abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:11:05 #101
593 sjak
Juffie Bloem
pi_87692708
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:10 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Heb jij dit wel doorgegeven? Optie 3 is; overlaten aan een specifiek persoon. Let wel op; je zadelt jou familie direct na je overlijden wel met een lastige vraag op die eigenlijk niet vanuit emotie beantwoord zou moeten worden.

Als jij niets doorgeeft sta jij als niet donor in het systeem.
Uiteraard, en besproken...
Lekker douchen!
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:11:32 #102
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_87692731
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:11 schreef sjak het volgende:

[..]

Uiteraard, en besproken...
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_87692754
Ik ben donor. En van mij mogen ze dat Belgische systeem morgen nog in voeren.
pi_87692769
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:10 schreef sjak het volgende:

[..]

Maar bij een Ja tenzij beleid heb je toch ook nog de keuze. Alleen word je gedwongen om erover na te denken. Dat is bij het huidige beleid niet zo. Zie maar hierboven, meerder mensen openen de envelop niet.
Een verplichte keuzeregistratie werkt ook. Bijvoorbeeld als je je paspoort of rijbewijs vervangt moet je verplicht je wens doorgeven (als je dat nog niet gedaan hebt).
pi_87692803
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:08 schreef Samson het volgende:
Altijd weer dezelfde discussie dit, aan de ene kant mensen die het gewoon niet willen, hetgeen je moet kunnen respecteren en aan de andere kant mensen die je het bijna verplicht willen stellen. We leven (gelukkig) nog altijd in een vrij land waarin je zelf over je lichaam kunt beschikken. Als iemand om wat voor slechte/vage/egoistische of andere reden dan ook geen donor wil zijn heb je dat maar te respecteren. Dan moet je idd wel 1 lijn trekken en ook geen donororgaan van een ander willen. Ik wil uberhaupt geen organen van een ander in mijn lijf. En ik zou er ook niet blij van worden als mijn organen bij een onbekende gebruikt gaan worden. Als mensen eens wat meer nuance aan zouden brengen in het hele doneergebeuren zou er ook wel wat meer respons zijn van mensen die het alsnog willen overwegen.
Ja, maar het punt is dus wel zo dat veel mensen die geen orgaandonor willen zijn, wel heel graag een orgaan willen als hun leven dat redt. En dat vind ik hypocriet en dáárom ben ik voor een Ja tenzij systeem.
pi_87692808
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:10 schreef sjak het volgende:

[..]

Maar bij een Ja tenzij beleid heb je toch ook nog de keuze. Alleen word je gedwongen om erover na te denken. Dat is bij het huidige beleid niet zo. Zie maar hierboven, meerder mensen openen de envelop niet.
Als puntje bij paaltje komt willen mensen gewoon niet met de dood bezig zijn. Ik mik dat soort dingen (inclusief uitvaartreclames) ook altijd direct bij het oud papier.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_87692824
Organen zijn business, voor 50.000 eutjes per orgaan mogen ze hem gebruiken.
$$$ naar familie haha
pi_87692869
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:13 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, maar het punt is dus wel zo dat veel mensen die geen orgaandonor willen zijn, wel heel graag een orgaan willen als hun leven dat redt. En dat vind ik hypocriet en dáárom ben ik voor een Ja tenzij systeem.
Ja, dat vind ik dan idd ook niet kloppen, als je zelf niet wil geven moet je ook niet krijgen. Zo simpel zou het moeten zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:14:23 #109
314223 Mr_Mojo
pi_87692881
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:13 schreef Samson het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt willen mensen gewoon niet met de dood bezig zijn. Ik mik dat soort dingen (inclusief uitvaartreclames) ook altijd direct bij het oud papier.
Net als iedereen; en dat terwijl mensen levens kunnen reden als ze wel even die twee minuten nemen...

Het is net als geld geven aan de kankerbestrijding; je geeft bijna niets totdat mensen in jouw omgeving last krijgen van de ziekte.

Hypocriet eigenlijk....
pi_87692887
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:13 schreef PabloLopez het volgende:
Organen zijn business, voor 50.000 eutjes per orgaan mogen ze hem gebruiken.
$$$ naar familie haha
Of een Larry Niven achtig "organ banks" systeem. Misdaadje gepleegd ? 5 jaar brommen of een nier alstublieft.
Doodstraf erbij invoeren en klaar :p
pi_87692896
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dan idd ook niet kloppen, als je zelf niet wil geven moet je ook niet krijgen. Zo simpel zou het moeten zijn.
Ja, ik kan mezelf daar heel erg over opwinden. :P
pi_87692944
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:14 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Net als iedereen; en dat terwijl mensen levens kunnen reden als ze wel even die twee minuten nemen...

Het is net als geld geven aan de kankerbestrijding; je geeft bijna niets totdat mensen in jouw omgeving last krijgen van de ziekte.

Hypocriet eigenlijk....
Mwah, dat doet ook niet iedereen, dat is gewoon generalisatie. Mijn ouders geven ieder jaar aan een ander goed doel en ze geven altijd aan collectebussen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:16:29 #113
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_87693007
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:41 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Als ik sommige posts op dit forum bekijk dan is afwezigheid van hersenactiviteit helemaal niet zo bijzonder en geen enkele garantie dat je ook dood bent. :z
Leuke grap, maar kom eens met argumenten. Of snap je mijn punt niet helemaal?
pi_87693028
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:14 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Hypocriet eigenlijk....
Zoveel mensen worden er nu ook weer niet gered met donororganen. Een groot deel wordt alsnog redelijk snel afgestoten, je slikt vervolgens de rest van je (alsnog kortere) leven zware medicijnen om afstotingsverschijnselen tegen te houden en op een gegeven moment is zo'n orgaan alsnog niet functioneel meer en je kunt naar het volgende donororgaan op zoek :{
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:17:26 #116
314223 Mr_Mojo
pi_87693052
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:15 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, dat doet ook niet iedereen, dat is gewoon generalisatie. Mijn ouders geven ieder jaar aan een ander goed doel en ze geven altijd aan collectebussen.
Uiteraard; maar mensen gaan zich pas inspannen voor een bepaald doen als het dicht bij hun in de buurt komt.

Aangezien de dood niet bij het dagelijkse leven hoort boeit het de gemiddelde mens ook gewoon niet; en dat is nou net waarom er aandacht voor dit onderwerp nodig is.
pi_87693073
Tegenvraag voor de niet donoren:

Ok - je wil je organen niet doneren. Prima.

Wat wil je dan dat er mee gebeurt ? Verbranden, weg laten rotten onder de grond of.... ?
Mummies ;) ?
pi_87693121
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:17 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Uiteraard; maar mensen gaan zich pas inspannen voor een bepaald doen als het dicht bij hun in de buurt komt.

Aangezien de dood niet bij het dagelijkse leven hoort boeit het de gemiddelde mens ook gewoon niet; en dat is nou net waarom er aandacht voor dit onderwerp nodig is.
Ik vind dat generalisatie. Mijn ouders gingen zich toch ook niet inspannen toen het dicht in de buurt kwam? Ze doen het al jaren. En ja, dit is een voorbeeld. Maar jij kunt mij niet wijsmaken dat HEEL Nederland pas gaat geven als er iemand in hun omgeving dood gaat. Ja, je gaat het misschien meer steunen, maar dat is een heel ander fenomeen.
pi_87693211
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
Tegenvraag voor de niet donoren:

Ok - je wil je organen niet doneren. Prima.

Wat wil je dan dat er mee gebeurd ? Verbranden, weg laten rotten onder de grond of.... ?
Wat maakt dat in deze discussie nu uit, sommige mensen willen geen donor zijn. Einde verhaal, al wil ik mn nieren aan een ballonnetje de lucht in laten zweven, altijd nog mijn keus. Egoistisch? misschien wel, maar altijd nog mijn eigen keuzevrijheid. En daar komt het gewoon op neer.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:21:01 #120
314223 Mr_Mojo
pi_87693246
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:18 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik vind dat generalisatie. Mijn ouders gingen zich toch ook niet inspannen toen het dicht in de buurt kwam? Ze doen het al jaren. En ja, dit is een voorbeeld. Maar jij kunt mij niet wijsmaken dat HEEL Nederland pas gaat geven als er iemand in hun omgeving dood gaat. Ja, je gaat het misschien meer steunen, maar dat is een heel ander fenomeen.
Mijn opmerkingen (in dit topic) zijn ontzettend generaliserend; er zullen hierop (godzijdank) vele uitzonderingen zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:21:16 #121
314223 Mr_Mojo
pi_87693261
@ samson: die discussie is zo slecht nog niet
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:21:26 #122
314223 Mr_Mojo
pi_87693268
dubbel post w/
pi_87693301
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:39 schreef TNA het volgende:
Ik ben zo'n lafaard die die enveloppen ongeopend laat liggen en vindt dat het eigenlijk wel zou moeten :')
Dit.
pi_87693323
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:20 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat maakt dat in deze discussie nu uit, sommige mensen willen geen donor zijn. Einde verhaal, al wil ik mn nieren aan een ballonnetje de lucht in laten zweven, altijd nog mijn keus. Egoistisch? misschien wel, maar altijd nog mijn eigen keuzevrijheid. En daar komt het gewoon op neer.
Mwah, ik vraag me vaak wel af wat een beweegreden kan zijn. Kijk, ik weet dat Jehova's het niet mogen vanuit hun geloof, maar waarom een ander het niet doet?
pi_87693363
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:20 schreef Samson het volgende:

[..]

Het laat zien dat je er over nagedacht hebt - wat voor een grote hoeveelheid mensen juist het probleem is.
Nadenken over de dood. Over je lichaam dat zal vergaan.
Prettig ? Nee.
Nodig ? Ja.

Je zal sowieso je lichaam doneren. Of dat nu aan het vuur, de wormen, de wetenschap, een ander mens of whatever is - doneren zal je.

Waaraan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')