VNC is inderdaad heel makkelijk. Inschakelen in ubuntu (system - preferences - Remote desktop) en (bijv.) realVNC installeren in windows.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Klonk het volgende:
Ik ben jullie kwijt![]()
En voordat ik proberen jullie te volgen kan ik hier net zo goed de vraag stellen waar het om gaat.
Ik wil zeg maar een softwarematige kvm switch, en volgens mij is via een VNC dan de makkelijkste manier (toch![]()
)
Da's Nautilus Elementaryquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:07 schreef Dale. het volgende:
Ik heb een vraagje...
Ik zie vaker dat mensen bij hun file manager in hun zijpaneel zo'n soort categorieen hebben:
personal, devices, network...
[ afbeelding ]
hoe krijg ik dat ook? Ik heb nu gewoon dit
[ afbeelding ]
Euhhuh? .exe? Zit je wel in het goeie topic?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu mag ik niet meer zelf bepalen welke .exe files ik instaleer? Ubuntu vertoont een beetje Apple trekjes hier
Ja wou via wine een .exe instaleren. Ging vroeger feilloos met vorige versies maar nu loopt hij te zeveren.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Euhhuh? .exe? Zit je wel in het goeie topic?
Watvoor foutmelding geeft'ie dan als je dat doet?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Moet ik dat eerst weer uitzoeken. Je zou denken rechtermuisknop rechten geven en dan zal Ubuntu wel vragen om mijn password maar nee hij zegt alleen dat hij het vertikt.
zie editquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Watvoor foutmelding geeft'ie dan als je dat doet?
Het is civ die staat op een CDquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Aha. Zet ze op een EXT4 partitie dan.
Ik wil gewoon dat hij civ gaat instalerenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja nogal wiedes dan. Hoe wou je die executable bit wegschrijven op een CD?
Ja, kopieer het eerst naar je harde schijf dan!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat hij civ gaat instaleren. En ik snap je niet 100%
Oke, ik mis mijn Windows stiekemquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja, kopieer het eerst naar je harde schijf dan!
Een CD is read-only, dus je kunt daar niet zomaar even de executable bit van een bestand toevoegen. Dat had moeten gebeuren voordat de CD gemaakt werd.
Ik weet dat je gelijk hebt, maar damm dat dusquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, lang leve ieder willekeurig bestand zomaar kunnen uitvoeren!De gevolgen zijn bekend
en je zit nu waarschijnlijk nog in de pavlov-fase. Vandaar dat je denkt windows te missen, gewoon omdat je gewend bent alle routines te kennen en dat nu eventjes niet meer zo is. Went vanzelf.
1 2 | sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade |
MS Office 2007 in wine installeren. Werkt bijna meteen perfect. Met een kleine aanpassing perfect.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik weet dat je gelijk hebt, maar damm dat dus![]()
![]()
Het lijkt te werken eigenlijk fucking logisch achteraf gezien
Dank voor de hulp![]()
Heb helaas een paar windows dingen echt nodig onder Linux. MS office (bazenprogramma, ja ik ken Libre office). En Civilization niet nodig maar wel leuk. Daarna kan Windows er ook gewoon af of in een vmware/virtuelbox
quote:How To Install Microsoft Office 2007
In current Wine, simply install as you would in Windows:
Make sure your version of wine is set to Windows XP.
Insert the disk.
Open the disk and right click on setup.exe and select "Open with wine windows program loader." Or open a terminal, navigate to the disk, and run the installer with:
wine setup.exe
The progress bar in the installer window may stop when it reaches about 2/3 of the way. The installation is continuing, even though the the progress bar is not moving. Wait for it to finish.
Note :No overrides are needed to install Microsoft Office 2007. However to get Microsoft Office 2007 to run correctly once it has been installed some overrides may be necessary. See below for instructions.
Post Installation Instructions
Once installed, one override is necessary. Without it, Powerpoint and Infopath with not start, and some dialog boxes in other Office apps will not display correctly. Follow the steps below:
Open winecfg by going to Applications > Wine > Configure Wine. Or open a terminal and type:
winecfg
In the Libraries tab in the area labeled "New override for library" type in riched20.dll and click on Add.
You will see it appear in the list below. Now select the riched20 in the list that we just added and click on the Edit button.
Set it to Native (Windows) and click OK.
This will allow Powerpoint and the other applications to run correctly.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |