Mijn ervaring met rijst met meuk is dat de saus 'verdwijnt' (in de rijst trekt) en dat je een droge vieze zooi overhoudt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef Flurry het volgende:
Waarom alleen de saus? Met pasta wil het niet zo goed (plakt aan elkaar), maar als je dingen met rijst maakt kan je porties rijst met meuk invriezen en dan hoef je helemaal niks meer te doen
quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
Stoofpotjes kun je ook prima invriezen
evenals soepen enzo
Goeie toevoeging.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Mits geen romige soepen, zuivel wil nog weleens schiften bij ontdooien. Nu kun je dat soms nog wel weer toonbaar krijgen, maar ik doe het dan toch maar niet
Rijst apart en saus apart invriezen. dan heb je dat probleem ook niet meerquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:01 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn ervaring met rijst met meuk is dat de saus 'verdwijnt' (in de rijst trekt) en dat je een droge vieze zooi overhoudt.
Herkenbaarquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kan zó gelukkig worden van het maken van een grote pan saus/soep/stoofpot om het daarna over bakjes te verdelen
wat ik wil invriezen doe ik in bakjes voordat ik de soep voor die avond afmaak met room of iets dergelijks... soep invriezen, ontdooien, room erbij bij t opwarmen ... primaquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Mits geen romige soepen, zuivel wil nog weleens schiften bij ontdooien. Nu kun je dat soms nog wel weer toonbaar krijgen, maar ik doe het dan toch maar niet
Waarom zou je rijst invriezen als je het zo vers kan maken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:32 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Rijst apart en saus apart invriezen. dan heb je dat probleem ook niet meer
Pasta 20 minuten? Dan is het in ieder geval niet al dente meerquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:59 schreef Vandaag... het volgende:
Rijst en pasta kan je prima invriezen en smaakt echt heel normaal (vers) na het opwarmen.
Waarom zou je elke keer een pan opzetten, water koken (kost ook allemaal gas) en daar een 20 minuten mee bezig zijn van begin tot eind, als je het ook in 1 keer kan doen? Ik vries juist de rijst en pasta in en maak dan liever vers een saus, dat proef je namelijk vaak wél, dat het ingevroren is geweest.
ik doe(als ik rijst over heb) bakje rijst, niet helemaal vol. saus in een diepvries zakje en dat bovenop de rijst. bakje dicht en je hebt een complete maaltijd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:32 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Rijst apart en saus apart invriezen. dan heb je dat probleem ook niet meer
O en ik vergeet: als je dus een basis-tomatensaus maakt (zoals dit), kun je er nog alle kanten mee op. Met gehakt (bolognese), voor een ratatouille, gehaktballetjes in tomatensaus, etc.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 04:40 schreef cinnamon_M het volgende:
Pastasaus die je maar 10 minuten opzet vind ik over 't algemeen n stuk minder lekker dan saus die minimaal een uurtje heeft staan pruttelen (smaken meer ingetrokken).
Wij vriezen altijd pastasaus in, en wel de volgende (dodelijk simpel):
- Tomaten grof snijden (je kan ze eerst ontvellen, maar dat vind ik zelf niet nodig hier, deze saus mag wel wat 'boers' zijn voor mij)
- Enkele tenen knoflook fijnhakken (hoeveelheid afhankelijk van smaak en hoeveelheid saus)
- Uien fijnhakken (hoeveelheid idem)
- Ui en knof fruiten in olie
- Tomaten erbij, afblussen met wat rode wijn
- Zout en peper naar smaak
- Wat balsamico azijn erdoor
- Evt scheutje rode port
Lekker laten sudderen!
Dit vriezen we dan in, en als we willen eten:
- Pasta koken
- Saus opwarmen in pannetje, evt. (afhankelijk van consistentie) afblussen met scheut rode wijn
- Spekjes langzaam uitbakken (middelhard, niet helemaal drooggebakken), door de saus met wat van het vet (=smaak!)
- Pasta op bord, saus erover, evt wat verse basilicum erover, en wat parmezaan erover raspen. Klaar!
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |