Bronquote:'IJsbeer Knut slachtoffer van falende dierentuin'
Gepubliceerd: vandaag 09:57
De dierentuin in Berlijn verwaarloost zijn eigen ijsbeer Knut. Dat zei Lex Noordermeer van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam vannacht in het Radio 1-programma Nog Steeds Wakker Nederland. Het bekende ijsbeertje zit met drie soortgenoten in een verblijf en wordt daar constant gepest en gebeten. En dat is de schuld van de dierentuin, vindt Noordermeer. ‘Het houden van vier ijsberen bij elkaar is onnatuurlijk.’
Volgens Noordermeer zou de populaire ijsbeer – die kort na zijn geboorte in 2006 wereldnieuws werd omdat zijn moeder hem verstoten had – in Blijdorp een veel leuker leven hebben. ‘Wij hadden ze ongetwijfeld gescheiden.’
De dierentuin in Berlijn stapelt beginnersfout op beginnersfout, zegt Noordermeer. De beslissing om ijsbeer Knut door een verzorger met de hand op te laten voeden, was ook al ongelukkig. ‘In principe moet de moeder het zelf doen, dat is veel beter voor de dieren. In Blijdorp hebben we ook als stelregel dat wij, uitzondering daargelaten, in principe dieren niet meer met de hand grootbrengen.’
Gevraagd naar de schuldvraag wijst Noordermeer naar de leiding van de Duitse dierentuin. ‘De directeur van Berlijn heeft de naam een beetje eigenzinnig te zijn, dus wat dat betreft…’
Jawelllllll! Jawel! Drama in dit topique! Gepast medeleven alstublieftquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef eNGine10 het volgende:
PMS beren![]()
Zo slecht heeft hij het anders nog niet.
quote:Ze gaan iemand voor hem zoeken die wel met hem wil fokken. Ik moet dat nog steeds zelf regelen.
[DIT IS EEN CONTACTADVERTENTIE DAMES....HIER BIEDT EEN HEER ZICH AAN!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef eNGine10 het volgende:
PMS beren![]()
Zo slecht heeft hij het anders nog niet. Ze gaan iemand voor hem zoeken die wel met hem wil fokken. Ik moet dat nog steeds zelf regelen.
slaat natuurlijk nergens op. Knut had niet met de hand grootgebracht mogen worden, dat moest zijn moeder doen. Ehm ja... die verstootte hemquote:De dierentuin in Berlijn stapelt beginnersfout op beginnersfout, zegt Noordermeer. De beslissing om ijsbeer Knut door een verzorger met de hand op te laten voeden, was ook al ongelukkig. ‘In principe moet de moeder het zelf doen, dat is veel beter voor de dieren. In Blijdorp hebben we ook als stelregel dat wij, uitzondering daargelaten, in principe dieren niet meer met de hand grootbrengen.
Bronquote:'Leave Knut alone!'
Nog meer gedonder in dierenland. Ons aller Knut zit in de knoei. De beroemdste ijsbeer van Duitsland wordt sinds zijn verhuizing naar het grote ijsberenverblijf in de dierentuin van Berlijn geïntimideerd door zijn mede-ijsberen.
Knut woont nu samen met drie vrouwtjes, Tosca, Nancy en Katjuscha. In plaats van met ze aan te pappen wordt onze playbeer gebeten en bedreigd. De meeste tijd zit Knut nu alleen in een hoekje angstig op de uitkijk naar de vrouwtjes. Gelukkig hebben we een liedje om Knut te steunen in deze lastige tijden.
Mijn dank is grootquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:16 schreef trovey het volgende:
[..]
[DIT IS EEN CONTACTADVERTENTIE DAMES....HIER BIEDT EEN HEER ZICH AAN!
Zo, ik heb even reclame voor je gemaakt.
Dunno. Hier ging het net ook even raar, nu gaat het weer normaal.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:30 schreef senesta het volgende:
Wat gebeurd er met mijn layout in dit topic?
Idd. Noordermeer van Blijdorp zal best een punt hebben dat ze hem beter niet met die drie vrouwtjes hadden kunnen zetten, maar om nu nog te gaan zeuren dat ze hem nooit met de hand hadden moeten opvoeden (terwijl die verzorger al dood is, lekker makkelijk natrappen, en de moeder hem toch echt verstoten had, dus weinig andere keus lijkt me...) is echt raar.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:31 schreef Northside het volgende:
Overigens is de haat & nijd die er klaarblijkelijk tussen dierentuinen bestaat wel mooi om te zien.
Ze tolereren elkaar ook wel op andere momenten, als ze wachten tot de zeehonden terugkomen oid. (wel eens in een documentaire gezien, ze spelen dan zelfs samenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:11 schreef trovey het volgende:
IJsberen zijn in het wild toch ook alleen m.u.v. de paartijd? Buiten het idee dat hij waarschijnlijk afwijkend gedrag zal vertonen zou hij ook gewoon niet permanent moeten samenwonen met de dames
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef eNGine10 het volgende:
PMS beren![]()
Zo slecht heeft hij het anders nog niet. Ze gaan iemand voor hem zoeken die wel met hem wil fokken. Ik moet dat nog steeds zelf regelen.
quote:
Oh zó.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:31 schreef xxxxxx6 het volgende:
Ze hadden geen keus qua met de hand grootbrengen zeggen jullie...
Met wat Noordermeer zegt bedoelt hij dus dat het beertje had moeten overlijden, zoals het ook in de natuur gebeurt. De natuur zijn beloop laten, zegt hij in het radioprogramma.
Klopt. In Blijdorp hebben ze twee verblijven naast elkaar, met in elk één ijsbeer. Zit een rooster in het midden zodat ze elkaar kunnen ruiken/zien en als ze bij elkaar zouden moeten komen, is dat dus vrij makkelijk te regelen.quote:Hij kwam trouwens wel met een oplossing, namelijk de beren uit elkaar halen. Maar daar hebben ze in Berlijn geen ruimte voor.
Dat betwijfel ik. In Blijdorp is het in ieder geval wel eens gebeurd (als gezegd op de radio).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:37 schreef Greys het volgende:
Maar als ze dat hadden gedaan dan had de halve wereld weer op zijn achterste poten gestaan als ze hem zomaar hadden laten sterven van de honger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |