abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87686671
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html

In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.

TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:19:33 #2
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_87686818
Fransen staken...dat is nou eenmaal wat ze doen, er is dus helemaal niks mis met Fransen wat dat betreft, het zou pas echt vreemd zijn als ze niet staken.

Natuurlijk schort er wel heel wat aan Fransen, ze spreken Frans bijvoorbeeld.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_87686950
Lekker laten staken. Meer werk voor ons bedrijf in de aanloop naar kerstmis.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_87687017
Frankrijk is dankzij een incident in Denemarken 2e binnen de EU wat betreft gemiddelde stakingsdagen per 1.000 werknemers. Frankrijk eindigde met 132 verloren werkdagen als tweede. In verhouding tot Nederland (5.7 verloren dagen) is dat natuurlijk gigantisch
pi_87687153
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Semisane het volgende:
Fransen staken...dat is nou eenmaal wat ze doen, er is dus helemaal niks mis met Fransen wat dat betreft, het zou pas echt vreemd zijn als ze niet staken.

Natuurlijk schort er wel heel wat aan Fransen, ze spreken Frans bijvoorbeeld.
Bijna elk groot bedrijf heeft iemand van de vakbond op de loonlijst staan om bijvoorbeeld software implementaties goed te laten verlopen. Als er een niet vertaald woord in voorkomt, dan wordt het project tegengehouden. Fransen zijn zo walgelijk chaufinistisch
pi_87687536
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html

In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.

TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
Wat we ook zouden kunnen doen is het aantal beleidsterreinen (en vanzelfsprekend dan ook het budget) van de EU inperken zodat we niet zoveel meer te maken hebben met die Fransen. Helaas voor de eurofielen betekent dit waarschijnlijk het einde voor de Euro en derde wereld landjes als Italië en Griekenland die dan niet meer kunnen profiteren van de noordelijke staten. Even voor de duidelijkheid: ik heb dus zomaar een betoog gehouden dat landen lekker zelf moeten kunnen beslissen wat ze willen (OHHHH!! FTW BBQ)
pi_87687680
Laat ze lekker staken, dan komt over 10 jaar gewoon het IMF langs om in 2 jaar alle hervormingen er alsnog door te voeren die ze dan een paar jaar hebben weten tegen te houden.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:36:41 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_87687701
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:

Bijna elk groot bedrijf heeft iemand van de vakbond op de loonlijst staan om bijvoorbeeld software implementaties goed te laten verlopen. Als er een niet vertaald woord in voorkomt, dan wordt het project tegengehouden. Fransen zijn zo walgelijk chaufinistisch
Vive La France! :')

Ach breek me de bek niet open, ik weet precies waar je het over hebt, ik heb voor een Frans bedrijf gewerkt...altijd lachen als je iets gedaan moest krijgen. Een gewone wijziging uitvoeren kan natuurlijk niet, dat moet eerst via de directie in Nederland worden geëscaleerd naar het hoger management in Parijs...dan pas ging een programmeur zijn werk doen.

Ik irriteer me over het algemeen niet snel, maar op één of andere manier kregen zij het toch wel voor elkaar. :')

Ach ja het is dat ik Parijs een leuke stad vind, anders had het hele zooitje met het GFT meegemogen. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_87687812
Ja de Fransen staken teveel, hier dus helemaal niet. Wat beter is weet ik niet. Beter iets dan niets?

Onze trotsen verkopen (KLM, PTT, Fokker niet helpen etc), geen krimp hiero.. daar hebben ze blijkbaar nog trots.
pi_87687979
Doorwerken tot je 67e, iedereen mompelt wat en doet het uiteindelijk braaf. Frankrijk tja dat is weer het andere uiterste.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:47:41 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_87688221
Wat ik vooral irritant vind is dat dat franse tuig in de buitenwijken weer lekker gaat rellen 'omdat ze tegen zijn' Ja idd, tegen, maar waartegen weten ze niet :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_87688311
In Frankrijk durven de mensen tenminste voor hun rechten op te komen. Ik wacht hier nog steeds op het zoet wat na het zuur zou komen. In plaats daarvan komt er na het zuur nog meer zuur; iedereen klaagt erover maar uiteindelijk wordt hier zonder problemen de pensioenleeftijd verhoogt naar 67. Mede dankzij een zeker persoon met blond gekleurd haar die zijn "breekpunt" over de verhoging van de AOW leeftijd 1 milliseconde na afloop van de verkiezing liet vallen. Hoezo kiezersbedrog? Waar zijn de massale stakingen in Nederland?
pi_87688681
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:49 schreef Thund3r het volgende:
In Frankrijk durven de mensen tenminste voor hun rechten op te komen. Ik wacht hier nog steeds op het zoet wat na het zuur zou komen. In plaats daarvan komt er na het zuur nog meer zuur; iedereen klaagt erover maar uiteindelijk wordt hier zonder problemen de pensioenleeftijd verhoogt naar 67. Mede dankzij een zeker persoon met blond gekleurd haar die zijn "breekpunt" over de verhoging van de AOW leeftijd 1 milliseconde na afloop van de verkiezing liet vallen. Hoezo kiezersbedrog? Waar zijn de massale stakingen in Nederland?
Waarom zou ik mijn baas kapot staken? Ben al blij dat ik werk heb..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87689138
Omdat jouw baas niet voor jouw rechten opkomt, die kijkt alleen naar eigen belang. Als jij niet voor je eigen rechten opkomt doet niemand anders dat voor jou. Of dacht je dat wanneer er werknemers moeten worden ontslagen je baas denkt "oh die kawotski is altijd zo aardig geweest door niet te staken, die zal ik maar niet ontslaan"? Helaas, it's a dog eat dog world, als je niet je rug recht durft te houden op belangrijke momenten zal iedereen over je heenlopen.
pi_87689275
Het wordt sowieso eens tijd dat staken aan banden wordt gelegd. Niet alleen in Frankrijk.

De economie ligt op zijn gat, maar de vakbonden willen iedere hervorming tegenhouden en dat alle arbeiders hun koopkracht behouden. Totaal onverantwoord.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87689515
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:04 schreef Thund3r het volgende:
Of dacht je dat wanneer er werknemers moeten worden ontslagen je baas denkt "oh die kawotski is altijd zo aardig geweest door niet te staken, die zal ik maar niet ontslaan"?
Misschien is kawotski overtuigd van zijn kwaliteiten en weet hij dat hij daarom niet wordt ontslagen en mocht dat zo zijn dat hij zo weer elders aan de slag is.

Vakbonden waren handig toen arbeiders werden uitgebuit. Nou zijn ze alleen handig voor mensen die hun salaris gewoon niet waard zijn.
pi_87689540
Fransen zijn baas *O*
pi_87689747
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Fransen zijn zo walgelijk chaufinistisch
Met de F van Vrankrijk :)
-
pi_87689843
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Vive La France! :')

Ach breek me de bek niet open, ik weet precies waar je het over hebt, ik heb voor een Frans bedrijf gewerkt...altijd lachen als je iets gedaan moest krijgen. Een gewone wijziging uitvoeren kan natuurlijk niet, dat moet eerst via de directie in Nederland worden geëscaleerd naar het hoger management in Parijs...dan pas ging een programmeur zijn werk doen.

Ik irriteer me over het algemeen niet snel, maar op één of andere manier kregen zij het toch wel voor elkaar. :')

Ach ja het is dat ik Parijs een leuke stad vind, anders had het hele zooitje met het GFT meegemogen. :P
Laat het hele zooitje dan met het GFT meegaan zodat je wat fatsoenlijke mensen kwijt kan in dat land. Kut volk eerste klas.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87689930
En wij maar schuiven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87689943
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:12 schreef DS4 het volgende:

Vakbonden waren handig toen arbeiders werden uitgebuit. Nou zijn ze alleen handig voor mensen die hun salaris gewoon niet waard zijn.
Dat dus.

Nou gaan ze bij ons op 't werk een zooi managers buitenflikkeren. Prima, hadden ze veel eerder moeten doen. Denk maar niet dat de rest van het bedrijf gaat staken om die uitvreters binnen te houden.

En als men bij ons een keer zou willen staken, zal ik m'n stinkende best doen om gewoon binnen te komen, om te werken. Ik staak niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_87690043
Als er geen vakbonden zijn worden mensen binnen de kortste keren weer uitgebuit.
Dus ja
pi_87690248
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Als er geen vakbonden zijn worden mensen binnen de kortste keren weer uitgebuit.
Onzin. De wereld is niet meer hetzelfde als toen.

Vind je het niet vreemd dat de overgrote meerderheid van de werknemers helemaal geen vakbondslid wil zijn? Van mij mag een vakbond zich roeren als ze ruim 50% van de werknemers (of een groep daarbinnen) aan zich weten te binden. Zo weet je als bedrijf dat als je normaal doet je de vakbonden buiten de deur houdt.
pi_87690811
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat ik vooral irritant vind is dat dat franse tuig in de buitenwijken weer lekker gaat rellen 'omdat ze tegen zijn' Ja idd, tegen, maar waartegen weten ze niet :')
Dit ja. "Mevrouw is dat u auto? Jammer voor je :D !!"

Treurig volk.
pi_87690961
Ik heb altijd begrepen dat dat nu net geen Fransen waren, maar goed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')