abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 20 oktober 2010 @ 23:39:09 #1
70532 loveli
N
pi_87777365

Het vorige deel: Slank #1221 zonder inspiratie

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
crap in = crap out
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:40:35 #2
236335 neen
schone schijn
pi_87777396
Was er maar sjips
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? woensdag 20 oktober 2010 @ 23:41:32 #3
70532 loveli
N
pi_87777421
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:40 schreef neen het volgende:
Was er maar sjips
Ja, if only...
crap in = crap out
pi_87777508
Dan worden jullie wéér dik.
pi_87777516
Lijstje :+

Ontbijt: Krentebol
Lunch: 4 boterhammen 2 kaas, chocopasta, 1 flinterdunne coburgerham
Afterlunch: 1 tomaat en een stuk komkommer in stukjes met peper erover.
T: 3 handjes pinda's (met zout :@)
D: Té vette gebakken aardappelen, snijbonen met witte bonen in tomatensaus en hamburger omastijl allemaal dus in de boter :X

Vanmorgen gewoon 100 gram aangekomen ;(
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? woensdag 20 oktober 2010 @ 23:45:42 #6
70532 loveli
N
pi_87777530
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:44 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Dan worden jullie wéér dik.
O+
crap in = crap out
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:48:49 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87777613
loveli O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87777620
Misschien moet ik gaan slapen, dat zou mijn ritme wel goed doen. En dan heb ik morgen ook energie om te sporten :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? woensdag 20 oktober 2010 @ 23:55:31 #9
70532 loveli
N
pi_87777801
Bedtijd. M'n D was chocoladefundue, dus ik heb niet eens chips nodig om wéér dik te worden.
crap in = crap out
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:57:37 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87777850
Chips! Op! zomaar!

banner bij barbabalzak: Zitzakken :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:01:36 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87777965
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:48 schreef Chicolate het volgende:
Misschien moet ik gaan slapen, dat zou mijn ritme wel goed doen. En dan heb ik morgen ook energie om te sporten :).
Doen dan!

Ik schakel over van 4.45 uur van bed tot 4.45 uu (bij wijze van) r naar bed om de zoveel dagen..

Hoe kan ik met Win7 wel weer leestekens krijgen

e'en :en
Die dingen willen niet meer op de e... of op een andere klinker :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? donderdag 21 oktober 2010 @ 00:06:06 #12
70532 loveli
N
pi_87778115
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Doen dan!

Ik schakel over van 4.45 uur van bed tot 4.45 uu (bij wijze van) r naar bed om de zoveel dagen..

Hoe kan ik met Win7 wel weer leestekens krijgen

e'en :en
Die dingen willen niet meer op de e... of op een andere klinker :')
Toetsenbord instellen op NL?
crap in = crap out
pi_87778152
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:40 schreef neen het volgende:
Was er maar sjips
Second that... Oh, en drank.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87778269
Ik had nog anderhalf glas witte wijn in de fles!
Nu slapen, verrasssend hoe moeiteloos ik inene weer omschakel naar het ritme van laat naar bed en heel lang uitslapen. Weer me aan het schoolregime aanpassen lukt me daarentegen nog steeds niet, na 7 jaar :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:11:01 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87778278
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Toetsenbord instellen op NL?
Hoé simpel kan het zijn??
Behalve dat je dat even op de goede klinker zet.
Tût!
pi_87778345
Zo loveli, ik heb je aanspreektitel voor mij maar als ondertitel genomen oO<
Twijfelde nog even over Barbabalzak, maar allee...
pi_87781303
Toevoeging aan lijstje...
D: "cake" met groente erin (Frans), salade, een klein stukje kersentaart en vers fruit, en wijn O+
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? donderdag 21 oktober 2010 @ 07:04:57 #18
70532 loveli
N
pi_87781699
Mogge.
crap in = crap out
pi_87781757
Mogge.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 21 oktober 2010 @ 07:28:27 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87781798
Mogge! Ik ben gewapend met zakdoekjes, strepsils, hot coldrex en ibu op weg naar Den Haag :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 07:32:00 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87781815
Eindstand gister:

O: havermoutpap
T: banaan
L: kom magere kwark met muesli en scheut aardbeienyoghurt voor de zoet
T: bonbon (die ik niet eens proefde ;( ), stukje chocoletter
D: vega maaltijdsalade gegrilde groente
T: beetje cognac met warm water en suiker

Vind 'm nog niet eens heel dramatisch!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87781824
mogge ! :z
Ja doei.
pi_87781873
hi.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_87782091
Steeds wakker worden omdat de regen zo hard tegen je raam aanslaat is niet leuk ;(. Vooral niet als je ook daadwerkelijk de deur uit moet.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:16:23 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87782130
Mogge :W.

Ik heb twee eitjes in de pan zitten die ik zo ga opeten met twee boterhammen, want de rest van de dag zal ik vast nog genoeg yoghurt zien :').
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')