Edit:
Voor de volledigheid: Star Wars Episode 2: Attack of the clones [deel 3]
[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 27-05-2002 18:03]
quote:Tjah, ik denk dat ik ook nog een keer ga eigenlijk... Hij was erg gaaf.
Op maandag 27 mei 2002 17:42 schreef Ez3 het volgende:
Ik ga morgenavond lekker weer
quote:Ben ik het wel mee eens ja. Niet alleen met SW maar ook met andere groot opgezette fils (LotR bijv.) Vond de oude SW sowieso beter, maar komt ook door het gevoel wat je erbij hebt denk ik.
Nog even de stelling: In episode 4,5 en 6 werd beter geacteerd omdat er echte decors waren. Tegenwoordig wordt 95% opgenomen in een blauwe loods. En dat inspireert niet echt om je in te leven.
quote:Ouder Star Wars waren gewoon natuurlijker, op zich.
Op maandag 27 mei 2002 18:02 schreef stinkie het volgende:[..]
Ben ik het wel mee eens ja. Niet alleen met SW maar ook met andere groot opgezette fils (LotR bijv.) Vond de oude SW sowieso beter, maar komt ook door het gevoel wat je erbij hebt denk ik.
quote:ben ik het mee eens
Op maandag 27 mei 2002 17:57 schreef SunChaser het volgende:
Nog even de stelling: In episode 4,5 en 6 werd beter geacteerd omdat er echte decors waren. Tegenwoordig wordt 95% opgenomen in een blauwe loods. En dat inspireert niet echt om je in te leven.
vooral Ewan McGregor heeft het daar in TPM echt moeilijk mee, dat zie je gewoon......vooral dat stukje als ie kennis maakt met JarJar....
des te beter vind ik hem in AOTC, daar zit ie gewoon perfect in zn rol, schijt aan blue screens
het kan dus wel, alleen het is moeilijker voor de acteurs dat zeker
quote:Dat vond ik juist wel, hoe hij no-nonsense zijn saber onder de kin drukt in die arena is gewoon schitterend. En zoals in een interview, die man heeft gewoon stijl van zichzelf.
Op maandag 27 mei 2002 18:11 schreef SunChaser het volgende:
Het vergt gewoon veel van je als acteur. Daarom van die Haydensen ook door de mand. Al vind ik Samuel L Jackson ook niet overtuigend als Bad Motherfucker Jedi.
quote:Palpatine is die oude gast die later de emperor wordt
Op maandag 27 mei 2002 18:29 schreef Kwartjuh het volgende:
LOL! wat een arrogantie...btw, wie is die Palentine ofzoets?
ik vind dat moment dat SLJ in gesprek is met Dooku super, midden op het slagveld, Jedi's worden ingesloten en doen allemaal op rij hun lightsabers uit.....cool wat SLJ dan zegt
btw vanaf de dood van Shmi vind ik Anakin echt wel goed spelen hoor,
alleen op het begin af en toe wat 'knullige' dialogen maar dat ligt niet echt aan de acteurs...
Ewan McGregor verdient toch de meeste waardering van mij: hij IS gewoon eindelijk echt de Obi Wan die we ook in IV zien.....ook omdat hij in TPM juist het minste acteert van iedereen vind ik hem nu juist zo goed
en daarnaast vind ik het goed gedaan om te laten zien dat Yoda het sterkste is met de Force.....voor het gevecht gaat beginnen merk je gewoon aan hem dat hem niks zal gebeuren.......Dooku kan doen wat ie wil, Yoda zal nooit wat gebeuren.
Yoda blijft daarom ook later als 1 vd enige Jedi's over.......dat Obi Wan ook overleeft is gewoon een beetje geluk denk ik, want hij is juist niet zo strong with the force, mede door hem wordt Anakin nl Darth Vader
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 27-05-2002 18:43]
quote:Palpatine is de Emperor uit delen 5 en 6.
Op maandag 27 mei 2002 18:29 schreef Kwartjuh het volgende:
btw, wie is die Palentine ofzoets?
quote:hij verdient wel nog een 1 op 1 gevecht in EpIII
Op maandag 27 mei 2002 18:26 schreef SunChaser het volgende:
Hij heeft ook gevraagd om in deel 3 vechtend ten onder te gaan, niet dat hij door een droid in zijn rug wordt geschoten.
veel te weinig actie gehad in II
quote:Maar wat zegt hij dan? Ik kan me het niet meer herinneren..
Op maandag 27 mei 2002 18:35 schreef Bolderbast het volgende:[..]
Palpatine is die oude gast die later de emperor wordt
ik vind dat moment dat SLJ in gesprek is met Dooku super, midden op het slagveld, Jedi's worden ingesloten en doen allemaal op rij hun lightsabers uit.....cool wat SLJ dan zegt
quote:ow ik heb m pas 1x gezien, kan foutje van mijn kant zijn
Op maandag 27 mei 2002 18:52 schreef Kwartjuh het volgende:
^ ik kan me niet eens herinneren dat ze hun lightsabers uit doen
maar het gebaar komt wel cool over zo van de kappen allemaal met vechten, tegelijk
quote:Ik heb geen idee, maar ik had wel een ultiem Pulp Fiction Deja Vu toen ie zei: Well, this party is over (oid.) ik dacht er echt achteraan wat dat vrouwtje in PF roept tegen die vent die dat zegt.
Op maandag 27 mei 2002 18:45 schreef Spina1 het volgende:[..]
Maar wat zegt hij dan? Ik kan me het niet meer herinneren..
(nee, ik kom het plaatje niet uploaden )
quote:en ik kreeg m meteen
Op maandag 27 mei 2002 19:16 schreef Kwartjuh het volgende:
Over kromme lightsabers:
Die van Dooku WAS krom.
dat zie je ook wel op de site http://www.starwars.com/
Probleem is dat je elke keer een ander plaatje krijgt.
Gewoon refresjen totdat je dooku ziet.
Kijk eens naar zijn lightsaber(nee, ik kom het plaatje niet uploaden
)
is idd krom, maar die kop van Lee lijkt ook net of die erop is gesoept
quote:dees:
Op maandag 27 mei 2002 19:16 schreef Kwartjuh het volgende:
Over kromme lightsabers:
Die van Dooku WAS krom.
dat zie je ook wel op de site http://www.starwars.com/
Probleem is dat je elke keer een ander plaatje krijgt.
Gewoon refresjen totdat je dooku ziet.
Kijk eens naar zijn lightsaber(nee, ik kom het plaatje niet uploaden
)
?
quote:jah wazig ding en wat is het nut van die 'parachute' dan
Op maandag 27 mei 2002 19:33 schreef Kwartjuh het volgende:
BTW, aan het eind ontsnapt Dooku in een vreemd spacecraft.
Met een soort parachute ofzo? Wat is dat?
quote:is gebasseerd op een onderzoekje van deze tijd, een ruimte zeil om op zonnewind te reizen.
Op maandag 27 mei 2002 20:54 schreef Bolderbast het volgende:[..]
jah wazig ding en wat is het nut van die 'parachute' dan
Duel of Fates vind ik trouwens wel het mooiste muziekstuk uit de filmgeschiedenis. Niet het meest herkenbare, maar wel het mooiste.
quote:Misschien hoort ie zo
Op maandag 27 mei 2002 19:51 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
dees: [afbeelding]
?
quote:Het is een soort van zonnezeilsschip. Dat folie vangt Zon (sterren) licht op en zorgt volgens mij voor de voortdrijving ... Oid..
Op maandag 27 mei 2002 20:54 schreef Bolderbast het volgende:[..]
jah wazig ding en wat is het nut van die 'parachute' dan
quote:Die parachute dient dus voor het opvangen van electrisch geladen deeltjes in het heelal om zo voort te bewegen.
An exotic, alien conveyance befitting Count Dooku's enigmatic character, the Geonosis solar sailer uses unique technology to propel the craft through both realspace and hyperspace.The seed-shaped vessel has a bracketed bubble-like cockpit within which resides the ship's droid pilot, FA-4. The vessel's carapace opens to expel its diaphanous sail, which unfurls into a parabolic chute that gathers energetic particles for propulsion.
Count Dooku used the interstellar sail ship to escape from the opening battle of the Clone Wars on Geonosis and meet with his dark master, Darth Sidious, in the abandoned districts of Coruscant.
quote:Ja, dat verdient de character wel, iemand die in de Jedi Council zit wordt niet zomaar in zijn rug geschoten.
Op maandag 27 mei 2002 18:26 schreef SunChaser het volgende:
Hij heeft ook gevraagd om in deel 3 vechtend ten onder te gaan, niet dat hij door een droid in zijn rug wordt geschoten.
quote:Dat wil ik ook wel eens weten. Volgens mij werd er alleen door Dooku (Christopher Lee) wat gezegd.
Op maandag 27 mei 2002 18:45 schreef Spina1 het volgende:
Maar wat zegt hij dan? Ik kan me het niet meer herinneren..
En de hilt van de lightsaber van Dooku is krom, niet de saber (het licht) zelf, toch? Of is dat laatste ook krom?
quote:Alleen de heft is krom, een knip-oog naar die sabels die in wandelstokken zitten, die hebben ook zo'n krom heft in films enzo.
Op dinsdag 28 mei 2002 00:33 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Ja, dat verdient de character wel, iemand die in de Jedi Council zit wordt niet zomaar in zijn rug geschoten.
[..]Dat wil ik ook wel eens weten. Volgens mij werd er alleen door Dooku (Christopher Lee) wat gezegd.
En de hilt van de lightsaber van Dooku is krom, niet de saber (het licht) zelf, toch? Of is dat laatste ook krom?
![]()
![]()
Anyone?
quote:Oke, gokje. In deel 6, als ie de Emperor in die schacht flikkert heeft zijn "lichaam" (de machinerie) nogal wat problemen met die schichten van de emperor. Wellicht dat ie ze daarom niet kan gebruiken.
Ik vraag me af waarom Anakin later als Darth Vader die Force bliksem niet kan gebruiken (of niet gebruikt). Vooral omdat Dooku hem wel beheerst en Anakin het in zich heeft om de sterkste Jedi aller tijden te worden. Misschien heeft hij er het talent niet voor, maar dat lijkt me een zwakke verklaring.
Anyone?
In de nieuwe delen is het makkelijk te verklaren, hij kan het gewoon nog niet.
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat Yoda het niet aan Luke leert, die uiteindelijk toch de sterkste is (maar de reden daarvoor zal wel zijn dat Yoda de opleiding aan Luke nooit afrond).
Het gekste vind ik eigenlijk dat the Force iets is dat nu ineens te meten is aan het bloed van iemand.
quote:hij zal het nooit geleerd hebben hoe het te doen
Op dinsdag 28 mei 2002 00:51 schreef Capetown het volgende:
Ik vraag me af waarom Anakin later als Darth Vader die Force bliksem niet kan gebruiken (of niet gebruikt). Vooral omdat Dooku hem wel beheerst en Anakin het in zich heeft om de sterkste Jedi aller tijden te worden. Misschien heeft hij er het talent niet voor, maar dat lijkt me een zwakke verklaring.Anyone?
zo verklaarde Lucas ook ooit waarom Obi Wan zich als geest kon laten zien: Yoda had hem dat geleerd......zo zal Dooku de bliksem ook van Yoda geleerd moeten hebben aangezien Yoda zn leraar was ooit
quote:Ja, heft dus.
Op dinsdag 28 mei 2002 00:50 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Alleen de heft is krom, een knip-oog naar die sabels die in wandelstokken zitten, die hebben ook zo'n krom heft in films enzo.
Het is gewoon een excentrieke man, die Dooku, vandaar ook zo'n afwijkende lightsaber. Iets wat bij een gewone Jedi als te luxieus overkomt.
quote:Dit vind ik onzin. Kijk bv. ook eens naar 'The matrix'. Bij die film is ook ontzettend veel gebruik gemaakt van blue screens.
Op maandag 27 mei 2002 17:57 schreef SunChaser het volgende:
http://www.mtv.co.uk/mtv.co.uk/en/dynamo/downloads/tVf2699/goodgift.mpg
a new jedi was born....
Vet Lache...
quote:Juist daar dacht ik ook meteen al aan, daar zijn die dingen ook echt wel op gebaseerd denk ik
Op woensdag 29 mei 2002 00:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die spinachtige robots....
[afbeelding]Deed me denken aan:
[afbeelding]Grappig
quote:ik neem aan dat je dat choken bedoelt???
Op donderdag 30 mei 2002 00:44 schreef catfish het volgende:
count dooku is denk ik toch leerling van palpatine geworden als ie sith werd, welke zeker de lightning kan (zie Ep6), Anakin leert gebruikt het nooit, maar doet een aantal keer een grip force later, lijkt mij veel efficienter eigenlijk, van wie hij dat leert... eigen uitvinding misschien?
dat zie je idd geen 1 andere Jedi doen, zou cool zijn als hij de enige is die dat kan.....en dat in EpIII uitvindt ofzo
Bovendien wordt in Dark Forces II: Jedi Knight ook veelvuldig gebruik gemaakt van Force Grip. Ik weet alleen niet of dat zich voor of na de films afspeelt..
quote:De jaren NA starwars zelf.
Op donderdag 30 mei 2002 09:22 schreef Quistnix het volgende:
Ik weet alleen niet of dat zich voor of na de films afspeelt..
quote:Het lijkt me dat het niet echt goed is voor Vader's pak als hij er 10.000V doorheen jaagt..
Op donderdag 30 mei 2002 00:44 schreef catfish het volgende:
count dooku is denk ik toch leerling van palpatine geworden als ie sith werd, welke zeker de lightning kan (zie Ep6), Anakin leert gebruikt het nooit, maar doet een aantal keer een grip force later, lijkt mij veel efficienter eigenlijk, van wie hij dat leert... eigen uitvinding misschien?
Ik denk trouwens dat het choken, zoals Vader doet, alleen effectief is op mensen die de Force niet beheersen, het zal dus niet echt handig zijn wanneer twee Jedi tegenover elkaar staan..
quote:Nee, hij voelt zich niet zo lekker nadat hij de emperor naar beneden heeft gegooid in RotJ.
Op maandag 03 juni 2002 20:52 schreef Chirma het volgende:
Het lijkt me dat het niet echt goed is voor Vader's pak als hij er 10.000V doorheen jaagt..
quote:Er is een verschil tussen het logo van de Republic en dat van de Galactic Empire; het logo van de Republic heeft namelijk 8 "tandjes" en dat van de Empire 6
Quote uit deel 3
--------------------------------------------------------------------------------
Maaruh, jullie vinden dat rebel teken een easteregg, dan kan ik er ook nog 1 vertellen, op 't schip van Obi Wann, zit ook een rebellen logo, zeer goed te zien als ie net geland is.
--------------------------------------------------------------------------------
het coole is juist dat dat het toekomstige Imperial logo is......van de emperor dus terwijl het nu van de republiek is
rebels bestaan nog niet dus ook geen rebellen logo
quote:Mara Jade heeft ook een paarse
Op maandag 27 mei 2002 18:18 schreef Kwartjuh het volgende:
Hoe kan het dat Jackson een paarse Lightsaber heeft?
er zijn toch alleen maar groene en blauwe voor jedi, en rooie voor evil-jedi?
quote:En die Republic Attack Gunships....
Op woensdag 29 mei 2002 00:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die spinachtige robots....
[afbeelding]Deed me denken aan:
[afbeelding]Grappig
Deden me denken aan:
quote:Moet je toch Jedi Knight eens spelen....
Op maandag 03 juni 2002 20:52 schreef Chirma het volgende:
Ik denk trouwens dat het choken, zoals Vader doet, alleen effectief is op mensen die de Force niet beheersen, het zal dus niet echt handig zijn wanneer twee Jedi tegenover elkaar staan..
quote:Doe ik wel hoor
Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef Quistnix het volgende:[..]
Moet je toch Jedi Knight eens spelen....
Enne, niet alle Tiefighters worden in de films in 1 keer opgeblazen hoor
quote:Wel eens Tie Fighter gespeeld? Dan moet je ERG uit kijken dat je niet wordt afgeschoten omdat je in 1 schot dood bent...
Op woensdag 05 juni 2002 11:05 schreef Chirma het volgende:[..]
Doe ik wel hoor
, we hebben het hier over het *echte* SW universum, waarin een Tie fighter in één schot is vernietigd i.p.v. een keer of 4 zoals in de computergames..
quote:is ook best wel met elkaar te vergelijken
Op woensdag 05 juni 2002 12:33 schreef kwanten het volgende:
Heeey!, ik heb hem pas gezien met me, hij was echt wel cool!! maar, Panic room vonden we dan toch nog wel leuker!, maar jah, de film was toch best cool!!
quote:Natuurlijk, dat was HET spel.. fantastische storyline, onverwachte wendingen (het blijkt ineens dat Zarin een verrader is) en heel veel verwijzingen naar de EU (je ziet bijvoorbeeld dat Thrawn tot Grand Admiral wordt benoemd)!!
Op woensdag 05 juni 2002 12:07 schreef Theeboon het volgende:[..]
Wel eens Tie Fighter gespeeld? Dan moet je ERG uit kijken dat je niet wordt afgeschoten omdat je in 1 schot dood bent...
Volgens mij was je pas na een paar hits vernietigd aangezien ik erg vaak een geel of een rood tiefightertje links onder zag staan, maar misschien na een frontale hit van een turbolaser van een capital ship werd je wel vernietigd..
Gabberhead, waar zag je in de film dat dat een TIE meerdere hits kon incasseren? Ik kan het me herinneren..
quote:Die bliksem is een techniek die alleen beheerst kan worden door iemand die gebruik maakt van de Dark Side, omdat het een techniek is, die is bedoeld om aan te vallen ipv te verdedigen. Voor het choken geldt precies het zelfde.
Op dinsdag 28 mei 2002 00:57 schreef stinkie het volgende:[..]
In de nieuwe delen is het makkelijk te verklaren, hij kan het gewoon nog niet.
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat Yoda het niet aan Luke leert, die uiteindelijk toch de sterkste is (maar de reden daarvoor zal wel zijn dat Yoda de opleiding aan Luke nooit afrond).
quote:ik heb m net gedownload en nog een stuk gekeken
Op woensdag 05 juni 2002 19:54 schreef FLIPNEUS het volgende:
Heb hem nu al drie keer gezien en hij blijft echt meesterlijk.
het is me nu alweer een stuk duidelijker dan de 1e keer
ik ga zeker nog een keer in de bios btw
maar er is 1 ding wat ik me nu nog afvraag:
Waarom is het zo belangrijk voor Dooku en die Trade Federation gasten dat Padme sterft????
Dooku weet namelijk dat Darth Sidious zich onder de republic bevindt, hij wil toch met de separatists tegen hem ingaan???? Dan kan hij toch beter zorgen dat Padme zich met Naboo bij hen voegt ipv haar te killen of denkt hij dat Naboo zich juist bij hen voegt als hij Padme killt.....
Waarom zorgt Palpatine ervoor dat zijn eigen planeet bezet wordt door de Trade Federation in TPM? Om beroering te veroorzaken in de senaat en de kans te grijpen om Valorum af te laten zetten en tot kanselier te worden gekozen, wat dus gebeurd.
Waarom Padmé uit de weg ruimen in AOTC, om alle touwtjes in handen te krijgen.
Wat je dus ziet is dat Palpatine tegen zichzelf vecht, immers is het clone-leger onder zijn commando (als Palpatine) en het leger van de separatisten ook (als Sidious).
Wat het allemaal is is misleiding, misleiding van de Jedi, van de rest van de Republiek, zijn grote plan om de macht te grijpen en zichzelf tot Keizer uit te roepen.
quote:Goed gezegd, ik had het niet beter kunnen doen!
Op woensdag 05 juni 2002 23:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bolderbast, Sidious/Palpatine maakt het geen flikker uit of Naboo wel of niet zich aansluit. (ook al is het zijn eigen thuiswereld).
Wat hij wilt is dat Republikeins leger en de volmacht.
Twee dingen waar Padmé het absoluut mee oneens is.
Ze kwam juist naar Coruscant om dat leger te voorkomen en om tegen te stemmen. Haar pleiting en stem zou belangrijk zijn.
Daarom moest ze uit de weg
Nu wist Palpatine haar weg te krijgen door haar terug te sturen naar Naboo, en de sukkelige Jar Jar heeft helemaal niet door wat het uitmaakt en stemt dus voor het leger en stemt dus voor een volmacht voor Palpatine.Waarom zorgt Palpatine ervoor dat zijn eigen planeet bezet wordt door de Trade Federation in TPM? Om beroering te veroorzaken in de senaat en de kans te grijpen om Valorum af te laten zetten en tot kanselier te worden gekozen, wat dus gebeurd.
Wat je dus ziet is dat Palpatine tegen zichzelf vecht, immers is het clone-leger onder zijn commando (als Palpatine) en het leger van de separatisten ook (als Sidious).
Wat het allemaal is is misleiding, misleiding van de Jedi, van de rest van de Republiek, zijn grote plan om de macht te grijpen en zichzelf tot Keizer uit te roepen.
quote:bedankt voor de super uitleg........ik mis alleen Dooku zn aandeel hierin een beetje????? waarom zegt hij tegen Obi Wan 'join me, together we can destroy the Sith'??? is dit gewoon bluf dan ofwat? en wil hij niet zelf de galaxy in handen krijgen ipv aan Sidious??
Op woensdag 05 juni 2002 23:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bolderbast, Sidious/Palpatine maakt het geen flikker uit of Naboo wel of niet zich aansluit. (ook al is het zijn eigen thuiswereld).
Wat hij wilt is dat Republikeins leger en de volmacht.
Twee dingen waar Padmé het absoluut mee oneens is.
Ze kwam juist naar Coruscant om dat leger te voorkomen en om tegen te stemmen. Haar pleiting en stem zou belangrijk zijn.
Daarom moest ze uit de weg
Nu wist Palpatine haar weg te krijgen door haar terug te sturen naar Naboo, en de sukkelige Jar Jar heeft helemaal niet door wat het uitmaakt en stemt dus voor het leger en stemt dus voor een volmacht voor Palpatine.Waarom zorgt Palpatine ervoor dat zijn eigen planeet bezet wordt door de Trade Federation in TPM? Om beroering te veroorzaken in de senaat en de kans te grijpen om Valorum af te laten zetten en tot kanselier te worden gekozen, wat dus gebeurd.
quote:Het is gewoon bluf...
Op donderdag 06 juni 2002 00:06 schreef Bolderbast het volgende:[..]
bedankt voor de super uitleg........ik mis alleen Dooku zn aandeel hierin een beetje????? waarom zegt hij tegen Obi Wan 'join me, together we can destroy the Sith'??? is dit gewoon bluf dan ofwat? en wil hij niet zelf de galaxy in handen krijgen ipv aan Sidious??
Over Dooku is het me niet helemaal duidelijk, is hij een trouwe volgeling en was hij aan het bluffen, of probeerde hij werkelijk Obi-Wan erbij te trekken tegen de Sith.
Maar het meest waarschijnlijke is dat hij Obi-Wan probeerde te trekken naar de duistere zijde, bij de Sith zelf. Dat is wat Vader met Luke probeerde op Cloud City toen hij hem voorstelde samen met hem te gaan werken tegen de Keizer.
quote:waar heb je het gedownload dan? Via kazaa? of kan je dat ook ergens anders doen? Hoe lang duurt het downloaden via kabel en is de kwaliteit goed? Hoe groot is het bestand zodra je het op de harde schijf zet?
Op woensdag 05 juni 2002 22:45 schreef Bolderbast het volgende:[..]
ik heb m net gedownload en nog een stuk gekeken
-knipjes-
GLG
quote:In het Engels eigenlijk ook niet
Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Anakin in het Tsjechisch horen lullen is niet echt wat je denkt 'wow'.
quote:natuurlijk
Op donderdag 06 juni 2002 23:23 schreef inkie1010 het volgende:
Jippie ik ga zaterdag voo de 2e keer![]()
zijn er ook al mensen die het boek hebben gekocht is dat wat?
quote:hmmm klinkt toch interessant....ik heb altijd een afkeer gehad van Star Wars boeken
Op vrijdag 07 juni 2002 00:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
natuurlijk
Ik bezit immers alle Nederlandsetalige boeken en strips verschenen van Star Wars
Het boek heeft tig meer details en stukken die niet in de film zitten
Momenteel ben ik bij het overlege tussen de Jedi, Palpatine en Amidala en dat ze onder jedi-protectie gezet wordt. Aan het begin van de film dus. Maar dit is al Hoofdstuk 5 of 6
omdat ze niet van de man himself zijn zeg maar......maar dat dieper ingaan op het verhaal bevalt me wel.....van de film heb ik een beetje het gevoel dat alles te oppervlakkig blijft
dat had ik ook bij de LOTR film, ga binnenkort aan de boeken daarvan beginnen.........
quote:De man himself heeft genoeg met de boeken te maken hoor
Op vrijdag 07 juni 2002 03:05 schreef Bolderbast het volgende:[..]
hmmm klinkt toch interessant....ik heb altijd een afkeer gehad van Star Wars boeken
omdat ze niet van de man himself zijn zeg maar......maar dat dieper ingaan op het verhaal bevalt me wel.....van de film heb ik een beetje het gevoel dat alles te oppervlakkig blijft
dat had ik ook bij de LOTR film, ga binnenkort aan de boeken daarvan beginnen.........
quote:Heiligschennis !!! Star Wars hoor je in het Engels te lezen
Op vrijdag 07 juni 2002 00:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ik bezit immers alle Nederlandsetalige boeken en strips verschenen van Star Wars
Maarreh, ik heb de film nu 3 keer gezien (in de eerste 4 dagen) en het boek inmiddels ook uit. Ik kan iedereen die geinteresseerd is in Star Wars aanraden om de boeken te lezen, het maakt alles een stuk duidelijker.
Bijvoorbeeld het aantal Jedi. Ik begreep uit de film (en velen met mij) dat de Jedi's in de Arena, ook echt alle Jedi's zijn die nog leven. Uit het boek blijkt dus dat de Jedi Order verspreidt is over vele planeten, en dat er in feite 10.000-en zijn. Die paar 100 in de arena, waren slechts de Jedi's die op dat moment op Coruscant waren...
Ook de relatie tussen Padme en Anakin wordt beter uitgewerkt, en nu begrijp ik dus wel waarom ze zo snel naar elkaar toe groeien...
quote:Mierengeneuk: Het meervoud van Jedi is Jedi..
Op vrijdag 07 juni 2002 11:41 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Ik begreep uit de film (en velen met mij) dat de Jedi's in de Arena, ook echt alle Jedi's zijn die nog leven.
quote:tsja, toen ik begon met sparen was ik 10 ofzo, toen las ik nog geen Engels
Op vrijdag 07 juni 2002 11:41 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Heiligschennis !!! Star Wars hoor je in het Engels te lezen
quote:Mace zegt duidelijk in de film dat hij met alle beschikbare Jedi's naar Geonosis gaat. Dat de rest op missie's en dergelijke is.
Bijvoorbeeld het aantal Jedi. Ik begreep uit de film (en velen met mij) dat de Jedi's in de Arena, ook echt alle Jedi's zijn die nog leven. Uit het boek blijkt dus dat de Jedi Order verspreidt is over vele planeten, en dat er in feite 10.000-en zijn. Die paar 100 in de arena, waren slechts de Jedi's die op dat moment op Coruscant waren...
quote:hoewel ik pas in het begin van het boek ben merk ik dat ook ja, stukken duidelijker.
Ook de relatie tussen Padme en Anakin wordt beter uitgewerkt, en nu begrijp ik dus wel waarom ze zo snel naar elkaar toe groeien...
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 07-06-2002 17:08]
quote:tja er wordt gewoon teveel uitgeknipt......het mag niet langer dan 2 uur nog wat duren anders valt het grote publiek in slaap
Op vrijdag 07 juni 2002 16:38 schreef Frollo het volgende:
Sorry hoor, maar als je bij een film nog boeken nodig hebt om het verhaal te begrijpen, dan is het niet zo'n goede film IMNSHO.
voor mij mochten die films 4 uur duren ofzo en LOTR zou nog langer moeten duren om er alles in te stoppen
quote:2001: A Space Oddysey kun je toch niet slecht noemen?
Op vrijdag 07 juni 2002 16:38 schreef Frollo het volgende:
Sorry hoor, maar als je bij een film nog boeken nodig hebt om het verhaal te begrijpen, dan is het niet zo'n goede film IMNSHO.
quote:geloof me als je LOTR eenmaal uitgelezen hebt en je ziet de film nog een keer dan weet je echt niet wat je overkomt, wat een wanvertoning in vergelijking met het boek... niet dat de film slecht is ofzo, het is een geweldige film, maar er zitten zoveel dingen in die veranderd zijn of even snel erin geprakt zijn en verder niet verklaard worden..
Op vrijdag 07 juni 2002 03:05 schreef Bolderbast het volgende:
maarja dan zou deel 1 van de film uiteindelijk iets van 25 uur duren ofzo als ze alles exact zouden moeten verfilmen
quote:Inderdaad, en even een theorie hoe het kan dat Yoda daar zo snel is met die clones:
Op vrijdag 07 juni 2002 16:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:Mace zegt duidelijk in de film dat hij met alle beschikbare Jedi's naar Geonosis gaat. Dat de rest op missie's en dergelijke is.
Mace Windu gaat eerst alle beschikbare Jedi optrommelen, en heeft daar wat tijd voor nodig. Yoda gaat ondertussen naar Kamino om daar dat leger te halen, en gaat vervolgens naar Geonosis, wat daar volgens mij niet zo ver vandaan zit.
maar goed, dit zijn maar speculaties van mijn kant
quote:Inderdaad, dat bezoek aan Galadriel lijkt nou echt nergens meer op.
Op zondag 16 juni 2002 23:17 schreef Ener-G het volgende:
niet dat de film slecht is ofzo, het is een geweldige film, maar er zitten zoveel dingen in die veranderd zijn of even snel erin geprakt zijn en verder niet verklaard worden..
zoek de fouten
je had het beter "zoek de juistheden" kunnen noemen trouwens
quote:Het is Star Wars II en de verhaalbeschrijving gaat over The Phantom Menace. En dan klopt het nog niet helemaal, want Anakin is in TPM nog geen Jedi Knight. Vaag.
Op maandag 17 juni 2002 15:48 schreef victorinox het volgende:
Hier een plaatje van de uitwijzer,regio de kempen,jaargang 2, editie 12
zoek de fouten
quote:neuh de verhaalbeschrijving klopt wel, voor zover je een star wars kunt samenvatten in 5 regeltjes
Op maandag 17 juni 2002 17:11 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Het is Star Wars II en de verhaalbeschrijving gaat over The Phantom Menace. En dan klopt het nog niet helemaal, want Anakin is in TPM nog geen Jedi Knight. Vaag.
quote:Nee, helemaal niet, die bezetting van de Trade Federation is de verhaallijn van The Phantom Menace en in Attack Of The Clones is Amidala geen prinses (zo is ze sowieso nooit genoemd, in TPM was ze koningin) meer, maar een senator. Het enige wat klopt in dat verhaaltje is dat Anakin en Obi-Wan zijn aangewezen om Amidala te beschermen.
Op maandag 17 juni 2002 18:04 schreef Bolderbast het volgende:[..]
neuh de verhaalbeschrijving klopt wel, voor zover je een star wars kunt samenvatten in 5 regeltjes
quote:Terecht.
Op vrijdag 07 juni 2002 03:05 schreef Bolderbast het volgende:[..]
hmmm klinkt toch interessant....ik heb altijd een afkeer gehad van Star Wars boeken
quote:Ik kan me zelf nooit intersseren voor matig geschreven trivia die niet in de films voorkomen.
quote:Ah, verstandig. Dan ontdek je ook één van de twee fantasie schrijvers die literatuur in plaats van lectuur schreef(/schrijft de ander is nog niet dood).
quote:wie is de ander dan
Op maandag 24 juni 2002 15:21 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Terecht.
[..]Ik kan me zelf nooit intersseren voor matig geschreven trivia die niet in de films voorkomen.
[..]Ah, verstandig. Dan ontdek je ook één van de twee fantasie schrijvers die literatuur in plaats van lectuur schreef(/schrijft de ander is nog niet dood).
quote:Terry Pratchett.
Op maandag 24 juni 2002 21:00 schreef Bolderbast het volgende:[..]
wie is de ander dan
quote:Waarlijk de meester der barden.
Op maandag 24 juni 2002 21:05 schreef de_HORDE het volgende:[..]
Terry Pratchett.
hehe!
Zeker een leuke film! Wel knap trouwens dat Portman's halve ruggetje wordt opengehaald door klauwen en dat er na 10 minuten nog steeds een paar mooie rode strepen staan op haar witte shirt ipv dat ze helemaal doordrenkt is van het bloed...
quote:Mja, die opgeblazen Queen nogwat stand-in zag er ook vrij flex uit toen ze de pijp uit ging.
Op maandag 24 juni 2002 22:57 schreef Vamos het volgende:
Zeker een leuke film! Wel knap trouwens dat Portman's halve ruggetje wordt opengehaald door klauwen en dat er na 10 minuten nog steeds een paar mooie rode strepen staan op haar witte shirt ipv dat ze helemaal doordrenkt is van het bloed...
Ik vond hem een stuk beter en spannender dan Episode 1: zoals verwacht weer mooie special FX, maar wie is die ronduit waardeloze acteur die Anakin speelt!? Wat een houten klaas, waar haalt George Lucas ze toch vandaan? Ik vond dit nog erger dan die jengelende kleuter die Annie in Ep I speelde...
Tenenkrommende liefdesscenes ook, al vind ik het weer absoluut niet erg om naar Natalie Portman te kijken. Yoda was ook wel koel, natuurlijk, en Christopher Lee ook wel.
Maar goed, deze film moest het wel weer van de SFX hebben, het verhaal was zo dun als een vloeitje en soms zelfs verwarrend, ook al weet ik wel dat je SW-films daar niet echt op moet afrekenen. Ik geef 'm een zeventje.
Je moet het ook zien in het kader van een sprookje. Daarin wordt bijna alles ge-idealiseerd en helemaal de liefde tussen 2 jonge mensen. Padme was niet voor niets op haar mooist met krullend haar en zonsondergang, mooi uitzicht, veel bloemen etc.
quote:Yoda heeft de leiding genomen over de klonen. Of zou de Darth Sidious/ Palpatine het zo geregeld hebben
Op maandag 6 januari 2003 08:43 schreef MikeyMo het volgende:
Ik snapte iets niet: de Republiek bouwt stiekem een kloonleger in opdracht van een dode Jedi. De met de bad guys heulende Jango Fett stond model voor de klonen. Maar in het eindgevecht tegen Dooku vochten de klonen van Jango tegen Jango en de "bad guys"
nog 2 jaar ofzo en we weten het
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |