abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 09:43:05 #201
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91104697
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:31 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Letterlijk zelfs:
http://web.archive.org/we(...)or.us/linux/toaster/
:')
heitieh
pi_91117416
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:43 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

:')
Die zag je wel aankomen :'(
  maandag 10 januari 2011 @ 20:16:51 #203
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91130796
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:14 schreef Godshand het volgende:

[..]
Linux is niet alleen een besturingssysteem, maar ook een filosofie. Ontwikkelaars doen dat niet om rijk te worden, maar om mensen te dienen. Gebruikers (en dit geldt nog eens extra voor de Ubuntu-distro) zijn zeer behulpzaam. Het taalgebruik in het gebruikersforum is zeer netjes en mensen worden altijd geholpen, waar op andere fora het antwoord is "stomme vraag, slotje".
Dat de ontwikkeling van Moonlight achter loopt op Silverlight is dat mensen in hun vrije tijd die software ontwikkelen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_91131492
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:16 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Linux is niet alleen een besturingssysteem, maar ook een filosofie. Ontwikkelaars doen dat niet om rijk te worden, maar om mensen te dienen. Gebruikers (en dit geldt nog eens extra voor de Ubuntu-distro) zijn zeer behulpzaam. Het taalgebruik in het gebruikersforum is zeer netjes en mensen worden altijd geholpen, waar op andere fora het antwoord is "stomme vraag, slotje".
Dat de ontwikkeling van Moonlight achter loopt op Silverlight is dat mensen in hun vrije tijd die software ontwikkelen.
De ontwikkeling loopt nauwelijks achter, al zal microsoft natuurlijk altijd een voorsprong kunnen behouden als ze dat willen.

Het enige echte probleem met silverlight is de DRM-functie die sommige idioten (RTL bijv.) gebruiken, en die logischerwijs niet in een open-source programma ingebouwd kan worden.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:35:27 #205
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_91131790
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Klonk het volgende:
Ik ben jullie kwijt :')

En voordat ik proberen jullie te volgen kan ik hier net zo goed de vraag stellen waar het om gaat.

Ik wil zeg maar een softwarematige kvm switch, en volgens mij is via een VNC dan de makkelijkste manier (toch :@ :') )
Dat kan inderdaad met VNC. Met de oplossing die ze hierboven aandragen (ssh x-forwarding) open je dan zegmaar een ubuntu-applicatie in een scherm in je windows.

Wat evt ook kan is (als je scherm twee inputs heeft) is alleen je toetsenbord en muis delen tussen de twee computers (via synergy), dan hoef je alleen ff je input-kanaal van je scherm te wisselen (kan vaak met een knopje als je meerdere ingangen hebt).
Je kunt dan bijvoorbeeld instellen dat je muis en tobo wisselen van ubuntu naar linux via een bep. toesencombinatie, of door je muis 'van je beeld' af te schuiven (instelbaar). Dit werkt in mijn ervaring een stuk lekkerder als vnc.

.. oh crap, ik zit weer op een oude post te reageren :')
pi_91133783
Vandaag mijn SSD opgehaald en in mijn laptop gestopt. Wat werkt dat heerlijk in combinatie met Ubuntu! :D
  maandag 10 januari 2011 @ 22:45:37 #207
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_91140188
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:09 schreef JoshuaL het volgende:
Vandaag mijn SSD opgehaald en in mijn laptop gestopt. Wat werkt dat heerlijk in combinatie met Ubuntu! :D
Daar zit ik ook nog over te twijfelen, of ik wel of geen SSD wil :P.

Op zich gaat alles snel genoeg :P.
pi_91147041
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het zou niet out of the box mogen werken?

Er zou geld in gestoken moeten worden om bepaalde dingen goed te laten werken?

Ik snap je argumenten niet misschien ben ik dom
Je leest niet. Het zou wel out-of-the-box perfect moeten werken. Net zoals bij M$ of Apple.

En daar laat Linux altijd steken vallen. Het doet het alleen goed met Nvidia/Intel combinaties. Om over printerondersteuning te zwijgen, alleen bij HP is het goed geregeld.

Wil je het wel laten werken, moet je gaan kutten met de CLI.

Ik weet waar ik over praat. Om te internetten gebruik ik dus Ubuntu op mn laptop. Msnen, surfen, media bekijken (deze laptop heeft Nvidia/Intel) gaat allemaal prima. Maar mn Canon Mp620 wordt niet ondersteund, alleen via een heel gedoe met de config aanpassing van een mp630 config file, en dan nog een .tar ergens compileren met die kutcommando's. Allemaal niet via een GUI.

Dat gedoe heb ik opgegeven, dan boot ik gewoon Win 7 en dan werkt, naast mn printer ook de ingebouwde webcam gewoon.

M$ (en ook Apple) sluit gewoon overeenkomsten met andere fabrikanten zoals Logitech waar ze zeggen: jongens, Win7 komt eraan, zo gaat het eruitzien en maken jullie ff de drivers ervoor? Onze source krijgen jullie gratis. Ja zeggen die fabrikanten, wat levert dat op? M$: klanten mensen, maar we zijn niet beroerd, alvast 1 miljard $ voor R&D. En Steve Jobs doet er 2 miljard $ voor Apple boven op. En Linus Torvaldsen? Die heeft het over het mooie open-source concept. Zak geld? Nee. Extra inkomsten: mogelijk. Kortom, de Raad van Bestuur bedankt Linus vriendelijk, en gaat over tot de orde van de dag.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_91147557
Ja canon is nog de grote uitzondering die niet altijd out-of-the-box werkt. Zelf ben ik nog nooit een printer tegengekomen die het niet gelijk doet zodra je de kabel erin steekt, of hooguit na wat uitbereidingen van CUPS te installeren, gewoon uit de repo. Webcams zelfde verhaal. Ik installeer ubuntu JUIST omdat ik geen zin heb in dat ellendige gespeur naar proprietary drivers die overal vandaan moeten komen...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:48:20 #210
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91150170
Ik kan me echt niet vinden in je verhaal Godshand.

Wat is de kans dat je een "onbekend apparaat" aantreft als je windows 7 installeert? Er is altijd wel een apparaat dat niet meteen werkt. Dan moet je zelf drivers zoeken en installeren.

Ik maak juist verrassend vaak mee dat je met ubuntu geen drivers hoeft te downloaden. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het er dus niet mee eens ben dat bij windows alles OOTB draait.

Als je dan tegen een apparaat aanloopt dat niet meteen wordt herkend in ubuntu, dan moet je inderdaad vaak meer moeite doen dan in windows.

Als voorbeeld heb ik nog mijn laptop. In windows 7 met de nieuwste videokaart drivers lukt het niet om de s-video poort te gebruiken. Start ik 1 keer op in ubuntu vanaf de usb stick (!) en hij werkt meteen. En het is ook nog een ATI kaart!
heitieh
pi_91157789
Heeft iemand hier veel verstand van de werking van de muis in ubuntu, technisch gezien dus?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:50:55 #212
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_91157857
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:49 schreef Dale. het volgende:
Heeft iemand hier veel verstand van de werking van de muis in ubuntu, technisch gezien dus?
Als je je hand erop legt, en je beweegt je hand, dan gaat er een pijltje op het scherm bewegen.
Je kun ook de knoppen op je muis indrukken, hiermee kun je dus dingen selecteren.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_91158014
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:50 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Als je je hand erop legt, en je beweegt je hand, dan gaat er een pijltje op het scherm bewegen.
Je kun ook de knoppen op je muis indrukken, hiermee kun je dus dingen selecteren.
Volgens mij heb je het woordje technisch gemist ;)
pi_91159498
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:49 schreef Dale. het volgende:
Wat wil je precies weten dan?
pi_91160358
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:35 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten dan?
[ afbeelding ]
Nou ik heb een tabletpc. Wanneer ik me scherm dubbelklap, tablet modus, en vervolgens weer terug zet in notebook modus dan begint me cursor op het scherm naar links te bewegen en simuleert die als het waren muis kliks (links en rechts). Dit gebeurt terwijl ik met geen poot aan me echte muis zit :+. Had deze vraag ook al op ubuntuforums gesteld alleen weten ze daar ook niet echt hoe het komt...

Enigste waar we eigenlijk achter zijn gekomen is dat bij 'xinput -list' het erop lijkt dat er 3 muizen zijn...
quote:
Virtual core pointer id=2 [master pointer (3)]
Virtual core XTEST pointer id=4 [slave pointer (2)]
Logitech USB Receiver id=9 [slave pointer (2)]
Logitech USB Receiver id=10 [slave pointer (2)]
PS/2 Mouse id=13 [slave pointer (2)]
AlpsPS/2 ALPS GlidePoint id=14 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet eraser id=15 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet touch id=16 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet stylus id=17 [slave pointer (2)]
Virtual core keyboard id=3 [master keyboard (2)]
Virtual core XTEST keyboard id=5 [slave keyboard (3)]
Power Button id=6 [slave keyboard (3)]
Video Bus id=7 [slave keyboard (3)]
Power Button id=8 [slave keyboard (3)]
CNA7157 id=11 [slave keyboard (3)]
AT Translated Set 2 keyboard id=12 [slave keyboard (3)]
Toshiba input device id=18 [slave keyboard (3)]
pi_91162306
Appart. Ik zou het rapporteren als bug op launchpad, hier zitten vaak de mensen die wat meer technische kennis hebben en weet je meteen ook of het daadwerkelijk een bug of een feature is.
Run het volgende commando in je terminal:
1apport-bug xserver-xorg-input-mouse

[ Bericht 43% gewijzigd door JoshuaL op 11-01-2011 14:52:30 (Commando toegevoegd) ]
pi_91168928
Neem aan hier dus https://launchpad.net/ubuntu?
pi_91169286
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:18 schreef Dale. het volgende:
Neem aan hier dus https://launchpad.net/ubuntu?
Als je het commando uit mijn vorige post uitvoert zal hij automatisch launchpad voor je openen en de informatie die nodig is toevoegen, het enige dat je moet doen is je probleem beschrijven.
Je hebt wel een launchpad account nodig.
pi_91169520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:59 schreef Dale. het volgende:

[..]

Nou ik heb een tabletpc. Wanneer ik me scherm dubbelklap, tablet modus, en vervolgens weer terug zet in notebook modus dan begint me cursor op het scherm naar links te bewegen en simuleert die als het waren muis kliks (links en rechts). Dit gebeurt terwijl ik met geen poot aan me echte muis zit :+. Had deze vraag ook al op ubuntuforums gesteld alleen weten ze daar ook niet echt hoe het komt...

Enigste waar we eigenlijk achter zijn gekomen is dat bij 'xinput -list' het erop lijkt dat er 3 muizen zijn...

[..]

Dat heb ik ook. Dat zal het probleem niet zijn denk ik.

Ik gok een beetje dat het aan die tablet zal liggen, dus misschien kun je eens
1xinput --list-props 15
doen, en het zelfde met 16 en 17, en kijken of de instellingen verschillen als het mis gaat...
pi_91171137
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

doen, en het zelfde met 16 en 17, en kijken of de instellingen verschillen als het mis gaat...
Zal ik doen. Gaat iig gelukkig niet altijd mis maar is wel vervelend als het gebeurt... enigste wat ik kan doen is scherm weer draaien in tablet modus en vervolgens weer terug (en hopen dat het niet gebeurt).
pi_91171217
Hmm niets vervelender dan inconsequente bugs :N Ik zou trouwens ook niet zo één twee drie weten hoe het op te lossen is, maar als je ziet dat er rare dingen veranderen heb je iig wat om te laten zien in je bugreport...
pi_91178103
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:48 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik kan me echt niet vinden in je verhaal Godshand.

Wat is de kans dat je een "onbekend apparaat" aantreft als je windows 7 installeert? Er is altijd wel een apparaat dat niet meteen werkt. Dan moet je zelf drivers zoeken en installeren.

Ik maak juist verrassend vaak mee dat je met ubuntu geen drivers hoeft te downloaden. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het er dus niet mee eens ben dat bij windows alles OOTB draait.

Als je dan tegen een apparaat aanloopt dat niet meteen wordt herkend in ubuntu, dan moet je inderdaad vaak meer moeite doen dan in windows.

Als voorbeeld heb ik nog mijn laptop. In windows 7 met de nieuwste videokaart drivers lukt het niet om de s-video poort te gebruiken. Start ik 1 keer op in ubuntu vanaf de usb stick (!) en hij werkt meteen. En het is ook nog een ATI kaart!
Als er niets wordt herkend is het installeren een heel gedoe, en vaak moet je allerlei config files nog zelf aanpassen.

Bij Win7 en met een beetje mazzel bij MacOSX ga je naar de site van de fabrikant, klik je op een .exe installer, rebooten klaar.

Omdat Microsoft en Apple afspraken maken met hardware fabrikanten, is er bijna altijd een driver te downloaden. De OS community doet dat niet, of het lukt simpelweg niet, en dit is meteen de reden dat ik vind dat Linux nooit echt ver zal schoppen.

Maar voor surfen, fokken etc, is het wel lekker virusvrij werken met Ubuntu :) Wil ik meer, zoals printen, webcams gebruiken, gamen etc. switch ik sneller naar Win7 of Apple (hoewel ik ook geen Apple fan ben, maar da's een hele andere discussie)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:55:19 #223
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91179372
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als er niets wordt herkend is het installeren een heel gedoe, en vaak moet je allerlei config files nog zelf aanpassen.

Bij Win7 en met een beetje mazzel bij MacOSX ga je naar de site van de fabrikant, klik je op een .exe installer, rebooten klaar.

Omdat Microsoft en Apple afspraken maken met hardware fabrikanten, is er bijna altijd een driver te downloaden. De OS community doet dat niet, of het lukt simpelweg niet, en dit is meteen de reden dat ik vind dat Linux nooit echt ver zal schoppen.

Maar voor surfen, fokken etc, is het wel lekker virusvrij werken met Ubuntu :) Wil ik meer, zoals printen, webcams gebruiken, gamen etc. switch ik sneller naar Win7 of Apple (hoewel ik ook geen Apple fan ben, maar da's een hele andere discussie)
Je zegt nu wel iets anders, want ik reageerde op je opmerking die duidelijk ging over Out Of The Box.

Naar de website van de fabrikant surfen om een driver op te halen is niet out of the box, namelijk ;)
heitieh
pi_91179866
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Moet je eens proberen als je de wifi-drivers nodig hebt :') Makkelijkste oplossing is dan vaak eerst ubuntu booten, daarmee de windows-drivers opsporen en opslaan, en dan weer windows booten! :D
pi_91189235
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Done, geen verschil. Zelfde al ik trouwens ook al gedaan bij die 3 muis gevallen, had je vast wel gelezen @ubuntuforum neem ik aan.

Dus -> :( :( ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')