Daar had ik het laatst met iemand over, hij zei dat accountants vooral veel uren maken in pak weg, november t/m feb. Dat is voor hun de drukste periode van het jaar. De rest van het jaar hebben ze minder werk.quote:En even een algemene vraag. Hebben alle accountants een druk leven? Dus zoveel uren werken in de weke? 50+.. Van de velen hoor ik dat ze best veel uren maken.. Kan je er bijv. niet voor kiezen om wat minder te werken o.i.d. (in loondienst!)
Voordat ik antwoord geef en mirved boos op mij wordt. Hebben jullie het over AA of RA?quote:Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef Walkerr het volgende:
[..]
Daar had ik het laatst met iemand over, hij zei dat accountants vooral veel uren maken in pak weg, november t/m feb. Dat is voor hun de drukste periode van het jaar. De rest van het jaar hebben ze minder werk.
Ik had het over RA;)quote:Voordat ik antwoord geef en mirved boos op mij wordt. Hebben jullie het over AA of RA?
Dan zijn de zomermaanden juist rustig, maar de andere maanden ben je vrij druk. In het najaar heb je namelijk de interim-controle en in het voorjaar ga je de feitelijke jaarrekeningcontrole uitvoeren. Juist vanaf februari heb je het heel druk als accountant.quote:
Ik hoop in september te beginnen aan de opleiding, dus ik kan je nog niet gericht antwoorden, maar het is altijd vrij subjectief of het zwaar is. Wat ik van accountants hoorde op het kantoor waar ik stage liep, was het goed te doenquote:Op maandag 20 december 2010 14:49 schreef IccceeeCold het volgende:
Ik heb een vraagje over de studie, hoe zwaar is hij? Is er een hoog tempo? Erg wiskundig?
Dat het zwaar is kan ik hebben, ik ben alleen geen ster in wiskunde. Financien daarintegen ben ik vrij goed in, maar dat econometrie gehalte kom ik lang niet aan.quote:Op maandag 20 december 2010 14:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik hoop in september te beginnen aan de opleiding, dus ik kan je nog niet gericht antwoorden, maar het is altijd vrij subjectief of het zwaar is. Wat ik van accountants hoorde op het kantoor waar ik stage liep, was het goed te doen
Ik was vroeger heel erg slecht in wiskunde. En dan hebben we het over vmbo wiskundequote:Op maandag 20 december 2010 14:52 schreef IccceeeCold het volgende:
[..]
Dat het zwaar is kan ik hebben, ik ben alleen geen ster in wiskunde. Financien daarintegen ben ik vrij goed in, maar dat econometrie gehalte kom ik lang niet aan.
Ja je hebt idd vele soorten wiskunde, zolang het maar niet die echte die hard wiskunde B is lukt mij het wel.quote:Op maandag 20 december 2010 14:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik was vroeger heel erg slecht in wiskunde. En dan hebben we het over vmbo wiskundeOp het HBO haalde ik een 8 voor levensverzekeringswiskunde. In andere woorden: alles is mogelijk
Ik heb vakken als financial acccounting en management accounting en ik vind het zelf niet wiskundig. Het is allemaal best goed te doen, goed onthouden welke methode je waar moet gebruiken. Als je dat weet is het een kwestie van rekenen.quote:k heb een vraagje over de studie, hoe zwaar is hij? Is er een hoog tempo? Erg wiskundig?
Net dit artikel gelezenquote:Oh en als je minder druk leven wil moet je gewoon bij de belastingdienst/overheid gaan werken. Heb je nog steeds een salaris dat dik boven modaal zit maar kun je lekker relaxed werken.
quote:Ruim 2000 ambtenaren verdienen meer dan minister
In 2009 waren er 2039 mensen werkzaam in de publieke en semipublieke sector die meer verdienden dan het gemiddelde jaarloon van een minister van 188.000 euro. Opvallend is het feit dat er meer wordt betaald aan meer dure ambtenaren.
Meer
Gemiddeld verdienden de hoge ambtenaren vorig jaar 212.478 euro. In 2008 ging het nog om 1916 hoge ambtenaren met een gemiddeld salaris van 202.364 euro. Vorig jaar kregen ook nog 193 mensen een ontslagvergoeding waardoor zij boven het jaarloon van een minister uitkwamen.
Meer dan de minister
In totaal gaat het om 2232 functionarissen met een toploon, ze zijn werkzaam bij 503 verschillende organisaties. Dat blijkt uit het overzicht dat minister Donner van Binnenlandse Zaken aan de Tweede Kamer heeft gezonden.
Bron: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/51/1220_Ruim_2000_ambtenaren_verdienen_meer_dan_een_minister.xml
Ligt er ook aan in welke sector je zit.quote:Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef Walkerr het volgende:
[..]
Daar had ik het laatst met iemand over, hij zei dat accountants vooral veel uren maken in pak weg, november t/m feb. Dat is voor hun de drukste periode van het jaar. De rest van het jaar hebben ze minder werk.
quote:Op maandag 20 december 2010 14:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Voordat ik antwoord geef en mirved boos op mij wordt. Hebben jullie het over AA of RA?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
Pakt inderdaad verkeerd uitquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:37 schreef Jetfly het volgende:
Wil je dan RC gaan doen? En waarom moet je dan eigenlijk werk vinden? Je kunt toch ook gewoon de pre-master en dan de master op de UvA doen? Of pakt dit verkeerd uit o.i.d.?
Dat laat ik even in het middenquote:
Deeltijd is sneller aangezien je tijdens een deeltijd master de stage van de RA opleiding kan doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:31 schreef Jetfly het volgende:
Aha okee dan!
Maar was het nou sneller om het eerst de master voltijd te gaan doen en dan de post-master ((was het geloof ik) die je in deeltijd MOET doen geloof ik toch?)
Of is het sneller om de master deeltijd en dan ook de post master deeltijd te doen?
Volgens mij was de 2e sneller, of zo iets had ik gelezen in ieder geval.
Iemand met het antw. ook een bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |