OH ja damn dat klopt. Alhoewel die ftotrot net zo was.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Junes had geen wals vorige keer, Caggie was de horror walser. Serieus, ik was er dagen geconstipeerd van, zo veel pijn deed dat om te zien.
ga zondag naar de studio en ga naast Dan zitten bittequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik ga me ff aan een Malahide verslagje wagen:
1. Stephanie & Chaggie = Jazz
Was dat jazz? Het leek meer op modern/contemporary! Enne… slim van Chaggie dat ie het op de partnering gooide? Uhm… dat doet de choreograaf hoor, dus slimme choreograaf dat ie hem liet partneren ipv dansen.
2. Lise & Chico
Starlift, bitch please…. Ja hij zal bets lastig zijn, maar vergelijk ’t met andere landen en het was niet veel anders dan de gemiddelde lift daar. Kom op zeg! De eerste draai ging ook meteen shaky, maar de starlift stond. Dat wel. Verder vond ik hem wel oké.
3. Junes & Evelyne = ballroom
“Alles behalve ballroon, ik ben meer yo”. Ziek niet1 Ze zoeken een all-round danser, je weet dat dit gaat gebeuren! Wat had je verwacht?! En de dans… dit was brons i.p.v. topklasse. Super super super slecht. Mijn god. Dit was echt in de (7+3+3+2+1=) 16 seizoenen de allerslechtste dans die ik gezien heb. Dat einde ook, stuntelig en wiebelig. Ik weet echt zeker dat ik dit, op de lift na dan want ik ben niet sterk, ook zo en zo niet had gekund. Echt. Mijn God.
4. Enora & Lorenzo = Hip Hop Fast
Dat Fast is echt zo’n bullshit toevoeging. Hip Hop Fast is geen aparte stijl. Gewoon Hip Hop. En zo fast was dit overigens helemaal niet. De dans zelf…. Lorenzo… ja, al had ie wel veel trucjes. Enora… nee, niet echt. Te stijf, dat zal de achtergrond zijn. Maar laat ”showman” Lorenzo niet zo veel praten, krijgt ie nog meer ego. Ook hier weer dat “alle stijlen aangaan”. Het lijkt er inderdaad heel erg op of dansers mokken als ze een andere stijl krijgen. Flikker toch op, je bent bevoorrecht daar te staan. Je leert iets nieuws! Come on, pull yourself together!
5. Floris & Hettie = modern
Sodeju, die isabelle… taaie tante! Maar: Wel mee eens. Hettie is technisch gezien capabel, maar ik mis iedere ziel en performance (overtuiging?). Ze is zo…. Doods. In de dans, buiten de dans, bij het ontvangen van de commentaren. Steeds. Floris is 1 van mijn favorieten. En hier een voorbeeld van niet zeiken over een andere stijl, gewoon doen. Maar helaas…. tussen deze 2 zie ik erg weinig chemie. She is pulling him down.
6. Jesse & Agar = Hip Hop Lyrical
Shocktherapie! Heeft ie geholpen? Hmmz. Een actrice zal ze nooit worden. Vond het nog steeds een beetje tam, ondanks het gooi- en smijtwerk. EN oei… die sluier zakte voor d’r ogen. Vraag me af of ie ook echt afmoest uiteindelijk, of dat ze zelf dacht “Kutding, ik zie niks, AF!”. Met Dan eens: not ready, yet. Niet slecht, ook niet echt goed.
7. Stefano & Raquel = Jive
*LOL* Stefano als macho. Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihi. Maar…. Oke, gebalde vuisten maken niet meteen macho.. en toch vond ik het niet heel verwijfd overkomen. Marco zat inderdaad op z’n zeikstoel vanavond. Netjes. Ook al vind ik hem zelf nog steeds niet leuk. En zoals Yevgenia zei: een aparte jive. Ja idd, niet zo upbeat vrolijk swingend dan de gemiddelde. Beetje vijandig. Dat vond ik wel leuk om te zien! Mja. Juhwel. Wel leuk.
8. Eldrick & Natascha = modern
Eldrick heeft ADHD en te veel agressie of zo? Beng, BENG! Als dat zo blijft dan ga ik hem vermoeiend vinden. Daarna… Natascha…. Sprookjesachtig sierlijk licht als een veer, met een emotioneel getergde expressie. Wow. Ze staat op nr 1 bij me, bij de vrouwen (Floris bij de mannen dus) Eldrick? Nog iets te stijf t.o.v. haar, maar ondanks dat dit niet zijn genre is vond ik het technisch echt wel heel goed zeg. Damn. Beste koppel? Absoluut.
Nu ff de uitslag kijken
dit vind ik dus ook. Zelf heb ik met hiphop precies hetzelfde probleem als ik het probeer haha. Het slaat inderdaad nergens op dat Enora meer commentaar erop krijgt en het kwalijker wordt genomen dat zij niet kan zakken met haar rug om daarna wel Junes door te laten gaan na die verschrikkelijke ballroomquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik blijf Stefano vreselik vinden. Hij danste die Jive alsof hij met laarzen aan in de blubber stond te stampen. Er zit voor mij totaal geen gratie aan die jongen, ondanks z'n verwijfde attitude. Mschien ben ik een zeur, maar het ziet allemaal zo lelijk wat hij doet, hij heeft geen ingeboren sierlijkheid. kan hij niets aan doen, maar flikker op van m'n beeldscherm, ik wil niet naar je kijken.
Eldrick heeft me plezierig verrast, toen de choreograaf uitlegde wat hij wilde dacht ik 'bye bye Eldrick, jij gaat hier vreselijk falen'. Niet echt...al vond ik z'n bewegingen nog behoorlijk uit balans. Af en toe was hij nog veel te explosief voor het verhaal. Maar, hij probeert wat te doen met de feedback van de jury, dus dat is goed.
Floris blijft gewoon mijn absolute favoriet, het is allemaal zo goed wat hij doet...als je hem ziet tussen het dansen door is het een kleurloos jochie, dat niet al te snugger oogt, maar op de vloer...dan klopt het in elke stijl die ze tot nu toe op z'n bord gooien. Dat is een geboren danser.
Als ballroom mens vind ik het jamer van Jesse, hij was niet de slechtse in de choreo, heb alleen de D4L niet gezien helaas. Blijft me wel steken dat aan slecht dansen in ballroom nummers veel minder zwaar wordt getild dan aan onwennig dansen in andere stijlen. En dat tegen een klasiek getrainde danseres wordt gezegd dat ze een te rechte rug heeft, en wat slobberiger moet worden zoals de hip-hoppers...die doorgezakte rug en schouders van die gasten vind ik juist oerlelijk! Maar goed hiphop-streetdance is populairder dus ik snap het wel, ben het er alleen gloeiend mee oneens.
Evelyn eruit klopte wel, ze is zo kleurloos, zo braaf, geen enkele persoonlijkheid op de vloer. Die moet nog opgroeien als danseres, ze kan nu geen verhalen vertellen.
Van de meiden kan alleen Raquel me tot nu toe boeien, de rest is zo...saai. Te dik, en te zeurderig. Kan er niks mee.
Dat kun je oerlelijk vinden, maar dat is wel de stijl en de bijbehorende houding. Dus het klopt dan ook dat Enora te stijf en recht was. Andersom hebben hiphoppers echter net zoveel moeite met ballroom... zoals de houding / het frame van Chaggie vorige week.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En dat tegen een klasiek getrainde danseres wordt gezegd dat ze een te rechte rug heeft, en wat slobberiger moet worden zoals de hip-hoppers...die doorgezakte rug en schouders van die gasten vind ik juist oerlelijk!
Ik vind die slappe rug er lelijker uitzien bij ballroom dan een iets te stijve rug bij hiphop.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat kun je oerlelijk vinden, maar dat is wel de stijl en de bijbehorende houding. Dus het klopt dan ook dat Enora te stijf en recht was. Andersom hebben hiphoppers echter net zoveel moeite met ballroom... zoals de houding / het frame van Chaggie vorige week.
Ik verdedig Caggie ook niet, want Floris is duidelijk beter.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:14 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik vind die slappe rug er lelijker uitzien bij ballroom dan een iets te stijve rug bij hiphop.
En wat hier gezegd wordt over Chaggie dat hij een straat danser is, als ik kijk vind ik bij Floris ook geen specifieke opleidingen en hij danst met goede technieken
Ja die hip hop fast slaat ook werkelijk nergens op in NL. We zijn ook 't enige land dat dat zien als aparte stijl. het bestaat helemaal nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:18 schreef megamandy het volgende:
Trouwens, ik dacht mij te herinneren dat er ooit eens ook in de liveshow in Nederland een klassiek stuk zat? Of zit ik hiermee fout. Vind het namelijk jammer dat er soms in een liveshow wel drie keer hiphop langskomt zogenaamd onder verschillende namen.
Hier heb je natuurlijk wel gelijk...maar in mijn definitie van een mooie dansstijl, zit ook perfecte lichaamsbeheersing. En dat kan ik niet los zien van een rechte houding. Hiphop zal daarom nooit mijn ding worden, want het zet zich qua houding af tegen de traditionele waardes. Dat het ook veel moeite kost om er uit te zien alsof je helemaal niet om je houding geeft, zal wel zo zijn, want de klassiek geschoolde dansers hebben er niet voor niets moeite mee...maar ik vind het nog steeds niet mooi.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:13 schreef Ang3l het volgende:
Het komt nu een beetje op me over alsof "rug recht" de enige juiste zou zijn. En beter. En getraind. Maar dat slaat werkelijk waar neergens op, het is gewoon een andere training, een andere stijl. Andersom hebben die mensen net zo veel moeite met andere stijlen als een hiphopper met bv ballroom.
vind dat hiphop fast inderdaad ook niks. moet wel zeggen dat ik de hiphop fast version van ivan en sigourney in seizoen 1 geweldig vond.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die hip hop fast slaat ook werkelijk nergens op in NL. We zijn ook 't enige land dat dat zien als aparte stijl. het bestaat helemaal nietHiphop lyrical si wel echt een andere stijl. Net als Krump. Die laatste is echt een andere techniek, al zullen niet-kenners het afdoen als "hiphop". Popping, locking, krump, boogaloo... allemaal echt wel hele andere technieken.
Net zo goed als dat ballroom en latin is ook niet 1 stijl is. We krijgen toch ook jive, en foxtrot, en quickstep en paso doble, weense wals, engelse wals, slow wals, american wals etc? Als je gaat zeggen "Hiphop is 1 stijl, klaar" dna moet je ook zeggen "balroom is 1 stijl, klaar".
Daarnaast is het 't land, de regie denk ik, die de stijlen kiest en dus ook welke dat ie denkt waar mensen naar willen kijken. In andere landen komen andere stijlen weer meer aan bod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |