abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:48:56 #101
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_90856863
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Klonk het volgende:
Ik ben jullie kwijt :')

En voordat ik proberen jullie te volgen kan ik hier net zo goed de vraag stellen waar het om gaat.

Ik wil zeg maar een softwarematige kvm switch, en volgens mij is via een VNC dan de makkelijkste manier (toch :@ :') )
VNC is inderdaad heel makkelijk. Inschakelen in ubuntu (system - preferences - Remote desktop) en (bijv.) realVNC installeren in windows.
heitieh
pi_90995807
Ubuntu maar weer eens terug gezet. Eventjes klaar met Windows (de gebruikelijke argumenten). Als allereerste maar eens proberen de vensters weer normaal te maken (welke debiel heeft bedacht dat het handig is het kruisje links te zetten)

Zo kruisjes staan weer waar ze horen -O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Kandijfijn op 07-01-2011 21:16:46 ]
pi_90999738
Ik heb een vraagje...

Ik zie vaker dat mensen bij hun file manager in hun zijpaneel zo'n soort categorieen hebben:

personal, devices, network...

hoe krijg ik dat ook? Ik heb nu gewoon dit :?

pi_91007931
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:07 schreef Dale. het volgende:
Ik heb een vraagje...

Ik zie vaker dat mensen bij hun file manager in hun zijpaneel zo'n soort categorieen hebben:

personal, devices, network...

[ afbeelding ]

hoe krijg ik dat ook? Ik heb nu gewoon dit :?

[ afbeelding ]
Da's Nautilus Elementary ;) Is wel slick.
staat in ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa
pi_91009261
Nu mag ik niet meer zelf bepalen welke .exe files ik instaleer :')? Ubuntu vertoont een beetje Apple trekjes hier
pi_91010525
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu mag ik niet meer zelf bepalen welke .exe files ik instaleer :')? Ubuntu vertoont een beetje Apple trekjes hier
Euhhuh? .exe? Zit je wel in het goeie topic?
pi_91010771
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Euhhuh? .exe? Zit je wel in het goeie topic?
Ja wou via wine een .exe instaleren. Ging vroeger feilloos met vorige versies maar nu loopt hij te zeveren.

is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.

Moet ik dat eerst weer uitzoeken :'(. Je zou denken rechtermuisknop rechten geven en dan zal Ubuntu wel vragen om mijn password maar nee hij zegt alleen dat hij het vertikt.

Kon de rechten van setup.exe niet wijzigen: Fout bij instellen toegangsrechten: Bestandssysteem is alleen-lezen

Ja dus :')? Ubuntu is echt een fijn systeem en heel snel volwassen geworden maar dit soort dingen zijn toch wel ergelijk
pi_91010865
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Moet ik dat eerst weer uitzoeken :'(. Je zou denken rechtermuisknop rechten geven en dan zal Ubuntu wel vragen om mijn password maar nee hij zegt alleen dat hij het vertikt.
Watvoor foutmelding geeft'ie dan als je dat doet?
pi_91010878
Zie edit
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:11 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Watvoor foutmelding geeft'ie dan als je dat doet?
zie edit

Denk dat het tijd worden voor mij om terminal wat beter te leren beheersen oO<
pi_91010913
Aha. Zet ze op een EXT4 partitie dan.
pi_91010975
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Aha. Zet ze op een EXT4 partitie dan.
Het is civ die staat op een CD

Btw kom er net achter hoe je een Iso moet mounten. Gewoon native i.p.v 3party app
pi_91010993
Ja nogal wiedes dan. Hoe wou je die executable bit wegschrijven op een CD?
pi_91011021
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja nogal wiedes dan. Hoe wou je die executable bit wegschrijven op een CD?
Ik wil gewoon dat hij civ gaat instaleren :'(. En ik snap je niet 100% :'(

Met oude Ubuntu heb ik dat wel eens geflikt waarom niet met de nieuwe :6
pi_91011094
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik wil gewoon dat hij civ gaat instaleren :'(. En ik snap je niet 100% :'(
Ja, kopieer het eerst naar je harde schijf dan!

Een CD is read-only, dus je kunt daar niet zomaar even de executable bit van een bestand toevoegen. Dat had moeten gebeuren voordat de CD gemaakt werd.
pi_91011122
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja, kopieer het eerst naar je harde schijf dan!

Een CD is read-only, dus je kunt daar niet zomaar even de executable bit van een bestand toevoegen. Dat had moeten gebeuren voordat de CD gemaakt werd.
Oke, ik mis mijn Windows stiekem :X

I'll give it a try thnx ^O^
pi_91011258
Ja, lang leve ieder willekeurig bestand zomaar kunnen uitvoeren! ^O^ De gevolgen zijn bekend :')

en je zit nu waarschijnlijk nog in de pavlov-fase. Vandaar dat je denkt windows te missen, gewoon omdat je gewend bent alle routines te kennen en dat nu eventjes niet meer zo is. Went vanzelf.
pi_91011431
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, lang leve ieder willekeurig bestand zomaar kunnen uitvoeren! ^O^ De gevolgen zijn bekend :')

en je zit nu waarschijnlijk nog in de pavlov-fase. Vandaar dat je denkt windows te missen, gewoon omdat je gewend bent alle routines te kennen en dat nu eventjes niet meer zo is. Went vanzelf.
Ik weet dat je gelijk hebt, maar damm dat dus :'( }:|

Het lijkt te werken eigenlijk fucking logisch achteraf gezien ^O^

Dank voor de hulp ^O^

Heb helaas een paar windows dingen echt nodig onder Linux. MS office (bazenprogramma, ja ik ken Libre office). En Civilization niet nodig maar wel leuk. Daarna kan Windows er ook gewoon af of in een vmware/virtuelbox
pi_91012718
@KomtTijd.... ok ik heb nu toegevoegd en geupdate;
1
2
sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

echter ik merk geen veranderingen... plus ik kan nergens een menu item ofzo om iets in te stellen
pi_91012996
je moet nog nautilus herstarten (nautilus -q of gewoon even opnieuw aanmelden)
pi_91013598
Ja dat heb ik gedaan maar nog steeds ziet de filemanager er ongeveer hetzelfde eruit. (Alleen bovenste knoppenbalk is weg) nog steeds dus geen categorieen, devices, personal, ...
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:44:44 #121
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91017564
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik weet dat je gelijk hebt, maar damm dat dus :'( }:|

Het lijkt te werken eigenlijk fucking logisch achteraf gezien ^O^

Dank voor de hulp ^O^

Heb helaas een paar windows dingen echt nodig onder Linux. MS office (bazenprogramma, ja ik ken Libre office). En Civilization niet nodig maar wel leuk. Daarna kan Windows er ook gewoon af of in een vmware/virtuelbox
MS Office 2007 in wine installeren. Werkt bijna meteen perfect. Met een kleine aanpassing perfect.

Ik heb het al eens gepost hoe, maar ik zoek wel ff. ;)
heitieh
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:48:15 #122
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91017655
Quote van Winehq:
quote:
How To Install Microsoft Office 2007

In current Wine, simply install as you would in Windows:

Make sure your version of wine is set to Windows XP.

Insert the disk.

Open the disk and right click on setup.exe and select "Open with wine windows program loader." Or open a terminal, navigate to the disk, and run the installer with:

wine setup.exe

The progress bar in the installer window may stop when it reaches about 2/3 of the way. The installation is continuing, even though the the progress bar is not moving. Wait for it to finish.

Note :­No overrides are needed to install Microsoft Office 2007. However to get Microsoft Office 2007 to run correctly once it has been installed some overrides may be necessary. See below for instructions.

Post Installation Instructions­

Once installed, one override is necessary. Without it, Powerpoint and Infopath with not start, and some dialog boxes in other Office apps will not display correctly. Follow the steps below:

Open winecfg by going to Applications > Wine > Configure Wine. Or open a terminal and type:

winecfg

In the Libraries tab in the area labeled "New override for library" type in riched20.dll and click on Add.

You will see it appear in the list below. Now select the riched20 in the list that we just added and click on the Edit button.

Set it to Native (Windows) and click OK.

This will allow Powerpoint and the other applications to run correctly.
heitieh
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:53:13 #123
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91017766
Wine maakt het leven in ubuntu wel wat makkelijker :D

Mijn schoonvader draait ook ubuntu en hij wilde daar graag van die Zylom spellen spelen. Dat gaat niet zomaar in ubuntu.

Ik heb toen Firefox (windowsversie) in wine geinstalleerd en daarna java (windowsversie) en flash(windowsversie). En het werkt ook nog allemaal _O-
heitieh
pi_91019421
Man wat is dat voor pokke zooi met nautilus :-/

Ik heb inmiddels dat "tweaks" tab gevonden in de file management preferences, die ik eerst moest vinden omdat hij niet meer bij de file manager onder edit->preferences stond... :X toen maar alles aangezet wat je aan kon zetten... maar hij slaat de settings niet op grmbl...
pi_91022138

:')14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')