abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87774741
Beste mensen,

Om mijn schoolcarriere te schetsen graag het volgende: Na de bassischool (speciaal onderwijs!) ben ik naar het VMBO gegaan (speciaal onderwijs!) daarna ben ik naar het mbo gegaan. Naar het MBO ben ik naar het HBO gegaan. Op dit moment 5e jaars en ben 23 jaar van de HBO-opleiding bedrijfseconomie.

Tot halverwege het derde jaar verliep de opleiding redelijk. Daarna begon mijn stage. Deze heb ik niet afgerond, vanwege problemen en onzekerheid met mensen kort gezegd. de dag dat ik gestopt was vond ik vreselijk Daarna ben ik bezig geweest met 4e jaars vakken, op zich geen probleem mee gehad.
Daarna heb ik een meewerkstage gedaan en wel gehaald. Erg blij was ik daarmee. Sindsdien sta ik onder psychische behandeling.

Totdat ik in september begon met een afstudeeropdracht. In eerste instantie probeerde ik de opdracht om te zetten in een bedrijfseconomische opdracht, maar het leek dat mijn begeleiders bij bedrijf mijn ideeen niet "te snappen". Regelmatig heb ik contact gehad met docent. Tot dinsdagmiddag. Ik wou mijn projectvoorstel bespreken (wat door docent was goedgekeurd) Telkens vielen er stiltes, alsof het leek of we niet snapten wat we van elkaar bedoelen. Hierdoor kwamen we er eigenlijk niet uit.
Vandaag met mijn docent over gesproken over dat ik steeds onzekerder word van de opdracht (doordat ik weinig zekerhed krijg van bedrijfsbegeleider) Vervolgens is er telefonisch contact geweest tussen docent en bedrijfbegeleider. Bedrijfbegeleider kwam met de mededeling dat het beter was dat ik zou stoppen met de opdracht. Ik zag de bui al naderen. Ik ben dan vandaag gestopt met de opdracht. Hier baal ik ontzettend van natuurlijk! Aan de andere kant, als het langer had geduurt was het misschien erger geworden.

Ik zou de aankomende tijd regelmatig contact onderhouden met docent, over eventuele nieuwe opdrachten die beter passen.

Ik zit wel met de handen in het haar. Ik ben zover in de opleiding, en waarom lukken die stages dan niet vraag ik me dan bij mezelf af! Al zolang op school, bijna klaar en het afstuderen lukt gewoon niet. Als ik stop met opleiding zit ik met veel studieschuld.

Kennen jullie de situatie hoe ik me voel op dit moment?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:39:38 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87774937
Nee.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87774974
Problemen en onzekerheid met mensen, wat kan ik daarbij denken? Als je aan zo'n opleiding begint dan kun je je voorstellen dat je terecht komt in een wereld van het snelle geld en de mensen met de vlotte babbels zonder geweten. Al met al zeg je dat je een vervangende opdracht hebt gekregen die je ook niet kan afronden door eerder genoemde oorzaken? Wat voor soort bedrijf is het en wat houdt de (vervangende) opdracht precies in?
ADHD-C
pi_87774998
Heb je geen mentor in het stagebedrijf, en geen concrete afspraken over communicatie met het bedrijf? Zoals ik het nu lees stop je met je stage omdat het bedrijf niet echt meewerkt en dat is zonde.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_87775025
Gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe opdracht, zeker nu je bijna bij de finish bent.
pi_87775182
Bij een nieuwe opdracht zou ik liever met tweetallen willen afstuderen
pi_87775243
Probeer te achterhalen wat de werkelijke reden is dat het bedrijf geen toekomst meer in je zag. En ga daar aan werken.

Geloof in jezelf!
Huh?
pi_87775394
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:45 schreef Woussie1987 het volgende:
Zitten ook veel nadelen aan. Denk er nog maar eens over na. In je eentje leer je ook veel meer, namelijk dat een stage meer is dan wat je in de lessen leert. Nu moet je namelijk zelf naar je informatie op zoek.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:51:52 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87775517
Is het niet mogelijk om een onderzoeksstage te doen op de school zelf? Uiteindelijk zal het je wel lukken bij een bedrijf, maar als je al onder psychische behandeling bent, kan ik me voorstellen dat je wel even genoeg aan je hoofd hebt. Ik zou met de studieadviseur gaan praten. Als je niet zelf aan de bel trekt over je problemen en behandeling kan de school je er ook niet bij helpen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87775561
niet meer iets voor SES? O-)
Ja doei.
pi_87775810
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:51 schreef eleusis het volgende:
Is het niet mogelijk om een onderzoeksstage te doen op de school zelf? Uiteindelijk zal het je wel lukken bij een bedrijf, maar als je al onder psychische behandeling bent, kan ik me voorstellen dat je wel even genoeg aan je hoofd hebt. Ik zou met de studieadviseur gaan praten. Als je niet zelf aan de bel trekt over je problemen en behandeling kan de school je er ook niet bij helpen.
Ik zoek regelmatig de aankomende tijd contact met docent hoe we dit kunnen oplossen. Ik zal zeker bij school aan de bel trekken.Zoals je leest is het niet de eerste keer dat het gebeurde.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:03:37 #12
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_87776076
Geen idee hoe je je voelt, tenminste niet in R&P.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_87776179
Misschien kan het ook beter in SES
pi_87776916
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:35 schreef Woussie1987 het volgende:
Beste mensen,

Om mijn schoolcarriere te schetsen graag het volgende: Na de bassischool (speciaal onderwijs!) ben ik naar het VMBO gegaan (speciaal onderwijs!) daarna ben ik naar het mbo gegaan. Naar het MBO ben ik naar het HBO gegaan. Op dit moment 5e jaars en ben 23 jaar van de HBO-opleiding bedrijfseconomie.

Tot halverwege het derde jaar verliep de opleiding redelijk. Daarna begon mijn stage. Deze heb ik niet afgerond, vanwege problemen en onzekerheid met mensen kort gezegd. de dag dat ik gestopt was vond ik vreselijk Daarna ben ik bezig geweest met 4e jaars vakken, op zich geen probleem mee gehad.
Daarna heb ik een meewerkstage gedaan en wel gehaald. Erg blij was ik daarmee. Sindsdien sta ik onder psychische behandeling.

Totdat ik in september begon met een afstudeeropdracht. In eerste instantie probeerde ik de opdracht om te zetten in een bedrijfseconomische opdracht, maar het leek dat mijn begeleiders bij bedrijf mijn ideeen niet "te snappen". Regelmatig heb ik contact gehad met docent. Tot dinsdagmiddag. Ik wou mijn projectvoorstel bespreken (wat door docent was goedgekeurd) Telkens vielen er stiltes, alsof het leek of we niet snapten wat we van elkaar bedoelen. Hierdoor kwamen we er eigenlijk niet uit.
Vandaag met mijn docent over gesproken over dat ik steeds onzekerder word van de opdracht (doordat ik weinig zekerhed krijg van bedrijfsbegeleider) Vervolgens is er telefonisch contact geweest tussen docent en bedrijfbegeleider. Bedrijfbegeleider kwam met de mededeling dat het beter was dat ik zou stoppen met de opdracht. Ik zag de bui al naderen. Ik ben dan vandaag gestopt met de opdracht. Hier baal ik ontzettend van natuurlijk! Aan de andere kant, als het langer had geduurt was het misschien erger geworden.

Ik zou de aankomende tijd regelmatig contact onderhouden met docent, over eventuele nieuwe opdrachten die beter passen.

Ik zit wel met de handen in het haar. Ik ben zover in de opleiding, en waarom lukken die stages dan niet vraag ik me dan bij mezelf af! Al zolang op school, bijna klaar en het afstuderen lukt gewoon niet. Als ik stop met opleiding zit ik met veel studieschuld.

Kennen jullie de situatie hoe ik me voel op dit moment?
Ik heb min of meer dezelfde route gevolgd als jij en ben een paar jaar geleden afgestudeerd aan HBO met de nodige prive problemen. Hoe ik het aangepakt, kan ik moeilijk zeggen, gewoon doorgaan.

Neem een paar weken rust, ga eventueel lang bij de studentenpsycholoog op jouw school en pak daarna je opdracht weer op. Makkelijk gezegd, dat zeker. Maar als je het er zo bij laat, krijg je heeel veel spijt.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87776944
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:45 schreef Woussie1987 het volgende:
Daar komt gegarandeerd gezeik van. Niet doen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87783606
Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe opdracht te vinden die bij mij zal passen. Ik moet het allemaal ff goed op een rijtje zetten. Zal niet makkelijk zijn... Ik heb ongeveer 200 studiepunten nu van de de 240, waarvan er 30 afstuderen zijn die ik moet halen..

[ Bericht 24% gewijzigd door Woussie1987 op 21-10-2010 11:27:26 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:48:34 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87783748
->SES
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:49:34 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87787211
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:42 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe opdracht te vinden die bij mij zal passen. Ik moet het allemaal ff goed op een rijtje zetten. Zal niet makkelijk zijn... Ik heb ongeveer 200 studiepunten nu van de de 240, waarvan er 30 afstuderen zijn die ik moet halen..
Maar je kan toch pas verdedigen als je alles hebt? Hoe ver ben je dan met de tentamens die je nog moet maken?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87787791
Ik moet nog drie doen (en had op zn vroegst in maart ofzo klaar kunnen zijn). Nu doordat ik noodgedwongen moet stoppen met opdracht (en een nieuwe moet vinden) duurt het dus nog langer
pi_87787871
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maar je kan toch pas verdedigen als je alles hebt? Hoe ver ben je dan met de tentamens die je nog moet maken?
Hoeft niet :) Ik heb m'n scriptie ook verdedigd een half jaar voordat ik alle punten had.
Zal wel van de instelling afhangen.
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:40 schreef LazyDave het volgende:
Als je aan zo'n opleiding begint dan kun je je voorstellen dat je terecht komt in een wereld van het snelle geld en de mensen met de vlotte babbels zonder geweten.
Sorry, maar :')
Heb je een beetje beperkt wereldbeeld dat je zulke dingen denkt :?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:19:47 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87788059
Wat is nou exact het probleem?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:27:05 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87788280
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoeft niet :) Ik heb m'n scriptie ook verdedigd een half jaar voordat ik alle punten had.
Zal wel van de instelling afhangen.
[..]
Ah, dan zal het inderdaad wel per instelling afhangen. Hier mag het absoluut niet.. :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87807558
Door gaan! Ik snap dat het heel moeilijk is en dat het zeker stress ed op zou leveren (herken het wel een beetje).
Geef dit meteen aan bij het begin bij een nieuwe stage, gewoon zeggen dat je behoefte hebt aan feedback en erg veel baat hebt bij positieve feedback (als dit van toepassing is).

Nu weer stoppen betekent wel dat je het de keer daarna alleen maar erger krijgt!
pi_87830428
Gisteren goed gesprek gehad met docent over de vervolgstappen.
het is misschien mogelijk om zelfs binnen de school een nieuwe opdracht uit te voeren. hij zal navragen.
Binnenkort spreek ik docent weer. Ik laat op deze manier wel mn betrokkenheid zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')