze zo lang heeft geleefd nog, maar nu is het dan toch echt over. Haar achterkant is verlamd en ze sleept zich voort in d'r kooi. Drie dagen geleden was ze nog min of meer (voor zever mogelijk in haar conditie)in orde. Ik zit midden in mijn havo-examens en dreig te zakken omdat ik niet goed ben met het onderbouwen van mijn mening (ookal ken ik de achtergrond heel goed), waardoor ik nu geschiedenis zwaar slecht gemaakt heb. Voor duits heb ik ruim over de helft van het aantal punten gescored en toch heb ik waarschijnlijk nog niet genoeg voor een voldoende.
Ik heb voor alles heel hard geleerd, maar omdat ik een tijdlang zwaar depressief was (omdat mijn vader alzheimer heeft en ik het dit jaar pas echt ging merken) van het schooljaar en toen alles verknalt heb is het een wonder als ik nu slaag (ik moet 2x een 5.9 zien te halen voor vakken waar ik ronduit slecht in ben omdat ik bijna niet meer mee heb gedaan, vanwege die depressie, en een keer een 5,1).
Komt nog bij dat ik zwaar oververmoeid ben en het idee heb dat iets heel erg niet in orde is met me, omdat ik steeds heel erg hoofdpijn en duizeligheidsaanvallen heb (maar dat komt misschien weer door het oververmoeid zijn). Komt nog bij dat mijn oudere zus me de hele tijd op m'n vingers kijkt en mijn leven zowat dicteerd onderhand (ze bemoeid zich letterlijk óveral mee, soms is het net of zij mijn moeder is, erger eigenlijk nog) en mijn vader die steeds slechter en slechter wordt. Ik heb er nu gewoon even heel erg genoeg van, en voel weer een zware depressie aankomen. Ik kan het gewoon even niet meer aanIk weet wel dat er ergere dingen zijn, maar ik ben gewoon zwak.
Sorry als het hier verkeerd staat, maar ik dacht dat dit wel onder klagen zou vallen.
Nog een studeertip: mijn broertje had veel te weinig tijd voor zijn vwo-examen en was ook erg moe. Hij heeft toen bij een natuurwinkel pilletjes gehaald met ephadra (of ephedra), hier wordt je zeer wakker van, je leert sneller en snapt alles sneller. Hij heeft hierop zijn vwo examen gehaald!! De pilletjes werken ca. 8 uur lang, en het lijkt alsof je 2 liter koffie gedronken hebt.
quote:Maar zijn de herexamens ook al voorbij?
Op maandag 27 mei 2002 20:26 schreef klein_lief_heksje het volgende:
Voel me al ietsjes beter nu ik het van me af heb geschreven. Mijn vrienden zijn nu allemaal ook te druk bezig met de examens, heb ze nu al een week of zo niet meer gesproken (normaal zie ik ze elke dag). Trouwens heel erg bedankt van die tip van de pilletjes, als ik dat eerder geweten had had ik er zeker achteraan gegaan, ik ben nu namelijk al wel min of meer klaar met mijn examens, de stress en zorgen rond de examens komen nu vooral van het afwachten of ik het gehaald heb. Zal wel weer dat ik met één tiende ernaast niet slaag ofzo, dat soort dingen heb ik altijd. achja, ik zie wel.
quote:Voor je aan de Ephedra pillen gaat beginnen vind ik dat je eerst even moet kijken wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben op je lichaam. Lees eventjes onder het stukje ' waarschuwingen ' alsjeblieft??
Op maandag 27 mei 2002 20:26 schreef klein_lief_heksje het volgende:
Voel me al ietsjes beter nu ik het van me af heb geschreven. Mijn vrienden zijn nu allemaal ook te druk bezig met de examens, heb ze nu al een week of zo niet meer gesproken (normaal zie ik ze elke dag). Trouwens heel erg bedankt van die tip van de pilletjes, als ik dat eerder geweten had had ik er zeker achteraan gegaan, ik ben nu namelijk al wel min of meer klaar met mijn examens, de stress en zorgen rond de examens komen nu vooral van het afwachten of ik het gehaald heb. Zal wel weer dat ik met één tiende ernaast niet slaag ofzo, dat soort dingen heb ik altijd. achja, ik zie wel.
Het kan op de korte termijn zijn of op de lange.
Op de korte termijn hielp bij mij sporten heel veel, gewoon lekker je stress eruit op een fitnessapparaat of wat je ook maar leuk vindt. Fietsen vond ik ook altijd lekker, lekker in de buitenlucht, niemand om je heen (woon in friesland
).
Een weekendje weg helpt ook, als je het geld/de tijd hebt.
Hoe je de tijd tot de uitslag door moet komen weet ik niet. ik zit in hetzelfde schuitje. Het spant er dit jaar echt om.
quote:Kut. wou het evt wel uitproberen maar dat kan dus niet
Gebruik geen ephedra indien u last heeft van hoge bloeddruk, bij hartproblemen, zwangerschap of indien u diabetisch bent.
Sterkte ermee!
quote:Dit is ook niet meer nodig dan..
Op maandag 27 mei 2002 20:00 schreef Haanibal het volgende:
-edit- Wat een onnodig flauwe reactie. Post dan gewoon niet! -/edit-
[Dit bericht is gewijzigd door 2x4 op 28-05-2002 11:18]
quote:ik vraag me af wat voor'n zin het heeft.
Op maandag 27 mei 2002 21:07 schreef Hanneke1983 het volgende:
neem mijn tip ook even serieus
uitgebreid bloedonderzoek gehad. nee hoor, niks aan de hand.
komen ze 3 jaar later, aangezien de klachten er nog waren, tot de conclusie dat het wel zo is ![]()
en dankzij hun fijne bloedonderzoek ben ik vorig jaar gezakt en heb ik een kutjeugd gehad.
Dus zo'n bloedonderzoek zegt niet veel ![]()
maargoed ik ben ik een kuthumeur, ignore me
Maar heeeeeel veel sterkte
* phreak biedt ook een schouder aan en wenst lief_klein_heksje heel veel sterkte
Dikke Knuffel..
* daniman biedt zijn schouder ook aan
quote:Aaaa merci!!
Op dinsdag 28 mei 2002 02:11 schreef ElizabethR het volgende:
offtopic, maar het moet wel even gezegd worden: Bij deze excuses aan Haanibal. Via mail even gesproken over de edit, en die was bij nader inzien niet nodig geweest. Sorry Haanibal!
Enne, als je aan al die schouders nog niet genoeg hebt, ik heb er ook nog wel een..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |