abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87657380
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:19 schreef vlg het volgende:

[..]

Nee wat ik zeg, dat het tegenwoordig uit de belasting komt, en dat de belasting niet verhoogd is met het bedrag van de voormalige kijk en luistergeld bedrage.

Dus eigenlijk neemt de overheid nu alle kosten voor zijn rekening en niet de gebruiker zoals vroeger.
Ow... en wie betaalt ook weer de overheid?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87657402
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft iedereen een tv, iedereen betaald belasting dus wordt het nog steeds door de gebruikers betaald.
Nee dat zou alleen kloppen, als bij iedereen de belasting was verhoogt met het bedrag wat we vroeger betaald aan kijk en luistergeld, en dat is niet gebeurd, het is zo goed als gelijk gebleven.(die 1.1% op schaal een zet ook geen zoden aan de dijk)
pi_87657448
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow... en wie betaalt ook weer de overheid?
Is jouw belasting verhoogt met het voormalige kijk en luistergeld ? nee en dat betekend dat we niet meer belasting zijn gaan betalen en geen kijk en luister geld betalen, oftewel ergens zit er een gat.

Als jouw belasting was geweest belasting+kijk en luistergeld= belasting die moet betalen, dan heb je gelijk gehad.
pi_87657483
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:23 schreef vlg het volgende:

[..]

Is jouw belasting verhoogt met het voormalige kijk en luistergeld ? nee en dat betekend dat we niet meer belasting zijn gaan betalen en geen kijk en luister geld betalen, oftewel ergens zit er een gat.
Heb jij weleens gekeken naar de inkomsten/uitgavenstaatjes van de overheid? Vergelijk die eens met die van een jaar of tien geleden?

Ben ik meer belasting gaan betalen? Jazeker :Y

(denken dat alles gratis is als de overheid het betaalt :') )
pi_87657535
Weet je wat?

We lenen het er á la Babyboom gewoon bij, dit jaar :Y O+
pi_87657536
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ben ik meer belasting gaan betalen? Jazeker :Y
Meer belasting die gebruikt word om het afschaffen van de klg te compenseren? nee die meer belasting gaat naar andere zaken.

Oftewel er is in die tijd bezuinigd en geleend om het klg af te schaffen en er is geen andere bijdrage voor de burger voor in de plaats gekomen.
pi_87657645
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:26 schreef vlg het volgende:

[..]

Meer belasting die gebruikt word om het afschaffen van de klg te compenseren? nee die meer belasting gaat naar andere zaken.

Oftewel er is in die tijd bezuinigd en geleend om het klg af te schaffen en er is geen andere bijdrage voor de burger voor in de plaats gekomen.
Uitgaven OC&W PO in 1999: 530 miljoen
Uitgaven PO in 2010: 790 miljoen

Ik begrijp dat begrotingen, hefboomeffecten en kosten soms een beetje ingewikkeld zijn, maar een klein beetje nadenken kan natuurlijk geen kwaad. :)
pi_87657700
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kosten PO in 1999: 530 miljoen
Kosten PO in 2010: 790 miljoen
en er is in die tijd geen belastingverhoging geweest die klg compenseert, alle belastingen verhogingen zijn gebruikt voor andere zaken.

De klg is afgeschaft en word betaald uit belasting geld, maar dat zelfde belastinggeld is nooit verhoogd met het bedrag wat nodig is om de klg te compenseren.

Oftewel er eten een dure organisatie meer mee, terwijl er niet meer voedsel is.
pi_87657754
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:30 schreef vlg het volgende:

[..]

en er is in die tijd geen belastingverhoging geweest die klg compenseert, alle belastingen verhogingen zijn gebruikt voor andere zaken.
Prima, wat jij wil. :)
pi_87657840
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Prima, wat jij wil. :)
Dat is allemaal precies na te zoeken, Wat er dus gebeurt is dat er nu met hetzelfde belasting geld ook nog eens de npo betaald moet worden, terwijl er niet meer bij kwam om het verlies van klg te compenseren.

EN jouw belastingverhogingen waren voornamelijk om de linkse hobbys uit te voeren, zoals ambtenaren.

Als toenertijd de belastingen gewoon verhoogd waren met het geld wat we betaalde aan de klg, dan was niemand er op achter uit gegaan en was het eerlijk geweest.
pi_87657854
Pak ze, TS :Y
pi_87658152
Ik wil wel 20 euro per maand extra belasting betalen als dat zou betekenen dat ze van de NPO afblijven!
Kom op, je wil toch niet totaal afhankelijk zijn van wat commerciële zenders je bieden?
Alleen maar die domme programma's.
Neem nou zo iets als "de keuringsdienst van waarden".
Dat zul je nooit op RTL zien, en al zouden ze zoiets hebben dan zijn natuurlijk alléén producten van bv.
Unilever betrouwbaar. :{

Van de uren dat ik TV kijk is 80% publiek en 20% commercieel.
Wat radio betreft zal het 50/50 zijn.

Handen af van de NPO! ;)
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')