quote:Probeer het volgende eens: Slaap met je ops-vest (met cbrn masker eraan bevestigd) en helm NAAST je bivakzak en je wapen erin. Doe je broek op je enkels, trek je colletje uit, maar hou je shirt aan. Hou ook je basisjasje aan, maar sla deze open. Bij alarm trek je je broek omhoog, trek je kisten aan, maar strik ze niet, zet je helm op je knar, pak je opsvest en wapen, ga naar je sleuf en trek daar je pas je opsvest aan.Op zondag 24 oktober 2010 15:33 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
afhangen moet je bij ons niet proberen. Ons kader grijpt elke kans die ze krijgen om dat ding van je af te pakken. Heb een paar keer met ops-vest, cbrn en wapen op de borst op mn slaza gelegen. Wil toch zo snel mogelijk in mn sleuf liggen als we weer eens een nachtelijke 'aanval' krijgen.
quote:paraat kan dat ja..Op zondag 24 oktober 2010 15:32 schreef Iska het volgende:
Kan je hem ook zelf customizen? Of is dat opdracht/oefening specifiek?
quote:klinkt goed. Zal komende week eens proberen. Rotota nemen we gek genoeg niet mee op bivak.Op zondag 24 oktober 2010 15:50 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Probeer het volgende eens: Slaap met je ops-vest (met cbrn masker eraan bevestigd) en helm NAAST je bivakzak en je wapen erin. Doe je broek op je enkels, trek je colletje uit, maar hou je shirt aan. Hou ook je basisjasje aan, maar sla deze open. Bij alarm trek je je broek omhoog, trek je kisten aan, maar strik ze niet, zet je helm op je knar, pak je opsvest en wapen, ga naar je sleuf en trek daar je pas je opsvest aan.
Het is snel en je ligt niet af te niften in je sleuf.
Probeer anders met je kader af te spreken dat je bij stil alarm buddygewijs gaat aankleden (stop al je kleding in je rotota, hoef je alleen die en je drie eenheid te pakken)
quote:Ligt eraan, bij ons is het niet toegestaan. Zelfs de kleinste modificatie mag niet.Op zondag 24 oktober 2010 16:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
paraat kan dat ja..
mag zelfs compleet ander opsvest aanschaffen..chest-rig
quote:Het is een bekende kwaal bij (ex) militairen. Die slapen soms slecht als zij hun geweer niet onder handbereik hebben.Op maandag 25 oktober 2010 01:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wel vreemd hoor.....
Zonder mijnkan ik moeilijk slapen!! Heel typisch is dat.
Maar morgen is ze weer bij mij
quote:hahaha, zou kunnen, heb me er echter niet in verdieptOp maandag 25 oktober 2010 01:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het is een bekende kwaal bij (ex) militairen. Die slapen soms slecht als zij hun geweer niet onder handbereik hebben.
quote:Bij deze heb je toestemming om 1 oog te sluiten tijdens het slapen.Op maandag 25 oktober 2010 01:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hahaha, zou kunnen, heb me er echter niet in verdiept
Ik als oud-militair heb mijn ogen altijd open, ook tijdens bedtijd!
quote:Altijd waakzaam zijn h?Op maandag 25 oktober 2010 01:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bij deze heb je toestemming om 1 oog te sluiten tijdens het slapen.
quote:Als je maar bij de juiste signalen wakker kunt worden.Op maandag 25 oktober 2010 01:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Altijd waakzaam zijn h?
Wie waakzaam is overleefd!!
quote:Dat kan goed zijn ja, ik kan je nog sterker vertellen, wij zongen tijdens het marsen gewoon Duitse marsliederen, Goed, niet het Horst Wessel Lied, maar mer Erika, Westerwald, etc, dat soort liederen....Op maandag 25 oktober 2010 02:09 schreef Cobra4 het volgende:
Duitse mars liederen zijn top.En wat ik regelmatig hoor is dat de huidige Duitse krijgsmacht veel van die liederen nog gebruikt.
quote:Hahaha ja, zoiets, en dan door de straten van Arnhem lopen marcheren.......en dan iedereen die je maar vreemd aankijkt.Op maandag 25 oktober 2010 02:18 schreef Cobra4 het volgende:
Oh du schone Wehehesterwald,* fluiterdefluit*
quote:Dat hebben we aan mogen ervaren ja. LMB was toen in mijn tijd niet geliefd bij het mannelijke deel van Arnhem
quote:Het Spijker kwartier.Op maandag 25 oktober 2010 02:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat hebben we aan mogen ervaren ja. LMB was toen in mijn tijd niet geliefd bij het mannelijke deel van Arnhem
quote:
quote:Dat bestaat niet meer,maar man oh man, daar hebben we vele uren (en geld) aan besteel
quote:Met 1 schot een eind aan de situatie maken is toch vredig?Op maandag 25 oktober 2010 02:51 schreef EllaN het volgende:
Ja, gelukkig.
Nouja zeg.. Ik hoopte dat jullie morgen massal voor de deur zouden staan om vredig lieve katmans uit de boom te halen voor mij.
quote:Oja... OHNEEOp maandag 25 oktober 2010 02:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Met 1 schot een eind aan de situatie maken is toch vredig?
quote:Wij, toen nog 11 AfdRa, ook.Op maandag 25 oktober 2010 02:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat bestaat niet meer,maar man oh man, daar hebben we vele uren (en geld) aan besteel
quote:Lijkt mij toch beter dan hem/haar eerst aanschieten en na een lange achtervolging pas het genade schot geven.
quote:Ik ben van de KLu. Ik laat anderen dat soort werk doen.Op maandag 25 oktober 2010 02:59 schreef EllaN het volgende:
Liefdevol met een ladder uit de boom halen! Jullie zijn toch zo goed in klimmen
.
quote:HahaOp maandag 25 oktober 2010 03:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben van de KLu. Ik laat anderen dat soort werk doen.
quote:Weltrusten Ellan.Op maandag 25 oktober 2010 03:04 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha.
Nou ik ga toch maar proberen te slapen denk ik. Van een vermoeide EllaN wordt niemand vrolijk.
Tot morgen en slaap lekker alvast.
quote:Dan wens ik je bij deze heel veel sterkte met deze nieuwe weekOp maandag 25 oktober 2010 09:29 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!
Nieuwe week nieuwe kansen! En stressvolle week
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |