naja, het werkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als het niet werkt verwijder je het en ben je 56 packages aan rommel weer aan het deinstallen.
Ja, maar er is ook wel iets veranderd nu en ik had er niet om gevraagdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:49 schreef slacker_nl het volgende:
Geen dank, het heeft alleen ff geduurd om jou kdm te laten instaleren..
Heb je je persoonlijke map versleuteld dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Nu ik KDM heb ipv GDM moet ik na het inloggen steeds "enter password to unlock your keyring".
Kan dat weer zoals het was? (geen vraag dus)
Nee, geen versleuteling. Bij het inlogscherm heb ik gekozen voor ubuntu-desktop en dat is nu standaard bij inloggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:25 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Heb je je persoonlijke map versleuteld dan?
Kan je vanuit het inlogscherm nu alsnog kiezen voor gnome-session?
Moet in principe perfect werken. Alleen de video-drivers willen nog wel eens verschillen, maar dat is vanuit recovery modus met google meestal wel op te lossen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Klopt het trouwens dat ik image van harde schijf op een andere schijf kan droppen om die schijf vervolgens in een ander systeem te droppen? Ik weet dat Windows hierbij aardig tegen pruttelt en waarschijnlijk niet eens boot.
Hoe zit dan met Ubuntu
Op 3 jaar laptop ging het hier in 10 minuutjes via USB ja. Ga binnenkort een desktop systeem samen laten stellen kijken hoe snel het daarmee gaatquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Moet in principe perfect werken. Alleen de video-drivers willen nog wel eens verschillen, maar dat is vanuit recovery modus met google meestal wel op te lossen.
Maarja nieuwe installatie kost ook 10 minuutjes ofzo dus misschien is dat wel het makkelijkst.
Heb ik ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:44 schreef JoshuaL het volgende:
Ik heb sinds kort ook de melding dat mijn keyring geunlocked moet worden als ik mijn laptop aanzet. Heb geen wijzigingen gemaakt. Heb mijn keyring wachtwoord ook al gereset naar niks maar dat mocht niet helpen.
Denk dat ik maar een bugreport ga indienen. Misschien is het wel een bug, en anders weten ze vast het antwoord wel. Ik heb geen zin om hiervoor Ubuntu opnieuw te moeten installeren.quote:
Dat kan uiteindelijk ook nog natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef kolan1 het volgende:
sudo rm ~/.gnome2/keyrings/login.keyring
Je kan het proberen, weinig te verliezen lijkt me. En als beide systemen draaien kan je met rsync eea makkelijk overzetten..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Makkelijkste is dus een clean install en data gewoon goed back-uppen
Die hele inrichting gaat niet naar de klote van een nieuwe installatie hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ben nu deze week toch een beetje chagrijnig aan het worden door ubuntu
Eerst die xorg fout en ongewild een ander inlogscherm. Maar goed, kan ik mee leven.
Daarna dat gezeik met de keyring, maar nu kan ik m'n 3d effects ook niet inschakelen.
Misschien toch maar een nieuwe installatie doen. En dat terwijl ik net alles had ingericht zoals ik het wilde
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #!/bin/bash sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc #XBMC repo toevoegen sudo add-apt-repository ppa:openftd/ppa #OpenFTD repo toevoegen sudo add-apt-repository ppa:gilir/updates #Gilir repo toevoegen (om notify-osd in de hoek te krijgen) sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa # nautilus elementary repo toevoegen sudo apt-get install aptitude #vanaf Maverick is aptitude niet gebundeld, maar dit schijnt nog steeds wel beter te zijn... sudo aptitude update #pakketlijst updaten sudo aptitude safe-upgrade #noodzakelijk om gilir's notify-osd te installeren # hieronder de lijst met overige pakketten die geinstalleerd gaan worden sudo aptitude install wakeonlan geany pidgin wine computertemp chromium-browser ubuntu-restricted-extras gimp inkscape vlc cheese hddtemp sabnzbdplus xbmc openftd nvidia-current miredo brother-cups-wrapper-extra sudo rm /etc/fonts/conf.d/10* sudo dpkg-reconfigure fontconfig |
Wat zo klote is, is dat ik geen tijd heb voor deze onzinquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit doe ik na een installatie altijd ff, en klaar is kees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |