vi is primaquote:Op woensdag 29 december 2010 17:56 schreef slacker_nl het volgende:
Had ook gekund, ik denk dat mensen maar zelf de vertaalslag moeten maken van vi naar iets anders.
Het is inderdaad: service [service] [start|stop|restart]quote:Op maandag 3 januari 2011 18:51 schreef slacker_nl het volgende:
sudo /etc/init.d/gdm start
Hoppa, of
sudo service gdm start (oid, die upstart syntax blijft nog niet hangen aangezien ik teveel Debian draai).
Klopt, die service draait op tty7quote:Op maandag 3 januari 2011 19:01 schreef Klonk het volgende:
ctrl-alt-f7 start ie even door,maar blijft dan hangen verderop in het proces en sudo enz, doet weinig waar ik iets van merk, bij de eerste krijg de aanbeveling om de service te gebruiken en als ik dat doe na een verse start roept ie dat de service al draait
gaat trouwens om een HP Pavillion met een ATI kaart
Dat wordt al een tijdje automagisch gegenereerd door xorg tijdens het booten (bij een verse install en upgrade zal die file dus echt niet bestaan).quote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Joooo-pi het volgende:
Staat er een bestand xorg.conf in je /etc/X11 directory?
# ls /etc/X11
I know, maar als ie wel bestaat, kun je de content bekijken/aanpassen. En als ie niet bestaat kun je een aanmaken met:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat wordt al een tijdje automagisch gegenereerd door xorg tijdens het booten (bij een verse install en upgrade zal die file dus echt niet bestaan).
Systeem -> voorkeuren -> Bureaublad op afstandquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:44 schreef Klonk het volgende:
probleem opgelost
wat gisteravond niet werkte, werkte nu wel
gelijk een volgende vraag, weet iemand een handleiding in Jip en Janneke taal om vanaf een windows 7 pc een Ubuntu pc over te nemen middels (hopelijk goed onthouden) VNC?
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Systeem -> voorkeuren -> Bureaublad op afstand
Zo makkelijk genoeg?
Maar via SSH met putty is natuurlijk veel stoerder. Alleen jammer dat je X niet mee kan tunnelen naar een windows machine.
Dat vind ik juist een voordeel!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:59 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Gewoon xming installeren in windows. In putty x-forward aanvinken en in de ssh x-forward enablen.
Enige nadeel is dat je geen bureaublad meestuurd, maar losse windows. Maar ik gebruik het wel veel
Zolang je niet bij een applet op de taakbalk hoeft te zijn, zoals je netwerk-manager, maar idd verder niet echt een nadeel...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een voordeel!
Op het moment dat je kunt SSH-en heb je meestal al netwerkverbinding hoorquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Zolang je niet bij een applet op de taakbalk hoeft te zijn, zoals je netwerk-manager, maar idd verder niet echt een nadeel...
Ah, ok. Maar die namen van die programma's moet je wel uit je hoofd kennen als je niet mag klikkenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Op het moment dat je kunt SSH-en heb je meestal al netwerkverbinding hoorEn anders doe je SSH -X nm-connection-editor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |