quote:Nee ik heb 1 van de allereerste evil twins geproduceerd, Was destijds alleen voor tests ofzo inderdaad en de print heeft menig dealer nog nooit gezienOp woensdag 20 oktober 2010 23:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Thanks, ik nijg ook nog steeds naar de Goliath, al lijkt me de Hero ook wel wat maar is wel ouder. Waarom het vroeg over de lengte, op Marktplaats staan er testboards van Bataleon te koop (zie hierboven) met een ubervette print maar dat zijn Evil Twins met een andere look.
quote:Union bindingen? Ik vraag me af waarom je de Union bindingen boven de Burton bindingen (Mission) koos?Op donderdag 21 oktober 2010 00:48 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/382012257
Nog even een update, heb zojuist voor ¤ 189,- een setje Union Force SL's besteld van vorig seizoen![]()
Maandag/Dinsdag ophalen!!!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Dat is wel bizar jaOp donderdag 21 oktober 2010 00:08 schreef JRB het volgende:
[..]
Klopt, maar die heb ik al iets te vaak gezien. Desalniettemin voorlopig onovertrefbaar (even wachten op Deeper idd)
Hier geeft juist de hele voorbereiding mij rillingen. Van z'n ademhaling/hartslag, naar het vrijmaken van de drop in, het zogenaamde nonchalante fluiten en “as soon as I drop in I can’t turn, so I gotta go straight.”![]()
Mooi dat je dan ook even die stilte aan de andere kant van de radio hoort, whehe.
quote:Die heb ik ook.Op donderdag 21 oktober 2010 00:48 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/382012257
Nog even een update, heb zojuist voor ¤ 189,- een setje Union Force SL's besteld van vorig seizoen![]()
Maandag/Dinsdag ophalen!!!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik had/heb de Cartels voor 4 jaar, zijn heerlijke bindingen maar ook gelijk de enige bindingen die ik ooit zelf gehad hebt waardoor ik dus geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik lees overal dat Union het neusje van de zalm is en aangezien ik het geld 'heb liggen' wil ik ze graag hebben om te kijken of het echt zo goed is. Slechter zal het in ieder geval niet zijn, hooguit gelijk.Op donderdag 21 oktober 2010 08:58 schreef Rainai het volgende:
[..]
Union bindingen? Ik vraag me af waarom je de Union bindingen boven de Burton bindingen (Mission) koos?
Dat om te begrijpen, want ik kocht paar maanden terug de Burton Mission...
quote:Voor mij ligt het anders, want Oostenrijk is zo ongeveer mijn 2de thuis....Op donderdag 21 oktober 2010 01:18 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
ieereen naar oostenrijk zoe ik... niemand richting frankrijk?
Dee eerste sneeuw is een feit, bijna 30 cm.. en het blijft koud!
quote:Ik koop zo'n ding als ik een keer op mijn reet gevallen ben en aangezien dat in 15 jaar snowboarden nog nooit gebeurd is blijf ik het niet doenOp donderdag 21 oktober 2010 09:03 schreef Rainai het volgende:
Ik las op dit topic ieder profiel staan, wat ieder heeft.
Bijna niemand van jullie draagt de impact short (?) Dat terwijl ik het wel nodig heb
quote:Burton bindingen zijn goed, Union bindingen zijn de beste.Op donderdag 21 oktober 2010 08:58 schreef Rainai het volgende:
[..]
Union bindingen? Ik vraag me af waarom je de Union bindingen boven de Burton bindingen (Mission) koos?
Dat om te begrijpen, want ik kocht paar maanden terug de Burton Mission...
quote:Iemand die het begrijptOp donderdag 21 oktober 2010 10:25 schreef GenesiZ het volgende:
Komakie zei dat ze het beste waren, dus ik neem die![]()
quote:Geen vertegenwoordiger, maar ik verkoop ze welOp donderdag 21 oktober 2010 10:31 schreef rooneyelst het volgende:
is Komakie niet toevallig vertegenwoordiger voor Union?
quote:Ik heb 1 keer Krampus gezien en dat is totaal wat anders dan Sinterklaas in Nederland. Wel leuk om een keer meegemaakt te hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 10:52 schreef saaw het volgende:
Ik draag wel crashpants, vind het heerlijkHard van een rails of box pleuren is ook geen enkel probleem meer
Ben het trouwens volkomen met Komakie eens als het over Oostenrijk/Frankrijk gaat.
Ik breng al jaren kerst en oud&nieuw door in Zell am See en vind het altijd reuze gezellig. Dit jaar eindelijk ook eens Krampus zien, daar ben ik wel heel benieuwd naar.
quote:Waarom van de pistes daar? tegenwoordig heb je in Oostenrijk genoeg gebieden die vergelijkbaar zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef rooneyelst het volgende:
Ik ben dus helemaal gek van Frankrijk en dus ook van de pistes daar. Maar ik weet ook wel dat de gezelligheid in Oostenrijk toch wel beter is. Maar zolang ik het nog naar me zin heb in Tignes blijf ik daar lekker rond cruisen!
En als je naar Frankrijk gaat moet je oko niet naar Valtho gaan aangezien heeeeeel nederland daar vertoeft. Zoek eens de wat kleinere dorpjes op en laat je verrassen(lijk wel een reisbureau)
quote:Oostenrijk heeft ook veel off-piste, maar het is wel wat anders. Aangezien Oostenrijk wat minder hoog is heb je veel meer treeruns.Op donderdag 21 oktober 2010 12:08 schreef rooneyelst het volgende:
Ook de offpiste mogelijkheden zijn daar eindeloos was ik er even vergeten bij te vermelden. Maar inderdaad oostenrijk heeft ook wel wat.
quote:Ik kan me daar niet in vinden. Gastvrijheid betekent geld verdienen en dus moet jij geven wat de klant wil. Als iemand in jouw land wil wonen, moet je je aanpassen. Ben je tourist, is het een stukje gastvrijheid en dat is wel waar je het geld mee moet verdienen.En fransen doen niet aan gastvrijheid haha daar moet je even aan wennen en ik weet ook wel dat ze vreselijk vervelend zijn en geen engels spreken of het meestal gewoon vertikken. Heb redelijk wat discussies gehad met ze in het frans waarom ze niet gewoon engels praten als ze het wel kunnen en dan zeggen ze heel droog"jij bent hier te gast jij past je maar aan" Kan ik me ergens wel in vinden maar het getuigt idd niet van gastvrijheid zoals wij dat kennen.
quote:Mayrhofen is vet.Welke gebieden kan jij me aanraden in oostenrijk? Ben in zell am see,saalbach,mayrhofen en tirol gweest. Maar denk dat een aantal wel hetzelfde gebied zijn.
quote:Ik heb een poederplank. Een Vokl Selecta 163.Op donderdag 21 oktober 2010 13:53 schreef JRB het volgende:
Over poeder gesproken, valt me op dat niemand een specifiek pow board heeft. Zijn toch wel aardig wat mensen hier die het kunnen verantwoorden denk ik.
Droom nog steeds van een Fish, maar Malolo of K2 Gyrator, Capita Charlie Slasher ed heb ik ook geen probleem mee
quote:Kun je ook nietOh, en ik prefereer ook Oostenrijk, maar ben nu nog volledig cheap ass studenten wintersportreisjes aan het uitbuiten. Frankrijk dus. Niet dat het allemaal zo verschrikkelijk is als jullie doen voorkomen hoor. Alsof je er niet eens fatsoenlijk kunt boarden.
quote:Amen!Op donderdag 21 oktober 2010 10:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor mij ligt het anders, want Oostenrijk is zo ongeveer mijn 2de thuis....
Daarnaast is Frankrijk gewoon niet echt leuk. Ik ga elk jaar 1 week naar Vantho en dat doe ik omdat ik daar bijna gratis heen kan, ik met heel veel bekenden ga en het snowboarden blijft.
ik ben in nog wat andere gebieden in Frankrijk geweest en het is gewoon sfeerloos. Fransen zijn vervelend volk, hun gebieden bestaan veel al uit een paar flats, het eten is er ruk en er is geen standaard gezelligheid. Dat laatste kun je natuurlijk zelf creeëren, maar het ademt niets uit.
Oostenrijk daarentegen heeft die dingen wel. De mensen zijn er heel aardig. Zeker zolang je maar normaal doet. Je hebt zo goed als overal de authentieke dorpen. Kamers zijn bijna altijd goed verzorgt, je kunt er super eten en alles bij elkaar zorgt het gewoon voor heel veel gezelligheid. De zogenaamde "gemutlichkeit".
Daarnaast hoef je tegenwoordig niet meer naar Frankrijk om grote gebieden en goede sneeuw te hebben. Dat laatste is sowieso al onzin, aangezien de hoogte van een gebied weinig te maken heeft met de hoeveelheid sneeuw die er valt. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een gebied met een top van 900m of 1 met een top van 3000m zit natuurlijk wel verschil tussen.
Feit is wel dat je vaak in Frankrijk (in de echt hoge gebieden zoals Valtho) wat langer in het seizoen kunt door boarden. Aangezien het wat kouder is.
Oostenrijk is Frankrijk in voorzieningen tegenwoordig ook voorbij gestreefd. Waar de gebieden in Frankrijk altijd veel groter waren, modernere liften hadden en veel vaker funparken en dergelijke hadden, heeft Oostenrijk dat tegenwoordig ook. Sterker nog, de liften in Oostenrijk zijn bijna altijd moderner dan in Frankrijk.
Tegenwoordig heb je in Oostenrijk ook hele grote gebieden met uitdagende pistes.
Meer sneeuw zul je in Frankrijk ook niet hebben. Dat is puur afhankelijk van de luchtstroming van dat seizoen. Soms liggen er pakken sneeuw in Oostenrijk en bijna niets in Frankrijk of andersom.
Voordeel is wel dat Oostenrijk iets lager ligt waardoor er eerder sneeuw zal vallen. Als het te koud is valt er immers ook geen sneeuw. Zeker in januari is Frankrijk een sneeuwarme maand. Door de kou smelt er weinig, maar er komt ook bijna niets bij.
Btw, de eerste sneeuw viel al in augustus
31 augustus 2010, Gerlos:
[ afbeelding ]
quote:Roadtrip??Op donderdag 21 oktober 2010 12:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Oostenrijk heeft ook veel off-piste, maar het is wel wat anders. Aangezien Oostenrijk wat minder hoog is heb je veel meer treeruns.
In mijn gebied heb je een afdaling waarbij je bovenaan een super vet open stuk hebt en later gaat dat over in een treerun. Geniaal
quote:Het moet inmiddels zijn:Komakie - Thomas
Stats: 192,95,11,1982
Board: Lib Tech T.Rice BTX 161.5, Volkl Selecta 163
Binding: Burton Triad, Burton Cartel
Boot: Burton Driver X
Goggle: Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Red Hi-Fi Pinstripe (helm), Dainese Backprotector
Audio: Skullcandy Hesh Green, Skullcandy Recruit Mix, iPod Classic 60
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |