abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87788358
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Stuk minder risico dan een draagmuur (gedeeltelijk) slopen. Als je dat fout doet is schade mogelijk onherstelbaar.
[..]

Gek hoor dat de gemeente niet zomaar iedereen toestaat om te doen met zijn huis wat hij wil, oliraffenaderij in de achtertuin, tuurlijk ga je gang. Draagmuur wegbreken waardoor je het huis van de buren ook schade toebrengt, geen probleem.
De hypotheekverstrekker is vaak eigenaar van de woning en de verzekeraar draait op voor de schade, ligisch dat zij er wat over te zeggen hebben.
Dat is toch ook precies wat ik zeg, met grotere dingen moet je oppassen!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:30:18 #27
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87788381
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:16 schreef JDx het volgende:
Dat vind ik wel weer jammer tegenwoordig, je kan zoveel zelf, alleen zijn overal regeltjes voor! Logisch ook, want niet iedereen heeft zn verstand op de goede plek.

Maar als je een beetje slim bent, en nuchter na kan denken, kan je heel veel zelf. Die vakmensen hebben het eerst ook moeten leren, dus waarom jij niet.

Daarom vind ik het een beetje lame als mensen iets niet zouden kunnen omdat ze bepaalde vragen stellen. Dat kan ook zeggen dat erover nagedacht is en ze meer willen leren. Ik was wel slim, maar totaal niet handig, via internet heb ik heel wat dingen geleerd, schutting bouwen vanuit niets, zelf waterleidingen en afvoer aanleggen, muurtje bouwen, deur plaatsen, ben nu bezig met traprenovatie.

Maar goed, als het fout gaat met grotere dingen zoals een gat in de muur maken, en je hebt je niet aan de regels gehouden van dit land, je verzekering of hypotheekverstrekker, tjah, dan zit je met de gebakken peren.
Ik ben het met je eens hoor. Al doende leer je. Het probleem is, en dat geef je al een beetje aan, dat vallen in het ene geval zeer veel meer consequenties heeft dan vallen in het andere geval.
Zelf wist ik eerst ook niet meer dan dat stroom uit de muur kwam :') Met wat hulp weet ik nu dat er draadjes door die muur heen gaan waar je niet aan moet komen in :') . Nee, zo erg is het niet, maar wat ik probeer aan te geven is dat je alles kunt leren, maar het gewoon verstandig is om eerlijk tegen jezelf te zijn over je eigen (kennis) grenzen en dat dan onder goede begeleiding te gaan doen.

Een forum is voor een klus als deze gewoon totaal ongeschikt naar mijn idee.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:05:34 #28
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87796765
Even volgen want ik ben nieuwsgierig naar de foto's van de ravage als alles ingestort is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:13:19 #29
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87797109
Is TS toevallig ook in Rotterdam aan het klussen geweest ? O-)

Gebouw ingestort
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')