quote:Op maandag 10 januari 2011 09:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Letterlijk zelfs:
http://web.archive.org/we(...)or.us/linux/toaster/
Linux is niet alleen een besturingssysteem, maar ook een filosofie. Ontwikkelaars doen dat niet om rijk te worden, maar om mensen te dienen. Gebruikers (en dit geldt nog eens extra voor de Ubuntu-distro) zijn zeer behulpzaam. Het taalgebruik in het gebruikersforum is zeer netjes en mensen worden altijd geholpen, waar op andere fora het antwoord is "stomme vraag, slotje".quote:
De ontwikkeling loopt nauwelijks achter, al zal microsoft natuurlijk altijd een voorsprong kunnen behouden als ze dat willen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:16 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Linux is niet alleen een besturingssysteem, maar ook een filosofie. Ontwikkelaars doen dat niet om rijk te worden, maar om mensen te dienen. Gebruikers (en dit geldt nog eens extra voor de Ubuntu-distro) zijn zeer behulpzaam. Het taalgebruik in het gebruikersforum is zeer netjes en mensen worden altijd geholpen, waar op andere fora het antwoord is "stomme vraag, slotje".
Dat de ontwikkeling van Moonlight achter loopt op Silverlight is dat mensen in hun vrije tijd die software ontwikkelen.
Dat kan inderdaad met VNC. Met de oplossing die ze hierboven aandragen (ssh x-forwarding) open je dan zegmaar een ubuntu-applicatie in een scherm in je windows.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Klonk het volgende:
Ik ben jullie kwijt![]()
En voordat ik proberen jullie te volgen kan ik hier net zo goed de vraag stellen waar het om gaat.
Ik wil zeg maar een softwarematige kvm switch, en volgens mij is via een VNC dan de makkelijkste manier (toch![]()
)
Daar zit ik ook nog over te twijfelen, of ik wel of geen SSD wilquote:Op maandag 10 januari 2011 21:09 schreef JoshuaL het volgende:
Vandaag mijn SSD opgehaald en in mijn laptop gestopt. Wat werkt dat heerlijk in combinatie met Ubuntu!
Je leest niet. Het zou wel out-of-the-box perfect moeten werken. Net zoals bij M$ of Apple.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het zou niet out of the box mogen werken?
Er zou geld in gestoken moeten worden om bepaalde dingen goed te laten werken?
Ik snap je argumenten niet misschien ben ik dom
Als je je hand erop legt, en je beweegt je hand, dan gaat er een pijltje op het scherm bewegen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:49 schreef Dale. het volgende:
Heeft iemand hier veel verstand van de werking van de muis in ubuntu, technisch gezien dus?
Volgens mij heb je het woordje technisch gemistquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je je hand erop legt, en je beweegt je hand, dan gaat er een pijltje op het scherm bewegen.
Je kun ook de knoppen op je muis indrukken, hiermee kun je dus dingen selecteren.
Wat wil je precies weten dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:49 schreef Dale. het volgende:
Heeft iemand hier veel verstand van de werking van de muis in ubuntu, technisch gezien dus?
Nou ik heb een tabletpc. Wanneer ik me scherm dubbelklap, tablet modus, en vervolgens weer terug zet in notebook modus dan begint me cursor op het scherm naar links te bewegen en simuleert die als het waren muis kliks (links en rechts). Dit gebeurt terwijl ik met geen poot aan me echte muis zitquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:35 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten dan?
[ afbeelding ]
quote:Virtual core pointer id=2 [master pointer (3)]
Virtual core XTEST pointer id=4 [slave pointer (2)]
Logitech USB Receiver id=9 [slave pointer (2)]
Logitech USB Receiver id=10 [slave pointer (2)]
PS/2 Mouse id=13 [slave pointer (2)]
AlpsPS/2 ALPS GlidePoint id=14 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet eraser id=15 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet touch id=16 [slave pointer (2)]
Serial Wacom Tablet stylus id=17 [slave pointer (2)]
Virtual core keyboard id=3 [master keyboard (2)]
Virtual core XTEST keyboard id=5 [slave keyboard (3)]
Power Button id=6 [slave keyboard (3)]
Video Bus id=7 [slave keyboard (3)]
Power Button id=8 [slave keyboard (3)]
CNA7157 id=11 [slave keyboard (3)]
AT Translated Set 2 keyboard id=12 [slave keyboard (3)]
Toshiba input device id=18 [slave keyboard (3)]
1 | apport-bug xserver-xorg-input-mouse |
Als je het commando uit mijn vorige post uitvoert zal hij automatisch launchpad voor je openen en de informatie die nodig is toevoegen, het enige dat je moet doen is je probleem beschrijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:18 schreef Dale. het volgende:
Neem aan hier dus https://launchpad.net/ubuntu?
Dat heb ik ook. Dat zal het probleem niet zijn denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:59 schreef Dale. het volgende:
[..]
Nou ik heb een tabletpc. Wanneer ik me scherm dubbelklap, tablet modus, en vervolgens weer terug zet in notebook modus dan begint me cursor op het scherm naar links te bewegen en simuleert die als het waren muis kliks (links en rechts). Dit gebeurt terwijl ik met geen poot aan me echte muis zit. Had deze vraag ook al op ubuntuforums gesteld alleen weten ze daar ook niet echt hoe het komt...
Enigste waar we eigenlijk achter zijn gekomen is dat bij 'xinput -list' het erop lijkt dat er 3 muizen zijn...
[..]
1 | xinput --list-props 15 |
Zal ik doen. Gaat iig gelukkig niet altijd mis maar is wel vervelend als het gebeurt... enigste wat ik kan doen is scherm weer draaien in tablet modus en vervolgens weer terug (en hopen dat het niet gebeurt).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Dat zal het probleem niet zijn denk ik.
Ik gok een beetje dat het aan die tablet zal liggen, dus misschien kun je eens
[ code verwijderd ]
doen, en het zelfde met 16 en 17, en kijken of de instellingen verschillen als het mis gaat...
Als er niets wordt herkend is het installeren een heel gedoe, en vaak moet je allerlei config files nog zelf aanpassen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:48 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik kan me echt niet vinden in je verhaal Godshand.
Wat is de kans dat je een "onbekend apparaat" aantreft als je windows 7 installeert? Er is altijd wel een apparaat dat niet meteen werkt. Dan moet je zelf drivers zoeken en installeren.
Ik maak juist verrassend vaak mee dat je met ubuntu geen drivers hoeft te downloaden. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het er dus niet mee eens ben dat bij windows alles OOTB draait.
Als je dan tegen een apparaat aanloopt dat niet meteen wordt herkend in ubuntu, dan moet je inderdaad vaak meer moeite doen dan in windows.
Als voorbeeld heb ik nog mijn laptop. In windows 7 met de nieuwste videokaart drivers lukt het niet om de s-video poort te gebruiken. Start ik 1 keer op in ubuntu vanaf de usb stick (!) en hij werkt meteen. En het is ook nog een ATI kaart!
Je zegt nu wel iets anders, want ik reageerde op je opmerking die duidelijk ging over Out Of The Box.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als er niets wordt herkend is het installeren een heel gedoe, en vaak moet je allerlei config files nog zelf aanpassen.
Bij Win7 en met een beetje mazzel bij MacOSX ga je naar de site van de fabrikant, klik je op een .exe installer, rebooten klaar.
Omdat Microsoft en Apple afspraken maken met hardware fabrikanten, is er bijna altijd een driver te downloaden. De OS community doet dat niet, of het lukt simpelweg niet, en dit is meteen de reden dat ik vind dat Linux nooit echt ver zal schoppen.
Maar voor surfen, fokken etc, is het wel lekker virusvrij werken met UbuntuWil ik meer, zoals printen, webcams gebruiken, gamen etc. switch ik sneller naar Win7 of Apple (hoewel ik ook geen Apple fan ben, maar da's een hele andere discussie)
Moet je eens proberen als je de wifi-drivers nodig hebtquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Bij Win7 en met een beetje mazzel bij MacOSX ga je naar de site van de fabrikant, klik je op een .exe installer, rebooten klaar.
Done, geen verschil. Zelfde al ik trouwens ook al gedaan bij die 3 muis gevallen, had je vast wel gelezen @ubuntuforum neem ik aan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Dat zal het probleem niet zijn denk ik.
Ik gok een beetje dat het aan die tablet zal liggen, dus misschien kun je eens
[ code verwijderd ]
doen, en het zelfde met 16 en 17, en kijken of de instellingen verschillen als het mis gaat...
Of je koopt gewoon normaal spul , en geen wlan adapter uit oezbekistan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Moet je eens proberen als je de wifi-drivers nodig hebtMakkelijkste oplossing is dan vaak eerst ubuntu booten, daarmee de windows-drivers opsporen en opslaan, en dan weer windows booten!
Op een mailserver zou je het kunnen doen, maar op een normaal systeem. Niet per se noodzakelijk iyam.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:58 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Virusscanner is nog steeds niet nodig onder Ubuntu?
In oezbekistan gebruiken ze heus geen andere chips als in taiwan of china hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:18 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon normaal spul , en geen wlan adapter uit oezbekistan.
Maar dan heb je het wel over windowsvirussen, neem ik aan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Op een mailserver zou je het kunnen doen, maar op een normaal systeem. Niet per se noodzakelijk iyam.
Hardware werkt met protocollen. Ik heb een ongeveer 10 jaar oude tv-kaart die zonder problemen werkt. De hardware wordt herkend met lspci , maar het werkt omdat hij aan de Bt-878-standaard voldoet. Met meerdere hardware is dit het geval, niet specifiek zoeken naar die ene kaart, maar zoek met welke bekendere merken jouw kaarten compatible zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als er niets wordt herkend is het installeren een heel gedoe, en vaak moet je allerlei config files nog zelf aanpassen.
Omdat Microsoft en Apple afspraken maken met hardware fabrikanten, is er bijna altijd een driver te downloaden. De OS community doet dat niet, of het lukt simpelweg niet, en dit is meteen de reden dat ik vind dat Linux nooit echt ver zal schoppen.
Maar voor surfen, fokken etc, is het wel lekker virusvrij werken met UbuntuWil ik meer, zoals printen, webcams gebruiken, gamen etc. switch ik sneller naar Win7 of Apple (hoewel ik ook geen Apple fan ben, maar da's een hele andere discussie)
Jep.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:27 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Maar dan heb je het wel over windowsvirussen, neem ik aan?
Bedankt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Op een mailserver zou je het kunnen doen, maar op een normaal systeem. Niet per se noodzakelijk iyam.
Wat werkt er precies slomer dan? Het zou misschien aan je videokaartdriver kunnen liggen, als je bijv. nog de open-source Nvidia driver gebruikt... Heb je trouwens de 32bit (standaard) of 64bit versie geinstalleerd? De 64-bit is sowieso sneller.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik ben weer aan het twijfelen tussen Ubuntu of Windows.
Ubuntu vind ik fijn werken, maar op de een of andere manier werkt het hier wel iets slomer dan Windows 7. Zal dat iets met de drivers te maken kunnen hebben?
Jammer ook dat veel software en hardware nog niet compatible is met Linux, want dan was de keuze snel gemaakt.![]()
Google geeft wel wat hits, maar behoorlijk ingewikkeld...quote:xf860OpenConsole: VT_WAITACTIVE failed: interrupted system call
Kan je wel in de veilige modus komen? Probeer apt-get install gdm -fquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Shit!
Ineens kan ik niet meer fatsoenlijk opstarten in ubuntu.
Het opstarten stopt zodra gdm zal starten. Ik krijg dan geen inlogscherm, maar het scherm blijft gewoon zwart.
Het enige wat ik kan vinden is de volgende regel in /var/log/Xorg.2.log:
[..]
Google geeft wel wat hits, maar behoorlijk ingewikkeld...
Iemand met tips?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:04 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Kan je wel in de veilige modus komen? Probeer apt-get install gdm -f
Ik maak zelf elke maand een backup met CloneZilla (van /)
Ik ga morgen weer even proberen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef slacker_nl het volgende:
Probeer het eens met kdm of xdm.
Kun je eens apt-cache policy gdm doen en dpkg -l | grep xorg-xserver (kan iets anders zijn, vergeet de naam altijd van die packages)
KDM is geen KDE maar een display manager, net zoals GDM is, of XDM.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ga morgen weer even proberen.
Maar waarom moet ik KDM installeren, ik wil geen KDE ...
Ik heb een fix geprobeerd met een sleep ( 1) in /etc/init/gdm.conf, maar werkt bij mij niet...
XDM is de default van X. Volgens mij gebruikt XFCE ook GDM (uit mijn hoofd). Een Display Manager is het programma wat zorgt dat je in kunt loggen op een grafische sessie naar keuze.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:20 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat is dan het verschil? Ik neem aan dat KDM bij KDE hoort, GDM bij Gnome en XDM bij XFCE...
Ja werkt dat een beetje? 't is toch allemaal experimenteel nog?quote:
Ja maar het werkt heerlijk verder... Zitten volgens mij nog wel wat bugs in maar niets heel erg vervelendquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja werkt dat een beetje? 't is toch allemaal experimenteel nog?
xdm bestond allang voordat XFCE bestond. xdm is zeg maar de aller aller allereeste display manager. Vroeger had je geen gdm, alleen maar xdm. Ik draai zelf kdm icm FVWM, maar je kan ook gdm icm kde draaien of kdm icm GNU Windowmaker. Het heeft daar iig helemaal niks mee te maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:20 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat is dan het verschil? Ik neem aan dat KDM bij KDE hoort, GDM bij Gnome en XDM bij XFCE...
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef slacker_nl het volgende:
Probeer het eens met kdm of xdm.
Kun je eens apt-cache policy gdm doen en dpkg -l | grep xorg-xserver (kan iets anders zijn, vergeet de naam altijd van die packages)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | $ sudo apt-cache policy gdm [sudo] password for Joooo-pi: gdm: Installed: 2.30.5-0ubuntu4 Candidate: 2.30.5-0ubuntu4 Version table: *** 2.30.5-0ubuntu4 0 500 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/main i386 Packages 100 /var/lib/dpkg/status $ dpkg -l | grep xserver-xorg ii xserver-xorg 1:7.5+6ubuntu3 the X.Org X server ii xserver-xorg-core 2:1.9.0-0ubuntu7.1 Xorg X server - core server ii xserver-xorg-input-all 1:7.5+6ubuntu3 the X.Org X server -- input driver metapackage ii xserver-xorg-input-evdev 1:2.3.2-6ubuntu3 X.Org X server -- evdev input driver ii xserver-xorg-input-mouse 1:1.5.0-2build1 X.Org X server -- mouse input driver ii xserver-xorg-input-synaptics 1.2.2-2ubuntu5 Synaptics TouchPad driver for X.Org server ii xserver-xorg-input-vmmouse 1:12.6.9-2build1 X.Org X server -- VMMouse input driver to use with VMWare ii xserver-xorg-input-wacom 1:0.10.8-0ubuntu1 X.Org X server -- Wacom input driver ii xserver-xorg-video-all 1:7.5+6ubuntu3 the X.Org X server -- output driver metapackage ii xserver-xorg-video-apm 1:1.2.3-0ubuntu1 X.Org X server -- APM display driver ii xserver-xorg-video-ark 1:0.7.2-2build2 X.Org X server -- ark display driver ii xserver-xorg-video-ati 1:6.13.1-1ubuntu5 X.Org X server -- AMD/ATI display driver wrapper ii xserver-xorg-video-chips 1:1.2.3-1 X.Org X server -- Chips display driver ii xserver-xorg-video-cirrus 1:1.3.2-2ubuntu3 X.Org X server -- Cirrus display driver ii xserver-xorg-video-fbdev 1:0.4.2-2ubuntu2 X.Org X server -- fbdev display driver ii xserver-xorg-video-geode 2.11.9-5 X.Org X server -- Geode GX2/LX display driver ii xserver-xorg-video-i128 1:1.3.3-2build2 X.Org X server -- i128 display driver ii xserver-xorg-video-i740 1:1.3.2-2build1 X.Org X server -- i740 display driver ii xserver-xorg-video-intel 2:2.12.0-1ubuntu5.1 X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver ii xserver-xorg-video-mach64 6.8.2-3build2 X.Org X server -- ATI Mach64 display driver ii xserver-xorg-video-mga 1:1.4.11.dfsg-4build1 X.Org X server -- MGA display driver ii xserver-xorg-video-neomagic 1:1.2.4-3build2 X.Org X server -- Neomagic display driver ii xserver-xorg-video-nouveau 1:0.0.16+git20100805+b96170a-0ubuntu1 X.Org X server -- Nouveau display driver (experimental) ii xserver-xorg-video-nv 1:2.1.17-3ubuntu3 X.Org X server -- NV display driver ii xserver-xorg-video-openchrome 1:0.2.904+svn842-0ubuntu1 X.Org X server -- VIA display driver ii xserver-xorg-video-r128 6.8.1-3build1 X.Org X server -- ATI r128 display driver ii xserver-xorg-video-radeon 1:6.13.1-1ubuntu5 X.Org X server -- AMD/ATI Radeon display driver ii xserver-xorg-video-rendition 1:4.2.4-0ubuntu1 X.Org X server -- Rendition display driver ii xserver-xorg-video-s3 1:0.6.3-2build2 X.Org X server -- legacy S3 display driver ii xserver-xorg-video-s3virge 1:1.10.4-2build2 X.Org X server -- S3 ViRGE display driver ii xserver-xorg-video-savage 1:2.3.1-2ubuntu2 X.Org X server -- Savage display driver ii xserver-xorg-video-siliconmotion 1:1.7.4-0ubuntu2 X.Org X server -- SiliconMotion display driver ii xserver-xorg-video-sis 1:0.10.3-1build1 X.Org X server -- SiS display driver ii xserver-xorg-video-sisusb 1:0.9.4-0ubuntu1 X.Org X server -- SiS USB display driver ii xserver-xorg-video-tdfx 1:1.4.3-2build2 X.Org X server -- tdfx display driver ii xserver-xorg-video-trident 1:1.3.4-0ubuntu1 X.Org X server -- Trident display driver ii xserver-xorg-video-tseng 1:1.2.4-0ubuntu1 X.Org X server -- Tseng display driver ii xserver-xorg-video-vesa 1:2.3.0-3build1 X.Org X server -- VESA display driver ii xserver-xorg-video-vmware 1:11.0.1-2build1 X.Org X server -- VMware display driver ii xserver-xorg-video-voodoo 1:1.2.4-0ubuntu1 X.Org X server -- Voodoo display driver |
Thnx, apt-cache policy hoef je niet als root uit te voeren btw.quote:
1 2 3 4 5 6 7 | 2.6.35.24.28 0 995 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-updates/main i386 Packages *** 2.6.35.23.25 0 995 http://security.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-security/main i386 Packages 100 /var/lib/dpkg/status 2.6.35.22.23 0 995 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/main i386 Packages |
Het is een Ati Radeon HD4650quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Thnx, apt-cache policy hoef je niet als root uit te voeren btw.
Welke videokaart gebruik je eigenlijk? Misschien kan je dit wel gebruiken, gooit een hoop van die niet noodzakelijke packages weg:
http://pb.opperschaap.net/360
Anyhows, de videokaart die je gebruikt: apt-cache policy xserver-xorg-video-<type>
Dat is het rare... Ik heb niks bijzonders gedaan. Ik weet niet meer zeker, maar misschien updates gedraaid, meer niet...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:02 schreef slacker_nl het volgende:
Pff, kut bug, wat heb je gedaan voordat je die bug had? Ik zou nml. kijken of
1) Het terugdraaien van de kernel zou helpen
Der zitten 3 kernels in maverick:
[ code verwijderd ]
Pick any.
En anders kijken of je dmv het downgraden van xorg geholpen wordt..
nee, met radeon toegevoegd:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:04 schreef slacker_nl het volgende:
apt-cache policy xserver-xorg-video-radeon
dat geeft none?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $ sudo apt-cache policy xserver-xorg-videoapt-cache policy xserver-xorg-video-radeon xserver-xorg-video-radeon: Installed: 1:6.13.1-1ubuntu5 Candidate: 1:6.13.1-1ubuntu5 Version table: *** 1:6.13.1-1ubuntu5 0 500 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/main i386 Packages 100 /var/lib/dpkg/status N: Unable to locate package xserver-xorg-videoapt-cache N: Unable to locate package policy |
moet je wel eerst apt-get install aptitude doenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
dat doe je gewoon zo ja.
Je werkt met apt-get he.. die laat niet zulke mooie logs achter. Aptitude logged alles heerlijk mooi in /var/log/aptitude...
mmm, misschien /var/log/apt/history.log
De update van gisteren is met de update-manager gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
dat doe je gewoon zo ja.
Je werkt met apt-get he.. die laat niet zulke mooie logs achter. Aptitude logged alles heerlijk mooi in /var/log/aptitude...
mmm, misschien /var/log/apt/history.log
Nee, da's al lang geleden. Ik had em volgens mij al als alphaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:19 schreef slacker_nl het volgende:
aha, je bent van lucid naar maverick gegaan?
Tsja, ik gebruik altijd het riedeltje: apt-get check; apt-get update ; apt-get upgrade.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
update-manager doet alleen distribution upgrades afaik.
Ja, net als dat je Internet Explorer nodig hebt om Firefox te downloaden. Een eenmalig ongemak.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
moet je wel eerst apt-get install aptitude doen
nee, ik bedoel gewoon deze:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
Neuh hoor, is gewoon het programma'tje wat de updates regelt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, da's al lang geleden. Ik had em volgens mij al als alpha
Kan, ik doe het met Debian testing/unstable/expirmental en Ubuntu. Al gebruik ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar Debian. Alleen in sommige gevallen is het een beetje kut (zoals Thunderbird) aangezien ze eea hebben aangepast wat niet backwards compatible is. Maar das zo verholpen. Dus ja, het kan gewoon.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?
Je kunt een VMware ding aanmaken, of met VirtualBox...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?
wat wilt ie installen dan? aptitude -s install kdm en dat even laten zien svp. Plus als je het verwijderd dan verwijderd ie de overige shizzle ook.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:27 schreef Joooo-pi het volgende:
als ik kdm wil installeren wil apt tientallen packages installeren... is dat nodig?
nooit gebruikt. Ik doe het altijd zo: https://help.ubuntu.com/community/Upgradesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, ik gebruik altijd het riedeltje: apt-get check; apt-get update ; apt-get upgrade.
En volgens mij ziet de apt-get het ook als er een major release is..
Als het niet werkt verwijder je het en ben je 56 packages aan rommel weer aan het deinstallen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:30 schreef Joooo-pi het volgende:
this better work, ik krijg 56 packages aan rommel erbij
edit: ben al bezig dus
naja, het werkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als het niet werkt verwijder je het en ben je 56 packages aan rommel weer aan het deinstallen.
Ja, maar er is ook wel iets veranderd nu en ik had er niet om gevraagdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:49 schreef slacker_nl het volgende:
Geen dank, het heeft alleen ff geduurd om jou kdm te laten instaleren..
Heb je je persoonlijke map versleuteld dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Nu ik KDM heb ipv GDM moet ik na het inloggen steeds "enter password to unlock your keyring".
Kan dat weer zoals het was? (geen vraag dus)
Nee, geen versleuteling. Bij het inlogscherm heb ik gekozen voor ubuntu-desktop en dat is nu standaard bij inloggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Heb je je persoonlijke map versleuteld dan?
Kan je vanuit het inlogscherm nu alsnog kiezen voor gnome-session?
Moet in principe perfect werken. Alleen de video-drivers willen nog wel eens verschillen, maar dat is vanuit recovery modus met google meestal wel op te lossen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Klopt het trouwens dat ik image van harde schijf op een andere schijf kan droppen om die schijf vervolgens in een ander systeem te droppen? Ik weet dat Windows hierbij aardig tegen pruttelt en waarschijnlijk niet eens boot.
Hoe zit dan met Ubuntu
Op 3 jaar laptop ging het hier in 10 minuutjes via USB ja. Ga binnenkort een desktop systeem samen laten stellen kijken hoe snel het daarmee gaatquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Moet in principe perfect werken. Alleen de video-drivers willen nog wel eens verschillen, maar dat is vanuit recovery modus met google meestal wel op te lossen.
Maarja nieuwe installatie kost ook 10 minuutjes ofzo dus misschien is dat wel het makkelijkst.
Heb ik ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:44 schreef JoshuaL het volgende:
Ik heb sinds kort ook de melding dat mijn keyring geunlocked moet worden als ik mijn laptop aanzet. Heb geen wijzigingen gemaakt. Heb mijn keyring wachtwoord ook al gereset naar niks maar dat mocht niet helpen.
Denk dat ik maar een bugreport ga indienen. Misschien is het wel een bug, en anders weten ze vast het antwoord wel. Ik heb geen zin om hiervoor Ubuntu opnieuw te moeten installeren.quote:
Dat kan uiteindelijk ook nog natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef kolan1 het volgende:
sudo rm ~/.gnome2/keyrings/login.keyring
Je kan het proberen, weinig te verliezen lijkt me. En als beide systemen draaien kan je met rsync eea makkelijk overzetten..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Makkelijkste is dus een clean install en data gewoon goed back-uppen
Die hele inrichting gaat niet naar de klote van een nieuwe installatie hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ben nu deze week toch een beetje chagrijnig aan het worden door ubuntu
Eerst die xorg fout en ongewild een ander inlogscherm. Maar goed, kan ik mee leven.
Daarna dat gezeik met de keyring, maar nu kan ik m'n 3d effects ook niet inschakelen.
Misschien toch maar een nieuwe installatie doen. En dat terwijl ik net alles had ingericht zoals ik het wilde
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #!/bin/bash sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc #XBMC repo toevoegen sudo add-apt-repository ppa:openftd/ppa #OpenFTD repo toevoegen sudo add-apt-repository ppa:gilir/updates #Gilir repo toevoegen (om notify-osd in de hoek te krijgen) sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa # nautilus elementary repo toevoegen sudo apt-get install aptitude #vanaf Maverick is aptitude niet gebundeld, maar dit schijnt nog steeds wel beter te zijn... sudo aptitude update #pakketlijst updaten sudo aptitude safe-upgrade #noodzakelijk om gilir's notify-osd te installeren # hieronder de lijst met overige pakketten die geinstalleerd gaan worden sudo aptitude install wakeonlan geany pidgin wine computertemp chromium-browser ubuntu-restricted-extras gimp inkscape vlc cheese hddtemp sabnzbdplus xbmc openftd nvidia-current miredo brother-cups-wrapper-extra sudo rm /etc/fonts/conf.d/10* sudo dpkg-reconfigure fontconfig |
Wat zo klote is, is dat ik geen tijd heb voor deze onzinquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit doe ik na een installatie altijd ff, en klaar is kees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |