abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87665553
Ik ben dus op zoek naar een goeie werkbank om (voornamelijk) lange houten planken mee te zagen. We gaan binnenkort hier een houten vloer leggen, dus het is belangrijk dat de werkbank stabiel is. Daarnaast moeten er ook tal van plinten (in verstek) worden afgezaagd, dus ik vroeg me af dit makkelijk gaat met deze werkbank (in combinatie met een (hand)cirkelzaag/decoupeerzaag)? Aangezien ik maar sporadisch klus vind ik het zonde om een echte zaagtafel te komen, dus dit leek me daarom wel goeie uitkomst. Goeie keus of niet?
pi_87666077
Zou een mod de titel misschien kunnen aanpassen naar:

Werkbank voor zagen houten vloer (Wolfcraft mastercut 1000?).

Dank alvast :) .
pi_87666140
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:39 schreef Skypo het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een goeie werkbank om (voornamelijk) lange houten planken mee te zagen. We gaan binnenkort hier een houten vloer leggen, dus het is belangrijk dat de werkbank stabiel is. Daarnaast moeten er ook tal van plinten (in verstek) worden afgezaagd, dus ik vroeg me af dit makkelijk gaat met deze werkbank (in combinatie met een (hand)cirkelzaag/decoupeerzaag)? Aangezien ik maar sporadisch klus vind ik het zonde om een echte zaagtafel te komen, dus dit leek me daarom wel goeie uitkomst. Goeie keus of niet?
Als het alleen voor de vloer is zou ik gewoon een afkortzaag op poten huren met een verstelbare schraag erbij. Dat werkt zo veel fijner en preciezer met verstek en 90 graden zagen dan dat je dat met een cirkel of decoupeer zaag moet doen.
pi_87706299
Thanks! We gaan inderdaad maar een afkortzaag huren :). Het is alleen voor de vloer, dus zonde om er een te kopen alleen hiervoor (wat zijn die krengen trouwens duur :X ).
pi_87735268
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:29 schreef Skypo het volgende:
wat zijn die krengen trouwens duur
Je zou verwachten dat iemand dat eerst bekijkt voor hij hier een vraag stelt of deze werkbank een goede is...
;(
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_87739025
ik heb er een (mastercut 1000) van de kringloop(20 euro), super stevig is het zeker niet, maar om soms wat mee te doen vind ik het prima.
pi_87742405
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:14 schreef m_verstraeten het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat iemand dat eerst bekijkt voor hij hier een vraag stelt of deze werkbank een goede is...
;(
Je zou verwachten dat iemand een post eerst goed doorleest, voordat hij erop reageert. ;(

Ik had het over de prijs van afkortzagen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:07:18 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87745321
Afkortzagen zijn zo duur toch niet?
Voor het leggen van een vloer heb je geen perfect haakse afkortzaag met precisieblad nodig, dus een zaagje van Einhell of Topcraft zijn goed zat. En die heb je al voor een euro of 50 :) .
2 Schragen a 5 euro per stuk en een stuk plaatmateriaal voor een 10tje en je hebt een perfecte basis om mee te werken :) .

Ik weet niet waar je ergens in NL woont? Anders heb ik hier in Eindhoven nog wel een afkortzaag staan :) .
(Is overigens een "wat" duurdere van Metabo, maar als je er voorzichtig mee bent en borg betaald zodat ik weet dat die heel terug komt mag je em lenen :) ).
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 19:04:26 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87772549
Misschien is dit iets voor jullie?

Klik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')