Ook eentje die me opvalt, komt wat minder voor in Nederland, maar in Duitsland doodnormaal, zo hard mogelijk op de file of tijdelijk zachter rijdende (vanwege een inhalende vrachtwagenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Het opgefokte rijgedrag valt me altijd op als ik uit de nachtdienst kom en zo gaar als een pannekoek op mn dooie gemak op huis aan tuf. Uiteraard wel gewoon 80 waar je 80 mag en 50 waar je 50 mag, maar gewoon rustig.
Dan valt het me altijd op hoe gejaagd mensen rijden op weg naar hun werk, snel optrekken, kleven, op het laatste moment nog inhalen, gas bij geven bij oranje etc etc.
Normaal doe ik het ook, behalve dus als ik als een pannekoek na de nachtdienst naar huis tuf.
Het is allemaal veel te gejaagd op de weg
Ja hehe alles stopt zonder vrachtverkeer. Het gaat om het punt dat jij vind dat alle vrachtwagenchauffeurs niet rationeel kunnen nadenken of geen verstand hebben en dat ze daarom maar vrachtwagenchauffeur zijn geworden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:57 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dit is echt het toppunt van logisch nadenken wil je zeggen
Zonder vuilnisophaaldienst wordt het ook behoorlijk kut, zijn dat ineens geniėn?
Nee natuurlijk niet, respect moet je verdienen en ja, natuurlijk zijn ze vrachtwagenchauffeur geworden omdat ze verder niks kunnen. Wat een politieke correctheid om net te doen alsof het een roeping is met een enorm lastige opleidingquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:56 schreef TedjeKroketje het volgende:
[..]
Ja hehe alles stopt zonder vrachtverkeer. Het gaat om het punt dat jij vind dat alle vrachtwagenchauffeurs niet rationeel kunnen nadenken of geen verstand hebben en dat ze daarom maar vrachtwagenchauffeur zijn geworden.
Haal eerst zelf je chauffeurs diploma's en je rijbewijzen maar en doe het dan maar eens.
Beetje respect en begrip mag je er ook wel voor hebben.
Eindelijk iemand met een deugdelijke verklaring!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Omdat je als je een lege vrachtwagen hebt en je wil op tijd naar huis omdat je anders aan je rijtijd zit en dan moet overnachten wat je niet wil en er zit er 1 voor je sloom te rijden haal je in.
Behoorlijk lang soms.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:05 schreef Dannare het volgende:
Hoe lang het duurt voordat hij een andere vrachtwagen heeft ingehaald?.
Leg me dan maar eens uit waarom ik regelmatig niet kan in/uitvoegen omdat ze altijd in een treintje met 10 meter afstand uit elkaar rijden? Omdat ze allemaal zo langzaam remmen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:05 schreef Dannare het volgende:
Enig idee wat zo'n truck weegt? Hoe lang het duurt voordat die stil staat? Hoe lang het duurt voordat ze opgang zijn?
Dit dusquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Het opgefokte rijgedrag valt me altijd op als ik uit de nachtdienst kom en zo gaar als een pannekoek op mn dooie gemak op huis aan tuf. Uiteraard wel gewoon 80 waar je 80 mag en 50 waar je 50 mag, maar gewoon rustig.
Dan valt het me altijd op hoe gejaagd mensen rijden op weg naar hun werk, snel optrekken, kleven, op het laatste moment nog inhalen, gas bij geven bij oranje etc etc.
Normaal doe ik het ook, behalve dus als ik als een pannekoek na de nachtdienst naar huis tuf.
Het is allemaal veel te gejaagd op de weg
quote:Dat ze in een treintje met ruimtes van 10 meter rijden is een dikke doorlopende faal, zie recent ongeval op A59.Op woensdag 20 oktober 2010 15:09 schreef charon het volgende:
[..]
Leg me dan maar eens uit waarom ik regelmatig niet kan in/uitvoegen omdat ze altijd in een treintje met 10 meter afstand uit elkaar rijden? Omdat ze allemaal zo langzaam remmen?
Ik geef vrachtwagens graag de ruimte, maar het argument 'het is zo'n groot gevaarte' wordt met name door de chauffeurs zelf ook genegeerd, terwijl ze daar juist extra voorzichtig zouden moeten zijn.
Het zal ook best, dat het niet meer zo groot voelt als je er dagelijks op rijdt, maar dan nog.
Veel vrachtwagens staan trouwens sneller stil dan een personenauto.
quote:en een vrachtwagen die 80 rijdt en de personen auto rijdt 120... tja...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:45 schreef Dannare het volgende:
[..]
Dat ze in een treintje met ruimtes van 10 meter rijden is een dikke doorlopende faal, zie recent ongeval op A59.
En een vrachtwagen die totaal 50 ton weegt sneller stil dan jou personenautotje van 1400 kilo?
ik ben geen hoogstaand rekenwonder maar gast??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |