Dat ik unity niet werkend krijg in virtualbox wil niet zeggen dat het er niet in zitquote:Op zondag 12 december 2010 13:43 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Nee, dit is een vermoeden van mij. De geplande datum voor Gnome-3 is 6 april, de release voor Natty is 28 april.
https://wiki.ubuntu.com/NattyReleaseSchedule
Of hier nog wat gaat veranderen weet ik niet, maar anders komt pas eind oktober een stabiele versie met Gnome-3.
Het komt vreemd op mij over dat in de Alpha nog geen werkende Unity zit, maar we zullen afwachten. Maverick werkt prima bij mij dus er is geen noodzaak om op te waarderen.
quote:Op zondag 12 december 2010 17:14 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat ik unity niet werkend krijg in virtualbox wil niet zeggen dat het er niet in zit
Ja.quote:Op zondag 12 december 2010 17:30 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Okee, maar er zit dus nog wel Gnome in (standaard?)
We hebben hier LVM op de ubuntu server. Ik heb dat zelf niet geinstalleerd, dus weet er niet zoveel van, maar dat lijkt me in zo'n geval wel handigquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:21 schreef slacker_nl het volgende:
M'n disk zit zo vol dat ik niet eens een dist-upgrade kan uitvoeren... *zuig*
Een volle disk is een volle disk... Je kan wel upgraden, maar je moet het dan in verschillende stappen doen. Anoying, maar doable.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:41 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
We hebben hier LVM op de ubuntu server. Ik heb dat zelf niet geinstalleerd, dus weet er niet zoveel van, maar dat lijkt me in zo'n geval wel handig
Vol = volquote:Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een volle disk is een volle disk... Je kan wel upgraden, maar je moet het dan in verschillende stappen doen. Anoying, maar doable.
Ik denk het niet, maar ik dacht dat dat met LVM wat eenvoudiger/flexibeler wasquote:Op woensdag 15 december 2010 13:08 schreef slacker_nl het volgende:
Dat kan ik nu ook hoor, zou ik theorie /usr kunnen verplaatsen naar een andere disk en dan eea vergroten. Of mis ik iets?
Ben benieuwd! Misschien is het nog iets te vroeg?quote:Op woensdag 15 december 2010 23:37 schreef slacker_nl het volgende:
Langer dan geplanned, maar ik zit op Maverick. Nu op naar Natty?!?
Hoezo te vroeg? If it breaks booten we naar Debian. Of installen we de maverick versie en wachten we even. Of backups. Clonezilla ftw my dear, daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt tijdens de 9.10 development cycle.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:34 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Misschien is het nog iets te vroeg?
Naja nu al overstappen zal je als eindgebruiker weinig aan hebben. Veel van de nieuwe ontwikkelingen zullen uberhaupt nog niet ingebouwd zijn, of slecht werken.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:42 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo te vroeg? If it breaks booten we naar Debian. Of installen we de maverick versie en wachten we even. Of backups. Clonezilla ftw my dear, daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt tijdens de 9.10 development cycle.
Ja, daar ga ik dus echt niet aan beginnen, een restore draaien van clonezilla kost me ook 10 minuten. Opnieuw installen en "een scriptje" draaien is leuk, maar een volledige restore op CD hebben en gelijk aan de bak kunnen gaan zonder scriptje is prettiger.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Naja nu al overstappen zal je als eindgebruiker weinig aan hebben. Veel van de nieuwe ontwikkelingen zullen uberhaupt nog niet ingebouwd zijn, of slecht werken.
Clonezilla doe ik niet aan trouwens. Zie afgelopen dinsdag, volledige installatie binnen 10 minutenDaarna nog ff een scriptje draaien dat al je programma's weer installeert en klaar.
en unity?quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:45 schreef slacker_nl het volgende:
Het merendeel in natty is gelijk aan maverick atm, dus...
Dat zal ongetwijveld verschillend zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 08:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
en unity?
(kon ik niet testen in VirtualBox)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | unity: Installed: (none) Candidate: 0.2.46-0ubuntu5 Version table: 3.2.6-0ubuntu2 0 100 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/main i386 Packages 0.2.46-0ubuntu5 0 995 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-updates/main i386 Packages 0.2.46-0ubuntu4 0 995 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/main i386 Packages |
1 2 3 4 5 6 | # Packages in Maverick $ dpkg -l | tail -n +6 | wc -l 2080 # Packages die ook in Natty voorkomen $ repo2pkg natty | wc -l 710 |
1 2 3 | W: Failed to fetch http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/lucid-backports/universe/source/Sources.gz 403 Forbidden E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead. |
403 Forbiddenquote:Op woensdag 29 december 2010 09:45 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik deze meldingen kan verhelpen in apt-get update:
[ code verwijderd ]
Ja, ok, maar waarom? Ik heb in de settings al een andere server ingegeven (main server, bijvoorbeeld), maar dit blijft zo...quote:Op woensdag 29 december 2010 09:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
403 Forbidden
Kortom, de URL is niet goed.
Wel. Misschien was de server down, bij mij werkt hij nu wel.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
403 Forbidden
Kortom, de URL is niet goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |