Het is een Ati Radeon HD4650quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Thnx, apt-cache policy hoef je niet als root uit te voeren btw.
Welke videokaart gebruik je eigenlijk? Misschien kan je dit wel gebruiken, gooit een hoop van die niet noodzakelijke packages weg:
http://pb.opperschaap.net/360
Anyhows, de videokaart die je gebruikt: apt-cache policy xserver-xorg-video-<type>
Dat is het rare... Ik heb niks bijzonders gedaan. Ik weet niet meer zeker, maar misschien updates gedraaid, meer niet...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:02 schreef slacker_nl het volgende:
Pff, kut bug, wat heb je gedaan voordat je die bug had? Ik zou nml. kijken of
1) Het terugdraaien van de kernel zou helpen
Der zitten 3 kernels in maverick:
[ code verwijderd ]
Pick any.
En anders kijken of je dmv het downgraden van xorg geholpen wordt..
nee, met radeon toegevoegd:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:04 schreef slacker_nl het volgende:
apt-cache policy xserver-xorg-video-radeon
dat geeft none?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $ sudo apt-cache policy xserver-xorg-videoapt-cache policy xserver-xorg-video-radeon xserver-xorg-video-radeon: Installed: 1:6.13.1-1ubuntu5 Candidate: 1:6.13.1-1ubuntu5 Version table: *** 1:6.13.1-1ubuntu5 0 500 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick/main i386 Packages 100 /var/lib/dpkg/status N: Unable to locate package xserver-xorg-videoapt-cache N: Unable to locate package policy |
moet je wel eerst apt-get install aptitude doenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
dat doe je gewoon zo ja.
Je werkt met apt-get he.. die laat niet zulke mooie logs achter. Aptitude logged alles heerlijk mooi in /var/log/aptitude...
mmm, misschien /var/log/apt/history.log
De update van gisteren is met de update-manager gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
dat doe je gewoon zo ja.
Je werkt met apt-get he.. die laat niet zulke mooie logs achter. Aptitude logged alles heerlijk mooi in /var/log/aptitude...
mmm, misschien /var/log/apt/history.log
Nee, da's al lang geleden. Ik had em volgens mij al als alphaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:19 schreef slacker_nl het volgende:
aha, je bent van lucid naar maverick gegaan?
Tsja, ik gebruik altijd het riedeltje: apt-get check; apt-get update ; apt-get upgrade.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
update-manager doet alleen distribution upgrades afaik.
Ja, net als dat je Internet Explorer nodig hebt om Firefox te downloaden. Een eenmalig ongemak.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
moet je wel eerst apt-get install aptitude doen
nee, ik bedoel gewoon deze:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
Neuh hoor, is gewoon het programma'tje wat de updates regelt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:20 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, da's al lang geleden. Ik had em volgens mij al als alpha
Kan, ik doe het met Debian testing/unstable/expirmental en Ubuntu. Al gebruik ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar Debian. Alleen in sommige gevallen is het een beetje kut (zoals Thunderbird) aangezien ze eea hebben aangepast wat niet backwards compatible is. Maar das zo verholpen. Dus ja, het kan gewoon.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?
Je kunt een VMware ding aanmaken, of met VirtualBox...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om nu ook weer de alpha's te gaan draaien. Weet iemand of je een beetje zonder conflicten een dualboot kunt maken met dezelfde /home partitie?
wat wilt ie installen dan? aptitude -s install kdm en dat even laten zien svp. Plus als je het verwijderd dan verwijderd ie de overige shizzle ook.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:27 schreef Joooo-pi het volgende:
als ik kdm wil installeren wil apt tientallen packages installeren... is dat nodig?
nooit gebruikt. Ik doe het altijd zo: https://help.ubuntu.com/community/Upgradesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, ik gebruik altijd het riedeltje: apt-get check; apt-get update ; apt-get upgrade.
En volgens mij ziet de apt-get het ook als er een major release is..
Als het niet werkt verwijder je het en ben je 56 packages aan rommel weer aan het deinstallen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:30 schreef Joooo-pi het volgende:
this better work, ik krijg 56 packages aan rommel erbij
edit: ben al bezig dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |