abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87726201
Hallo mensen,

Het volgende. Wij beschikken ook over de uitermate top router/ modem TG787, waardoor het dus praktisch niet mogelijk is om een normale verbinding naar buiten open te zetten waardoor het gamen wel heel lastig wordt. Denk hierbij aan CoD MW2, Company of Heroes en nog meer van die games. NAT is vrijwel altijd STRICT of CLOSED waardoor je vrijwel niets kunt joinen.

Natuurlijk staan er zeurderige dingen van ons in over vergoedingen etc, aangezien het altijd gewerkt heeft omdat ik op zn minst via TELNET de poorten kon openzetten en met deze top VDSL router/modem het helemaal niet meer kan zijn wij er toch echt klaar mee.

Nu hebben wij dit probleem om meerdere manieren voor gelegd aan de KPN.
Zie mailing hieronder

De eerste mail:
quote:
> Beste KPN,
> Wij hebben bij u het volgende internetabonnement afgesloten: Premium. Wij
> betalen hiervoor 50 euro in de maand. Wij zouden maximaal een snelheid van
> 40 mbit kunnen halen, echter halen wij nog niet eens de helft. Dit in
> verband met afstand tot de centrale hoogstwaarschijnlijk.
> Echter dat is niet ons voornaamste probleem, wij hebben een KPN Experia
> Box TG 787, welke compleet afgeschermd is door jullie waardoor onder ander
> gamen onmogelijk wordt. Nu hebben wij op verzoek van een medewerker van de
> technische dienst een andere modem ontvangen, de Arcadyan.
> Deze bleek niet geschikt voor onze VDSL verbinding. Vreemd dat de
> medewerker dit zelf niet in kon zien, want na een aantal keer gebeld te
> hebben was opeens te zien dat wij een VDSL verbinding hadden.
> Nu vragen wij ons af, waarom uw medewerker dit niet meteen ziet als hij
> een omwisselaanvraag indient?
> Doordat wij niet met de Arcadyan router online konden hebben wij een
> downtime van 2 dagen opgelopen. Nu lijkt dit niet zo erg, maar voor iemand
> die thuis werkt resulteert dit in twee extra vakantiedagen opnemen, die zo
> aan het eind van het jaar niet meer beschikbaar zijn.
> Na de twee dagen ontvingen wij overigens dezelfde modem/ router terug (de
> KPN Experia Box TG 787. Nu hebben wij nog hetzelfde probleem dat wij maar
> de helft van de maximale snelheid halen en nog steeds niet fatsoenlijk
> online kunnen gamen.
> KPN beweert sinds juli al bezig te zijn aan een upgrade om dit probleem te
> verhelpen. Tevens staat het internet ook vol met klachten over de Experia
> Box, dat deze helemaal dicht gegooid is. Nu beloofd KPN wederom met deze
> update in het vierde kwartaal te komen, echter hebben wij hier niet zoveel
> vertrouwen meer in.
> Mocht deze update aan het einde van het jaar nog niet uitgekomen zijn of
> het probleem nog niet verholpen hebben, dan stellen wij KPN in gebreke en
> willen wij ons contract per direct ontbinden.
> Aangezien de klantenservice van KPN alleen bereikbaar is via een betaald
> 0900 nummer hebben we ook nog eens behoorlijke telefoonkosten moeten
> maken. We hebben over deze problemen in totaal 4 keer contact opgenomen
> wat al snel ruim 2 uur beltijd is, dus ruim ¤ 12 kosten zonder
> bevredigende oplossing.
> Met vriendelijke groet,
>
Reactie KPN;
quote:
> Geachte heer Kallansee,
>
> Naar aanleiding van uw vraag over de update van de modem kunnen wij u als
> volgt informeren:
>
> Het e-mailcenter heeft geen inzage in mogelijke toekomstige updates met
> betrekking tot de Experiabox. Onze excuses hiervoor.
>
> Vriendelijk verzoeken wij u hierover contact op te nemen met de
> betreffende leverancier.
>
> Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de volgende snelheden
> momenteel maximaal haalbaar zijn op uw huidige adres:
>
> Upstream: 2872.0 kb/s
> Downstream: 30976.0 kb/s
>
> Wanneer u vermoedt dat de snelheid van uw internet-verbinding lager is dan
> u normaal gesproken zou mogen verwachten, willen wij u op het volgende
> wijzen:
>
> Bij het up- of downloaden kan nooit de volle 100% van de bandbreedte
> gebruikt worden. Ongeveer 15-20% wordt gebruikt voor het
> transportprotocol. Daarnaast wordt een verminderde downloadsnelheid vaak
> veroorzaakt door een aantal factoren waarop KPN geen invloed heeft. Wij
> noemen hieronder de meest voorkomende oorzaken:
>
> - De snelheid van de server waarvan u downloadt
> - De drukte op deze server
> - Spitsuur op het internet
> - Kwaliteit van de bekabeling
>
> Tevens kan het uploaden ook een groot effect hebben op de
> downloadsnelheid. Als uw uploadkanaal te vol zit, is er geen ruimte meer
> over om downloadverzoeken naar het internet te versturen. Hierdoor gaat de
> downloadsnelheid sterk omlaag. Dit komt bijvoorbeeld regelmatig voor bij
> P2P-programmas (bijvoorbeeld KaZaA).
>
> U kunt uw downloadsnelheid meten op de volgende site van KPN:
>
> - http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
>
> U kunt uw upload- en downloadsnelheid meten op de volgende onafhankelijke
> site:
>
> - http://www.speedtest.nl
>
> N.B.: Houdt u er rekening mee dat de resultaten gegeven kunnen worden in
> kilobits per seconde of in kilobytes per seconde; 1 kilobyte is gelijk aan
> 8 kilobits.
>
> Heeft u het vermoeden dat de gemeten snelheid structureel te laag is en u
> beschikt over Internet van KPN dan adviseren wij u contact op te nemen met
> de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per
> minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
>
> Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> KPN
Op verzoek van bovenstaande de speedtest gedaan, wij komen niet verder dan 7-8, waar wij 30 zouden moeten halen, tijdstip of dag maakt niet uit we halen het gewoon nooit.

De tweede mailing
quote:
Mag ik u erop wijzen dat we het modem niet betrokken hebben bij de
leverancier maar dat het ons verstrekt is door KPN en dat KPN derhalve ons
aanspreekpunt is.
Derhalve verwacht ik van u een antwoord of desnoods een doorverwijzing waar
we dan wel informatie kunnen krijgen over het ter beschikking komen van een
update.
Mocht er geen oplossing komen zullen we KPN in gebreke stellen en het
abonnment per eind van dit jaar beeïndigen.
Het wederom contact opnemen met de telefonische ingang van uw
klantenservice heeft tot nu toe niet meer opgeleverd dan een down-time van
2
dagen en een telefonische kostenpost van ¤ 12.
De snelheid hebben we gemeten en deze is structureel te laag, zie bijlage
speedtest.
Dit is een gemiddelde meting van diverse metingen op diverse tijdstippen en
programma's
zoals Kazaa en Bittorrent gebruiken we niet.
Dit is overigens ook niet het grootste probleem, het voornaamste probleem is
dat de firewall compleet
dichtgetimmerd zit en wij hier geen toegang tot hebben via de interface of
via telnet, aangezien jullie een user
KPNUser hebben aangemaakt en wij hier het wachtwoord niet van hebben.
Overigens is in jullie firmware
de telnet optie ook opeens geblokkeerd waar dit eerder wel mogelijk was.
Het zou u tevens passen een afdoende financiële tegemoetkoming toe te kennen
voor
de gemaakte onkosten..

Met vriendelijke groet,

De reactie op de tweede mailing

quote:
Geachte heer Kallansee,

Naar aanleiding van uw vraag over uw internetmodem kunnen wij u als volgt
informeren:

Op deze afdeling beschikken wij niet over de benodigde informatie en
systemen om u een goed en volledig antwoord te kunnen geven.

Vriendelijk verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang
van de Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend
van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

KPN
De derde mailing
quote:
Geachte heer,

Het begint nu lichtelijk irritant te worden maar ik vraag u mijn mails
nogmaals te lezen.
Ik wil graag een antwoord op mijn problemen en uw telefonische
klantenservice vertelde mij dat ze hier geen antwoord op kunnen/mogen geven.
Als uw afdeling niet over voldoende informatie beschikt is het misschien een
idee de correspondentie door te sturen naar een afdeling die deze informatie
wel heeft.
Zoals eerder vermeld ben ik al genoeg geld kwijt aan uw telefonische
klantenservice zonder dat hiermee ook maar iets opgelost werd.
Ik blijf in afwachting van een inhoudelijke mail waarin oplossingen
aangedragen worden en niet verwezen wordt naar afdelingen die het ook niet
weten.

Met vriendelijke groet,

Wederom een nutteloze reactie

quote:
Geachte heer Kallansee,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u als volgt informeren:

Zoals reeds vermeld beschikt het e-mailcenter niet over de mogelijkheid u in
deze situatie een passende oplossing te bieden. Onze excuses hiervoor.

Vriendelijk verzoeken wij u hierover nogmaals contact op te nemen met de
telefonische ingang van de Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per
minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Indien het probleem
veroorzaakt wordt door KPN kunt u de eventueel teveel gemaakte
gesprekskosten bij de betreffende medewerker declareren.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,


KPN

Conclusie:
De klantenservice weet niks, de support afdeling doet ook vrijwel niks. Ze zijn niet bereid je te helpen ze ontkennen de problemen van de gaming en de snelheid. Het hele internet staat vol met problemen over deze KUT router/ modem. En na afloop vragen ze aan de telefoon, heb ik u naar tevredenheid geholpen? WAT DENK JE ZELF?
De consumentenbond gebeld om te vragen of het mogelijk is om direct het contract te laat ontbinden, dit blijkt ook allemaal nog niet zo gemakkelijk. Het komt erop neer dat wij tot Augustus 2011 aan KPN vast zitten. Iemand hier ervaringen mee die wel een fatsoenlijk antwoord of oplossing heeft gekregen?


[ Bericht 0% gewijzigd door poNgz0r op 19-10-2010 20:06:22 ]
pi_87726271
Behandelt.
pi_87726299
En haal de namen weg, helder licht.
pi_87726300
Oftewel je moet gewoon bellen met de helpdesk net als elke andere boerenlul :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87726307
Company of Heroes _O_
pi_87726427
Oh, de namen mogen wel blijven staan hoor, dit is niet iets waar wij ons voor schamen. Wij zijn over het algemeen geen klagende klanten behalve als ons dingen beloofd worden die niet waargemaakt worden. Bellen helpt totaal niet aangezien ze daar zeggen we kunnen niks doen je moet een mail sturen, vervolgens mail je en dan krijg je zulk soort antwoorden
pi_87726792
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:51 schreef poNgz0r het volgende:
Hallo mensen,

Het volgende. Wij beschikken ook over de uitermate top router/ modem TG787, waardoor het dus praktisch niet mogelijk is om een normale verbinding naar buiten open te zetten waardoor het gamen wel heel lastig wordt. Denk hierbij aan CoD MW2, Company of Heroes en nog meer van die games. NAT is vrijwel altijd STRICT of CLOSED waardoor je vrijwel niets kunt joinen.

Natuurlijk staan er zeurderige dingen van ons in over vergoedingen etc, aangezien het altijd gewerkt heeft omdat ik op zn minst via TELNET de poorten kon openzetten en met deze top VDSL router/modem het helemaal niet meer kan zijn wij er toch echt klaar mee.

Nu hebben wij dit probleem om meerdere manieren voor gelegd aan de KPN.
Zie mailing hieronder

De eerste mail:
[..]

Reactie KPN;
[..]

Op verzoek van bovenstaande de speedtest gedaan, wij komen niet verder dan 7-8, waar wij 30 zouden moeten halen, tijdstip of dag maakt niet uit we halen het gewoon nooit.

De tweede mailing
[..]

De reactie op de tweede mailing
[..]

De derde mailing
[..]

Wederom een nutteloze reactie
[..]


Conclusie:
De klantenservice weet niks, de support afdeling doet ook vrijwel niks. Ze zijn niet bereid je te helpen ze ontkennen de problemen van de gaming en de snelheid. Het hele internet staat vol met problemen over deze KUT router/ modem. En na afloop vragen ze aan de telefoon, heb ik u naar tevredenheid geholpen? WAT DENK JE ZELF?
De consumentenbond gebeld om te vragen of het mogelijk is om direct het contract te laat ontbinden, dit blijkt ook allemaal nog niet zo gemakkelijk. Het komt erop neer dat wij tot Augustus 2011 aan KPN vast zitten. Iemand hier ervaringen mee die wel een fatsoenlijk antwoord of oplossing heeft gekregen?

even voor het nageslacht,

trouwens wel schandalige service ja
pi_87726964
Welke provider heb je dan. Of is het Direct ADSL van kpn?
Lambo of Rekt
pi_87726986
Op verzoek van de minderjarigen de namen toch maar even weggehaald, vraag aan volwassen moderator om de posts van deze minderjarigen dan te verwijderen of aan de persoon zelf natuurlijk :)
pi_87727091
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:07 schreef EggsTC het volgende:
Welke provider heb je dan. Of is het Direct ADSL van kpn?
Het pakket heet KPN premium is ADSL, maar onlangs zijn we "geupgrade" naar VDSL/ VDSL2
pi_87727104
Nooit klachten gehad met KPN _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87727226
@ bijdehand, dan gok ik dat jij niet de nieuwe router van KPN heb mogen ontvangen ;) Overigens is het probleem bij KPN ook niet duidelijk bij sommige gebruikers lijkt er niks aan de hand bij anderen weer wel, ze werken al sinds juni aan een update die steeds uitgesteld word...
pi_87727254
KPN werkt hier prima naar behoren. En ook de service is prima. Glasvezel trouwens.
pi_87727284
kpn heeft echt lak aan dat jij thuis werkt en dan 2 vrije dagen op hebt moeten nemen. had je maar kpn zakelijk moeten nemen.

je moet ook gewoon zorgen dat je verbonden word met de 2de lijn.
sommige medewerkers willen je wel eens wat meer internet snelheid geven als je te ver van de centrale af zit.

je moet ook deels geluk hebben wie je aan de lijn krijgt volgens mij :')
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_87727440
Ik heb het allemaal nagelezen. En ik kom tot de conclusie dat je toch redelijk goed geholpen bent. Er zijn wat dingen in je e-mails welke verwarring kunnen veroorzaken. Als jij veel met KPN hebt moeten bellen dan kan je eenvoudigweg aan de telefoon aangeven dat je een compensatie wilt hebben. Die zullen ze eigenlijk altijd wel geven.

Dat het modem dicht zit daar kan een callcenter medewerker niets aan veranderen. Dat is gewoon zo. Gewoon afwachten tot er een update is en dat merk je vanzelf dan wel. Ze kunnen er ook niks aan doen dat KPN hiervoor gekozen heeft.
pi_87727504
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:15 schreef piekartz87 het volgende:
kpn heeft echt lak aan dat jij thuis werkt en dan 2 vrije dagen op hebt moeten nemen. had je maar kpn zakelijk moeten nemen.

je moet ook gewoon zorgen dat je verbonden word met de 2de lijn.
sommige medewerkers willen je wel eens wat meer internet snelheid geven als je te ver van de centrale af zit.

je moet ook deels geluk hebben wie je aan de lijn krijgt volgens mij :')
Meer internetsnelheid geven maakt niks uit dan. Je kan die snelheid gewoon niet halen als je er te ver vanaf zit. Doe je niks aan.
pi_87727585
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:10 schreef poNgz0r het volgende:

[..]

Het pakket heet KPN premium is ADSL, maar onlangs zijn we "geupgrade" naar VDSL/ VDSL2
Oke, klinkt als consumentenmarkt, daar weet ik niets vanaf.
Lambo of Rekt
pi_87727648
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Oke, klinkt als consumentenmarkt, daar weet ik niets vanaf.
VDSL2 maakt het mogelijk ook TV te kijken via je ADSL lijn mits je een abonnement met TV hebt afgesloten.
pi_87727669
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:19 schreef Skiet het volgende:
Ik heb het allemaal nagelezen. En ik kom tot de conclusie dat je toch redelijk goed geholpen bent. Er zijn wat dingen in je e-mails welke verwarring kunnen veroorzaken. Als jij veel met KPN hebt moeten bellen dan kan je eenvoudigweg aan de telefoon aangeven dat je een compensatie wilt hebben. Die zullen ze eigenlijk altijd wel geven.

Dat het modem dicht zit daar kan een callcenter medewerker niets aan veranderen. Dat is gewoon zo. Gewoon afwachten tot er een update is en dat merk je vanzelf dan wel. Ze kunnen er ook niks aan doen dat KPN hiervoor gekozen heeft.
Ik werk zelf ook bij een support van een bedrijf, maar als ik een klant zo te woord sta dan is die klant bij ons zo weg hoor. Tevens snap ik niet goed hoe jij kan vinden dat ik netjes geholpen ben, als ik bel met KPN en zeg en door middel van screenshots bewijs dat ik net 8MBIT haal hoe kunnen zij dan blijven volhouden dat ik ten alle tijden minimaal 20 mbit moet halen. Dat is toch ronduit debiel?
Ik snap ook wel dat de klantenservice hier niks aan kan doen, maar als ik toch nadrukkelijk vraag of ze me willen doorverbinden met iemand die wel iets weet binnen dat bedrijf dan lijkt mij toch meer dan redelijk?

Ik bedoel wij klagen alleen als er iets niet naar wens is. KPN premium is 40MBIT en ik haal nog niet eens 8MBIT, ik vind dat ik wel recht heb om te klagen, ik zit op ongveer een kilometer van de centrale
pi_87727692
KPN = duur

Zeg je na 6 jaar je telefoonabonnement op, je krijgt niet eens een bedankje.

In tegenstelling tot T-Mobile;

"Bedankt dat u klant van ons bent geweest! Wij hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen!"
pi_87727711
Stokstaart heeft volledig gelijk. Bellen is veel efficiënter. Op die manier heb ik ons abonnement om kunnen laten zetten en hebben we een paar honderd euro terug gekregen.
Als je eenmaal door blijft vragen en het te technisch voor die mensen wordt, dan gaan ze je vanzelf doorverbinden met mensen die er meer verstand van hebben en die je wel kunnen helpen.
pi_87727767
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:20 schreef Skiet het volgende:

[..]

Meer internetsnelheid geven maakt niks uit dan. Je kan die snelheid gewoon niet halen als je er te ver vanaf zit. Doe je niks aan.
vanuit een centrale zijn de meeste verbindingen sowieso al sneller ingesteld om het verlies bij je huis te compenseren.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_87727793
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:24 schreef poNgz0r het volgende:

[..]

Ik werk zelf ook bij een support van een bedrijf, maar als ik een klant zo te woord sta dan is die klant bij ons zo weg hoor. Tevens snap ik niet goed hoe jij kan vinden dat ik netjes geholpen ben, als ik bel met KPN en zeg en door middel van screenshots bewijs dat ik net 8MBIT haal hoe kunnen zij dan blijven volhouden dat ik ten alle tijden minimaal 20 mbit moet halen. Dat is toch ronduit debiel?
Ik snap ook wel dat de klantenservice hier niks aan kan doen, maar als ik toch nadrukkelijk vraag of ze me willen doorverbinden met iemand die wel iets weet binnen dat bedrijf dan lijkt mij toch meer dan redelijk?

Ik bedoel wij klagen alleen als er iets niet naar wens is. KPN premium is 40MBIT en ik haal nog niet eens 8MBIT, ik vind dat ik wel recht heb om te klagen, ik zit op ongveer een kilometer van de centrale
Kijk eens in je modem. Daar zie je de snelheid welke je modem echt binnenkomt. Als je klikt op breedbandverbinding kan je het ook zien. Als daar 30000 staat dan krijg je de juiste snelheid binnen en ligt het probleem niet bij KPN....
pi_87727818
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:27 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

vanuit een centrale zijn de meeste verbindingen sowieso al sneller ingesteld om het verlies bij je huis te compenseren.
Ja klopt. 40Mbit is meestal ook 42Mbit
pi_87727855
Ja ik had ook KPN zakelijk willen afsluiten aangezien ik net afgestudeerd ben en programmeer vanuit thuis of op locatie. Maar aangezien ik ook een broertje heb die aardig wat gamed en zo behandeld ben door KPN (waarvan ik vind dat het toch wel iets meer oplossing gericht gedacht mag worden) hebben wij besloten om weg te gaan bij KPN. Het probleem is alleen dat wij hier nog een jaar aan vast zitten ivm met verlenging van het contract in augustus (toen hadden wij deze modem nog niet).

Ook is het voor mij vrijwel onmogelijk om een VPN verbinding op te zetten, wat wel degelijk noodzakelijk is voor mijn werk. KPN weet echt wel van dit probleem hun hele forum staat er ook vol mee, ze hebben me allerlei tools gegevens die het probleem niet oplossen. Ik heb zelfs een andere router gehad een arcadyan, maar deze was helemaal niet geschikt voor mijn VDSL verbinding wat ik ook wel slordig vond, want dit hadden ze naar mijn mening ook wel kunnen zien. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')