FOK!forum / Klaagbaak / Denken dat je in een Aygo zelf de kreukelzone bent
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:44
Er blijken dus mensen te zijn op dit forum die auto's als een Aygo afkraken met een reden die al 10-15 jaar niet meer opgaat. Zij denken dus dat je met een kleine auto zelf een kreukelzone bent :') Dat kan natuurlijk helemaal niet omdat moderne auto's stugge kooien zijn die ervoor gemaakt zijn om juist niet meer naarbinnen te klappen.

Deze mensen denken ook vaak veiliger te zijn in een Volvo van 25 jaar oud :') . Juist bij zulke auto's komt de hele motor naar binnen zetten bij een frontale aanrijding.
Daarbij komt nog dat veel mensen ook denken dat de kleinere auto's te sloom zijn voor snelweggebruik. Ik kan je zeggen dat ik met mijn 899cc autootje van 17 jaar oud met 100km/u kan invoegen en toch echt de 140km/u haal dus dat is ruim voldoende. oO<

Dit is mijn klacht en daar moet zult u het mee moeten doen. *O*

SPOILER
TS rijdt een Cinquecento :')
n0irwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:46
Het is een feit dat in een frontale botsing tussen een 106 en een range rover de bestuurder van de SUV er beter uitkomt. Dat "de bestuurder is zelf de kreukelzone!" is meer een poging tot een slechte grap.
ThaRock101woensdag 20 oktober 2010 @ 19:48


ts is de kreukelzone voor zijn bagage :')
About2Break1woensdag 20 oktober 2010 @ 19:48
Ik weet wel in welke auto ik liever zit:

shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:51
Je pakt een Cinquecento en een Seicento. Die Seicento is een zeer slechte auto voor zijn leeftijd :'(

Zie mijn opmerking over de Volvo. Reken maar dat je met een Seat Leon bijvoorbeeld ook slecht af ben bij een botsing met een SUV of een vrachtwagen. Deze auto's gaan over je motorkap heen dus daar kan je weinig tegen doen als je het over normale auto's heb.
DuTankwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:53
En dan zie je mij voorbij klappen met 220 in de dash in een A8. Dan zwaai ik wel even hoor :)
ShizzleMyDizzlewoensdag 20 oktober 2010 @ 19:54
sick fuck

[ Bericht 96% gewijzigd door Symphonic op 20-10-2010 21:06:26 ]
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:57
Daar ben je ook de lul als je in je SUV zit hoor :'(

Zo'n soort reactie bedoel ik trouwens :W
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:57
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:53 schreef DuTank het volgende:
En dan zie je mij voorbij klappen met 220 in de dash in een A8. Dan zwaai ik wel even hoor :)
U kleeft graag aan bomen? :o
WeerWachtwoordVergetenwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:58
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:48 schreef About2Break1 het volgende:
Ik weet wel in welke auto ik liever zit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je weet dat je in een SUV een twee keer zo grote kans hebt te overlijden bij een crash dan in een normale wagen?

Heeft ermee te maken dat het zwaartepunt veel verder van je lichaam afzit en bij een crash je nek een te grote kracht op zich krijgt en daardoor heerlijk kan breken. Maar als jij denkt dat je veilig bent in een SUV ^O^
Treinkopperwoensdag 20 oktober 2010 @ 19:58
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:53 schreef DuTank het volgende:
En dan zie je mij voorbij klappen met 220 in de dash in een A8. Dan zwaai ik wel even hoor :)
:')
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:02
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je weet dat je in een SUV een twee keer zo grote kans hebt te overlijden bij een crash dan in een normale wagen?

Heeft ermee te maken dat het zwaartepunt veel verder van je lichaam afzit en bij een crash je nek een te grote kracht op zich krijgt en daardoor heerlijk kan breken. Maar als jij denkt dat je veilig bent in een SUV ^O^
Klinkt wel logisch ja, de arm vanaf het zwaartepunt is langer dus het moment wordt groter. Maar je vliegt wel sneller over een andere auto heen zegmaar.
Nobuwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:03
Je punt is dus dat je niet je eigen kreukelzone bent omdat de auto niet kreukelt? Juist ja. :')
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:08
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:03 schreef Nobu het volgende:
Je punt is dus dat je niet je eigen kreukelzone bent omdat de auto niet kreukelt? Juist ja. :')
De ruimte waar je inzit bij moderne auto's is stug ja, de voorkant deukt wel in om de klap te absorberen. Als de voorkant helemaal is ingedeukt is een modernere auto zo ontworpen dat de kooi waar je inzit dus niet inklapt. Dat kun je overigens wel goed zien bij die Seicento die tegen die wand aanklapt, dat is echt een slechte "moderne" auto.
chroestjovwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:18
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je weet dat je in een SUV een twee keer zo grote kans hebt te overlijden bij een crash dan in een normale wagen?

Heeft ermee te maken dat het zwaartepunt veel verder van je lichaam afzit en bij een crash je nek een te grote kracht op zich krijgt en daardoor heerlijk kan breken. Maar als jij denkt dat je veilig bent in een SUV ^O^
Echte bazen nemen dat risico wel.
gebrokenglaswoensdag 20 oktober 2010 @ 20:25
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:48 schreef About2Break1 het volgende:
Ik weet wel in welke auto ik liever zit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is geen vergelijk. De kleinere auto wordt van achteren geraakt, en die hummer gewoon de voorkant.
Cucumissativuswoensdag 20 oktober 2010 @ 20:31
Valt me nog mee.
fs180woensdag 20 oktober 2010 @ 20:32
Je kunt best invoegen met 100 km/u, alleen dan moet jij eerst op toeren komen en paar keer doorschakelen.. Ik beweeg alleen mn pols een beetje
DuTankwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:34
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:57 schreef shiftknop het volgende:

[..]

U kleeft graag aan bomen? :o
Nee, wel aan bumpers.
Nobuwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:37
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:08 schreef shiftknop het volgende:

[..]

De ruimte waar je inzit bij moderne auto's is stug ja, de voorkant deukt wel in om de klap te absorberen. Als de voorkant helemaal is ingedeukt is een modernere auto zo ontworpen dat de kooi waar je inzit dus niet inklapt. Dat kun je overigens wel goed zien bij die Seicento die tegen die wand aanklapt, dat is echt een slechte "moderne" auto.
Waar denk je dat de energie in gaat zitten als de auto niet kreukelt? Je mag dan niet ingeblikt worden, dood ben je wel.
FCZwolleZuidwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:41
Tuurlijk heeft een aygo een kreukelzone... maar iets groters dan een aixam moet je niet aanrijden wil je er levend uitkomen.
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:45
Ja, je ingewanden krijgen een stoot maar de airbag compenseert dat gedeeltelijk. Ook veert de auto terug waardoor energie verloren gaat. Maar dat is het punt nu niet. Het gaat mij erom dat veel mensen denken dat die kleine auto's trage en onveilige hokjes zijn en dat mensen maar in een vette auto moeten rijden omdat alles daaronder te onveilig en traag zou zijn volgens deze mannetjes.
shiftknopwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:45
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:41 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Tuurlijk heeft een aygo een kreukelzone... maar iets groters dan een aixam moet je niet aanrijden wil je er levend uitkomen.
Dat dus :')

Je trollt hoop ik? :'(
Nobuwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:53
Tegen een grotere, zwaardere auto aanrijden is ook gewoon niet verstandig. Ergens tegenaan rijden is hoe dan ook niet verstandig natuurlijk, maar dat is een ander verhaal.
Fleischmeisterwoensdag 20 oktober 2010 @ 21:03
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:53 schreef DuTank het volgende:
En dan zie je mij voorbij klappen met 220 in de dash in een A8. Dan zwaai ik wel even hoor :)
:')
Symphonicwoensdag 20 oktober 2010 @ 21:06
Donder op met je kut Aygo